Mitä tämä tarkoittaa? Miten tämä jae pitäisi käsittää?
Joh. 16:28
Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."
Kuka kertoo?
32
79
Vastaukset
- ml213.
Niin, eikö tuossa ilmoituksessa ole kaikki tarpeellinen ilmoitettu, että se tulisi oikein ymmärrettyä. Jumalahan tahtoo, että uskomme sanojen sisältöön.
Kun kyse on Jumalan Pojasta,- Jeesuksesta Kristuksesta, niin luonnolisesti hän on lähtöisin Jumalasta. Onhan Jumala,- Pojan Isä.
Toisaalta mitä asiaa ajoit takaa, niin se ei auennut minulle.Onhan tuo ilmoitus helppo ymmärtää.- Toivotaan vastauksia
Ajoin takaa sitä, että jos on tullut Jumalasta, niin onko tuo tullut Jumala. Vai pitääkö vain käsittää poikana, joka on vain tullut Jumalasta, mutta ei ole Jumala?
Mielestäni jos häntä ei saa käsittää Jumalaksi, niin asiat menevät aivan solmuun ja sekaisin. Ei pysty tietämään, kuka tuo poika on. Minusta on selvempää se, että jos hän tuli Jumalasta, niin hänet saa käsittää Jumalaksi. - Pidä usko Jumalaan
Toivotaan vastauksia kirjoitti:
Ajoin takaa sitä, että jos on tullut Jumalasta, niin onko tuo tullut Jumala. Vai pitääkö vain käsittää poikana, joka on vain tullut Jumalasta, mutta ei ole Jumala?
Mielestäni jos häntä ei saa käsittää Jumalaksi, niin asiat menevät aivan solmuun ja sekaisin. Ei pysty tietämään, kuka tuo poika on. Minusta on selvempää se, että jos hän tuli Jumalasta, niin hänet saa käsittää Jumalaksi.Pysy lujana siinä uskossa, jonka olet saanut äläkä anna pettää itseäsi harhaanjohtavilla järkipäätelmillä.
Jumalasta lähtenyt ON Jumala, vain epäuskoiset väittävät muuta. Toivotaan vastauksia kirjoitti:
Mielestäni jos häntä ei saa käsittää Jumalaksi, niin asiat menevät aivan solmuun ja sekaisin. Ei pysty tietämään, kuka tuo poika on. Minusta on selvempää se, että jos hän tuli Jumalasta, niin hänet saa käsittää Jumalaksi.Otetaan vastaus Raamatusta. Jeesus on Jumalan "kirkkauden säteily" [Hepr.1:3] ja hänen olemuksensa kuva, samalla tavalla kuin auringonpaiste on Auringon säteilyä ihollasi. Säteily ei ole itse Aurinko vaan sen säteilyä, siis osa aurinkoa, mutta ei koko Aurinko.
- Vastauksista
ekivaari kirjoitti:
Otetaan vastaus Raamatusta. Jeesus on Jumalan "kirkkauden säteily" [Hepr.1:3] ja hänen olemuksensa kuva, samalla tavalla kuin auringonpaiste on Auringon säteilyä ihollasi. Säteily ei ole itse Aurinko vaan sen säteilyä, siis osa aurinkoa, mutta ei koko Aurinko.
Minä ainakin käsitän niin, että nuo auringosta tulevat säteet ovat aurinkoa. Luterilaiset opettavat Sanan olevan Jumala, koska se tulee Jumalasta.
Siihen on jotenkin helppo uskoa, mutta siihen, että tuo Sana ei ole Jumala ei ole helppo uskoa. Semmonen usko sotkee koko jutun. Ei tiedä mitä se säteily on, vaikka tietääkin sen tulleen Jumalasta. Vastauksista kirjoitti:
Minä ainakin käsitän niin, että nuo auringosta tulevat säteet ovat aurinkoa. Luterilaiset opettavat Sanan olevan Jumala, koska se tulee Jumalasta.
