Jos mikään ei voi syntyä tyhjästä...

dsdfdsgfsd

Miten Jumala syntyi?

23

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinun kannattaa

keskittyä siihen, kuinka sinä synnyit ja vielä enemmän siihen kuinka voit syntyä Jumalan eläväksi lapseksi Jeesuksen nimessä ja Pyhässä Hengessä.

Toki voit Jeesuksen nimessä anoa ymmärrystä myös tuohon, mutta Raamattussa on kirjoitettu että ihmisinä voimme ymmärtää ihmisestä, mutta Jumala on sitten jo hyvin hyvin hyvin paljon enemmän ja ihmiselle ymmärtämätöntä paitsi Raamatussa annetun kautta Pyhässä Hengessä saatuna.

Raamatussa ei ole käsittääkseni kerrottu alkuviesti kysymyksestä mitään.

• Kun Jumalalle

ei ole mikään mahdotonta, niin voidaan ymmärtää, että ihmisen on Jumalasta hyvä ymmärtää tämä: "Pyhä, Pyhä, Pyhä".

• vanha ja vakaa

ihmisen mielikuvituksessahan se syntyi.
      Ei kukaan tervejärkinen enää usko mielikuvitusolentoihin, satuahan ne ovat.

Mutta jos jumala pitää olla niin aurinko olisi hyvä sellainen ja sehän on varmasti olemassa.
      Kristinuskon jumala on petosta mutta kenties meistä kaikista tulee joskus jumalia jälleensytymien saatossa.

• "ihmisen mielikuvituksessahan se syntyi.
        Ei kukaan tervejärkinen enää usko mielikuvitusolentoihin, satuahan ne ovat"

Olen samaa mieltä. Kukaan tervejärkinen ei usko mielikuvitusolentoihin, mutta onneksi Jumala ei olekaan mikään mielikuvitusolento, paitsi niille, jotka omasta tahdostaan ovat sulkeneet hengelliset silmänsä todisteilta, eivätkä halua avatakaan niitä. Tarkoitan sillä tietenkin ateisteja.

• vanha ja vakaa
        Jaakob kirjoitti:

"ihmisen mielikuvituksessahan se syntyi.
        Ei kukaan tervejärkinen enää usko mielikuvitusolentoihin, satuahan ne ovat"

Olen samaa mieltä. Kukaan tervejärkinen ei usko mielikuvitusolentoihin, mutta onneksi Jumala ei olekaan mikään mielikuvitusolento, paitsi niille, jotka omasta tahdostaan ovat sulkeneet hengelliset silmänsä todisteilta, eivätkä halua avatakaan niitä. Tarkoitan sillä tietenkin ateisteja.

ateisimi on ihan tervettä ajattelua, ei saa sokeasti uskoa mitä jossain on kirjoitettu tai sanottu. Toisen löytämän totuuden omaksuminen ja toistaminen on sokeutta.
        Persoonallisesta jumalasta ei ole mitään näyttöä.

• Elävä sydämen usko
        vanha ja vakaa kirjoitti:

ateisimi on ihan tervettä ajattelua, ei saa sokeasti uskoa mitä jossain on kirjoitettu tai sanottu. Toisen löytämän totuuden omaksuminen ja toistaminen on sokeutta.

ei olekaan sokeaa uskoa vaan sinäkin tekemällä Jeesuksen opetuksen mukaan tulet tuntemaan että Herra elää ja vaikuttaa sitä hengellistä hyvää, josta on myös opettanut pyhissä kirjoituksissaan Uudesta Testamentissa, amen, amen, amen.

• vanha ja vakaa
        Elävä sydämen usko kirjoitti:

ei olekaan sokeaa uskoa vaan sinäkin tekemällä Jeesuksen opetuksen mukaan tulet tuntemaan että Herra elää ja vaikuttaa sitä hengellistä hyvää, josta on myös opettanut pyhissä kirjoituksissaan Uudesta Testamentissa, amen, amen, amen.

jos johonkin pitää uskoa niin ei ainakaan ruotsalaisten piispojen väkisin miekan voimalla tuomaa itämaista taikauskoa.
        Uskon vain luonnon lakeihin ja ihmisten sepustamat taikauskot eivät kävele niitten yli.

