Käteisrahasta luopuminen etenee

Suomessa.

Suomi taitaa olla joku EU:n testilaboratorio, jossa otetaan uudet ideat ja käytännöt käyttöön ennen muita. Nyt Suomi on pikkuhiljaa luopumassa käteisestä rahasta, mikä on osa pankkipalvelujen alasajoa ja kaiken pankkitoiminnan siirtämistä nettiin.

Rahasta tulee pelkkää digitaalista bittivirtaa ja numeroita, mutta entä sitten, kun tehdään mittava hakkerihyökkäys pankkien tietojärjestelmiin tai vaikkapa elektromagneettinen pulssi pyyhkii tietokoneet tyhjiksi? Millä sen jälkeen ostetaan leipää?
- - -

Käteisen rahan käsittely pankeissa hiipuu. Monista konttoreista ei saa käteistä rahaa enää lainkaan.
Ylen mukaan pankit perustelevat palveluiden karsimista kysynnän vähentymisellä.

Esimerkiksi Nordean konttoreista jo joka viidennessä ei käytetä käteistä rahaa.

- Esimerkiksi maaseudulla on paikkakuntia, joissa yksinkertaisesti asioinnin tiheys on niin pieni, että joudumme tekemään käytännöllisiä ratkaisuja paikoitellen, henkilöasiakkaista vastaavan yksikön johtaja Ville-Veikko Laukkanen Nordeasta sanoo Ylelle.

Sampo Pankeissa käteistä saa 88 prosentissa konttoreista. Sen sijaan Aktia Pankki ja Handelsbanken eivät ole ainakaan vielä luopuneet käteisestä yhdessäkään konttoreista.

Iltasanomat

235

4357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kansa Kädettömäksi?

      Hmmm, yrtit myydään enää apteekeissa, käteinen katoaa, kuka hyötyy??

      Riistokapitaali aka harva pankkiirisuku pakottaa EU:n kautta kaiken bisneksen itselleen, onko EU seuraava "afrikan mantere" joka putsataan? Afrikassa enää 3% maailman varallisuudesta, karu totuus se.

      • mervisti

        On se kumma ettei kohta saa omia rahojaan ulos pankista. Mitä muuta osakeyhtiötä rahoitetaan kansalaisten varojen pakko-otolla? Kannatta muistaa että Argentinassa ryöstettiin kokonainen kansa reilu 10 vuotta sitten. Pankit vain katosivat ja ihmisten rahat, näin se käy kohta tässä Suomi bordellissakin arvelee Mervi Pyllykirjassa http://www.pyllykirja.fi/2011/


      • Viisasta?
        mervisti kirjoitti:

        On se kumma ettei kohta saa omia rahojaan ulos pankista. Mitä muuta osakeyhtiötä rahoitetaan kansalaisten varojen pakko-otolla? Kannatta muistaa että Argentinassa ryöstettiin kokonainen kansa reilu 10 vuotta sitten. Pankit vain katosivat ja ihmisten rahat, näin se käy kohta tässä Suomi bordellissakin arvelee Mervi Pyllykirjassa http://www.pyllykirja.fi/2011/

        Onneksi hankin hopeaa silloin kun sitä sai vielä alle 10 euroa unssi. Maailman likvidein valuutta, jonka arvo ei koskaan tule olemaan nolla.


      • uskon askeleita
        Viisasta? kirjoitti:

        Onneksi hankin hopeaa silloin kun sitä sai vielä alle 10 euroa unssi. Maailman likvidein valuutta, jonka arvo ei koskaan tule olemaan nolla.

        Heh:) Minun turvani on Jumala. Kolminaisuutena, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Mihinkään katoavaan en turvaa. Olen silti turvannut selustani, sinisilmäinen ei sovi olla.
        Minun rikkauteni on siis taivaassa. En silti voi valittaa täälläkään olostani.

        Raamatun mukaan tulee aika, jolloin ihmisten on otettava siru eli merkki käteensä tai otsaansa, jos aikoo ostaa tai myydä. Se on se pedon merkki ja monet sen ottavat, sekä pienet että suuret. Sillä merkillä paholainen merkkaa omansa. Kovat ajat on edessä, mutta Jeesus on luvannut lyhentää niitä päiviä.
        Siitä merkistä tulee monille pahoja paiseita. Lienevät hajoavat ja aiheuttavat tulehduksia ym. Ainakin osa ihmisistä laihtuu, kun ruoka onkin itse tuotettava.
        Herra pitää omistaan huolen, onneksi.


      • Antimonetaristi
        mervisti kirjoitti:

        On se kumma ettei kohta saa omia rahojaan ulos pankista. Mitä muuta osakeyhtiötä rahoitetaan kansalaisten varojen pakko-otolla? Kannatta muistaa että Argentinassa ryöstettiin kokonainen kansa reilu 10 vuotta sitten. Pankit vain katosivat ja ihmisten rahat, näin se käy kohta tässä Suomi bordellissakin arvelee Mervi Pyllykirjassa http://www.pyllykirja.fi/2011/

        Aiheesta on olemassa hyvä elokuva "Argentiinan ryöstö". Sikäläiset kokoomuslaiset yksityistivät kaiken itselleen, lopputuloksena kaatopaikalla jätteitä syöviä lapsia.

        Euroopassa kannattaa varautua tilanteeseen hyvissä ajoin ja kerätä talousjuutalaiset leireille eristykseen. Björn Wahlroos jne.

        Pitää muistaa että käteisen hävittäminen eli ns. puhdas luottotalous on ollut jo satoja vuosia ekonomistien tavoite.


      • Suomi on
        uskon askeleita kirjoitti:

        Heh:) Minun turvani on Jumala. Kolminaisuutena, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Mihinkään katoavaan en turvaa. Olen silti turvannut selustani, sinisilmäinen ei sovi olla.
        Minun rikkauteni on siis taivaassa. En silti voi valittaa täälläkään olostani.

        Raamatun mukaan tulee aika, jolloin ihmisten on otettava siru eli merkki käteensä tai otsaansa, jos aikoo ostaa tai myydä. Se on se pedon merkki ja monet sen ottavat, sekä pienet että suuret. Sillä merkillä paholainen merkkaa omansa. Kovat ajat on edessä, mutta Jeesus on luvannut lyhentää niitä päiviä.
        Siitä merkistä tulee monille pahoja paiseita. Lienevät hajoavat ja aiheuttavat tulehduksia ym. Ainakin osa ihmisistä laihtuu, kun ruoka onkin itse tuotettava.
        Herra pitää omistaan huolen, onneksi.

        kansan tyhmyyden testilaboratorio. Testataan miten pitkälle voi mennä että kansa pysyy hypnoosissa ja hallittuna median, viranomaisten ja poliitikkojen vapaamuurari-salaliiton aivopesun alla.

        Raaemmatkin keinot on käytössä, mutta niistä ei saa tietoa julkisesti?


      • M@k3
        uskon askeleita kirjoitti:

        Heh:) Minun turvani on Jumala. Kolminaisuutena, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Mihinkään katoavaan en turvaa. Olen silti turvannut selustani, sinisilmäinen ei sovi olla.
        Minun rikkauteni on siis taivaassa. En silti voi valittaa täälläkään olostani.

        Raamatun mukaan tulee aika, jolloin ihmisten on otettava siru eli merkki käteensä tai otsaansa, jos aikoo ostaa tai myydä. Se on se pedon merkki ja monet sen ottavat, sekä pienet että suuret. Sillä merkillä paholainen merkkaa omansa. Kovat ajat on edessä, mutta Jeesus on luvannut lyhentää niitä päiviä.
        Siitä merkistä tulee monille pahoja paiseita. Lienevät hajoavat ja aiheuttavat tulehduksia ym. Ainakin osa ihmisistä laihtuu, kun ruoka onkin itse tuotettava.
        Herra pitää omistaan huolen, onneksi.

        Pedonmerkkifoobikot ovat huvittavia.

        Keisari Neron kuva oli aikoinaan kaikissa kolikoissa joten kaupankäynti ilman pedon 'merkkiä' oli mahdotonta.


      • ei kelpaa
        uskon askeleita kirjoitti:

        Heh:) Minun turvani on Jumala. Kolminaisuutena, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Mihinkään katoavaan en turvaa. Olen silti turvannut selustani, sinisilmäinen ei sovi olla.
        Minun rikkauteni on siis taivaassa. En silti voi valittaa täälläkään olostani.

        Raamatun mukaan tulee aika, jolloin ihmisten on otettava siru eli merkki käteensä tai otsaansa, jos aikoo ostaa tai myydä. Se on se pedon merkki ja monet sen ottavat, sekä pienet että suuret. Sillä merkillä paholainen merkkaa omansa. Kovat ajat on edessä, mutta Jeesus on luvannut lyhentää niitä päiviä.
        Siitä merkistä tulee monille pahoja paiseita. Lienevät hajoavat ja aiheuttavat tulehduksia ym. Ainakin osa ihmisistä laihtuu, kun ruoka onkin itse tuotettava.
        Herra pitää omistaan huolen, onneksi.

        ja me muut jotka emme herrallesi kelpaa mätänemme helvetissä.


      • 98765rfghj
        uskon askeleita kirjoitti:

        Heh:) Minun turvani on Jumala. Kolminaisuutena, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Mihinkään katoavaan en turvaa. Olen silti turvannut selustani, sinisilmäinen ei sovi olla.
        Minun rikkauteni on siis taivaassa. En silti voi valittaa täälläkään olostani.

        Raamatun mukaan tulee aika, jolloin ihmisten on otettava siru eli merkki käteensä tai otsaansa, jos aikoo ostaa tai myydä. Se on se pedon merkki ja monet sen ottavat, sekä pienet että suuret. Sillä merkillä paholainen merkkaa omansa. Kovat ajat on edessä, mutta Jeesus on luvannut lyhentää niitä päiviä.
        Siitä merkistä tulee monille pahoja paiseita. Lienevät hajoavat ja aiheuttavat tulehduksia ym. Ainakin osa ihmisistä laihtuu, kun ruoka onkin itse tuotettava.
        Herra pitää omistaan huolen, onneksi.

        Sinisilmäinen ei sovi olla, mutta saahan sitä uskoa vaikka tuollaiseen mistä ei ole mitään tietoa. Ihminen on melkoisen ristiriitainen eläin. Uskokaa vaan vakaasti vaikka menninkäisiin, jotka ovat viimeaikoina törkeästi laiminlyöty.


      • uskon askeleita kirjoitti:

        Heh:) Minun turvani on Jumala. Kolminaisuutena, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Mihinkään katoavaan en turvaa. Olen silti turvannut selustani, sinisilmäinen ei sovi olla.
        Minun rikkauteni on siis taivaassa. En silti voi valittaa täälläkään olostani.

        Raamatun mukaan tulee aika, jolloin ihmisten on otettava siru eli merkki käteensä tai otsaansa, jos aikoo ostaa tai myydä. Se on se pedon merkki ja monet sen ottavat, sekä pienet että suuret. Sillä merkillä paholainen merkkaa omansa. Kovat ajat on edessä, mutta Jeesus on luvannut lyhentää niitä päiviä.
        Siitä merkistä tulee monille pahoja paiseita. Lienevät hajoavat ja aiheuttavat tulehduksia ym. Ainakin osa ihmisistä laihtuu, kun ruoka onkin itse tuotettava.
        Herra pitää omistaan huolen, onneksi.

        voihan kummajainen jeesus ei maksanu mun ruokaostoksia kun kortti ei toiminut vaan oli pakko etsiä lähin ottomaatti, ikävää jos käteinen häviää ollaan silloin vaikeuksissa kun kortti ei toimikkaan


      • vanha kaupankäynti
        mervisti kirjoitti:

        On se kumma ettei kohta saa omia rahojaan ulos pankista. Mitä muuta osakeyhtiötä rahoitetaan kansalaisten varojen pakko-otolla? Kannatta muistaa että Argentinassa ryöstettiin kokonainen kansa reilu 10 vuotta sitten. Pankit vain katosivat ja ihmisten rahat, näin se käy kohta tässä Suomi bordellissakin arvelee Mervi Pyllykirjassa http://www.pyllykirja.fi/2011/

        ihmiset vaan alkaa käymään kauppaa ja vaihtokauppaa esim kultamynteillä, hopeella tms rahan arvoisilla jutuilla, paluu 100 taakespäin eu,n takia, mutta, ainoa joka menettää on pankit, koska ihmiset makselevat kaupankäynneissä esim auto ym kaupoissa muilla menetelmillä kun bitti rahalla, jos multa ostetaan auto bitti rahalla, sanin että osta kultaa 5000e ja tmaksa sillä, helppoa, vanha kunnon kaupankäynti lisääntyy eikä tarvii maksella veroja ym, jos ihmiset oivaltavat tämän, sehän on meille vain eti ja pankkejen pakko palata käteiseen jos haluavat jatkaa rosvoamista.


      • UskovaisetDeletoitav
        uskon askeleita kirjoitti:

        Heh:) Minun turvani on Jumala. Kolminaisuutena, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Mihinkään katoavaan en turvaa. Olen silti turvannut selustani, sinisilmäinen ei sovi olla.
        Minun rikkauteni on siis taivaassa. En silti voi valittaa täälläkään olostani.

        Raamatun mukaan tulee aika, jolloin ihmisten on otettava siru eli merkki käteensä tai otsaansa, jos aikoo ostaa tai myydä. Se on se pedon merkki ja monet sen ottavat, sekä pienet että suuret. Sillä merkillä paholainen merkkaa omansa. Kovat ajat on edessä, mutta Jeesus on luvannut lyhentää niitä päiviä.
        Siitä merkistä tulee monille pahoja paiseita. Lienevät hajoavat ja aiheuttavat tulehduksia ym. Ainakin osa ihmisistä laihtuu, kun ruoka onkin itse tuotettava.
        Herra pitää omistaan huolen, onneksi.

        Onko se sama kuin mörrimöykky...kumpaakaan ei ole olemassa ja te vitun tyhmät uskovaiset paasaatte kaikesta mitä ei todistaa millään tavalla eikä muotoa..
        ehkä joskus kun vetänyt kolmenvartin baltic_n naamaan ja pikkasen tullut vapinoita niin voinut luulla että niitä mörrimöykkujä on olemassa...
        tiutau tilitali tittan sirkat soittaa salossa ja pikkuiset peikot piilossa pysyy kuin raamatun jutut..usko tyhmyyden ylistämistä..


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        mervisti kirjoitti:

        On se kumma ettei kohta saa omia rahojaan ulos pankista. Mitä muuta osakeyhtiötä rahoitetaan kansalaisten varojen pakko-otolla? Kannatta muistaa että Argentinassa ryöstettiin kokonainen kansa reilu 10 vuotta sitten. Pankit vain katosivat ja ihmisten rahat, näin se käy kohta tässä Suomi bordellissakin arvelee Mervi Pyllykirjassa http://www.pyllykirja.fi/2011/

        RAHAAA!!!!!!!!!!!!!!! mul on säästöpossus 35


      • Derak
        M@k3 kirjoitti:

        Pedonmerkkifoobikot ovat huvittavia.

        Keisari Neron kuva oli aikoinaan kaikissa kolikoissa joten kaupankäynti ilman pedon 'merkkiä' oli mahdotonta.

        Tarkoitatko, että Johannes kirjoitti pedon merkistä ja tarkoitti sillä Neron kuvaa? Millä lailla se sitten oli otsassa?

        Jeesuksen aikana jo oli kolikoissa keisarin kuva ja Jeesus itse keskustelee asiasta juutalaisten kanssa kun kyseeseen tulee verot. Silti hän ei julistanut sitä pedon merkiksi. Kyllä pedon merkki on jotain ihan muuta kuin Rooman tai muiden valtojen valuutat.

        Sitä, onko se merkki sitten siru vai jotain muuta, niin on toinen juttu. Totta kuitenkin on, että tuollainen maksuvälinesiru on ollut jo kauan olemassa ja sitä ollaan viemässä läpi. Se ei ole uskovaisten haihattelua vaan ihan ateistisetkin tahot sen tiedostavat.


      • ZoomZoomw
        ei kelpaa kirjoitti:

        ja me muut jotka emme herrallesi kelpaa mätänemme helvetissä.

        Eihän sinun tarvitsekaan kelvata Herralle, kun ei siihen kukaan pysty töin ja teoin. Nöyrryt vaan ja turvaat Jeesukseen ja tunnustat ettet ole riittävä, niin vältät helvetin.


      • 53253252352
        uskon askeleita kirjoitti:

        Heh:) Minun turvani on Jumala. Kolminaisuutena, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Mihinkään katoavaan en turvaa. Olen silti turvannut selustani, sinisilmäinen ei sovi olla.
        Minun rikkauteni on siis taivaassa. En silti voi valittaa täälläkään olostani.

        Raamatun mukaan tulee aika, jolloin ihmisten on otettava siru eli merkki käteensä tai otsaansa, jos aikoo ostaa tai myydä. Se on se pedon merkki ja monet sen ottavat, sekä pienet että suuret. Sillä merkillä paholainen merkkaa omansa. Kovat ajat on edessä, mutta Jeesus on luvannut lyhentää niitä päiviä.
        Siitä merkistä tulee monille pahoja paiseita. Lienevät hajoavat ja aiheuttavat tulehduksia ym. Ainakin osa ihmisistä laihtuu, kun ruoka onkin itse tuotettava.
        Herra pitää omistaan huolen, onneksi.

        olet aika sekaisin, jos sopii sanoa.


      • .