Siihen on jotenkin helppo uskoa, mutta siihen, että tuo Sana ei ole Jumala ei ole helppo uskoa. Semmonen usko sotkee koko jutun. Ei tiedä mitä se säteily on, vaikka tietääkin sen tulleen Jumalasta.Auringon kirkkauden säteilyn Jumala on suonut näkyväiselle maaimalle valoksi ja lämmöksi.
Jumalan kirkkauden säteilyn Jumala on antanut meille ...
1.Korinttolaiskirje 1
30 "... Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi",
Efesolaiskirje 1
8 "Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi".- ml213.
Toivotaan vastauksia kirjoitti:
Mielestäni jos häntä ei saa käsittää Jumalaksi, niin asiat menevät aivan solmuun ja sekaisin. Ei pysty tietämään, kuka tuo poika on. Minusta on selvempää se, että jos hän tuli Jumalasta, niin hänet saa käsittää Jumalaksi.Uskon, että Jumala haluaa ohjata ihmisen ymmrrtystä ja siten uskoa sanojen sisällön kautta. Siis sillä on tärkeä merkitys miten Jumala kuvaa jotain asiaa ja millä sanoilla.
Niin, joka kulttuurissa ymmärretään sanat isä ja poika samalla tavalla. Niin, sitä ihmettelen eniten, miksi ihminen ei halua uskoa tätä asiaa siten kuin miten Jumala on sen ilmoittanut.
Nyt ihminen haluaa mieluimmin sorvata asian siten, että Jumlasta täytyy syntyä Jumala eli Jumala on kuin laji. Tähän taas liittyy, ettei tämä ihminen ei usko, että Jumala puhuu ja toimii Pojan kautta eli tämä mielikuva on täysin raamatun ilmoituksen vastainen.
Niin, Jumala on Raamatussa ilmoittanut, että Jeesus Kristus on hänen Poikansa ja Jumala toimi tämän Pojan kautta. Siis Jumala ja Poika on erillisiä toisiinsa nähden,- vaikkakin he ovat yhtä tahtomisessa.
Taas itse ymmärrän, ettei ihminen edes tarvitse tietää, miten tämä Poika on syntynyt ja saanut alkunsa. Siis kyseessä on eri käsite kuin Marian synnyttämä Jeesus. Jumalan Poikahan on luomakunnan alku eli Jumala aivoitti Pojan ensimmäiseksi ja kuten Heb 1 ilmoittaa, niin Jumala loi maailmankin Pojan.............k-a-u-t-t-a eli taas on Jumala ja Poika erillinen. Vastauksista kirjoitti:
Siihen on jotenkin helppo uskoa, mutta siihen, että tuo Sana ei ole Jumala ei ole helppo uskoa. Semmonen usko sotkee koko jutun. Ei tiedä mitä se säteily on, vaikka tietääkin sen tulleen Jumalasta.Samalla tavalla niin kuin auringon säteet eivät ole itse aurinko, vaan sen säteilyä, samalla tavalla Jumalan sana ei ole itse Isä Jumala, vaan Jumalan puhuma ja antamaa sanaa, siis Jumalaa. Sana on Jumalan sana, niin kuin Jumaalan poika on Jumalan.
- ml213.
ml213. kirjoitti:
Uskon, että Jumala haluaa ohjata ihmisen ymmrrtystä ja siten uskoa sanojen sisällön kautta. Siis sillä on tärkeä merkitys miten Jumala kuvaa jotain asiaa ja millä sanoilla.
Niin, joka kulttuurissa ymmärretään sanat isä ja poika samalla tavalla. Niin, sitä ihmettelen eniten, miksi ihminen ei halua uskoa tätä asiaa siten kuin miten Jumala on sen ilmoittanut.
Nyt ihminen haluaa mieluimmin sorvata asian siten, että Jumlasta täytyy syntyä Jumala eli Jumala on kuin laji. Tähän taas liittyy, ettei tämä ihminen ei usko, että Jumala puhuu ja toimii Pojan kautta eli tämä mielikuva on täysin raamatun ilmoituksen vastainen.