• Usko Jeesukseen
        vanha ja vakaa kirjoitti:

jos johonkin pitää uskoa niin ei ainakaan ruotsalaisten piispojen väkisin miekan voimalla tuomaa itämaista taikauskoa.
        Uskon vain luonnon lakeihin ja ihmisten sepustamat taikauskot eivät kävele niitten yli.

ja Jumalan ilmoitukseen ja todistukseen ja ano Herran Jeesuksen nimessä elävää sydämen vanhurskautta, jos tahdot oppia tuntemaan totuudellista Jumalan valtakuntaa Pyhässä Hengessä.

• vanha ja vakaa kirjoitti:

"Persoonallisesta jumalasta ei ole mitään näyttöä."

Ateistilla ei ole näyttöä, koska hän on tarkoituksellisesti sulkenut hengelliset aistinsa, jotta ei olisi näyttöä!

• anti-kristitty

Vastaan tuohon, jos sinä kerrot, mistä se aika-avaruus, jonka olemassaolon asioiden olemassaolo itsessään edellyttää, syntyi, olettaen, että sekään ei ole voinut syntyä tyhjästä.

• Maruanne*

Augustinuksen, kirkon opettaja ja filosofin mukaan (Saarinen 1985: 94) Jumalassa ei ole minkäänlaista "aikaisempaa tai "myöhempää", ainoastaan jatkuva ja ikuinen "nykyisyys."

Augustinus puhuu näin Jumalalle (tässä suorassa plagioinnissa filosofi Saarisen kirjasta): "Sinun vuotesi eivät mene eivätkä tule. Meidän vuotemme sen sijaan menevät ja tulevat kerran kaikki. Sinun vuotesi ovat kaikki paikallaan, koska ne ovat jotakin pysyväistä. Niissä ei ole tulevia eikä meneviä, koska ne eivät mene ohitse. Mutta kaikki meidän vuotemme ovat vasta silloin koossa, kun ne ovat jo menneet. Sinun vuotesi on yksi päivä ja Sinun päivistäsi ei sanota "joka päivä" van "tänään", koska Sinun päiväsi eivät väisty syrjään huomispäivän tieltä eikä seuraa eilispäivää. Sinulle on tämä päivä ikuisuutta."

• vakkuri

"Minä olen se, joka minä olen".
        Näin vastasi Jumala Moosekselle hänen kysyessään Jumalan nimeä.

Tuo ylläoleva Augustinuksen puhe kuvaa juuri tätä samaa Jumalan olemusta, ikuista ja jatkuvaa nykyisyyttä. Minä olen! Ihmismielen tätä "minä olen" ei ole kovin helppo ymmärtää, sillä ihmismieli elää suurimman osan elämästään menneessä tai tulevassa, ja hyvin harvoin tässä ja nyt "minä olen" -hetkessä.

• anti-kristitty
        vakkuri kirjoitti:

"Minä olen se, joka minä olen".
        Näin vastasi Jumala Moosekselle hänen kysyessään Jumalan nimeä.

Tuo ylläoleva Augustinuksen puhe kuvaa juuri tätä samaa Jumalan olemusta, ikuista ja jatkuvaa nykyisyyttä. Minä olen! Ihmismielen tätä "minä olen" ei ole kovin helppo ymmärtää, sillä ihmismieli elää suurimman osan elämästään menneessä tai tulevassa, ja hyvin harvoin tässä ja nyt "minä olen" -hetkessä.

""Ihmismielen tätä "minä olen" ei ole kovin helppo ymmärtää""

Niin... ihmismielen käsityskykyä rajaavat logiikan säännöt ja kielen ja tunnettujen käsitteiden rajat. Jo itsessään ristiriitaiset väitteet ovat sellaisia, joita ei tarvitse edes yrittää ymmärtää... kuten esimerkiksi Augustinuksen jutut.

• rajalliset aivot

Ei Jumala kerro sitä Raamatussa, ehkäpä ihmisen aivokapasiteetti ei pystyisi käsittelemään vastausta...?

• Hänen ei ole syntynyt. Hän on aina ollut.

• Kuten me kaikki

ihmiset sieluina, olemme aina olleet ja tulemme aina olemaan. Kuten auringonsäteet ovat lähtöisin auringosta, niin ihmissielut ovat lähtöisin alkulähteestä, Jumalasta, aivan miten vain haluamme lähdettämme kutsua.
        Mekään emme ole sieluina koskaan syntyneet, vaan olemme aina olleet.