        Kaikista pankkien konttoreista ei saa enää käteistä rahaa. Käteispalveluja karsitaan, koska niille ei enää riitä kysyntää, pankit kertovat. Yle Uutisten mukaan käteisen jakaminen on loppunut jo joka viidennessä Nordean konttorissa ja Sampo Pankissa kahisevaa saa 88 prosentissa konttoreista.

        Käteispalveluiden karsimista jatketaan ja esimerkiksi Päijät-Hämeessä käteisen käsittely loppuu kokonaan kahdessa Nordean konttorissa.

        - Laskun maksuja hoidetaan hyvin pitkälle verkon kautta. Meidän intressi on ehkä siirtää palveluja sinne puolelle, mistä niitä enemmän tällä hetkellä kysytään eli neuvonta- ja asiantuntijapalvelut, kertoo Sampo Pankin liiketoimintajohtaja Jari Puumala.

        Kaikki pankit eivät kuitenkaan suunnittele vielä käteispalvelujen lakkauttamista. Aktia Pankista ja Handelsbankenista kerrotaan Ylelle, että käteistä rahaa saa toistaiseki kaikista konttoreista.
        Uusi Suomi


      • Kohta on
        . kirjoitti:

        Kaikista pankkien konttoreista ei saa enää käteistä rahaa. Käteispalveluja karsitaan, koska niille ei enää riitä kysyntää, pankit kertovat. Yle Uutisten mukaan käteisen jakaminen on loppunut jo joka viidennessä Nordean konttorissa ja Sampo Pankissa kahisevaa saa 88 prosentissa konttoreista.

        Käteispalveluiden karsimista jatketaan ja esimerkiksi Päijät-Hämeessä käteisen käsittely loppuu kokonaan kahdessa Nordean konttorissa.

        - Laskun maksuja hoidetaan hyvin pitkälle verkon kautta. Meidän intressi on ehkä siirtää palveluja sinne puolelle, mistä niitä enemmän tällä hetkellä kysytään eli neuvonta- ja asiantuntijapalvelut, kertoo Sampo Pankin liiketoimintajohtaja Jari Puumala.

        Kaikki pankit eivät kuitenkaan suunnittele vielä käteispalvelujen lakkauttamista. Aktia Pankista ja Handelsbankenista kerrotaan Ylelle, että käteistä rahaa saa toistaiseki kaikista konttoreista.
        Uusi Suomi

        merrassa pirulainen!


      • Manit bois

        Nykyhallituksen touhujen jälkeen on pakkokin luopua käteisrahasta. Kun ei jää minkäänlaista rahaa käyttöön.


      • t¡etomies
        Viisasta? kirjoitti:

        Onneksi hankin hopeaa silloin kun sitä sai vielä alle 10 euroa unssi. Maailman likvidein valuutta, jonka arvo ei koskaan tule olemaan nolla.

        Missäs ajattelit tehdä ostoksia hopealla kriisitilanteessa? Voi käydä nii ettei sillä olekaan sitten arvoa akuutissa valuuttakriisissä, jotain siitä sitten saa kriisin pitkittyessä jos on vaikka sota joka kestää vuosia. Se akuuttikriisi hoidetaan niin että kaupat myy ruokaa törkeällä ylihinnalla velaksi pärstäkertoimen mukaan, köyhän näköiset jää ilman tai saavat panttia (vaarin kultakello, auto) vastaan.

        Hopeaa ei voi syödä mutta sitä on kyetty valmistamaan ydinreaktiossa 60-luvun lopusta lähtien ja ennemmin tai myöhemmin reaktio saadaan kustannuksiltaan niin edulliseksi että se romahduttaa arvon ja kullalle tapahtuu sama, sitä saatiin elohopeasta voimakkaasti säteilyttämällä 70-luvun alussa Neuvostoliitossa (maksoi enemmän kuin maaperästä löydetty kulta mutta tilanne muuttuu vielä) ja 80-luvulla fuusioreaktiosta Japanissa (ei ollut halpaa sekään mutta tietämys lisääntyy ja tekniikka kehittyy).


      • Kullan arvo
        t¡etomies kirjoitti:

        Missäs ajattelit tehdä ostoksia hopealla kriisitilanteessa? Voi käydä nii ettei sillä olekaan sitten arvoa akuutissa valuuttakriisissä, jotain siitä sitten saa kriisin pitkittyessä jos on vaikka sota joka kestää vuosia. Se akuuttikriisi hoidetaan niin että kaupat myy ruokaa törkeällä ylihinnalla velaksi pärstäkertoimen mukaan, köyhän näköiset jää ilman tai saavat panttia (vaarin kultakello, auto) vastaan.

        Hopeaa ei voi syödä mutta sitä on kyetty valmistamaan ydinreaktiossa 60-luvun lopusta lähtien ja ennemmin tai myöhemmin reaktio saadaan kustannuksiltaan niin edulliseksi että se romahduttaa arvon ja kullalle tapahtuu sama, sitä saatiin elohopeasta voimakkaasti säteilyttämällä 70-luvun alussa Neuvostoliitossa (maksoi enemmän kuin maaperästä löydetty kulta mutta tilanne muuttuu vielä) ja 80-luvulla fuusioreaktiosta Japanissa (ei ollut halpaa sekään mutta tietämys lisääntyy ja tekniikka kehittyy).

        ei ole sidoksissa mihinkään, ja sekin voi romahtaa, kuten tänä vuonna on nähty. Raamattu kuvaa tulevaa aikaa, jolloin ihmiset heittävät kultansa ja hopeansa kaduille, sillä ne ovat käyneet arvottomiksi.


      • !!!
        Antimonetaristi kirjoitti:

        Aiheesta on olemassa hyvä elokuva "Argentiinan ryöstö". Sikäläiset kokoomuslaiset yksityistivät kaiken itselleen, lopputuloksena kaatopaikalla jätteitä syöviä lapsia.

        Euroopassa kannattaa varautua tilanteeseen hyvissä ajoin ja kerätä talousjuutalaiset leireille eristykseen. Björn Wahlroos jne.

        Pitää muistaa että käteisen hävittäminen eli ns. puhdas luottotalous on ollut jo satoja vuosia ekonomistien tavoite.

        Juutalaisvihaaja!


      • Tämän ajan maksuväli
        vanha kaupankäynti kirjoitti:

        ihmiset vaan alkaa käymään kauppaa ja vaihtokauppaa esim kultamynteillä, hopeella tms rahan arvoisilla jutuilla, paluu 100 taakespäin eu,n takia, mutta, ainoa joka menettää on pankit, koska ihmiset makselevat kaupankäynneissä esim auto ym kaupoissa muilla menetelmillä kun bitti rahalla, jos multa ostetaan auto bitti rahalla, sanin että osta kultaa 5000e ja tmaksa sillä, helppoa, vanha kunnon kaupankäynti lisääntyy eikä tarvii maksella veroja ym, jos ihmiset oivaltavat tämän, sehän on meille vain eti ja pankkejen pakko palata käteiseen jos haluavat jatkaa rosvoamista.

        "ihmiset vaan alkaa käymään kauppaa ja vaihtokauppaa esim kultamynteillä,"

        Rahahistoriaan perehtyneiden ammattilaisten pitäisi nyt alkaa vähän miettiä meille uusia keinoja tähän maailman aikaan. En todellakaan halua joutua Käteisen, verkkosukan, sen ikäluokan juppien ja brysselin bobrikovin kaltaisten ihmisten määritttelemään talousmalliin. Siinä lapetaan pakolaisin tänne "sopeutettaviksi" ja kansalaisoikeudet kaventuvat ihan silmissä maan kanta-asukkailta.

        Onko kellään aikaa panostaa joittenkin maksujärjestelmien miettimiseen, josta voisimme jalostaan, jos meidät pakotetaan taas tähänkin?

        Parasta aloittaa jo heti, koska jos valtiolla on jo raportoitu, sitä on joku jo palkattu alustavasti työstämään.

        http://valtioneuvosto.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote/fi.jsp?oid=394870

        Onpa harvinaisen epämiellyttävää aika olla suomalainen.


    • rahaarahasta

      Oli kummallista joo, kun ostin edellisenä vuotena... kirjan äidille äitienpäivälahjaksi, kun olin vähän huolissaan sen fyysisestä kunnosta, kun ajaa autollaan puolen kilometrin matkaa töihinsä aina...

      Katsoin netistä sitten, niin tuli vastaan tuollainen: Kike Elomaan kirja "aikuisen naisen kunnossapito", tilasin Kikeltä sen.

      Kike laittoi korttiin että minne tilille ja mikä summa, pankissa ihmetyin kun tallentaminen tilille maksaa?

      Omalle tilille saa tallentaa ilmaiseksi, mutta toisen tilille ei ilmaiseksi.


      Sittemmin joo mamma hommasi pyörän itselleen, eikä kehtaa mennä töihin autolla enää jos minä olen käymässä...

    • ykas

      eu vie tuhkatkin kohta pesästä kun kielletään puilla lämmitys

      • koittakoot

        Sen jos tekevät, niin alan lämmittämään myös kesähelteillä.


      • Hyvä A ja Man U

        Veivät senkin! Milläs nyt pullaa leivot.

        Liittykää yhteiseen rintamaan. Systeeemi on valmis parrikaadeille! Eteenpäin sisarukset! Tässä on tunnuslaulumme: http://soundcloud.com/seawolfstudios/tule-markka-takaisin *tanssahtaa* Ai hitto oon loksahtanu tohon lauluun

        Siis todella realistista eikö?


      • Lempiaine
        Hyvä A ja Man U kirjoitti:

        Veivät senkin! Milläs nyt pullaa leivot.

        Liittykää yhteiseen rintamaan. Systeeemi on valmis parrikaadeille! Eteenpäin sisarukset! Tässä on tunnuslaulumme: http://soundcloud.com/seawolfstudios/tule-markka-takaisin *tanssahtaa* Ai hitto oon loksahtanu tohon lauluun

        Siis todella realistista eikö?

        Ei tunnetuimpaa ja tavoitellumpaa kuin raha.Kaikki sitä ihannoivat ja arvostavat.Niin köyhät, rikkaat,pyhät kuin saituritkin tuota aarretta arvaamatonta onnemme luojaa.


      • Kyllä...

        kylmässäkin talossa voi asua, kunhan pukeutuu lämpimästi ja hankkii paksun peiton.


    • mullonpaljonharmaata

      Verottajahan tuosta hyötyy, kun pääsee kyttäämään kaikkien rahaliikennettä.
      Jos vaikka möisin vanhan autoni 300 eurolla, niin sekin heti näkyisi....

      • SuperJohn

        Sehän siinä on. Sitten ei voi säästää enää tyynynkään alle pahan päivän varalle.
        Itse käytän käteistä mahdollisimman paljon nykyisin. En halua että isoveli näkee kaiken mitä ostan.


      • Cäts cäsh kätsyä.
        SuperJohn kirjoitti:

        Sehän siinä on. Sitten ei voi säästää enää tyynynkään alle pahan päivän varalle.
        Itse käytän käteistä mahdollisimman paljon nykyisin. En halua että isoveli näkee kaiken mitä ostan.

        HALOO!
        Käteinen saattaa loppua pankin tiskeiltä. MUTTA. Tomaateista se ei lopu. Seinästä saa rahaa yötä päivää. Miksi ette lypsä sieltä. Pakkoko se on nostaa tiskiltä?
        Itse olen nostanut käteistä pankin tiskiltä viimeksi noin 10 vuotta sitten.


      • höpöhöpö-oo

        kuka sun kuppaisi auto kauppoja seuraisi,
        nyt luulet ittestäsi hiukan liikaa.

        Ketään eikä varsinkaan verottajaa kiinnosta
        kun ladan myynti yhtään mitään


      • jaskajaska
        höpöhöpö-oo kirjoitti:

        kuka sun kuppaisi auto kauppoja seuraisi,
        nyt luulet ittestäsi hiukan liikaa.

        Ketään eikä varsinkaan verottajaa kiinnosta
        kun ladan myynti yhtään mitään

        Aina riittää tosikoita....Kyse on periaatteesta. Vanha auto on vertauskuva...


      • riippumatt. merkitys
        jaskajaska kirjoitti:

        Aina riittää tosikoita....Kyse on periaatteesta. Vanha auto on vertauskuva...

        Niin ja se pointti se että siinä sivussa koko kansalta lähtee YHTÄKKIÄ ja valmistautumatta maksukyky, riippumattomuus ja vapaus, kysyn mitä silloin voi oikeasti tehdä? Joutuu karata metsään marjoja poimimaan henkensä pitimiksi, tai alistua naruja käsissään pitävien armoille. Omavaraisuus ihan yksilötasollakin on pian enenevillä laeilla kiellettyä, koska meitä halutaan hallita 100%. Ja nämä meidän päättäjät niitä agendoja edistää joko tietoisina tai tietämättään.
        Ellei sitten ruokapalkalla keskitettyn monikansalliseen megayhtiöön orjatyöhön, vakuumipakattuja ja tuhansien kilometrien päästä roudattuja mössöjä syömään, vartijaksi tai sisäiseen poliisiin. Nehän ne on ainoat virat kohta kun ensin ajetaan alas normi poliisivoimat ja tuodaan tilalle maailman sodissa ryvettyneet, monikansalliset (hajoita ja hallitse) ihmisyytensä menettäneet ihmisrauniot, jotka ovat palkkapussin eteen totutettu tappamiseen ja nöyryytykseen, jotka palvelevat mestareitaan viimeiseen asti. Vaalitaan vaan illuusiota sotilaista jotka säilyttää järkensä kuolemaa katsellessaan saati tappaessaan. Sama kuin se Talvisodassa viikon putkeen valvonut edelleen valpas vartiomies.
        Mietitäänpä, miksi kokoajan mennään siihen suuntaan että paikallisesti pieni ryhmä (esim. Suomessa) ei saa olla omavarainen omissa asioissaan tai ruuan ja kaiken suhteen. Ai niin hlvtn! talouskasvu. Nuollaan maailman perseitä ja luovutaan henkisen hyvinvoinnin kasvusta.
        Mistä sitä hopeaa saa ostettua? Eikä, kun lähdenkin opettelemaan kalastusta, ja riistanpyyntiä. Ai mutta ne onkin luvanvaraista ja pian kielletty kokonaan. Ai niin mutta siksihän sitä aselakiakin ajetaan tekaistun turvattomuuden nimissä, ettei riistanpyyntiin tai vihoviimeiseen itsensäpuolustautumiskeinoon tyranniaa vastaan vaan kukaan olisi kykenevä, kun aseistetut globalistien aivottomat alaiset rynnivät väkisin kotiisi. Miksi en saa kasvattaa eläimiä omaksi ravinnoksi? Ymmärrän hyvin miksi eräs lääkäri puhuu kansalaistottelemattomuudesta.
        Tuntuuko kaukaiselta? Niin olisi tuntunut varmaan keskiajallakin jos joku olisi väittänyt että tuhansien tonnien painoinen mötikkä lentää joku päivä taivaalla. Rovio olisi kutsunut. Mahdottomilla asioilla on taipumus nähdä päivänvalo, kuten suomalaisten hiihtäjien dopingkäry. Kukas nyt sitä olisi uskonut. Ja jos kyseenalaistit olit epäisänmaallinen. Puurolla sitä vaan jmlt!


      • Guess When
        riippumatt. merkitys kirjoitti:

        Niin ja se pointti se että siinä sivussa koko kansalta lähtee YHTÄKKIÄ ja valmistautumatta maksukyky, riippumattomuus ja vapaus, kysyn mitä silloin voi oikeasti tehdä? Joutuu karata metsään marjoja poimimaan henkensä pitimiksi, tai alistua naruja käsissään pitävien armoille. Omavaraisuus ihan yksilötasollakin on pian enenevillä laeilla kiellettyä, koska meitä halutaan hallita 100%. Ja nämä meidän päättäjät niitä agendoja edistää joko tietoisina tai tietämättään.
        Ellei sitten ruokapalkalla keskitettyn monikansalliseen megayhtiöön orjatyöhön, vakuumipakattuja ja tuhansien kilometrien päästä roudattuja mössöjä syömään, vartijaksi tai sisäiseen poliisiin. Nehän ne on ainoat virat kohta kun ensin ajetaan alas normi poliisivoimat ja tuodaan tilalle maailman sodissa ryvettyneet, monikansalliset (hajoita ja hallitse) ihmisyytensä menettäneet ihmisrauniot, jotka ovat palkkapussin eteen totutettu tappamiseen ja nöyryytykseen, jotka palvelevat mestareitaan viimeiseen asti. Vaalitaan vaan illuusiota sotilaista jotka säilyttää järkensä kuolemaa katsellessaan saati tappaessaan. Sama kuin se Talvisodassa viikon putkeen valvonut edelleen valpas vartiomies.
        Mietitäänpä, miksi kokoajan mennään siihen suuntaan että paikallisesti pieni ryhmä (esim. Suomessa) ei saa olla omavarainen omissa asioissaan tai ruuan ja kaiken suhteen. Ai niin hlvtn! talouskasvu. Nuollaan maailman perseitä ja luovutaan henkisen hyvinvoinnin kasvusta.
        Mistä sitä hopeaa saa ostettua? Eikä, kun lähdenkin opettelemaan kalastusta, ja riistanpyyntiä. Ai mutta ne onkin luvanvaraista ja pian kielletty kokonaan. Ai niin mutta siksihän sitä aselakiakin ajetaan tekaistun turvattomuuden nimissä, ettei riistanpyyntiin tai vihoviimeiseen itsensäpuolustautumiskeinoon tyranniaa vastaan vaan kukaan olisi kykenevä, kun aseistetut globalistien aivottomat alaiset rynnivät väkisin kotiisi. Miksi en saa kasvattaa eläimiä omaksi ravinnoksi? Ymmärrän hyvin miksi eräs lääkäri puhuu kansalaistottelemattomuudesta.
        Tuntuuko kaukaiselta? Niin olisi tuntunut varmaan keskiajallakin jos joku olisi väittänyt että tuhansien tonnien painoinen mötikkä lentää joku päivä taivaalla. Rovio olisi kutsunut. Mahdottomilla asioilla on taipumus nähdä päivänvalo, kuten suomalaisten hiihtäjien dopingkäry. Kukas nyt sitä olisi uskonut. Ja jos kyseenalaistit olit epäisänmaallinen. Puurolla sitä vaan jmlt!