Niin, Jumala on Raamatussa ilmoittanut, että Jeesus Kristus on hänen Poikansa ja Jumala toimi tämän Pojan kautta. Siis Jumala ja Poika on erillisiä toisiinsa nähden,- vaikkakin he ovat yhtä tahtomisessa.
Taas itse ymmärrän, ettei ihminen edes tarvitse tietää, miten tämä Poika on syntynyt ja saanut alkunsa. Siis kyseessä on eri käsite kuin Marian synnyttämä Jeesus. Jumalan Poikahan on luomakunnan alku eli Jumala aivoitti Pojan ensimmäiseksi ja kuten Heb 1 ilmoittaa, niin Jumala loi maailmankin Pojan.............k-a-u-t-t-a eli taas on Jumala ja Poika erillinen."Mielestäni jos häntä ei saa käsittää Jumalaksi, niin asiat menevät aivan solmuun ja sekaisin. "
Kerro tarkemmin mikä asia / alue menee solmuut, jos Jeesusta ei saa uskoa Jumalaksi.
Asia kun on juuri päin vastoin eli puolet UT ilmoituksista menee yli hilseen ja ristiriitaiseksi. Todellisuudessa ihminen joutuu valehtelemaan itselleen, jos ymmärtää Jeesuksen Jumalaksi tai sitten vaieta koko keskusteluista. - Niko.
ml213. kirjoitti:
"Mielestäni jos häntä ei saa käsittää Jumalaksi, niin asiat menevät aivan solmuun ja sekaisin. "
Kerro tarkemmin mikä asia / alue menee solmuut, jos Jeesusta ei saa uskoa Jumalaksi.
Asia kun on juuri päin vastoin eli puolet UT ilmoituksista menee yli hilseen ja ristiriitaiseksi. Todellisuudessa ihminen joutuu valehtelemaan itselleen, jos ymmärtää Jeesuksen Jumalaksi tai sitten vaieta koko keskusteluista.Kirjoitit: "sia kun on juuri päin vastoin eli puolet UT ilmoituksista menee yli hilseen ja ristiriitaiseksi."
Sana Sanoo!
"Missä ovat viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi? Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa HULLUUTTA ja näin pelastaa ne, jotka uskovat." ( 1. Kor. 1:20 ) - ml213.
Niko. kirjoitti:
Kirjoitit: "sia kun on juuri päin vastoin eli puolet UT ilmoituksista menee yli hilseen ja ristiriitaiseksi."
Sana Sanoo!
"Missä ovat viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi? Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa HULLUUTTA ja näin pelastaa ne, jotka uskovat." ( 1. Kor. 1:20 )Niko. Tarkoitan, että Jumala tahtoo, että hänen lapsensa ymmärtäisi sanojen merkityksen ja uskoisi siihen.
Mitä tulee viisaisiin ja oppineisiin, niin tämäkin on erikoisen totta. Seuraappa pappien ja lukkarien ja teologien ymmärrystasoa ymmärtää Raamatun sanojen merkitystä.
No, ei enempää, mutta ajatteleppa sanoja; Jeesus Kristus Jumalan Poika.
Kuka on Jeesus Kristus Jumalan ilmoituksen mukaan??? Tuossa edellähän on se vastaus ja lapsikin sen ymmärtää. Mutta,- pointti ei ollutkaan ymmärtämisessä,- vaan uskomisessa.
Vain ani harva,- ei viisas,- ei oppinut,........... uskoo tuon. Ihmiselle ei ole merktystä miten Jumala sai tai teki Pojan. Eihän Jumalalla ole edes vaimoa, mutta silti hänellä on Poika, - joka oli Jeesuksessa Kristuksessa.
Huomaappa kun ihmisen ymmärrys ei riitä ymmärtämään, miten Jumala saikaan tuon Pojan, niin tästä seuraa,- ettei Jumalalla voi olla Poikaa. Pojan tulee olla Jumala ja näin ihminen tekee Jumalan valehtelijaksi. Ymmärrätkö??
- Niko.