• Kuten me kaikki kirjoitti:

ihmiset sieluina, olemme aina olleet ja tulemme aina olemaan. Kuten auringonsäteet ovat lähtöisin auringosta, niin ihmissielut ovat lähtöisin alkulähteestä, Jumalasta, aivan miten vain haluamme lähdettämme kutsua.
        Mekään emme ole sieluina koskaan syntyneet, vaan olemme aina olleet.

Tämä ei ole Raamatun mukainen käsitys

• Alkuviestin kysymys on aivan asiallinen. Turha tähän on sotkea meidän uskomme tapaa, oikeutta ja asioiden tärkeysjärjestystä.

Sanoisin, että koko maailmankaikkeus on aina ollut ja tulee aina olemaan. Näin myös Jumala ja ihmisen henkikin, ja kaikki pertuselementit. Nämä ovat siis luomattomia.

Sensijaan maapallon nykyinen järjestys ja taivas sen kannalta on luotu, ei tyhjästä, vaan järjestämällä olemassaolevia elementtejä. Tällainen ajattelutapa ratkaisee monia näennäisongelmia teologiassa ja filosofiassa, vaikkei tätä voikaan todistaa sen kummemmin kuin muitakaan uskonasioita.

Ja tuossa jo viisaasti sanottiin, että ikuisessa maailmassa on vain ikuinen nykyhetki, mitä se sitten tarkoittaakin.

• Jumalan luomisoppi

Raamatussa on Jumalan antama ja kertoo sen mitä Jumala tahtoo meidän tietävän syntiinlankeemuksesta ja anteeksiantamuksesta ja siitä uudesta elämästä minkä tahtoo antaa uudestisyntymisessä elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä Jeesuksen nimessä ja ovat täysin totta ja vastaanottamisen arvoisia.

• Jumalan luomisoppi kirjoitti:

Raamatussa on Jumalan antama ja kertoo sen mitä Jumala tahtoo meidän tietävän syntiinlankeemuksesta ja anteeksiantamuksesta ja siitä uudesta elämästä minkä tahtoo antaa uudestisyntymisessä elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä Jeesuksen nimessä ja ovat täysin totta ja vastaanottamisen arvoisia.

Jumala tahtoo meidän lukevan kaikkia hyviä kirjoja ja harrastavan kaikkia tieteitä ja taiteita, jos haluamme, myös filosofiaa ja teologiaa; mistä Jumala on tullut, on aivan asiallinen kysymys eikä sitä ratkaise sellainen väite, että Raamatussa on kaikki mitä Jumala haluaa meidän tietävän. Se on lahkolaista puppua.

• vanha ja vakaa

ei jumala ole mikään ihmiskunnan ulkopuolinen olento tai persoona, se on naurettavaa lapsellista satua.
      Jumala onkin ehkä meissä kaikissa sisällä jonkinlaisena mielentilana, ehäpä siis olemme kaikki jumalia.
      Tai valmistumme, valaistumme joskus tuhansien inkarnaatioiden kuluttua jumaliksi ja pääsemme jälleensytymisen pakosta.

• Itse en ole

koskaan kokenut, että olisin jumala, vaan että sieluni on se ikuinen ja aina oleva, ja jumalasta lähöisin, kuten auringonsäteet lähtevät auringosta, niin myös sielumme ovat lähtöisin jumalasta.
      Ja ilmeisesti myöskään inkarnoituminen ei ole pakko, vaan mahdollisuus, koska meillä on sieluina aina vapaa tahto.

Jumalan näen alkulähteenä, mutta miten tämä alkulähde on aikanaan syntynyt, onkin sitten jo asia jota kukaan ei pysty vahvistamaan.

Raamatun alkulehdillä kuvataan vertauskuvallisesti ihmisen syntyä, mutta Jumalan syntyä ei Raamattukaan kuvaan mitenkään. Oikeastaan Jumala sanoo itsestään "minä olen" ja tämä viittaa tähän ikuiseen olemiseen.

• vanha ja vakaa

inkartoituminen on niin kauan pakko kun elämänkoulumme on kesken,
      Jos joku tärkeä työ jää kesken tai on suuri karmallinen velka niin on mahdollista että kahden elämän välinen olotila jää hyvinkin lyhyeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      18
      2582
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      208
      1919
    3. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      59
      1619
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1531
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1446
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      199
      1296
    7. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1226
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1115
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1025
    10. Rääkyvä nainen

Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil
      Kuhmo
      13
      897
    Aihe