        Nuinpa nuin, juurikin ihan puhut asiaa! Hienoa huomata että joukossa on aina joku poikkeus joka vahvistaa säännön. Siis sen säännön että kansaa saa kusettaa niin paljon kuin vain kehtaa, eikä kukaan tajua missä mennään. Sokeata porukkaa, mutta näköjään joku näkeväkin vielä joukossa.

        N. neljä vuotta sitten kun itse kirjoittelin tällä palstalla sirun tulosta ja miten sitä tullaan lanseeraamaan mummoille ja papparaisille, niin kummasti katosivat ne minun kirjoitukset palstalta, jonnekin bittiavaruuteen...? Mitähän ne meille totuudentorville vielä keksii tehdä. Ehkpä joku G-mies käy piipahtamassa, tuomassa pienen salaisen "lahjan"....?


      • Gojimi
        riippumatt. merkitys kirjoitti:

        Niin ja se pointti se että siinä sivussa koko kansalta lähtee YHTÄKKIÄ ja valmistautumatta maksukyky, riippumattomuus ja vapaus, kysyn mitä silloin voi oikeasti tehdä? Joutuu karata metsään marjoja poimimaan henkensä pitimiksi, tai alistua naruja käsissään pitävien armoille. Omavaraisuus ihan yksilötasollakin on pian enenevillä laeilla kiellettyä, koska meitä halutaan hallita 100%. Ja nämä meidän päättäjät niitä agendoja edistää joko tietoisina tai tietämättään.
        Ellei sitten ruokapalkalla keskitettyn monikansalliseen megayhtiöön orjatyöhön, vakuumipakattuja ja tuhansien kilometrien päästä roudattuja mössöjä syömään, vartijaksi tai sisäiseen poliisiin. Nehän ne on ainoat virat kohta kun ensin ajetaan alas normi poliisivoimat ja tuodaan tilalle maailman sodissa ryvettyneet, monikansalliset (hajoita ja hallitse) ihmisyytensä menettäneet ihmisrauniot, jotka ovat palkkapussin eteen totutettu tappamiseen ja nöyryytykseen, jotka palvelevat mestareitaan viimeiseen asti. Vaalitaan vaan illuusiota sotilaista jotka säilyttää järkensä kuolemaa katsellessaan saati tappaessaan. Sama kuin se Talvisodassa viikon putkeen valvonut edelleen valpas vartiomies.
        Mietitäänpä, miksi kokoajan mennään siihen suuntaan että paikallisesti pieni ryhmä (esim. Suomessa) ei saa olla omavarainen omissa asioissaan tai ruuan ja kaiken suhteen. Ai niin hlvtn! talouskasvu. Nuollaan maailman perseitä ja luovutaan henkisen hyvinvoinnin kasvusta.
        Mistä sitä hopeaa saa ostettua? Eikä, kun lähdenkin opettelemaan kalastusta, ja riistanpyyntiä. Ai mutta ne onkin luvanvaraista ja pian kielletty kokonaan. Ai niin mutta siksihän sitä aselakiakin ajetaan tekaistun turvattomuuden nimissä, ettei riistanpyyntiin tai vihoviimeiseen itsensäpuolustautumiskeinoon tyranniaa vastaan vaan kukaan olisi kykenevä, kun aseistetut globalistien aivottomat alaiset rynnivät väkisin kotiisi. Miksi en saa kasvattaa eläimiä omaksi ravinnoksi? Ymmärrän hyvin miksi eräs lääkäri puhuu kansalaistottelemattomuudesta.
        Tuntuuko kaukaiselta? Niin olisi tuntunut varmaan keskiajallakin jos joku olisi väittänyt että tuhansien tonnien painoinen mötikkä lentää joku päivä taivaalla. Rovio olisi kutsunut. Mahdottomilla asioilla on taipumus nähdä päivänvalo, kuten suomalaisten hiihtäjien dopingkäry. Kukas nyt sitä olisi uskonut. Ja jos kyseenalaistit olit epäisänmaallinen. Puurolla sitä vaan jmlt!

        Tosi hyvä kirjoitus. Harmi vaan ettei suurin osa ihmisistä ymmärrä käteisen merkitystä. Onhan se vaivalloisempaa käsitellä kuin muoviraha, mutta se on ainoa este vapauden ja täydellisen orjuuden ja kontrollin välillä.

        Bittirahan aikana ei ole myöskään tilaa enää esim. ay- liikkeelle. Se on tyydyttävä siihen palkkaan mikä bitteinä maksetaan, koska harmaan talouden vaihtoehtoa ei enää ole. Harmaan talouden tilalla on orjatalous.

        Mutta ei. Ihmiset eivät vain tajua tätä. Tulevaisuuden toivo olisi nuoret. Mutta mitä nämä tekevät? Liittyvät Zeitgeist- liikkeeseen ( joka on perustettu lakkauttamaan aivopesun avulla osaltaan käteisen rahan käsite ).


      • lhljhvljhvjh
        Guess When kirjoitti:

        Nuinpa nuin, juurikin ihan puhut asiaa! Hienoa huomata että joukossa on aina joku poikkeus joka vahvistaa säännön. Siis sen säännön että kansaa saa kusettaa niin paljon kuin vain kehtaa, eikä kukaan tajua missä mennään. Sokeata porukkaa, mutta näköjään joku näkeväkin vielä joukossa.

        N. neljä vuotta sitten kun itse kirjoittelin tällä palstalla sirun tulosta ja miten sitä tullaan lanseeraamaan mummoille ja papparaisille, niin kummasti katosivat ne minun kirjoitukset palstalta, jonnekin bittiavaruuteen...? Mitähän ne meille totuudentorville vielä keksii tehdä. Ehkpä joku G-mies käy piipahtamassa, tuomassa pienen salaisen "lahjan"....?

        Kymmenen vuotta sitten kirjoittelin täällä ja ennustin sen että EU:sta tulee liittovaltio. Samaan aikaan sanoin että käteinen raha katoaa.

        Saman kohtalon minäkin koin silloin kun sinäkin neljä vuotta sitten. Foliopipoksi ja hihhuliksi haukkuivat kaikki, mutta nyt näkevät ne sokeimmatkin mitä pankkiirit ajavat.

        Turha sitä on Kataista haukkua, koska hän on vain pelkkä nukkehallitsija joka kumartelee pankkiireja, ei kansaa.

        Tämä tulee tapahtumaan:

        1. Suomi menetti itsenäisyytensä, Suomesta tulee EU:n liittovaltio virallisesti.
        2. Presidenttiys lakkautetaan, Suomen johtajaksi tulee pääministeri joka kumartaa EU:n presidenttiä, jonka ensimmäistä johtajaa mikään kansa ei pyytänyt eikä valinnut. Kyse on pelkästä Nobody-nukesta, joka ei tee mitään, ei ole mitään, mutta jonka tarkoituksena on pelkästään luoda instituutiolle syntymän hetki ja edellytykset.
        3. Käteinen raha katoaa lopullisesti. Se käännetään kansan syyksi ("mutta kun vähäinen kysyntä") Ensimmäiset rangaistukset joissa tili suljetaan.
        4. Nettisensuuri lisääntyy räjähdysmäisesti. Aselait kiristyvät samassa suhteessa (syynä mm. ammattimaisten rikollisjärjestöjen toiminnan salliminen, niiden tekemien rikosten jälkeen lakeja ja salaisia valvontalakeja kiristetään)
        5. Ammattirikollisuus ja "kotoinen terrorismi", eli poliittisen mielipiteen esittäjät muodostavat uhan johon pitää vastata koko EU:n alueella. Lisää poliiseja, lisää valvontaa ja lisää salaista valvontaa. Poliisivaltion synty. Poliisit harjoittelevat mellakkahallintaa ilman mitää näkyvää syytä.
        6. Uusi polvi ei tiedä millaisen vapauden ovat menettäneet. Kasvatusmenetelmät suuntautuvat yhä enemmän "yhteisöllisyyteen", eli käytännössä yksilön valvontaan. Lapsia koulutetaan "olemaan vapaa", eli pakottamalla heidät käytännössä paljastamaan elämänsä netin yhteisöpalveluihin esimerkiksi palauttaessaan läksyjä.
        7. Pankkikorteista tulee liian vaarallista "valuuttaa" ja pankkikorttivarkaukset yleistyvät. Pankkikortti ei ole kuitenkaan enää se sama pankista saatava muoviläpyskä, vaan biopassi, jossa on henkilötietosi ja jota voi käyttää myös virallisena tunnuksena, ajokorttina, passina jne.

        "identiteettiryöstöjen" vuoksi eläimissä aktiivisesti koekäytettyjä siruja aletaan käyttämään aktiivisesti ihmisissä, ja siihen on kasvatettu sallimalla puhelimen paikkavalvonta, ajoneuvojen paikkavalvonta, netinkäytön paikkavalvonta. Sirua käytetään aluevalvonnassa työpaikoilla ja kaupankäynnissä, tulleissa, myös esimerkiksi rekisteröimällä tietyn yksittäisen ihmisen kaupassa vietetty aika ja hankitut ostokset..


        Kuulostaako utopistiselta?

        Varmasti kuulostaa. Kymmenen vuotta sitten olisi kuulostanut utopististelta sellainen että luodaan lakeja jotka rajoittavat ja heikentävät yksilön oikeuksia, että lentokentille luodaan järjestelmä joka valvoo tarkkaan kuka kulkee ja mitä hänellä on mukana, että EU:lle valitaan presidentti ilman vaaleja, että EU:lle muodostetaan perustuslaki joka kumoaa valtioiden perustuslait, että ajokorttiin vaaditaan sormenjäljet kaikilta, ei ainoastaan rikollisilta, että nettiä sensuroidaan ja sananvapautta rajoitetaan, että yksi kaupallinen monikansallinen yhtiö voi lakia rikkoen valvoa netinkäyttäjien liikennettä ja oksentaa nettiin omia rikollisia viruksiaan, jne jne.


        Tuo voi kuulostaa utopistiselta, mutta totuus on se että suurin osa tuosta on jo tapahtunut, mutta sitä ei ole vielä otettu yleiseen käyttöön. Esimerkiksi ihon alle sijoitettavaa sirua on jo pari vuosikymmentä kokeiltu koirilla ja sitä on jo joissakin sairaaloissa ja parissa baarissa käytetty menestyksekkäästi. Suomalaiset tutkivat tälläkin hetkellä sitä kuinka siru saataisiin murto ja vakoiluvarmaksi ja sitä kuinka se kestäisi ja lukisi oikein esimerkiksi ostokset ja tilittäisi kaupalle niiden hinnan ja sitä kuinka tietoa voisi ladata esimerkiksi ajokorttia tai passia varten.

        Sen lisäksi käteisen poistamista maksuliikenteestä on suomen pankin pääjohtaja ehdottanut jo vuonna 2008, ja entäpä sitten autoihin sijoitettavat sirut ja kaupunkitullien ja ylinopeuksien aktiivinen valvonta ja omistajan rankaiseminen siitä jos joku toinen käyttää autoa väärin. Kukas muistaa kuka sitä ehdotti ja milloin... Ja kuka puhui EU liittovaltiosta pelastajana, entä kysyttiinkö kansalta haluaako kansa uuden perustuslain?


        Kuulostaa utopistiselta, mutta valitettavasti jo täyttä totta.


      • MM
        lhljhvljhvjh kirjoitti:

        Kymmenen vuotta sitten kirjoittelin täällä ja ennustin sen että EU:sta tulee liittovaltio. Samaan aikaan sanoin että käteinen raha katoaa.

        Saman kohtalon minäkin koin silloin kun sinäkin neljä vuotta sitten. Foliopipoksi ja hihhuliksi haukkuivat kaikki, mutta nyt näkevät ne sokeimmatkin mitä pankkiirit ajavat.

        Turha sitä on Kataista haukkua, koska hän on vain pelkkä nukkehallitsija joka kumartelee pankkiireja, ei kansaa.

        Tämä tulee tapahtumaan:

        1. Suomi menetti itsenäisyytensä, Suomesta tulee EU:n liittovaltio virallisesti.
        2. Presidenttiys lakkautetaan, Suomen johtajaksi tulee pääministeri joka kumartaa EU:n presidenttiä, jonka ensimmäistä johtajaa mikään kansa ei pyytänyt eikä valinnut. Kyse on pelkästä Nobody-nukesta, joka ei tee mitään, ei ole mitään, mutta jonka tarkoituksena on pelkästään luoda instituutiolle syntymän hetki ja edellytykset.
        3. Käteinen raha katoaa lopullisesti. Se käännetään kansan syyksi ("mutta kun vähäinen kysyntä") Ensimmäiset rangaistukset joissa tili suljetaan.
        4. Nettisensuuri lisääntyy räjähdysmäisesti. Aselait kiristyvät samassa suhteessa (syynä mm. ammattimaisten rikollisjärjestöjen toiminnan salliminen, niiden tekemien rikosten jälkeen lakeja ja salaisia valvontalakeja kiristetään)
        5. Ammattirikollisuus ja "kotoinen terrorismi", eli poliittisen mielipiteen esittäjät muodostavat uhan johon pitää vastata koko EU:n alueella. Lisää poliiseja, lisää valvontaa ja lisää salaista valvontaa. Poliisivaltion synty. Poliisit harjoittelevat mellakkahallintaa ilman mitää näkyvää syytä.
        6. Uusi polvi ei tiedä millaisen vapauden ovat menettäneet. Kasvatusmenetelmät suuntautuvat yhä enemmän "yhteisöllisyyteen", eli käytännössä yksilön valvontaan. Lapsia koulutetaan "olemaan vapaa", eli pakottamalla heidät käytännössä paljastamaan elämänsä netin yhteisöpalveluihin esimerkiksi palauttaessaan läksyjä.
        7. Pankkikorteista tulee liian vaarallista "valuuttaa" ja pankkikorttivarkaukset yleistyvät. Pankkikortti ei ole kuitenkaan enää se sama pankista saatava muoviläpyskä, vaan biopassi, jossa on henkilötietosi ja jota voi käyttää myös virallisena tunnuksena, ajokorttina, passina jne.

        "identiteettiryöstöjen" vuoksi eläimissä aktiivisesti koekäytettyjä siruja aletaan käyttämään aktiivisesti ihmisissä, ja siihen on kasvatettu sallimalla puhelimen paikkavalvonta, ajoneuvojen paikkavalvonta, netinkäytön paikkavalvonta. Sirua käytetään aluevalvonnassa työpaikoilla ja kaupankäynnissä, tulleissa, myös esimerkiksi rekisteröimällä tietyn yksittäisen ihmisen kaupassa vietetty aika ja hankitut ostokset..


        Kuulostaako utopistiselta?

        Varmasti kuulostaa. Kymmenen vuotta sitten olisi kuulostanut utopististelta sellainen että luodaan lakeja jotka rajoittavat ja heikentävät yksilön oikeuksia, että lentokentille luodaan järjestelmä joka valvoo tarkkaan kuka kulkee ja mitä hänellä on mukana, että EU:lle valitaan presidentti ilman vaaleja, että EU:lle muodostetaan perustuslaki joka kumoaa valtioiden perustuslait, että ajokorttiin vaaditaan sormenjäljet kaikilta, ei ainoastaan rikollisilta, että nettiä sensuroidaan ja sananvapautta rajoitetaan, että yksi kaupallinen monikansallinen yhtiö voi lakia rikkoen valvoa netinkäyttäjien liikennettä ja oksentaa nettiin omia rikollisia viruksiaan, jne jne.


        Tuo voi kuulostaa utopistiselta, mutta totuus on se että suurin osa tuosta on jo tapahtunut, mutta sitä ei ole vielä otettu yleiseen käyttöön. Esimerkiksi ihon alle sijoitettavaa sirua on jo pari vuosikymmentä kokeiltu koirilla ja sitä on jo joissakin sairaaloissa ja parissa baarissa käytetty menestyksekkäästi. Suomalaiset tutkivat tälläkin hetkellä sitä kuinka siru saataisiin murto ja vakoiluvarmaksi ja sitä kuinka se kestäisi ja lukisi oikein esimerkiksi ostokset ja tilittäisi kaupalle niiden hinnan ja sitä kuinka tietoa voisi ladata esimerkiksi ajokorttia tai passia varten.

        Sen lisäksi käteisen poistamista maksuliikenteestä on suomen pankin pääjohtaja ehdottanut jo vuonna 2008, ja entäpä sitten autoihin sijoitettavat sirut ja kaupunkitullien ja ylinopeuksien aktiivinen valvonta ja omistajan rankaiseminen siitä jos joku toinen käyttää autoa väärin. Kukas muistaa kuka sitä ehdotti ja milloin... Ja kuka puhui EU liittovaltiosta pelastajana, entä kysyttiinkö kansalta haluaako kansa uuden perustuslain?


        Kuulostaa utopistiselta, mutta valitettavasti jo täyttä totta.

        Jännä miten samanlaisena nuo tapahtumat olen ajatellut. Jotain syyn ja seuraksen näkemistä vai mitä lie?