Hän puhui seuraajillee tässä siitä, että Hän on kirkkaudesta lähtöisin ja Hänen tehtävänsä maanpäällä ollessaan oli voittaa synnin ja kuoleman valta käyden läpi karmean kuoleman Golgatan ristillä. Kaiken tämän Hän teki meidän jokaisen vuoksemme.
Jumalan ainoa Poika tuli Isän luota kirkkaudesta, Hän joka on ikiaikainen, otti orjan muodon ja tuli lihaan ihmiseksi syntyen neitsyt Mariasta. Siksi Hän on Kristus!
Hänen tehtävänsä oli täyttää Isän tahto. Kuolemalla syyttömänä ristin puulla meidän jokaisen edestämme, Hän voitti kuoleman ja synnin!
Tästä Hän kertoi seuraajilleen.
Hän puhui heille rististä ja siitä kuinka Hän tulee kuolemaan. Mutta kuolemalla ei ollut Häneen mitään valtaa! Tätä opetuslasten oli hyvin vaikea ymmärtää. He eivät ymmärtäneet miksi luvatun Messiaan tulisi kuolla!?
Kolmantena päivänä Hän nousi kuollesta, kuten profeetat olivat edeltä sanoneet ja muutamia viikkoja tämän jälkeen Hän astui takaisin kirkkauteen, mennen takaisin Isän luokse sinne mistä Hän alunalkaen myös on lähtöisin!
Hän sanoi seuraajilleen, että heille on hyväksi, että Hän menee takaisin Isän luokse, sillä Hän on lähettävä Pyhän Hengen!
Tämä Totuuden Henki on kirkastava Kristusta, sillä Jeesuksen Kristuksen omasta Hän ottaa ja julistaa siitä meille!
Ja nämä valtavat Sanat Herra vielä sanoi seuraajilleen:
"Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti" ( Joh. 28:20 )- ml213.
Mutta, miksi pohdit asiaa piirun verran asian vierestä.Niin, Poikahan tuli Isänsä Jumalan luota ja aloitti Jumalan aivoittaman tehtävän pelastaa ihminen Jumalan lapseksi.
Lisäksi Jeesus ei voittanut kuolemaa,- vaan Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.
Jos Jumala ei olisi herättänyt Jeesusta Kristusta,- Poikaansa kuolleista, niin sillä hän pötköttäisi vielä tänäkin päivänä.
Toivon, että pasuuna antaa kirkaan äänen,- selkeän äänen. Asioista tietämättömät voivat ymmärtää väärin, jos ei ennakolta tiedä asioiden laitaa/totuutta. - niinmpä
ml213. kirjoitti:
Mutta, miksi pohdit asiaa piirun verran asian vierestä.Niin, Poikahan tuli Isänsä Jumalan luota ja aloitti Jumalan aivoittaman tehtävän pelastaa ihminen Jumalan lapseksi.
Lisäksi Jeesus ei voittanut kuolemaa,- vaan Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.
Jos Jumala ei olisi herättänyt Jeesusta Kristusta,- Poikaansa kuolleista, niin sillä hän pötköttäisi vielä tänäkin päivänä.
Toivon, että pasuuna antaa kirkaan äänen,- selkeän äänen. Asioista tietämättömät voivat ymmärtää väärin, jos ei ennakolta tiedä asioiden laitaa/totuutta.Jumala herätti itsensä kuolleista.
2. Kor. 1:13. Sillä eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta, kuin mikä siinä on luettavana ja minkä te myös ymmärrätte; ja minä toivon teidän loppuun asti ymmärtävän
ml213 kirjoitti: "Jumalahan tahtoo, että uskomme sanojen sisältöön."
Joh. 2:21. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä."
21. Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
22. Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut.
Joh. 5:21. Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
Joh. 14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? - Kiitos vastauksista
Niko. Kiitos sinulle. Tuon tunne siksi opiksi, jota voin rakastaa.
- ml213.
niinmpä kirjoitti:
Jumala herätti itsensä kuolleista.
