verenpaineen nousua ...?

jjk999

nostaako kilpparihairiot verenpainetta.. tai kuumeen? ma oon parikymppinen ja verenpaine korkeella sain tabut ja hiukan kuumetta. nyt kattovat kokeista kortisonit ja pitaa teha 24h pissatesti...jes.

7

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kaikilla!

Minulla ei verenpainetta. Kilppariarvot ok. Leikattiin. Oli siinä syöpäkin mukana ollut. Mikään arvo ei heilahtanut.

• autoimmuuni

mulla oli nimenomaan alapaine korkealla, tilanne tasoittuikun hoito saatiin tasapainoon, lääkäri on sanonut että ala ja yläpaine saattavat olla hyvinkin lähellä toisiaan

kannattaa tutkia tsh sekä t4v, pyydä tulokset itsellesi

• fdfdgdg

kyllä se nostaa verenpainetta sillai että se saattaa heitellä ylös alas lisäks rytmihäiriöt tyypillisiä(vaimon kokemuksia),lääkitys auttoi kilpir arvot nyt normaalit,pumppukin lopetti reistailun

• kkk888

ok, minulla tsh ja vastaaineet ollu normaalit... sitten jos uusista kokeista ei mitaan loydy niin lahete endokrinologille. En kylla ymmarra tata suonikipua, tai siis semmosta etta en edes voi olkapaalla kassia kantaa ku tuntuu hermokipua kadessa.

• Tykytyky

Tämä on mielenkiintoinen aihe. Itselläni oli ennen hoidon aloittamista korkealla verenpaine, nopea pulssi, tykytyksiä. Mutta minulta diagnosoitiin nimenomaan vajaatoiminta. Ainakin itse olen ajatellut, että nuo olisivat liittyneet liikatoimintaan.
      Nyt on tyroksiini lääkitys, ja paineet ovat laskeneet todella hyviksi, tykytykset myös hävinneet. Lääkityksen noston yhteydessä on ollut nopeaa pulssia, mutta sekin tuntuu aina tasaantuvan muutaman viikon sisässä.

• Sumulaakso

Itselläni laski verenpaine lääkityksen myötä matalasta vielä matalammaksi. Toisaalta se saattaa tietenkin johtua myös yksinkertaisesti hermostuneisuuden reilusta lievittymisestä.

Kuumetta ei tietääkseni vajaatoiminnassa yleensä esiinny, yleensä esiintyy kuumettomuutta. Itselläni oli ensimmäinen flunssan nostattama kuume sitten lapsuuden tässä vähän aikaa sitten! (Olen 25v.) Ja flunssia on kyllä ollut vähän väliä, ei vain ole nostaneet kuumetta.

Toisaalta, jos jotakin olen oppinut niin sen, että oireet ovat hyvin yksilöllisiä ja niitä on laidasta laitaan.

• kook88

jaa aika hassua siis tuo verenpaineen nousu ja vajaatoiminta... en tieda onko minulla hairiota kilpparissa mutta silta itsesta tuntuu. Mika kokeita kannattaisi mun pyytaa? Olen ollut monissa verikokeissa, mitaan kummempaa ei nay normaaleissa kokeissa ja TSH oli 1.0 viime kuussa ja tassa kuussa 1.5. Voisko tolla arvolla olla arvausta jonneki suuntaan etta voisko olla kilpparis silti vikaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      353
      3629
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      226
      3011
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      62
      2501
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      178
      1552
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      24
      1464
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1414
    7. Kuka lääketeollisuuden lahjoma "professori" on tämän takana

Lääkäri Ari Miettinen on otettu kiinni poliisin toimesta. Ari on avoimesti tuonut esiin lääketeollisuuden bisneksen vast
      Helsinki
      3
      1358
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1035
    9. 61
      1012
    10. 92
      945
    Aihe