      • ...
        MM kirjoitti:

        Jännä miten samanlaisena nuo tapahtumat olen ajatellut. Jotain syyn ja seuraksen näkemistä vai mitä lie?

        ...


      • Se on

        tarkoituskin!


    • alkuperäisasukas

      Ei käteisestä luovuta, mutta sitä ei välttämättä saa enää pankin kassan kautta, vaan automaateista

      • Pena.

        Jo pari tuhatta vuotta sitten on käteisestä luopuminen ennustettu. Rahasta ei luovuta, mutta sitä vain käytetään digitaalisessa muodossa, eli ostaminen ja myyminen tapahtuu tilisiirron avulla, niin kuin nykyään luotokorteilla maksaminen.

        Ajatelkaa, miten mahtava keino valtiolle, seurata ihmisten rahaliikennettä. Enää ei voi tehdä pimeitä töitä, ei myydä huumeita, ei mitään sellaista rikollista toimintaa, jossa vielä tänään käytetään käteistä rahaa.

        Jo vuosia on tekniikka ollut valmiina Raamatun ilmoittaman pedon merkin käyttöön otolle. On ihon alle sijoitettavat mikrosirut, viivakkoodit ja tehokkaat supertietokoneet, jotka voivat pitää kirjaa vaikka koko maapallon 7 miljardista ihmisestä. Vain pedon merkki eli pedon luku 6-6-6 puuttuu.
        Tai oikeastaan sekin on jo osittain olemassa, joskin vielä epätäydellisenä. Nimittäin henkilötunnus, joka tällä hetkellä on muotoa 123456-1234, eli 6-4.

        Tällä hetkellä Suomessa pärjätään tuollaisella merkkimäärällä, mutta kun koko maailman väestö tarvitsee henkilötunnuksen, täytyy merkkejä lisätä eli 123456-123456-123456. Kuten huomataan, luvussa on kolme kuutosta peräkkäin, eli kolme kuuden merkin sarjaa. Tämä luku kun kirjoitetaan mikrosirulle ja laitetaan ihon alle niin homma on selvä. Ehkä se voidaan myös tatuoida viivakoodina ihoon, jolloin esim. kaupan kassa voisi sen lukea hintalappujen lukemisen jälkeen ja veloittaa asiakkaan tiliä.

        Alla lainaus Raamatusta.

        "Ilm.13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

        Yllä sanotaan, että luku on yhtaikaa sekä pedon luku, että ihmisen luku.

        Joitakin vuosia sitten kuulin supertietokoneesta, joka oli nimetty Pedoksi. Taisi olla Saksassa.

        Kuten tiedetään, niin tietokonehan toimii numeroiden avulla ja tarvitsee ihmisestäkin numeron, luvun, joka samalla on myös ihmisen luku, eli henkilötunnus.

        Raamatun ennustus tulee vääjäämättä toteutumaan, ajankohtaa emme vain tiedä. Mutta varmaan lähivuosikymmenien aikana, ehkä nopeamminkin.

        Toteutumista emme voi estää, mutta sen ajankohtaan voimme vaikuttaa, suhtautumalla kielteisesti kaikkeen siihen, mikä jouduttaa merkin käyttöön ottoa.


      • Ei saa

        kohta käteistä enää automaateistakaan, kun pankit koko ajan vähentävät automaattien määrää. Ovat kuulemma liian kalliita täyttää ja huoltaa. Viimeksi poisti Sampo seteliautomaatteja käytöstä äskettäin.


      • Vinkkkkk---
        Pena. kirjoitti:

        Jo pari tuhatta vuotta sitten on käteisestä luopuminen ennustettu. Rahasta ei luovuta, mutta sitä vain käytetään digitaalisessa muodossa, eli ostaminen ja myyminen tapahtuu tilisiirron avulla, niin kuin nykyään luotokorteilla maksaminen.

        Ajatelkaa, miten mahtava keino valtiolle, seurata ihmisten rahaliikennettä. Enää ei voi tehdä pimeitä töitä, ei myydä huumeita, ei mitään sellaista rikollista toimintaa, jossa vielä tänään käytetään käteistä rahaa.

        Jo vuosia on tekniikka ollut valmiina Raamatun ilmoittaman pedon merkin käyttöön otolle. On ihon alle sijoitettavat mikrosirut, viivakkoodit ja tehokkaat supertietokoneet, jotka voivat pitää kirjaa vaikka koko maapallon 7 miljardista ihmisestä. Vain pedon merkki eli pedon luku 6-6-6 puuttuu.
        Tai oikeastaan sekin on jo osittain olemassa, joskin vielä epätäydellisenä. Nimittäin henkilötunnus, joka tällä hetkellä on muotoa 123456-1234, eli 6-4.

        Tällä hetkellä Suomessa pärjätään tuollaisella merkkimäärällä, mutta kun koko maailman väestö tarvitsee henkilötunnuksen, täytyy merkkejä lisätä eli 123456-123456-123456. Kuten huomataan, luvussa on kolme kuutosta peräkkäin, eli kolme kuuden merkin sarjaa. Tämä luku kun kirjoitetaan mikrosirulle ja laitetaan ihon alle niin homma on selvä. Ehkä se voidaan myös tatuoida viivakoodina ihoon, jolloin esim. kaupan kassa voisi sen lukea hintalappujen lukemisen jälkeen ja veloittaa asiakkaan tiliä.

        Alla lainaus Raamatusta.

        "Ilm.13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

        Yllä sanotaan, että luku on yhtaikaa sekä pedon luku, että ihmisen luku.

        Joitakin vuosia sitten kuulin supertietokoneesta, joka oli nimetty Pedoksi. Taisi olla Saksassa.

        Kuten tiedetään, niin tietokonehan toimii numeroiden avulla ja tarvitsee ihmisestäkin numeron, luvun, joka samalla on myös ihmisen luku, eli henkilötunnus.

        Raamatun ennustus tulee vääjäämättä toteutumaan, ajankohtaa emme vain tiedä. Mutta varmaan lähivuosikymmenien aikana, ehkä nopeamminkin.

        Toteutumista emme voi estää, mutta sen ajankohtaan voimme vaikuttaa, suhtautumalla kielteisesti kaikkeen siihen, mikä jouduttaa merkin käyttöön ottoa.

        Kyllä maaseudulla osataan vaihtotyötä tehdä kyläläisten kesken niin että rahaa ei liikutella ollenkaan. Tätä puolta vaan kehittämään niin kukaan ei pysty tarkkailemaan rahavirtoja.
        Myös tavaraa on vaihdettu: Meillä päin (kesämökkipaikkakunta) sorakuski vaihtoi kuorma-autollisen soraa johonkin määrään lanttuja, taisi olla kohtalainen traktorikuorma. Lanut menivät lehmien (vai oliko se sikojen) rehuksi.


      • Hitlerin Taivas:
        Pena. kirjoitti:

        Jo pari tuhatta vuotta sitten on käteisestä luopuminen ennustettu. Rahasta ei luovuta, mutta sitä vain käytetään digitaalisessa muodossa, eli ostaminen ja myyminen tapahtuu tilisiirron avulla, niin kuin nykyään luotokorteilla maksaminen.

        Ajatelkaa, miten mahtava keino valtiolle, seurata ihmisten rahaliikennettä. Enää ei voi tehdä pimeitä töitä, ei myydä huumeita, ei mitään sellaista rikollista toimintaa, jossa vielä tänään käytetään käteistä rahaa.

        Jo vuosia on tekniikka ollut valmiina Raamatun ilmoittaman pedon merkin käyttöön otolle. On ihon alle sijoitettavat mikrosirut, viivakkoodit ja tehokkaat supertietokoneet, jotka voivat pitää kirjaa vaikka koko maapallon 7 miljardista ihmisestä. Vain pedon merkki eli pedon luku 6-6-6 puuttuu.
        Tai oikeastaan sekin on jo osittain olemassa, joskin vielä epätäydellisenä. Nimittäin henkilötunnus, joka tällä hetkellä on muotoa 123456-1234, eli 6-4.

        Tällä hetkellä Suomessa pärjätään tuollaisella merkkimäärällä, mutta kun koko maailman väestö tarvitsee henkilötunnuksen, täytyy merkkejä lisätä eli 123456-123456-123456. Kuten huomataan, luvussa on kolme kuutosta peräkkäin, eli kolme kuuden merkin sarjaa. Tämä luku kun kirjoitetaan mikrosirulle ja laitetaan ihon alle niin homma on selvä. Ehkä se voidaan myös tatuoida viivakoodina ihoon, jolloin esim. kaupan kassa voisi sen lukea hintalappujen lukemisen jälkeen ja veloittaa asiakkaan tiliä.

        Alla lainaus Raamatusta.

        "Ilm.13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

        Yllä sanotaan, että luku on yhtaikaa sekä pedon luku, että ihmisen luku.

        Joitakin vuosia sitten kuulin supertietokoneesta, joka oli nimetty Pedoksi. Taisi olla Saksassa.

        Kuten tiedetään, niin tietokonehan toimii numeroiden avulla ja tarvitsee ihmisestäkin numeron, luvun, joka samalla on myös ihmisen luku, eli henkilötunnus.

        Raamatun ennustus tulee vääjäämättä toteutumaan, ajankohtaa emme vain tiedä. Mutta varmaan lähivuosikymmenien aikana, ehkä nopeamminkin.

        Toteutumista emme voi estää, mutta sen ajankohtaan voimme vaikuttaa, suhtautumalla kielteisesti kaikkeen siihen, mikä jouduttaa merkin käyttöön ottoa.

        Vaihtoauppa ei lopu koskaan. Piste. Turha pelätä valvontakoneistoa kuten sairaalatietokannat, www, gsm, gps, rfid, nakuskannaukset, liikennekamerat, valvontakamerat, digiboxit, kauppaketjukortit, pankki- ja luottokortit, verovirasto, mitä kaikkea.

        Hmmm, pelottavan pitkä lista?.


      • AutsTomaatti

        Niinpä, ikävää että automaateista on alettu luopumaan... vähitellen :p


      • siru666
        Pena. kirjoitti:

        Jo pari tuhatta vuotta sitten on käteisestä luopuminen ennustettu. Rahasta ei luovuta, mutta sitä vain käytetään digitaalisessa muodossa, eli ostaminen ja myyminen tapahtuu tilisiirron avulla, niin kuin nykyään luotokorteilla maksaminen.

        Ajatelkaa, miten mahtava keino valtiolle, seurata ihmisten rahaliikennettä. Enää ei voi tehdä pimeitä töitä, ei myydä huumeita, ei mitään sellaista rikollista toimintaa, jossa vielä tänään käytetään käteistä rahaa.

        Jo vuosia on tekniikka ollut valmiina Raamatun ilmoittaman pedon merkin käyttöön otolle. On ihon alle sijoitettavat mikrosirut, viivakkoodit ja tehokkaat supertietokoneet, jotka voivat pitää kirjaa vaikka koko maapallon 7 miljardista ihmisestä. Vain pedon merkki eli pedon luku 6-6-6 puuttuu.
        Tai oikeastaan sekin on jo osittain olemassa, joskin vielä epätäydellisenä. Nimittäin henkilötunnus, joka tällä hetkellä on muotoa 123456-1234, eli 6-4.

        Tällä hetkellä Suomessa pärjätään tuollaisella merkkimäärällä, mutta kun koko maailman väestö tarvitsee henkilötunnuksen, täytyy merkkejä lisätä eli 123456-123456-123456. Kuten huomataan, luvussa on kolme kuutosta peräkkäin, eli kolme kuuden merkin sarjaa. Tämä luku kun kirjoitetaan mikrosirulle ja laitetaan ihon alle niin homma on selvä. Ehkä se voidaan myös tatuoida viivakoodina ihoon, jolloin esim. kaupan kassa voisi sen lukea hintalappujen lukemisen jälkeen ja veloittaa asiakkaan tiliä.

        Alla lainaus Raamatusta.

        "Ilm.13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

        Yllä sanotaan, että luku on yhtaikaa sekä pedon luku, että ihmisen luku.

        Joitakin vuosia sitten kuulin supertietokoneesta, joka oli nimetty Pedoksi. Taisi olla Saksassa.

        Kuten tiedetään, niin tietokonehan toimii numeroiden avulla ja tarvitsee ihmisestäkin numeron, luvun, joka samalla on myös ihmisen luku, eli henkilötunnus.

        Raamatun ennustus tulee vääjäämättä toteutumaan, ajankohtaa emme vain tiedä. Mutta varmaan lähivuosikymmenien aikana, ehkä nopeamminkin.

        Toteutumista emme voi estää, mutta sen ajankohtaan voimme vaikuttaa, suhtautumalla kielteisesti kaikkeen siihen, mikä jouduttaa merkin käyttöön ottoa.

        höpö, höpö

        kuka siruttaa kaikki maailman ihmiset? kuka siruttamisen maksaa? miten vanhukset, vajaamieliset ja muut onnelliset sirutetaan?

        mitä materiaalia on siru? allergiareaktio?

        paljon on sinulla käytännössä mietittävää, eurooppa ei kykene edes pitämään EU-laitosta kasassa niin kuinka sitten yksittäistä ihmistä.


      • uskon tiellä
        siru666 kirjoitti:

        höpö, höpö

        kuka siruttaa kaikki maailman ihmiset? kuka siruttamisen maksaa? miten vanhukset, vajaamieliset ja muut onnelliset sirutetaan?

        mitä materiaalia on siru? allergiareaktio?

        paljon on sinulla käytännössä mietittävää, eurooppa ei kykene edes pitämään EU-laitosta kasassa niin kuinka sitten yksittäistä ihmistä.

        Johan eläimetkin sirutetaan:) Koirallanikin on siru. Niillä harjoitellaan. Tulevaan siruun pitää ladata akku, joka toimii vaihtolämmöllä ja ne paikat on kädessä ja otsassa. Piiri pieni pyörii.


      • Antimonetaristi
        Pena. kirjoitti:

        Jo pari tuhatta vuotta sitten on käteisestä luopuminen ennustettu. Rahasta ei luovuta, mutta sitä vain käytetään digitaalisessa muodossa, eli ostaminen ja myyminen tapahtuu tilisiirron avulla, niin kuin nykyään luotokorteilla maksaminen.

        Ajatelkaa, miten mahtava keino valtiolle, seurata ihmisten rahaliikennettä. Enää ei voi tehdä pimeitä töitä, ei myydä huumeita, ei mitään sellaista rikollista toimintaa, jossa vielä tänään käytetään käteistä rahaa.

        Jo vuosia on tekniikka ollut valmiina Raamatun ilmoittaman pedon merkin käyttöön otolle. On ihon alle sijoitettavat mikrosirut, viivakkoodit ja tehokkaat supertietokoneet, jotka voivat pitää kirjaa vaikka koko maapallon 7 miljardista ihmisestä. Vain pedon merkki eli pedon luku 6-6-6 puuttuu.
        Tai oikeastaan sekin on jo osittain olemassa, joskin vielä epätäydellisenä. Nimittäin henkilötunnus, joka tällä hetkellä on muotoa 123456-1234, eli 6-4.

        Tällä hetkellä Suomessa pärjätään tuollaisella merkkimäärällä, mutta kun koko maailman väestö tarvitsee henkilötunnuksen, täytyy merkkejä lisätä eli 123456-123456-123456. Kuten huomataan, luvussa on kolme kuutosta peräkkäin, eli kolme kuuden merkin sarjaa. Tämä luku kun kirjoitetaan mikrosirulle ja laitetaan ihon alle niin homma on selvä. Ehkä se voidaan myös tatuoida viivakoodina ihoon, jolloin esim. kaupan kassa voisi sen lukea hintalappujen lukemisen jälkeen ja veloittaa asiakkaan tiliä.

        Alla lainaus Raamatusta.

        "Ilm.13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

        Yllä sanotaan, että luku on yhtaikaa sekä pedon luku, että ihmisen luku.

        Joitakin vuosia sitten kuulin supertietokoneesta, joka oli nimetty Pedoksi. Taisi olla Saksassa.

        Kuten tiedetään, niin tietokonehan toimii numeroiden avulla ja tarvitsee ihmisestäkin numeron, luvun, joka samalla on myös ihmisen luku, eli henkilötunnus.

        Raamatun ennustus tulee vääjäämättä toteutumaan, ajankohtaa emme vain tiedä. Mutta varmaan lähivuosikymmenien aikana, ehkä nopeamminkin.

        Toteutumista emme voi estää, mutta sen ajankohtaan voimme vaikuttaa, suhtautumalla kielteisesti kaikkeen siihen, mikä jouduttaa merkin käyttöön ottoa.

        Ideologian (järjestelmän) nimi on monetarismi.


      • salaliitto...666
        siru666 kirjoitti:

        höpö, höpö

        kuka siruttaa kaikki maailman ihmiset? kuka siruttamisen maksaa? miten vanhukset, vajaamieliset ja muut onnelliset sirutetaan?

        mitä materiaalia on siru? allergiareaktio?

        paljon on sinulla käytännössä mietittävää, eurooppa ei kykene edes pitämään EU-laitosta kasassa niin kuinka sitten yksittäistä ihmistä.

        miten niin maksaa. eihän sitä kukaan kysy mistä rahat tulee. Porukka ottaa vaan kiltisti sirut. Viimeistään sillon kun ryöstö aallot tulee.. Ja sillon kaikki maksaa...


      • Global inj. program
        siru666 kirjoitti:

        höpö, höpö

        kuka siruttaa kaikki maailman ihmiset? kuka siruttamisen maksaa? miten vanhukset, vajaamieliset ja muut onnelliset sirutetaan?

        mitä materiaalia on siru? allergiareaktio?

        paljon on sinulla käytännössä mietittävää, eurooppa ei kykene edes pitämään EU-laitosta kasassa niin kuinka sitten yksittäistä ihmistä.