2. Kor. 1:13. Sillä eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta, kuin mikä siinä on luettavana ja minkä te myös ymmärrätte; ja minä toivon teidän loppuun asti ymmärtävän
ml213 kirjoitti: "Jumalahan tahtoo, että uskomme sanojen sisältöön."
Joh. 2:21. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä."
21. Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
22. Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut.
Joh. 5:21. Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
Joh. 14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?"Sillä jos sinä tunnustat suullasi .....Jeesuksen..... Herraksi.... ja uskot sydämessäsi, että .....Jumala.... on..... hänet.... kuolleista.... herättänyt, niin sinä pelastut". Room. 10:9
Siinäpä Jumalan aivoittamat reunaehdot ihmisen pelastumisessa, joka tulee uskoa. - Voi voi sentään
Kiitos vastauksista kirjoitti:
Niko. Kiitos sinulle. Tuon tunne siksi opiksi, jota voin rakastaa.
Usko ei ole joka miehen, eikä näköjään joka naisenkaan.
- Niko.
Voi voi sentään kirjoitti:
Usko ei ole joka miehen, eikä näköjään joka naisenkaan.
Ei ole ei.
Mutta meidän, jotka uskomme, meidän tehtävämme on julistaa Jeesusta Kristusta, meidän Herraamme Hänen käskyjensä mukaan!
- Mariam**
1 Moos 1
Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
Joh 1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Joh 1:14
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
1Joh 5:1
Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
Minä ainakin käsitän yllä olevien Raamatun kohtien perusteella näin:
Isä on Jumala ja Jumala loi sanallaan jo alussa erinäisiä asioita, sana on siis Jumalasta lähtöisin, osa Jumalaa, Jumalan synnyttämä. Raamattu sanoo, että tämä Sana tuli lihaksi ja viittaa samalla Poikaan eli Jeesukseen.
Jumalan Sana on Jumalan Poika, osa Jumalaa ja Jumalasta syntynyt.
Ajattelen myös jotensakin näin: Jumalan ovat aivoitukset, Sanallaan Hän ne toteuttaa ja Jumalan Henki tekee sanan eläväksi. Ei sitä pidä käsittää mitenkään, se pitää vaan unohtaa.
* "Toivotaan vastauksia", se on juuri sitä, että Jeesus on Jumala, yhtä Isän kanssa. Joh. 1:1, Sana oli Jumalan tykönä ja Sana tuli lihaksi. Näin Jeesus jätti taivaan ja alentui ihmisen rooliin, otti orjan muoden ajaksi, Jumalan, eli Isän valmistaman ruumiinsa kautta lunasti ihmiskunnan sen synneistä, uhraamalla itsensä. Heb.10:10.
* Kuoelamnsa jälkeen nousi ylös kulleista ja satui takaisin Isän rinnalle, eli Isään, koska on toinen Jumalan Persoona, kolmas Persoona on Pyhä Henki.
* JEESUS ON JUMALA, sitä tuo aloituksesi Raamatun jae kertoo ja todistaa. Todistaa kaikkea inhimillistä viisastelua ja saivartelua vastaan, Jeesus on Herra, = Jumala ! Mutta tämä totuus on ymmärrettävissä ja omistettavissa ainoastaan, Pyhässä Hengessä, ja joka ei tätä käsitä, hänellä ei ole Pyhää Henkeä, eikä osallisuutta Jumalan pyhyyteen Jeesuskessa Kristuksessa.Joosef oli Faaraon taloudessa Herra, mutta Joosef ei ollut yksinvaltias, vaan se oli Faarao. Samoin Kristus on uskollinen Jumalan huoneen haltijana [Hepr.3:6] Herra, mutta Kristus ei ole yksinvaltias, vaan se on Isä Jumala.
- pikku-Pekka 5v
Minä olen kans lähtöisin isästäni, mutta en ole isäni. Kuka minä siis olen?
Olen hänen poikansa.Ruumiisi on lähtöisin miehen siemenestä ja naisen siemenestä.
