verenpaineen nousua ...?

jjk999

nostaako kilpparihairiot verenpainetta.. tai kuumeen? ma oon parikymppinen ja verenpaine korkeella sain tabut ja hiukan kuumetta. nyt kattovat kokeista kortisonit ja pitaa teha 24h pissatesti...jes.

7

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kaikilla!

Minulla ei verenpainetta. Kilppariarvot ok. Leikattiin. Oli siinä syöpäkin mukana ollut. Mikään arvo ei heilahtanut.

• autoimmuuni

mulla oli nimenomaan alapaine korkealla, tilanne tasoittuikun hoito saatiin tasapainoon, lääkäri on sanonut että ala ja yläpaine saattavat olla hyvinkin lähellä toisiaan

kannattaa tutkia tsh sekä t4v, pyydä tulokset itsellesi

• fdfdgdg

kyllä se nostaa verenpainetta sillai että se saattaa heitellä ylös alas lisäks rytmihäiriöt tyypillisiä(vaimon kokemuksia),lääkitys auttoi kilpir arvot nyt normaalit,pumppukin lopetti reistailun

• kkk888

ok, minulla tsh ja vastaaineet ollu normaalit... sitten jos uusista kokeista ei mitaan loydy niin lahete endokrinologille. En kylla ymmarra tata suonikipua, tai siis semmosta etta en edes voi olkapaalla kassia kantaa ku tuntuu hermokipua kadessa.

• Tykytyky

Tämä on mielenkiintoinen aihe. Itselläni oli ennen hoidon aloittamista korkealla verenpaine, nopea pulssi, tykytyksiä. Mutta minulta diagnosoitiin nimenomaan vajaatoiminta. Ainakin itse olen ajatellut, että nuo olisivat liittyneet liikatoimintaan.
      Nyt on tyroksiini lääkitys, ja paineet ovat laskeneet todella hyviksi, tykytykset myös hävinneet. Lääkityksen noston yhteydessä on ollut nopeaa pulssia, mutta sekin tuntuu aina tasaantuvan muutaman viikon sisässä.

• Sumulaakso

Itselläni laski verenpaine lääkityksen myötä matalasta vielä matalammaksi. Toisaalta se saattaa tietenkin johtua myös yksinkertaisesti hermostuneisuuden reilusta lievittymisestä.

Kuumetta ei tietääkseni vajaatoiminnassa yleensä esiinny, yleensä esiintyy kuumettomuutta. Itselläni oli ensimmäinen flunssan nostattama kuume sitten lapsuuden tässä vähän aikaa sitten! (Olen 25v.) Ja flunssia on kyllä ollut vähän väliä, ei vain ole nostaneet kuumetta.

Toisaalta, jos jotakin olen oppinut niin sen, että oireet ovat hyvin yksilöllisiä ja niitä on laidasta laitaan.

• kook88

jaa aika hassua siis tuo verenpaineen nousu ja vajaatoiminta... en tieda onko minulla hairiota kilpparissa mutta silta itsesta tuntuu. Mika kokeita kannattaisi mun pyytaa? Olen ollut monissa verikokeissa, mitaan kummempaa ei nay normaaleissa kokeissa ja TSH oli 1.0 viime kuussa ja tassa kuussa 1.5. Voisko tolla arvolla olla arvausta jonneki suuntaan etta voisko olla kilpparis silti vikaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      47
      2192
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      191
      2009
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      835
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      736
    Aihe