        -Ai että kuka maksaa? Kysytkö ihan tosissasi? Kuka on mahtanut maksaa pankkikorttisysteemit internetin rakentamisen ym. ym.? Niin ketäs luulet? ME, ME, ME ja aian uudestaan ME!

        -Kuka rokottaa kaikki maailman ihmiset kuka luetteloi kaikki maailman ihmiset? Miksi luulet että Amerikoissakin piti ajaa läpi koko kansaa koskeva "sairausvakuutusjärjestelmä"?

        -Niin ja sekitykset ja perustelut on jo olemassa valmiina, mutta niitä tietysti vielä hiotaan ja puheet opetellaan pitämään sujuvasti ja uskottavasti... Eräs tärkeimmistä on "turvallisuus"; "potilasturvallisuus", "yleinen turvallisuus", lasten turvallisuus", "vanhusten turvallisuus" jne. monenlaista "turvallisuutta", millä meille tullaan SITÄ markkinoimaan...!


      • Siis !
        Pena. kirjoitti:

        Jo pari tuhatta vuotta sitten on käteisestä luopuminen ennustettu. Rahasta ei luovuta, mutta sitä vain käytetään digitaalisessa muodossa, eli ostaminen ja myyminen tapahtuu tilisiirron avulla, niin kuin nykyään luotokorteilla maksaminen.

        Ajatelkaa, miten mahtava keino valtiolle, seurata ihmisten rahaliikennettä. Enää ei voi tehdä pimeitä töitä, ei myydä huumeita, ei mitään sellaista rikollista toimintaa, jossa vielä tänään käytetään käteistä rahaa.

        Jo vuosia on tekniikka ollut valmiina Raamatun ilmoittaman pedon merkin käyttöön otolle. On ihon alle sijoitettavat mikrosirut, viivakkoodit ja tehokkaat supertietokoneet, jotka voivat pitää kirjaa vaikka koko maapallon 7 miljardista ihmisestä. Vain pedon merkki eli pedon luku 6-6-6 puuttuu.
        Tai oikeastaan sekin on jo osittain olemassa, joskin vielä epätäydellisenä. Nimittäin henkilötunnus, joka tällä hetkellä on muotoa 123456-1234, eli 6-4.

        Tällä hetkellä Suomessa pärjätään tuollaisella merkkimäärällä, mutta kun koko maailman väestö tarvitsee henkilötunnuksen, täytyy merkkejä lisätä eli 123456-123456-123456. Kuten huomataan, luvussa on kolme kuutosta peräkkäin, eli kolme kuuden merkin sarjaa. Tämä luku kun kirjoitetaan mikrosirulle ja laitetaan ihon alle niin homma on selvä. Ehkä se voidaan myös tatuoida viivakoodina ihoon, jolloin esim. kaupan kassa voisi sen lukea hintalappujen lukemisen jälkeen ja veloittaa asiakkaan tiliä.

        Alla lainaus Raamatusta.

        "Ilm.13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

        Yllä sanotaan, että luku on yhtaikaa sekä pedon luku, että ihmisen luku.

        Joitakin vuosia sitten kuulin supertietokoneesta, joka oli nimetty Pedoksi. Taisi olla Saksassa.

        Kuten tiedetään, niin tietokonehan toimii numeroiden avulla ja tarvitsee ihmisestäkin numeron, luvun, joka samalla on myös ihmisen luku, eli henkilötunnus.

        Raamatun ennustus tulee vääjäämättä toteutumaan, ajankohtaa emme vain tiedä. Mutta varmaan lähivuosikymmenien aikana, ehkä nopeamminkin.

        Toteutumista emme voi estää, mutta sen ajankohtaan voimme vaikuttaa, suhtautumalla kielteisesti kaikkeen siihen, mikä jouduttaa merkin käyttöön ottoa.

        Meikää siis hiukka ihmetyttää, että kaiken maailman hihhulit eivät ole vieläkään tehneet minkäänlaista numeroa maailman johtavan yksittäisen pörssi-indeksin eli S&P500:n pohjista talouskriisin pyörteissä vuonna 2009. Elikkä 666. Ymmärrys puuttuu vai? Muutenhan tuo sopisi vallan mainiosti edellisessä viestissä mainittuihin Raamatun hourailuihin: "kukaan muu voisi ostaa eikä myydä" (pörssissä ostetaan ja myydään), "jolla ymmärrys on" (vaatii perustietoa taloudesta), "se on ihmisen luku" (talouden tapahtumat vaikuttavat laajalti ihmisen elämään). Elikkä hihhulit, mitäpäs sanotte?


      • Käteinen---
        Hitlerin Taivas: kirjoitti:

        Vaihtoauppa ei lopu koskaan. Piste. Turha pelätä valvontakoneistoa kuten sairaalatietokannat, www, gsm, gps, rfid, nakuskannaukset, liikennekamerat, valvontakamerat, digiboxit, kauppaketjukortit, pankki- ja luottokortit, verovirasto, mitä kaikkea.

        Hmmm, pelottavan pitkä lista?.

        Käteisrahasta luovuttaessa onnistuu se krediitin siirto tililtä toiselle ihan niin kuin ennenkin. Kai huomasit, että kännykälläsi pääsee jo nettiin tekemään vaikka paypal-tilisiirron tai pankkisiirron?

        Tai sitten voi olla lukijat, joilla käteen asennettua sirua luetaan ja sitten halutun summan voi siirtää toisen kädessä olevaan siruun.

        Koko krediittivaluutan käyttöönoton tarkoitus on digitoida kaikki kaupankäynti - ei aloittaa oravannahkakauppaa uudestaan!

        Käsiä käytetään edelleen. Käteinen vaan siitä välistä häviää.

        Euro ja US-dollari katoavat vuoden sisällä.


      • Seon täällä jo
        siru666 kirjoitti:

        höpö, höpö

        kuka siruttaa kaikki maailman ihmiset? kuka siruttamisen maksaa? miten vanhukset, vajaamieliset ja muut onnelliset sirutetaan?

        mitä materiaalia on siru? allergiareaktio?

        paljon on sinulla käytännössä mietittävää, eurooppa ei kykene edes pitämään EU-laitosta kasassa niin kuinka sitten yksittäistä ihmistä.

        Johan sulla on jo sirut muovikorteissa ja kännykässä...


    • aäeryhpqieujtg

      mä ainakin haluun maksaa ostokseni käteisellä...jos siis fyrkkaa sattuu olemaan. Kortilla maksaessa menee sekasin paljonko tiliä on tullu kulutettua...kädestä suuhun kun elää, ni ei pysty huoletta korttia käyttelemään.

      • tosielämää

        Kädestä suuhun on mahdolllista elää vain rikkaiden lapsilla, ei köyhemmillä.


      • entäs torikauppa
        tosielämää kirjoitti:

        Kädestä suuhun on mahdolllista elää vain rikkaiden lapsilla, ei köyhemmillä.

        Niin. Torikauppiaat tahtovat käteismaksun?


      • bfdgbdfg
        entäs torikauppa kirjoitti:

        Niin. Torikauppiaat tahtovat käteismaksun?

        Kortinlukija, mokkula tai mobiillipalvelut puhelimeen eivät paljoa maksa ja raha vaihtaa omistajaa.

        Jo nyt on tulossa sellainen tietokone jonka kaikki ohjelmistot ja niille tallennettavat tiedostot ovat, missäpäs muuallakaan kuin netissä. Tietkoneessa ei ole mitään käyttöjärjestelmää, eikä tietokoneelle tallenneta mitään.

        Mieti! Se mitä sinä kirjoitat ja tallennat menee suoraan googlen palvelimille. Jos ja kun alat olla ei-toivottu vieras valtiossa, kuten olet heti kun alat valtajärjestelmää kritisoimaan, valtion poliisin ei tarvitse sinun konettasi tarkistella, ei tehdä kotietsintöjä, ei jäljittää sinua. Riittää kun he pyytävät tuomarilta luvan ja google antaa heidän lukea sinun kirjoittamat tekstit, ottamasi kuvat ja vaikka imutella ne tiedostot omille koneilleen. Ja kaikki täysin vapaasti, sinun sitä tietämättä, vain koska he epäilevät sinua.


        Tajuatteko te kuinka nerokas tämä koko järjestelmä on?

        Täällä ihmiset selittävät kuinka he ostavat kultaa tai hopeaa ja maksavat sillä tulevaisuudessa kaiken.

        Kenen kanssa?`

        Suurin osa ihmisistä omaa velkaa. Ellei velkaa makseta pois, henkilön tili suljetaan ja rahat viedään, mutta velka jää.

        Teidän kultanne ei paljoa paina kun suurin osa ihmisistä on täysin rahattomia, ja suurin osa köyhistä alkaa toistelemaan sitä minkä pankit keksivät, eli keräämään korkoa esimerkiksi lainoista, tai veloista. Ja jälleen omaisuus karttuu parille ihmiselle.

        Eikä se paljoa pelasta kun jotkut väittävät että he kasvattavat omat perunansa sen jälkeen ja hoitelevat toimeentulonsa pelkällä vaihtokaupalla. Mistä saat raaka-aineita, siemeniä, maata? Suurin osa kaupunkilaisista ei omista yhtään mitään, eikä osaa yhtään mitään. Jos sinulla on pelto jossa kasvaa sinulle itsellesi syötävät ensi talveksi, niin ne sata pakolaista ottavat ne sinulta ja tuloksena on että teistä jokainen kuolee nälkään. Ja näin käy siksi että teillä ei ole yhteistä kommunikointivälinettä, sillä netti tulee maksamaan ja olemaan käytössä vain niille joilla on tili, eli henkilöllisyys.


      • Casshh

        Eikä mene kun sinulla on lukija, johon työnnät kätes, jolloin näyttää paljonko "taskussa" eli sirullasi on


      • rahamies evp.
        tosielämää kirjoitti:

        Kädestä suuhun on mahdolllista elää vain rikkaiden lapsilla, ei köyhemmillä.

        Rikkaiden lapsia elää toimeentulotuella. Kädestä suuhun kun ei ole kotona opetettu säästäväisyyttä. En nyt tarkoita öky-osastoa vaan sitä ns. ylempää keskiluokkaa, kansalaisten paremman väen osastoa. Upporikkaat on sitten taas ihan oma lukunsa.


    • 56-99

      Tähän se menee.Kohta ei enään ole fyysistä rahaa vaan kaikki diginumeroina jossai bittivirrassa.Eihä tästä puutu enään kuin se IDsiru jokaiselle käteen.Näin se uus järjestys alkaa hahmottua kokoajan konkreettisemmin.

      • Big Game?!

        Tätä aja EKP:n takana olevat pankkiirisuvut. SIMS-peli ihmisten elämillä?


    • 2000 vuotta sitten

      TÄSTÄ ON PUHUTTU JO PARITUHATTA VUOTTA SITTEN
      Pedon merkissä taas on kysymys rahaa vastaavasta välineestä, käteen tai otsaan laitettavasta merkistä, joka sisältää kaikki tiedot omistajasta ja häneen liittyvistä kaikista asioista, tilitiedoista, politiikkaan, terveyteen, matkusteluun, harrastuksiin, rikoksiin, koulutuksiin, ammatteihin, luottokelpoisuuteen, kulutukseen, mitä, mistä ja kuinka paljon ostaa ja kuluttaa. Kuinka paljon, koska ja minne matkustelee, mihin kellon aikaan ja minä päivinä, viikkona ja kuukautena. Menet kauppaan ostat, merkinlukija ottaa tililtäsi ostos summan, merkkaa ajan ja päivän tietokoneelle johon viranomaisilla on vapaa pääsy, jotka taas palvelevat kaupallisuutta. Ellet ota pedon merkkiä, et voi ostaa etkä myydä, et matkustaa, et tehdä työtä ja nostaa palkkaa, koska kaikki nämä nivoutuu maailmaa hallitsevaan pedon merkki järjestelmään. Voit ehkä mennä metsään ja koittaa pysyä piilossa sen 3½ vuotta jolloin se systeemi romahtaa johtaen 4:teen maailman sotaan, eli Harmagedonin sotaan, sisältäen kaikki ilmestyskirjassa mainitut hirmuiset vitsaukset, joka myös kestää samat 3½ vuotta.

      Teknisesti ja logistisesti tämä on mahdollista.
      Globaali talous tarvitsee tätä ei nyt tänään mutta......

      • Jaakobin poika

        Olet aivan oikeassa. Pedon merkki tulee, mutta sitä ei pidä ottaa, jos haluaa periä iankaikkisen elämän. Rotschildteillä on kova draivi petosysteemin ylösajossa. Mikrosirutus alkaa ehkä jo ensi vuonna, mutta viimeistään 2013.
        Sirutus kestää muutaman vuoden ja sen ajan vielä voi maksaa korteilla ja tietokoneen kautta. Ehkä käteiselläkin jossain määrin. Sen jälkeen jo tiedetäänkin, ketkä eivät merkkiä halua. Minä olen yksi viimemainituista. Meidät kieltäytyjät melko varmasti tapetaan eri tavoin, mutta pyydetään Jumalalta voimaa kestää vahvoina loppuun asti. T. Kari


      • Ei välttämättä.

        Huomioi, että Ilmestyskirja ei sano merkin korvaavan rahaa. Se sanoo, että merkin kanssa ostetaan. Jo nyt sinä ostat eräänlaisen merkin kanssa, kun käytät Plussakorttia tai S-korttia. Raha voi yhä säilyä käytössä merkin kanssa.


      • NIIN JUST

        Voi lapsi parkoja! Vituttaa ihmisten holhoaminen. Ketä kiinnostaa, mihin aikaan joku istuu paskalle tai avaa telkkarin, maksaa turhan ostoksen jne.? Sitäpaitsi AINA TEKNIIKKA OIKKUILEE. Vähän väliä kortilla maksaessa kone tökkii.


      • sirutuksesta
        NIIN JUST kirjoitti:

        Voi lapsi parkoja! Vituttaa ihmisten holhoaminen. Ketä kiinnostaa, mihin aikaan joku istuu paskalle tai avaa telkkarin, maksaa turhan ostoksen jne.? Sitäpaitsi AINA TEKNIIKKA OIKKUILEE. Vähän väliä kortilla maksaessa kone tökkii.

        nyt jo mm. koirat sirutetaan. Mielestäni tosi sairasta. Taas joku voi yrittää naamioida sen hyväksi jutuksi, mutta ihan sairasta että ihon alle laitetaan siru, jossa on tietoja. Hyi helvetti. Pian se kaivetaan vauvojen päähän kiinni.


      • Kiitos Ei Kiitos?
        sirutuksesta kirjoitti:

        nyt jo mm. koirat sirutetaan. Mielestäni tosi sairasta. Taas joku voi yrittää naamioida sen hyväksi jutuksi, mutta ihan sairasta että ihon alle laitetaan siru, jossa on tietoja. Hyi helvetti. Pian se kaivetaan vauvojen päähän kiinni.

        Siru verisuoneen päässä, yritä poistaa, aivohalvaus ja soromnoi?


      • uskon tiellä
        Jaakobin poika kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa. Pedon merkki tulee, mutta sitä ei pidä ottaa, jos haluaa periä iankaikkisen elämän. Rotschildteillä on kova draivi petosysteemin ylösajossa. Mikrosirutus alkaa ehkä jo ensi vuonna, mutta viimeistään 2013.
        Sirutus kestää muutaman vuoden ja sen ajan vielä voi maksaa korteilla ja tietokoneen kautta. Ehkä käteiselläkin jossain määrin. Sen jälkeen jo tiedetäänkin, ketkä eivät merkkiä halua. Minä olen yksi viimemainituista. Meidät kieltäytyjät melko varmasti tapetaan eri tavoin, mutta pyydetään Jumalalta voimaa kestää vahvoina loppuun asti. T. Kari

        Täällä toinen:) Onneksi asun maalla, voi viljellä ja vaihtaa.


      • Antimonetaristi

        Niinpä.


      • salaliitto 666
        Ei välttämättä. kirjoitti:

        Huomioi, että Ilmestyskirja ei sano merkin korvaavan rahaa. Se sanoo, että merkin kanssa ostetaan. Jo nyt sinä ostat eräänlaisen merkin kanssa, kun käytät Plussakorttia tai S-korttia. Raha voi yhä säilyä käytössä merkin kanssa.

        Ilmestyskirja nimenomaan sanoo sen korvaavan rahan. Lue äläkä vääristele. johanneksen ilmestys 13 : 8 ja 13: 15-18 ja 14 : 9 - 11.


      • Robots world
        NIIN JUST kirjoitti:

        Voi lapsi parkoja! Vituttaa ihmisten holhoaminen. Ketä kiinnostaa, mihin aikaan joku istuu paskalle tai avaa telkkarin, maksaa turhan ostoksen jne.? Sitäpaitsi AINA TEKNIIKKA OIKKUILEE. Vähän väliä kortilla maksaessa kone tökkii.

        -Kuulepas hei "ketä kinnostaa"; niin ketäpä tosiaan. Mihin luulet perustuvan TV-ohjelman BB suosion perustuvan? On todella suusri joukko ihmisiä joita kiinnostaisi tietää kaikista kaikki. Siihan kun vielä yhdistyy se, että harvat ja valitut saaavat olla siellä hallitsevalla puolella, joilla on todellakin VALTA tietää kaikista kaikki mahdollinen. Kyllä se on kuule monia kiehtova ajatus; valta kiehtoo ja humalluttaa niitä kenellä sitä on... Ja sitten jonkun ajan kuluttua alkaa varmasti muodossa jos toisessakin tietojenmyyntibisnes kukoistamaan....!