Koska isäsi ja äitisi ovat ihmisiä, sinä olet apina. Eikö, miten se nyt menikään? Sinä olet kala, tai, mikähän sinä olet?
Koska sinun molemmat vanhempasi ovat ihmisiä, sinä olet ihminen.
Jeesuksen ruumis sikisi Pyhästä Hengestä. Mutta Hän on Jumalan Poika. Siksi Pyhä Henki on Jumala. Jeesus sai siis alkunsa Jumalasta. Siksi Hän on Jumala. Tämä Pyhästä Hengestä sikiämisen perusteella.
Mutta koska toinen Jeesuksen vanhemmista oli ihminen, Jeesus on myös ihminen. Jeesus sanoi olevansa sekä Jumalan Poika että Ihmisen Poika.
Jeesus rakasti Ihmisen Pojan roolia koska ihmisenä Hän kykeni sovittamaan kaikki ihmisten lihan ruumiissa tekemät synnit. Synti oli tehty ihmisen lihassa, siksi synnin sovituskin piti suorittaa ihmisen lihassa. Näin Jeesus ihmisenä ihmisen ruumiin uhrinsa kautta pelasti koko ihmissuvun Golgatan ristillä.
Koska Jeesus oli ja on myös Jumala, Hänen suonissaan virtasi Jumalan veri. Koska vain Jumala kykenee ihmisen pelastamaan, vain tämä Jumalan veri puhdistaa kaikesta synnistä. Vain Jumalan veri voi puhdistaa ja puhdistaa syntisen kaikesta synnistä. Siksi Jeesus sanoi juutalaisille että elleivät he usko että Hän on se joka Hän on Minä Olen Jumala, (2 Ms 3:14) he tulevat kuolemaan synneissään. Juutalaisten edessä seisoi heidän Jumalansa ihmisen lihaan tulleessa Jumalan Pojassa. Tätä tietoa ja ymmärrystä Hänestä Jeesus edellytti Kirjoituksia tuntevilta kirjanoppineilta ja fariseuksilta. Jos ihminen kuolee synneissään, hän joutuu kadotukseen pois Herran luota ikuisesti.
- Jeesus on tie
Just sitä mitä siinä lukee.
Jumala on ensiksikin kolme persoonaa Isä Poika Pyhä Henki.
Ollessaan Pojan muodossa ihmislihaan inkarnoituneena ihmisenä
Jeesus puhutteli Jumalan toista persoonaa Isäkseen.
2. Kor. 5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
xxxxxxxxxxxx
***) 2. Kor. 5:19 Sillä
1. Jumala oli Kristuksessa
2. ja sovitti maailman itsensä kanssa
3. eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan,
4. ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
xxxxxxxxxxxx
2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ...
... ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
2. Kor. 5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt,
hän meidän tähtemme teki synniksi, ...
***) ... että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.- Jeesus on tie
Kuinka voi olla mahdollista että selkeän teksti lukeminen on monille taivasta tavoitteleville mahdotonta?
"Jumala oli Kristuksessa", JOkainen uudestisyntynyt käsittää tämän silmät ummessakin.
Niin se taitaa olla, että joilta evankeliumi on peitett,y se on niiltä peitetty jotka kadotukseen joutuvat, niin kuin Raamattu sanoo.
Jumalattomien ja teosofien aika kuluu USKON JAPARANNUKSEN SIJASTA mahdottoman selvittämisessä. Ihmisen ei ole näet mahdollista selvittää Jumalaa.
Jumalan ajatukset ja teot ovat niin korkealla ihmisen ajatuksista kun taivas on maasta. Niihin sfääreihin ihminen ei pääse koskaa täällä eläessään se on turha vaiva!!! - uskova sisar
Jeesus on tie kirjoitti:
Kuinka voi olla mahdollista että selkeän teksti lukeminen on monille taivasta tavoitteleville mahdotonta?
"Jumala oli Kristuksessa", JOkainen uudestisyntynyt käsittää tämän silmät ummessakin.
Niin se taitaa olla, että joilta evankeliumi on peitett,y se on niiltä peitetty jotka kadotukseen joutuvat, niin kuin Raamattu sanoo.