      • Antimonetaristi
        Robots world kirjoitti:

        -Kuulepas hei "ketä kinnostaa"; niin ketäpä tosiaan. Mihin luulet perustuvan TV-ohjelman BB suosion perustuvan? On todella suusri joukko ihmisiä joita kiinnostaisi tietää kaikista kaikki. Siihan kun vielä yhdistyy se, että harvat ja valitut saaavat olla siellä hallitsevalla puolella, joilla on todellakin VALTA tietää kaikista kaikki mahdollinen. Kyllä se on kuule monia kiehtova ajatus; valta kiehtoo ja humalluttaa niitä kenellä sitä on... Ja sitten jonkun ajan kuluttua alkaa varmasti muodossa jos toisessakin tietojenmyyntibisnes kukoistamaan....!

        Monetaristivaltiohan myy jo lausuntoja kansalaisistaan. Eli "jonkun ajan kuluttua" on väärä tieto.


      • Siruveks
        sirutuksesta kirjoitti:

        nyt jo mm. koirat sirutetaan. Mielestäni tosi sairasta. Taas joku voi yrittää naamioida sen hyväksi jutuksi, mutta ihan sairasta että ihon alle laitetaan siru, jossa on tietoja. Hyi helvetti. Pian se kaivetaan vauvojen päähän kiinni.

        Mä oon kans päättänyt et meijän koirasta otetaan siru pois, mut akka laittaa vastaan. Aivan sama jos ei saa vakuutuksesta mitään tai mitä lie paskaa hallitukset määrää. Nyt on semmonen juttu, et telkkarit kii ja aletaan miettii miten pärjätään yhdessä vaikeina aikoina. Ois syytä nyt varautua pahimpaan. Ei paniikkia, vaan rauhallisesti mietitään näitä asioita.


    • mullonuudetkummid

      Jos maksaisin naapurin Villelle 15 egee nurmikonleikkauksesta, sossu vähentäis sen heti sen tuesta. (moralistit herätys!) Kaikki näkyis siis pankkitileillä!
      Villen ois parempi sitten vaan makailla sohvalla ja lähetellä cv:tä tai mitä hiton vc:tä vuokramiesfirmoille jotka juoksuttaa varmuudenvuoksi ihmisiä haastatteluissa vaikkei olisi aina töitäkään...

    • 12415415432543254

      Näin on, pankit joutuvat maksamaan rahat kultaharkkoina.

    • bemmiikummid

      Yleisesti:Rahanarvo pitäis muutenkin sitoa uudestaan kultakantaan, Norjanmeren öljyyn ja Turskaan.
      Erityisesti: Vuokrafirmat hakevat työntekijöitä "varastoon" vaikkei ois aina duunejakaan.
      Työttömien pompottelua ja turhan toivon antamista.

      • pyramidi...eu

        Nyky "raha" joo on vaan sovittu että tää on nyt tän "arvoista", minkä arvoista..? On vaan bittejä tietokoneilla ja sitä rataa, nyt on nähty jo että koko homma menee tällä menolla päin persettä. RIkkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, Valtiot on melkein kaikki konkurssikypsiä kohta..ymym.


      • uskon tiellä
        pyramidi...eu kirjoitti:

        Nyky "raha" joo on vaan sovittu että tää on nyt tän "arvoista", minkä arvoista..? On vaan bittejä tietokoneilla ja sitä rataa, nyt on nähty jo että koko homma menee tällä menolla päin persettä. RIkkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, Valtiot on melkein kaikki konkurssikypsiä kohta..ymym.

        Juu, ne on hyvin hallittavissa velkaisina. On pakko niellä ikävät lääkkeet.


      • Antimonetaristi
        uskon tiellä kirjoitti:

        Juu, ne on hyvin hallittavissa velkaisina. On pakko niellä ikävät lääkkeet.

        IMF imposes austerity. Strauss-Kahn ohjailee maailmaa YK:n alajärjestössä ja pistää Unicef:in ja ILO:n matalaksi. Sellaisia nämä kyrvänvirittäjät ovat.


    • totta vitussa luopuu käteisestä....millä muulla kansa saadaan tehokkaammin kuin luottokortilla?

    • Reaktio

      No valitaan sitten toinen pankki. Siis Aktia tai Handelsbanken.

      Tai työnantajat sisrtyvät takaisin tilipussien jakoon suoraan työpaikalla.

    • rahamies

      oneksi on jemmassa sukan varressa vähän fyffee, vanhassa rahassa miljoonan verran, nostelin tossa pikku erissä pois tililtä muutama vuosi sitten. on sitten millä elää jos pankit kaatuu, kun ei siellä uskalla enää pitää rahojaan kun ne ei takaa kuin 25 tonniin asti ja se ei paljoa lämmitä kun on ikänsä niitä ropoja säästänyt

    • laittaa vihaksi

      Katianen ja Sauli Niinistö ovat vaarallisia miehiä.

    • vugjfytftyjf

      No hei haloo! mitenkäs pikkulapset maksaa ostokset? Kortillako ?myönnetään ajokortti saman tien.Kyllä joku kuri pitää olla tässä yhteiskunnassa.Itse käytän käteistä aina.

    • käteisostot

      ja muualla maailmassa tuntuu lisääntyvän

    • brane

      minäkin suosin käteistä. koen kortit hitaaksi ja just jos on kiire niin on varmasti toimintahäiriö kortissa tai laitteissa. ja olen sen verran vainoharhainen etten usko että tilillä on rahaa vaan se pitää olla konkreettisesti kädessä. lisäksi en halua että jokainen ostos rekisteröityy. lainat menee tililtä suoravelotuksella, muut nostan käteiseks tilipäivänä.

      • tervetuloa nykyaika

        täh?
        Missä sä pidät sun käteiset, pajan alla vai?

        Todella fiksua ja nykyaikaista.....


      • Jjeeves
        tervetuloa nykyaika kirjoitti:

        täh?
        Missä sä pidät sun käteiset, pajan alla vai?

        Todella fiksua ja nykyaikaista.....

        Fiksu ja nykyaikainen

        eivät välttämättä ole synonyymeja. Kaikki fiksu ei ole nykyaikaista eikä kaikki nykyaikainen fiksua.


      • jotain järkeä
        Jjeeves kirjoitti:

        Fiksu ja nykyaikainen

        eivät välttämättä ole synonyymeja. Kaikki fiksu ei ole nykyaikaista eikä kaikki nykyaikainen fiksua.

        mutta kaikken vähiten fiksua on nostaa tililtä rahoja
        käteiseksi ja jemmata niitä jonnekin.

        Katsokaa nyt mitä kävin esim Japasissa,
        lukuisia kassakaappeja löydettiin tsunamin jäljiltä eikä niiden
        alkuperää voida selvitää kun siellä urpot jemmaa
        seteleitä kotiin lippaisiin ja kassakaappeihin...
        sinne meni ne rahat


      • Jjeeves
        jotain järkeä kirjoitti:

        mutta kaikken vähiten fiksua on nostaa tililtä rahoja
        käteiseksi ja jemmata niitä jonnekin.

        Katsokaa nyt mitä kävin esim Japasissa,
        lukuisia kassakaappeja löydettiin tsunamin jäljiltä eikä niiden
        alkuperää voida selvitää kun siellä urpot jemmaa
        seteleitä kotiin lippaisiin ja kassakaappeihin...
        sinne meni ne rahat

        Myönnettäköön!

        Itse kuitenkin pidän kätevänä tiettyä määrää käteistä. On tilanteita, jolloin en luovuta korttia pois näkyvistäni enkä kaikissa tilanteissa suostu näpyttelemään koodiani; katson vähän, mitä porukkaa on lähettyvillä. Olen aika näppärä laskemaan käteistä maksaessani.


      • uskon tiellä
        jotain järkeä kirjoitti:

        mutta kaikken vähiten fiksua on nostaa tililtä rahoja
        käteiseksi ja jemmata niitä jonnekin.

        Katsokaa nyt mitä kävin esim Japasissa,
        lukuisia kassakaappeja löydettiin tsunamin jäljiltä eikä niiden
        alkuperää voida selvitää kun siellä urpot jemmaa
        seteleitä kotiin lippaisiin ja kassakaappeihin...
        sinne meni ne rahat

        Niin just. Mihinkään maalliseen ei kannata toivoaan pistää, vaan jättää elämänsä kaikkinensa Jeesukselle. Hän pitää meistä huolen ja antaa viisautta ja kaikkea tarvittavaa, kun kuljemme rukoillen.


      • Kai Keks
        tervetuloa nykyaika kirjoitti:

        täh?
        Missä sä pidät sun käteiset, pajan alla vai?

        Todella fiksua ja nykyaikaista.....

        -Kyllä fiksu ihminen keksii niin hyvät jemmat, ettei kukaan löydä. Ainoo vaan huono puoli et jos sttuu delaan kesken kaiken, niin voi olla ettei kukaan löydä, mutta eipä oo niin välikskään... ;)


      • Kukin tavallaan
        jotain järkeä kirjoitti:

        mutta kaikken vähiten fiksua on nostaa tililtä rahoja
        käteiseksi ja jemmata niitä jonnekin.

        Katsokaa nyt mitä kävin esim Japasissa,
        lukuisia kassakaappeja löydettiin tsunamin jäljiltä eikä niiden
        alkuperää voida selvitää kun siellä urpot jemmaa
        seteleitä kotiin lippaisiin ja kassakaappeihin...
        sinne meni ne rahat

        Mikä on se mahdollisuus, että Suomeen tulee tsunami, maanjäristys tai joku muu katastrofi, joka vie kassalippaat mennessään?

        Ainoat suuremmat riskit ovat murtovarkaat ja tulipalo, mutta näiltä pystyy suojautumaan, jos haluaa.


    • kusetusvaltio suomi

      Kyllä vaan Suomi on eu:n laboratoriomaa, täällä esim. 1990-luvun lamaan seurauksena (muka) yksityistettiin ns. valtion suuryhtiöt, eli meidän kansalaisten omaisuus siirtyi pilkkahinnalla yksityisille mafisokapitalisteille, siis ulkomaille.

      Miksei esim. nämä lainaa holtittomasti "saaneet" maat:kreikka, portugali, irlanti, eikö niidenkin pitäisi yksityistää valtionyrityksensä, vai onko pelko perseessä, että tulee sitten niin paljon niissä maissa työttömiä.

      Tämä viittaa reaalirahan hävittämiseen, eli selvä johtopäätös, mikrosirun aika on lähimmän viiden-kahdeksan vuoden sisällä, kun tuntuu olevan niin helvetin kiire saada raha kontrollin alle. Meitähän valvotaan joka paikassa jo nyt, ei ole kovin vaikea juttu yhdistää ihmisten eri tiedostot, ja nyt on kuullemma jo helvetinmoisia muistitietokoneita, joilla periaatteessa ihmisäi voidaan valvoa joka minuutti, jos niin haluavat.
      Kusta pitää olla niillä jotka ovat hommassa mukana, eli johtopäätös kyllä saatana kätyreineen taitaa olla olemassa.

      • uskon tiellä

        Hyvin oivallettu! Valitse puolesi. Pääpaha astuu ihmisenä ruoriin, kun "kaikki" konstit on yritetty ja pieleen menneet. Silloin pitää sitä kumartaa jumalana ja se sirujuttu on tosi. Johan kirkotkin hakevat ykseyttä. Muka. Poistetaan Jeesus ja neitseestä syntyminen, ja siinähän se on! Ykseys. Petokirkko. Noin suoraan sanottuna.


      • Antimonetaristi

        Näistä kätyreistä näppärimmät löytyvät Ruotsin keskuspankin ns. Nobelin muistopalkittujen joukosta. Suurin osa juutalaisia.


    • ---nimetön----

      En usko linkkeihin tai uutisointiin lukematta. Tuosta pankkiasiasta olen muualta lukenut, mutta en voi tietää, pitävätkö lukusi paikkansa. En usko, että käteisvaihtoasioinnin määrä pankeissa olisi vähentynyt. Piste.

      Miksei muuten kukaan puhu mistään NS. " vaihda pöytähopeasi rahaksi postitse"- firmojen toiminnasta mitään? Muuten. On asiallisiakin firmoja, enkä viittaa mihinkään yksittäiseen tässä, mutta ensimmäisenä ainakin itselleni tulee mieleen rahanpesufirmat sellaisista, jotka mainostaa, että postitse voisi lähettää arvioitavaksi pöytähopeat ja kullat ja saada heti rahat tilille.... Sellaisia mainostaa televisiossakin. Ai että riis rikolliset voisi käydä ryöstämässä vaikka jonkun paikan ja lähettää POSTITSE hilut ja kullat jonnekin ja saada sellaisesta korvaukset tililleeen??!! HÄH?

      Porvareiden iloisesta "paremminvointi-Suomesta" taasen, kertovat jälleen kerran lisääntyneet kirpputorit, muiden ilmiöiden lisäksi.:)) MIKÄ siinä on, että aina kun porvarit on vuosia vallassa, ilmestyy kirpputorit ja köyhäinkeräykset ja muut? Paremminvointia ja vai globaaleista syistä;)? Eikä persut puolueensa osin ns. äärioikeistolaisajattelu- aineksineen ainakaan auta asiaa (sori), vaikka varmaan osa persuosuomalaisistakin ihan normaalijärjellä paiskattuja.

    • JEHU-81

      Muut täällä jo kertoivatkin pedonmerkistä. Lukekaa siis RAAMATTUA! Se on paras ase saatanaa vastaan. Pian raamatut kielletään, ja kerätään pois!

      • Antimonetaristi

        Kirkkoahan on jo piestykin mediassa. Homoja ja pedofiilejä ovat kaikki ei-juutalaiset, joten kunnon ihminen hävittää kirjansa näennäisesti omasta aloitteestaan...


    • muovi puhuu

      kuka nyt enää käteistä käyttää?
      Itse en ole enää vuosiin juurikaan käteisellä pelannut,
      varmaan omasta rahaliikenteestä 90% menee bitteinä.

      Kolikoita mä inhoaan!

      • Jjeeves

        Muovi, niin.

        Kun öljyntuotanto hiipuu niin siirrytään tuohikorttiin. Silllä on mageeta tankata kortille mennyttä bensaa...


      • :))

        Käytän käteistä niin kauan kun se on mahdollista. Sitten kun ei ole enää niin se on sen ajan murhe. Noloa maksaa euron ostos kortilla.
        En inhoa kolikoitakaan.


      • wearethefuture

        Pieni osa käyttää enää käteistä. Tai aiankin siis se/niin pieni osa jonka käteiskäyttö ei vaikuta mihinkään, niin siitä luopuminen on helppoa päättäjille. Huomattavasti kätevämpää olis se kortti johon palkat yms ladataan.
        Kassoiltakin joutas jo vallan hyvin noi myyjät jo pois ja kone laskemaan ostokset.


      • kaikki ite
        wearethefuture kirjoitti:

        Pieni osa käyttää enää käteistä. Tai aiankin siis se/niin pieni osa jonka käteiskäyttö ei vaikuta mihinkään, niin siitä luopuminen on helppoa päättäjille. Huomattavasti kätevämpää olis se kortti johon palkat yms ladataan.
        Kassoiltakin joutas jo vallan hyvin noi myyjät jo pois ja kone laskemaan ostokset.

        niinhän tehdään jo ikeassa.


    • Star Trekking

      Mahtavaa! hyvä et luovutaan, täysin turhaa kanniskella noita paperilappuja ja metallilätkiä ku kortilla voi jo maksaa kaikkialla. Kauppoihinkin tuli ne minipäätteet mihin vaa tökkää kortin :). Toi vaan pitä saada vielä kätevämmäks, eli sillai et ei tarvis ees sitä muovikorttii ja sasanaa aina vääntää. Vaik joku mikroprosessori ihmisille.

      • Siru on jees !

        No siinähän just se siru ihon alla on kätevä. Ajatelkaa kun menette kaupassa vaan kassan ohi niin kuuluu plimplom ja raha on mennyt tililtäsi.

        Eikä enää tarvi todistaa henkilöllisyyttään missään kun sirunlukijan ohi vaan lampsii. Vähän saatanan kätsyä lentokentillä ja joka paikassa. Ei enää passia eikä ajokorttia eikä muitakaan turhia dokumentteja jotka aina joiltain unehtuu sinne hotellihuoneeseen tai hukkuu yöllisillä känniretkillä Kanarian yössä.

        Just hain uuden passin ja sen saa enää vaan 5 vuodeksi ja sormenjälkikin vittu otettiin kuin joltakin kriminaalilta mutta jos siru olis niin siihen ladattais vaan uusi digitaalinen kuva sitä mukaa kun sälli vanhettuu ja ulkonäkö happanee.

        Otan sirun ilomielin vastaan kun tarjotaan. Sillä ehdolla kuitenkin että myös muslimit ja muut hihhulit sirutetaan ja niitten siruun laitettaisiin varoitus yleisimmillä kielillä "potentiaalinen terroristi". Silloin ne heti ohjattaisiin sivuun lentoasemilla ja kunnialliset ihmiset kuten minä ohjataan kohteliaasti ja kamoja penkomatta koneeseen.

        Ottakaa tekin siru,se on hieno keksintö !


      • mikrosiru on
        Siru on jees ! kirjoitti:

        No siinähän just se siru ihon alla on kätevä. Ajatelkaa kun menette kaupassa vaan kassan ohi niin kuuluu plimplom ja raha on mennyt tililtäsi.

        Eikä enää tarvi todistaa henkilöllisyyttään missään kun sirunlukijan ohi vaan lampsii. Vähän saatanan kätsyä lentokentillä ja joka paikassa. Ei enää passia eikä ajokorttia eikä muitakaan turhia dokumentteja jotka aina joiltain unehtuu sinne hotellihuoneeseen tai hukkuu yöllisillä känniretkillä Kanarian yössä.

        Just hain uuden passin ja sen saa enää vaan 5 vuodeksi ja sormenjälkikin vittu otettiin kuin joltakin kriminaalilta mutta jos siru olis niin siihen ladattais vaan uusi digitaalinen kuva sitä mukaa kun sälli vanhettuu ja ulkonäkö happanee.

        Otan sirun ilomielin vastaan kun tarjotaan. Sillä ehdolla kuitenkin että myös muslimit ja muut hihhulit sirutetaan ja niitten siruun laitettaisiin varoitus yleisimmillä kielillä "potentiaalinen terroristi". Silloin ne heti ohjattaisiin sivuun lentoasemilla ja kunnialliset ihmiset kuten minä ohjataan kohteliaasti ja kamoja penkomatta koneeseen.

        Ottakaa tekin siru,se on hieno keksintö !

        salaliitto

        Et tosiaankaan tiä mihin ryhdyt. Kyse ei oo pelkästä maksuasian toiminnoista, vaan siitä, että tulee peto, jota kunnioittaaksen kaikki ottavat vallan merkin itseensä ja näin ollen kumartavat petoa. Eli siitä tulee heidän jumalansa. Tämä jumala tulee näkyväksi ihmiselle. Huom Tekniikka on jo ja Ja Obama v oi siis olla tulevaisuuden peto.. Mikäli voittaa vaalit.

        Johanneksen ilmestys 16:15 "Minä tulen kuin varas. Autuas se, joka valvoo ja pitää huolen vaatteistaan ettei kulkisi rääsyissä , eikä hänen häpeäänsä nähtäisi."

        17:14 Ne sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava ne, sillä Hän on Herrojen Herra ja Kuningasten Kuningas.Kutsutut, valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssaan.

        19:6-9

        20:4 Minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille ja heille annettiin hallitus-ja tuomiopäivä.Minä näin niiden sielut, jotka oli surmattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, sekä niiden,jotka eivät olleet kumartaneet petoa, eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa ja käteensä. He virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.


      • Pernpuss
        Siru on jees ! kirjoitti:

        No siinähän just se siru ihon alla on kätevä. Ajatelkaa kun menette kaupassa vaan kassan ohi niin kuuluu plimplom ja raha on mennyt tililtäsi.

        Eikä enää tarvi todistaa henkilöllisyyttään missään kun sirunlukijan ohi vaan lampsii. Vähän saatanan kätsyä lentokentillä ja joka paikassa. Ei enää passia eikä ajokorttia eikä muitakaan turhia dokumentteja jotka aina joiltain unehtuu sinne hotellihuoneeseen tai hukkuu yöllisillä känniretkillä Kanarian yössä.

        Just hain uuden passin ja sen saa enää vaan 5 vuodeksi ja sormenjälkikin vittu otettiin kuin joltakin kriminaalilta mutta jos siru olis niin siihen ladattais vaan uusi digitaalinen kuva sitä mukaa kun sälli vanhettuu ja ulkonäkö happanee.

        Otan sirun ilomielin vastaan kun tarjotaan. Sillä ehdolla kuitenkin että myös muslimit ja muut hihhulit sirutetaan ja niitten siruun laitettaisiin varoitus yleisimmillä kielillä "potentiaalinen terroristi". Silloin ne heti ohjattaisiin sivuun lentoasemilla ja kunnialliset ihmiset kuten minä ohjataan kohteliaasti ja kamoja penkomatta koneeseen.

        Ottakaa tekin siru,se on hieno keksintö !

        Onhan se "hiano keksintö" juu, jos ei osaa ajatella muuta kuin näennäistä "mukavuutta" ja MAKSAMISEN näppäryyttä eikä mitään sen enempää. Ja kun on tuollainen kakara vielä, kuten sinä(kaikki alle 30v.). Itse kun täytin 3-kybää, niin silloin vasta ajattelin että "nyt alkaa olla jo vähän älliäkin päässä", näin kun sen rehellisesti sanon. Ja olen todennut että pitää hyvin pitkälti muuten paikkansa. Alle 3-kymppisenä monet kyllä ovat omasta mielestään lähes kaikkitietäviä ja kaiken oivaltavia, vaarallisesti täysin vailla itsekritiikin kykä...

        Mitenkähän muuten silloin hoidetaan kahden ihmisen välinen kaupankäynti, esim. jos menen ostaa maajussilta pussin perunoita? Ai niin, se on kiellettyä kai sitten silloin...


      • Future is now
        Pernpuss kirjoitti:

        Onhan se "hiano keksintö" juu, jos ei osaa ajatella muuta kuin näennäistä "mukavuutta" ja MAKSAMISEN näppäryyttä eikä mitään sen enempää. Ja kun on tuollainen kakara vielä, kuten sinä(kaikki alle 30v.). Itse kun täytin 3-kybää, niin silloin vasta ajattelin että "nyt alkaa olla jo vähän älliäkin päässä", näin kun sen rehellisesti sanon. Ja olen todennut että pitää hyvin pitkälti muuten paikkansa. Alle 3-kymppisenä monet kyllä ovat omasta mielestään lähes kaikkitietäviä ja kaiken oivaltavia, vaarallisesti täysin vailla itsekritiikin kykä...

        Mitenkähän muuten silloin hoidetaan kahden ihmisen välinen kaupankäynti, esim. jos menen ostaa maajussilta pussin perunoita? Ai niin, se on kiellettyä kai sitten silloin...

        Sen voi tosiaan lakkauttaa koska siitä ei muutenkaan kerru verotuloja valtiolle kun keskenään kauppoja käy ilman valvontaa.


    • Silmiemme edessä käy nyt toteen, mitä 200 vuotta sitten on ennustettu.

      Jyväskylässä järjestetty ns. Mikrosiruseminaari
      lienee ollut (ainutlaatuinen ?) koko maailmassa.
      - Olin mukana valokuvaajana.
      - Joku näyttää laittaneen jutun nettiinkin.
      Nyt alan vasta ymmärtää - mistä silloin keskustelivat. Raamatun kirjoitukset näyttävät käyvän toteen silmiemme edessä. Merkillistä.

      - Oli mielenkiintoista löytää tämä
      linkki:
      http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/mikrosem.htm

    • --- KORJAAN: 2000 VUOTTA SITTEN.
      Anteeksi kirjoitusvirhe.
      Ystävällisesti
      SiskoSuomi

    • ...

      Käteinen poistuu ikäväkyllä!!!

      FRID siru on tulevaisuutta.

      Lukaiskaa ja hämmästykää. Ihan radioaaltitekniikkaa se vaan on.


      Kokeilkaas muuten laiuttaa viiseuronen mikroon muutamaksi sekunniksi ja sitten kokeilaa maksaa sillä kaupassa. Jos laittavat vitosen setelintunnistuslaitteeseen niin seteli ei tunnistu aidoksi. Siksi koska mikroaallot poltti sen sirun ja setelin hologrammijuovassa näkyy musta palojälki

      • Luetaan mitä vaan

        Sitten vaan markkinoimaan taskuvarkaille laitetta jolla heti näkee paljonko käteistä vastaantulijan lompakosta löytyy...


      • Jokujärkiww
        Luetaan mitä vaan kirjoitti:

        Sitten vaan markkinoimaan taskuvarkaille laitetta jolla heti näkee paljonko käteistä vastaantulijan lompakosta löytyy...

        Täysin mahdollista .... kunhan sillä varkaalla vaan on vastaantulijan tunnusluku tiedossa.


      • s¡ruton
        Jokujärkiww kirjoitti:

        Täysin mahdollista .... kunhan sillä varkaalla vaan on vastaantulijan tunnusluku tiedossa.

        Eihän siinä silloin enää tunnuslukua käytetä kun siru on ihon alla. Tunnusluku on ollut irrallisissa korteissa mutta se jää ihonalaisen sirun myötä historiaan.


    • ...
    • Yks kiireinen

      Hämmästyttävää. Tämä viestiketju pitäisi lukea kaikkien.

      • ...

        Hämmästyttävää on se ettei kyse ole msitään rakettitieteesta vaan ihan arkipäivän asioista http://fi.wikipedia.org/wiki/RFID

        Täältä löytyy miten sitä käytetään arjessa.

        Pelottavaa on se että lukijoita voidaan asentaa vaikka mihin lampunpylvääseen ja siten seurata vaikkapa yhden setelin liikettä, tai Nike kengänkulutttajaa. RFID siruja käytetään muunmuassa merkkivaaatteissa.

        Katsoppas 2005 jälkeen myönnettyä passia voimakkaan valon läpi. Muovin sisällä erottuu hyvin situ ja sen antenni.


    • syntikaatti

      Kyllä se niin on , yhteiskunta näiden tietokoneiden vuoksi on hyvin haavoittuvainen.Ei kummoistakaan Alkaida iskua tiettyyn paikkaan
      tarvita, niin pelit on seis.

      Näinollen sopii epäillä onko tämä nyt ihan oikein ,ei ainakaan tavallisen ihmisen kannalta.Toisaalta,onhan ne nuo suuret herrat niin helvetin viisaita, että kai ne on kaikkeen osanneet varautua ?

      Saanen anteeksi jos pikkusen kuitenkin rohkenen epäillä herrojenkin viisautta.

    • elakj

      Kyllä mun mielestä on ihan OK, että pankin tiskiltä ei enää nostettaisi juurikaan rahaa, koska sitä varten on pankkiautomaatit. Pankin tiskiltä käteistä nostettaessa aiheutuu kulua, koska mummoja varten pitää olla pankkivirkailija palvelemassa heitä. Mitä enemmän käteistä käytetään pankkikonttorissa, sitä isompi riski on esim. pankkiryöstöille. Rahat ovat turvatumpia, kun varta vasten pankkiautomaatti täytetään ja rahat nostetaan sitä kautta.

      Käteistä rahaa on aina hyvä olla sen verran kotona, että jos tulee pankkilakko tai automaatit ei toimi, niin saa tankattua auton ja käytyä kaupassa 1-2 kertaa. Muutenkin ihan pienissä ostoksissa (alle 10 euroa) kannattaa ostaa kortilla, koska korttiostaminen on myös yritykselle maksullista (tulevaisuudessa ilmeisesti myös asiakas maksaa korttimaksamisesta? Ainakin siitä on ollut puhetta).

      Kumpaakin maksutapaa tarvitaan.

      • Miten mahdollista?

        Eivätkö pankit ole rahalaitoksia?
        Mikä heidän toimialansa sitten on jos ei rahaliikenne?
        Kuka tuntee pankkilain - mitä se sanoo?

        Mitä sanoo yksilön tietoturvalaki? Täh?


      • Jjeeves
        Miten mahdollista? kirjoitti:

        Eivätkö pankit ole rahalaitoksia?
        Mikä heidän toimialansa sitten on jos ei rahaliikenne?
        Kuka tuntee pankkilain - mitä se sanoo?

        Mitä sanoo yksilön tietoturvalaki? Täh?

        Raha keksittiin paljon ennen pankkeja.

        Siitä voi vetää johtopäätöksen, mitä pankit ovat...

        Ihmiskunnalla on aina ollut vaihdon välineitä. Maailma olisi toisenlainen ilman pankkeja, mutta sekin maailma olisi täysin mahdollinen.


      • Mr Banka

        Käteisraha ei katoa pankeista, vaan euro ja dollari lakkaavat olemasta! Ei ole mitään käteistä - ei seteleitä, ei kolikoita. Käsitätkö?

        Jos sinulla on käteisrahaa kotonasi, sen arvo on paperinsa tai metallinsa arvoinen.

        Käteistä kannattaa varastoida joo - nimittäin kultana ja hopeana. Niiden arvo ei voi koskaan nollaantua.


    • sickLappalainen

      WIKIPEDIASTA!

      Alun perin eläimille suunniteltuja ihon alle istutettavia RFID-siruja on istutettu myös ihmisiin. Siruilla voidaan valvoa pääsyä muun muassa rakennuksiin, tietokoneelle, potilastietoihin ja jopa pyrkiä ehkäisemään kidnappauksia. Kehon tilaa tarkkaileviin antureihin yhdistettynä tunnisteella voidaan tarkkailla potilaiden tilaa. Eräs barcelonalainen yökerho käyttää jopa ihon alle istutettavia RFID-siruja VIP-asiakkaidensa tunnistamiseen, jotta he voivat maksaa tunnisteen välityksellä juomansa. Méxicon kaupungin poliisilaitos on istuttanut n. 170 poliisilleen Verichip-tunnisteen mahdollistaakseen heille pääsyn poliisin tietokantoihin, ja mahdollisesti jäljittämään heidät kidnappaustilanteissa.




      Uskonnolliset ryhmät tosin tuomitsevat sirun käytön "pedon merkkinä"lähde?. Vaikka ei uskoisikaan uskonnollisten ryhmien väitteisiin "pedon merkistä", on hyvä huomioida RFID-sirujen riskit väärinkäytöstapauksissa. Tietokantaan murtautuneet käyttäjät voivat kyetä jäljittämään sirujen kantajia sekä tarkastelemaan heidän rahaliikennettään.



      IHMISET HERÄTKÄÄ!!!!

    • EUROJÄRJESTELMÄ HAJO

      Kahden vuoden sisällä euroalueesta eroaa ainakin yksi maa. Euroalueen hajoaminen on lähes varmaa. Näin rajusti ennusti Ålandsbankenin johtaja Stefan Törnqvist jo vuoden alussa ja nyt ennuste näyttää hänestä entistä varmemmalta. Kreikan ero euroalueesta olisi kuitenkin melkoinen tälli ja voisi laukaista uuden pankkikriisin.
      21
      Kommentoi
      Lähetä
      Tulosta (HTML)
      Tallenna (PDF)
      Del.icio.us
      Facebook
      Twitter
      Harri Pietarinen
      9.5.2011 15:51
      117
      Kreikan ero euroalueesta voisi laukaista pankkikriisin euroalueella, arvioi Ålandsbanken Asset Managementin toimitusjohtaja Stefan Törnqvist. Törnqvistin mukaan Kreikan irtautuminen aiheuttaisi suuria tappioita maalle lainanneille sijoittajille, koska eurosta eronnut Kreikka todennäköisesti muuttaisi nykyiset eurolainansa drakmoiksi.

      – Aika harva jäisi kaipaamaan Kreikkaa valuuttayhteistyössä, mutta se olisi aikamoinen tälli obligaatioiden haltijoille mukaan lukien EKP, Törnqvist sanoo.

      11:25Osake

      Ålandsbanken A

      0,00 ',00
      0,00
      Törnqvist ennusti alkuvuodesta, että euroalue hajoaa 80 prosentin todennäköisyydellä kahdessa vuodessa.

      Huhut Kreikan eroamisesta kiihtyivät viikonloppuna, kun suuret euromaat pitivät perjantaina Luxemburgissa ylimääräisen valtiovarainministereiden kokouksen keskustellakseen Kreikan tilanteesta. Kreikka ja EU kiistivät erohuhut.

      Yritystietopalvelu
      Ålandsbanken Abp
      Törnqvist arvioi, että mikäli Kreikka päättäisi erota eurosta, maa säätäisi lain, joka muuttaisi maan lainakannan drakmoiksi. Ilman muuntoa Kreikan velka euroissa voisi helposti puolitoistakertaistua suhteellisesti. Sellaista velkataakkaa maa ei kestäisi.

      – Järjestely, jossa vanha valtionvelka jäisi euroihin ja omana valuuttana olisi drakma, ei kuulosta kovin kestävältä, koska drakma devalvoituisi hyvin paljon.

      Hajoamisella 80 prosentin
      todennäköisyys


      Törnqvist pitää kiinni tammikuussa tekemästä ennusteestaan, että euroalueesta eroaa ainakin yksi maa kahden vuoden sisällä. Tammikuun jälkeen Portugalista on tullut kolmas euromaa, joka on joutunut pyytämään rahoitusapua velkaongelmiinsa.

      Törnqvist on ennakoinut, että euro hajoaa 80 prosentin todennäköisyydellä.

      – 80 prosenttia tarkoittaa finanssimaailmassa lähestulkoon varmaa, Törnqvist sanoo.

      Törnqvist sanoo, että tilanne on samantyylinen kuin 1990-luvulla, jolloin suuret hedge-rahastot pakottivat maan toiseensa jälkeen irtautumaan ERM-kytkennästä ja devalvoimaan valuuttansa.

      – Nyt, kun Portugali on paketissa, ei mene kauan, kun puhutaan seuraavasta eli Espanjasta, Törnqvist ennustaa.

      Törnqvistin viesti poliittisille päättäjille on, että mitä nopeammin Euroopassa palataan markkinatalouteen, sitä todennäköisemmin euro säilyy valuuttana.

      Törnqvistin mielestä velkasaneeraus olisi oikea toimenpide Kreikalle. Velkajärjestelyyn pitäisi liittää samantyylinen talouden saneerausohjelma kuin Baltian maat toteuttivat viime vuosina.

      – Ilman uskottavaa saneerausohjelmaa markkinat vain odottavat, milloin tulee seuraava velkasaneeraus, Törnqvist sanoo.

    • Harhainen eläkeläine

      Taas yksi paskanpuhuja. Yrität jotenkin vääristellä asioita. Uutisen mukaan kaikista Suomen muista pankkiyhtymistä saa käteistä ulos halutessaan paitsi joistakin Nordean erikoiskonttoreista, joiden tarkoitus on palvella esim yritys tms asiakkaista, eikä kuluttaa aikaakun eläkeläiset jonottavat viiskymmpistään ulos.