Jumalattomien ja teosofien aika kuluu USKON JAPARANNUKSEN SIJASTA mahdottoman selvittämisessä. Ihmisen ei ole näet mahdollista selvittää Jumalaa.
Jumalan ajatukset ja teot ovat niin korkealla ihmisen ajatuksista kun taivas on maasta. Niihin sfääreihin ihminen ei pääse koskaa täällä eläessään se on turha vaiva!!!Valitettavasti täytyy todeta että et tunne Jumalaa. Jumalan tunteminen on
yksi ehdoton edellytys pelastumiselle.
Jumala ei tosiaankaan ole kolme persoonaa, Jumala on Yksi.
Jumala ei ole koskaan inkartoitunut. Jumala on aikojen alusta, aikojen loppuun
asti Yksi.
Jumala oli silloinkin taivaissa kun hänen poikansa Jeesus oli maanpäällä.
Jumalaa myös poika rukoili ja rukoilee myös maanpäällä ja taivaissa.
Rukoile siis sinäkin. Ehkä silmäsi vielä aukeavat jonain päivänä ymmärtämään
ja uskomaan sen että Jumala on Yksi, ja vain ja ainoastaan Yksi, ei monia
persoonia ja jumalia. Kerropa, "Jeesus on tie", missä kohti Raamatussa lukee jotta "Jumala on ensiksikin kolme persoonaa Isä Poika Pyhä Henki."?
Minun Raamattuni ei rajoita jumalayhteyttä kolmeen persoonaan vaan opettaa että "Jumala on yksi, joka on KAIKKI KAIKISSA ...
1.Korinttolaiskirje 12
6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
1.Korinttolaiskirje15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Miksi sanot ja todistat sellaista Jumalan sanoneen, mitä hän EI OLE SANONUT?
- Samadhi
Myös minä olen tullut Jumalasta ja palaan Jumalan yhteyteen.
- Jeesus on tie
Jumala ottaa luoksensa ainoastaan ne jotka ovat Hengestä uudestisyntyneet JUmalan sanan kautta. Kaikki tulevat näkemään Jumalan myös sinä, mutta sinulle jolla ei ole uskoa Kristukseen hän sanoo, mene siihen iankaikiseen tuleen joka on valmisetettu perkeleelle ja hänen enkeileilleen.
- Samadhi
Jeesus on tie kirjoitti:
Jumala ottaa luoksensa ainoastaan ne jotka ovat Hengestä uudestisyntyneet JUmalan sanan kautta. Kaikki tulevat näkemään Jumalan myös sinä, mutta sinulle jolla ei ole uskoa Kristukseen hän sanoo, mene siihen iankaikiseen tuleen joka on valmisetettu perkeleelle ja hänen enkeileilleen.
Lopetahan nuo höpinäsi.
Sinä siis meinaat, että miljardit ja taas miljardit joutuvat kadotukseen vain sen takia, ettei kukaan ole sattunut kertomaan heille Jeesuksesta.
Kovinpa on väärämielinen sinun jumalasi - suorastaan oikeusmurhaaja.
- Usko Toivonen
>> Mitä tämä tarkoittaa? Miten tämä jae pitäisi käsittää?
Joh. 16:28
Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö." >>
Tarkoittaa, että Jeesus tuli taivaasta, jotta meillä olisi elämä.
Apostoli Johanneksen mukaan Jesaja 6. luvussa kuvaa Jeesuksen kirkkautta
ja puhuu Jeesuksesta.
(41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.
Joh. 12.)
1. Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja
ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
2. Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
3. Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
4. Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
Tästä Herramme Jeesus luopui ja tuli sovittamaan maailman synnit.
6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
Fil. 2.
Ihmisen Poikana Jeesus on tuleva vielä takaisin omiaan noutamaan.
1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3. Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
Joh. 14.
Sen jälkeen ympyrä sulkeutuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.713848Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j923234Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1112528Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.171707Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m741495- 991383
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä571341Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.1271281- 551093
Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561060