      Ja toisekseen typerien persujen retoriikkaan kuuluu syyttää eu:ta kaikesta mahdollisesta. Jos joku pankki ei halua antaa tiskiltä käteistä niin ei kai se vittu eu:n syy ole. Joskus oikein vituttaa tällainen tyhmyys.

    • ostaskaa hopeaa

      kaikki tietää nyt jo että dollari ja euro romahtaa.

      siis osta kultaa ja hopeaa. euroilla voit pyyhiä persettä

    • joku vaan

      Tilanne sama jo 25 vuotta.

      Piti ostaa mikrotietokone ja yritimme nostaa rahaa pienehköstä konttorista varakkaalta kaupunkialueelta.

      Sanoivat ettei konttorissa ole niin paljon, pitää mennä toiseen konttoriin.

      Olisi tietenkin pitänyt kysyä paljonko niillä on ja nostaa kaikki seteliraha.
      Ihan kiva nostaa pankki kuiviin.

      Myöhemminkin on ollut tilanteita joissa melko pienen summan nostaminen aiheuttaa että pankkivirkailija käy repimässä sen pankkiautomaatista pankin omalla kortilla.

    • VM. 1947

      Pankkipalvelujen väheneminen on ennen kaikkea sosiaalinen ongelma. On aika paljon ihmisiä ( pääasiassa vanhuksia), jotka eivät osaa käyttää pankkiautomaatteja eikä verkkopankkia. Jos liikkumiskyky vielä on huono, voi lähimmän pankin muuttuminen " rahattomaksi" vaikeuttaa huomattavasti vanhuksen elämää ja lisätä palvelujen tarvetta.

      Pankit osittavat toimillaan, että ne todellakaan ole mitään "kansan" palvelijoita. Pankkitoiminta on raakaa liiketoimintaa. Ei pankit välitä siitä, kuinka suuria yhteiskunnallisia kustannuksia niiden toiminta voi aiheuttaa. Pankkiautomaatitkin on vähennetty aivan minimiin. Kuitenkin jokaisella täytyy olla pankkitili, koska palkkoja ja muita mahdollisia tuloja ei voi saada maksajalta suoraan käteisenä.

      Eihän tämä ongelma tosiaan koske suurta enemmistöä, joka asioi verkkopankissa.

      Tuskin tämä asia liittyy millään tavalla Euron ongelmiin. Sen sijaan virtuaalisen rahan käyttö ( ja siihen liitettynä erilaiset bonuskortit) antaa kyllä todella hyvät mahdollisuudet seurata kansalainen käyttäytymistä jos jossakin tulevassa yhteiskunnallisessa tilanteessa tätä tietoa haluttaisiin käyttää valvontaan. Uskon, että tietoa käytetään nykyään vain kaupallisiin tarkoituksiin.

      PS. Muistanpa sen ajan ennen pankkien "diktatuuria", kun työpaikalla jaettiin joka perjantai palkka suoraan käteen ruskeassa kirjekuoressa.

    • 64-bittistä käteistä

      Piuhat poikki ja kukaan ei osta leipää :)

      Onhan näin jo useemmassa siwassa käynyt, netti ei toimi => kortit ei toimi ja sähkökatkon aikana ei voi myydä mitään kun ei tuotteita saa kirjattua ovista ulos.

      No joo, saadaanhan näitä jollain korttirahalla ja akkuvarmistuksilla korjailtua mutta silti, bittejä senttien tilalle.

      Tuleeko rahasta 32 vai 64 bittistä :D

      • yks vaan

        K-kaupassa on käynyt niin, että OP:n Visa electron ei ole toiminut, ja on pitänyt hakea rahaa automaatista.
        Sillä kertaa se toimi, mutta toimiiko se aina?


      • Pasi ja Anssi
        yks vaan kirjoitti:

        K-kaupassa on käynyt niin, että OP:n Visa electron ei ole toiminut, ja on pitänyt hakea rahaa automaatista.
        Sillä kertaa se toimi, mutta toimiiko se aina?

        Niinpä... netti poikki ja kukaan ei nosta käteistä tomaatiltakaan :-)

        Eipä taida enää "palkkapusseja" mistään saada, paitsi pimeistä hommista tietenkin...

        Kyllä sitä käteistä vaan kannattaa olla jemmassa aina jonkunverran kun noi interwepistä riippuvaiset tunnistusviritelmät ei aina pelaa, eikä pelaa aina ne automaatitkaa mistä käteistä sais. Monta kertaa ruudulla seisoo "tekninen virhe", "häirö, seteleitä ei voi jakaa" tms.

        Tarvis olla kupari linja, gprs backuppi ja sateliitti varmistus iso kasa akkuja noille että vois pienen pimennyksenkin aikaan ostoksilla käydä.

        Muistan kun sähkökatkon aikaan ei pystynyt toimistotarvike kaupassa ostaan käteisellä, kortilla tai millään maksaheti tavalla. Laskulla myytiin mutta vain vakiasiakkaille jotka oli myyjille tuttuja. Asiakasrekisterikään kun ei pelannut.

        Koneet kyllä oli UPSien varassa käynnissä mutta ei niillä voinut muuta kun pasianssia pelata :-D


    • maa ilmassa

      Tietääköhän kukaan instanssi kaikkien lainasiirtelyjen jälkeen enään kuinka paljon oikeaa vastikkeellista bittirahaa oikeasti onkaan? : )

      • finncapitol.hill

        Vastauksena nimimerkille "maa ilmassa" että kyllä tietää ja se paikka on nimeltään "lainsäädännön vaatima talouden kirjanpito".

        Eri asia sitten on se kuinka läpinäkyväksi systeemin rahavirrat halutaan suurelle yleisölle saattaa.


    • finncapitol.hill

      Käteisrahasta luopumisen hyödyt ja haitat riippuvat siitä keneltä asiasta kysytään.

      Osto- ja myyntitapahtuman yksityisyydensuoja kieltämättä kapenee seteleistä luovuttaessa koska puhtaasti digitaalisissa rahoitusjärjestelmissä rahavirtojen jäljitettävyys on helpompi järjestää kuin sellaisessa joka takaa (tiettyyn rajaan asti) myyjän/ostajan anonymiteetin.

      Toisaalta selvästi rikollisen toiminnan (esim. järjestäytynyt rikollisuus, rahanpesu, huumekaupat, laiton vedonlyönti, yms.) patoaminen helpottuisi käteisrahan puuttuessa "arvon välitysketjusta" koska rahavirtojen siirrot systeemin sisällä olisi nopeampi selvittää ja samalla helpommin viranomaisten todistettavissa olevia.

      Sarkastisesti voisikin todeta että rikollisten henkilöiden oikeusturva itse asiassa paranisi huomattavasti käteisrahasta luovuttaessa koska asioiden selvittäminen nopeutuisi ja koska silloin henkilön syyllisyydestä ei jäisi systeemin näkökulmasta enää paljoakaan tulkinnanvaraa.

      Pahoin kuitenkin pelkään että tässäkin systeemin uudessa ihmiskokeessa suorin tie helvettiin on jälleen kerran päällystetty "hyvillä aikomuksilla" joten väistämättä kyseenalaisiakin mahdollisuuksia käteisestä luopuminen mukanaan toisi.

    • ...........

      Suomi on Euroopan teuraslehmä jota lihottamisen sijaan laihdutetaan.

    • Näin saadaan köyhät kunnolla valjastettua.

      Sosiaalitukien varassa elävät ihmiset eivät voi käytännössä säästää vanhaa penniäkään, kun se sitten katsotaan seuraavalle kuukaudelle tuloksi.

      Mitenkäs sitten kun kortti ei toimikaan. Jää ruoka kauppaan. Taxi soittaa poliisit jotka viskaa putkaan.

      • äly hoi !

        no kuinka usein on jäännyt ruoka kauppaan se takia
        ettei kortti toimi? Montako kertaa?


    • ohhohh
    • muovi puhuu

      ootteko te kaikki ihan sekaisin?

      se on ihan sama mikä se raha on millä tuotteet vaihtaa omistajaa!
      Mitä väliä onko se oravannahka, metallipala vai muovikortti?
      EI MITÄÄN VÄLIÄ!

      ETTEKÖ MUUSTA OSAA URPUTTAA JA VALITTAA KUIN TÄMÄ?

      minua huolestuttaa enemmän se ettei siellä tilillä ole koskaan
      tarpeeksi numeroita joita voisin vaihtaa erilaisiin asioihin.

      MONEY TALKS BULLSHIT WALKS

      • Antimonetaristi

        "oravannahka, metallipala vai muovikortti", "ihan sama". Joo, tosiaan, oravia ja metalleja saa kaivoksista, kaivosmogulit omistavat oravat jne. Ajattelu ei ole näemmä vahvuuksien joukossa.


      • No just näin!
        Antimonetaristi kirjoitti:

        "oravannahka, metallipala vai muovikortti", "ihan sama". Joo, tosiaan, oravia ja metalleja saa kaivoksista, kaivosmogulit omistavat oravat jne. Ajattelu ei ole näemmä vahvuuksien joukossa.

        vahvuuksien jonossa se ei ainakaan ole sinulla, kun et kerran kielikuvaa ymmärtänyt. Luit sen lapsenomaisesti sanasta sanaan. No suomennetaan lapselle: raha on vaihdon väline. Ihan vitun sama onko se X vai Z tai vaikka Y. Se voi olla muovikortissa tai printattuna paperille. Se voi olla bittejä pankkiautomaatissa tai numeroita verkkopankissa. Ketä vittu kiinnostaa, kun idea on se että sillä mitataan ARVOA. Sinä annat säkin perunaa ja minä samalla arvolla rahaa tilalle.

        Ymmärsitkö jo?


      • Con-non-Troll
        No just näin! kirjoitti:

        vahvuuksien jonossa se ei ainakaan ole sinulla, kun et kerran kielikuvaa ymmärtänyt. Luit sen lapsenomaisesti sanasta sanaan. No suomennetaan lapselle: raha on vaihdon väline. Ihan vitun sama onko se X vai Z tai vaikka Y. Se voi olla muovikortissa tai printattuna paperille. Se voi olla bittejä pankkiautomaatissa tai numeroita verkkopankissa. Ketä vittu kiinnostaa, kun idea on se että sillä mitataan ARVOA. Sinä annat säkin perunaa ja minä samalla arvolla rahaa tilalle.

        Ymmärsitkö jo?

        SIis se, mikä tässä mikrosirukreidiittirahasysteemissä kusee kintaalle on valvonta ja kontrolli. Raha vaihtuu kuten ennenkin - se ei muutu. Mutta kun jokaista osto- ja myyntitapahtumaasi tullaan valvomaan ja sen perusteella pitämään sinun elintavoistasi kirjaa, jotka voidaan tarvittaessa kaivaa esiin, tai siru voidaan napsauttaa pois päältä niin että siihen ei enää mikään palvelin vastaa, jonka jälkeen et ole enää kukaan.


    • Niin...

      se tekee!

    • ex-oppilas

      Muistan jo ylä-asteella ollessani vuosina 1994-1997. Viisas historian ja yhteiskuntaopin opettaja opetti meille, että...
      "Tulevaisuuden visio on se,että suurista rahamääristä tullaan luopumaan ja raha kulkee vain numeroina tietokoneella. Mutta käteisestä voidaan tuskin koskaan tulla kokonaan luopumaan..."
      Siis tästä on vierähtänyt jo aikaa kun sain tämän kuulla koulussa. Uskon, että opettajamme oli oikeassa. Käteisestä tosiaan aletaan pikkuhiljaa luopumaan.
      Miksi se muka on niin pelottavaa???

      • Bigbrotherxxxxxxxxxx

        Kun käteisestä luovutaan ja siirrytään pelkkään virtuaalivaluuttaan, niin se mahdollistaa ihmisen täydellisen kontrollin ja valvonnan.


    • Diamondsarebest
    • Suomalaiset ovat

      ikävä kyllä monessa asiassa typeriä. En nää tässäkään asiassa mitään hyvää, että käteisestä luovutaan pikku hiljaa! Mutta Suomihan haluaa olla tietysti etunenässä tekemässä typeryyksiä, se ei ole uutta!

      Kaikki tälläinen paskahömpötys on alkanut kun demarit ja muut vasurit on saanut liikaa valtaa! Järki ei pelaa niin minkäs sille voi! Lipponen ( sdp) vei meidät myös EU:hun ja nyt yrittää esittää, että se on meidän oikeistolaisten syytä!

      Saatanan kommunistit!


      Onhan se sanomattakin selvää, että ihminen joka on paskaperheestä kotoisin ( demarit, vasurit jne ) ei pitäisi päästää VALTAAN! Ennen oli kaikki paremmin.



      TOIVOTTOVASTI JYRKI KATAINEN TULEE JÄRKIINSÄ JA OTTAA AINAKIN MAHDOLLISIMMAN VÄHÄN PASKAKASOJA HALLITUKSEEN EIHÄN SIITÄ MITÄÄN TULE KUN NÄIDEN ÄLYKÄÄPIÖ, KAIKENMAAILMAN DEMARIPELLEJEN KANSSA MIHINKÄÄN YHTEISYMMÄRRYKSEEN PÄÄSE, KUN OVAT PERSEESTÄ LÄHTÖISIN JOKA IIKKA!

      • Antimonetaristi

        Niin, Lipponenhan teki Kokoomuksen työtä. Mutta Kokoomus tekee sen vielä tehokkaammin.


    • Omat rahat ovat omat

      Halutaanko oman rahasäiliön pitäminen kieltää? Eihän se käy. Jokaisella täytyy olla mahdollisuus perustaa ihan oma rahasäilö.

      Tulisiko sitten vaihtoehtovaluutta joka ei ole bittirahaa

    • Cashfornothing

      Entäpä sitten kun tulee pankkilakko? MItenkäs sitten suu pannaan jos ei palkkoja makseta? 90-luvun alussa oli pankkilakko ja palkat piti maksaa käteisellä koska lakko esti rahaliikenteen. Valtion velvollisuus on perustuslainkin mukaan säilyttää rahaliikenne niin maalla kuin merellä!

      • ei enää 90-luku

        emme ole enää 90-luvulla. siiretään krediittinä luotolla. paypal ei lakkoile. valmis.


    • Näyttäkää

      Ostakaa nyt säästöpossuja

    • pöytälevy

      Suomi on nimenomaan EU:n testilaboratorio sen takia, että tällä on koko EU-alueen tyhmimmät poliitikot, jotka nielevät kyseenalaistamatta kaikki EU:sta tulevat mitä pähkähulluimmatkin määräykset ja toimeenpanevat ne sen kummemmin miettimättä ja välittämättä siitä heikentävätkö ne Suomalaisten oloja ja etuja muihin jäsenvaltioihin nähden. Pääasia heille on että oma palli ja edut pysyy. Joskus tuntuu kieltämättä siltä että täällä otetaan heti käyttöön kaikki se, joka tosiaan aiheuttaa Suomalaisille jotain haittaa tai lisäkustannuksia esim. verojen muodossa. Mutta jos EU:sta olisi tarjolla jotain päinvastaista Suomalaisten arkea helopttamaan, niin niitä asioita vastaan poliitikkomme taistelevat kaikin voimin. Esimerkkejä kyllä riittää.

      • Antimonetaristi

        Suomalaiset poliitikot ovat omaksuneet monetarismin. Siitä on kyse. Muistakaapa ne Harvardin reissut joiden sisällöstä ei ole keskusteltu lainkaan.


    • Hyvin pyyhkii.

      Ei täällä porissa ole suuri asia luopua rahasta kokonaan. Täällä tehdään, nyt kahdeksan tunnin työpäiviä 4, 56 € / tunti. Olisi varmaan vaikeampi luopua kokonaan rahasta jos sosiaalihuolto ei veisi 9€/päivä kulukorvaukset itselleen. Silloinhan työnteosta saisikin jo 180€ /kk enemmän. Rahaa kertyisi säästöön valtavat määrät. ahneus kasvaisi ns. syödessä eikä enää haluttaisi luopua rahasta ihan kokonaan. Olkaamme iloisia, että on töitä. Kuka siitä huvista rahaa kaipaisikaan.

    • jyrkiltärahatpois

      Katainen tilaa että muutin numerorahat, pörssit on nolla.

      Jyrkin keksintö...


      Huomasin kun tutkin vanhoja kolikoita... omistan paasikivi, sekä kekkonen kolikot :)

    • hande-56

      Olen samaa mieltä että Suomessa kyllä kaikki mitä eu:ssa käydään esittämään ja lakia sorvataan täällä kyllä pistetään heti toimintaan. Nämä meidän virkamihet ovat niin kuuliaisia ja pilkuntarkkoja joka asiassa että tämä kansa kyllä vielä kyllästyy moiseen nipottamiseen.
      Kun katsoo uutisista muita eu maita niin heti ollaan barrikaadeilla jos tehdään kansan mieleen käymättömiä sanktioita.Suomessa ollaan niin kuuliaista ja täällä käytetään sitä juuri hyväksi,meidä vahingoksi.
      Nyt on jaettu silmän lumeeksi eu:n ruoka-apu paketteja,kyllä ne on monikertaan jo maksettu ne paketit ja systeemit mitkä tänne tulee.Se kaikki on vain suurta teatteria,millä valtakoneisto kyykyttää meitä.
      Nyt näkee miten etelän eu:maat ovat opineet saamaan avustuta.Heitäytydään makukyvyttömis,saadaan lainaa ja avustusta eikä tullakaan maksamaan takaisin. Nämä MEIDÄN päätäjät ei asiaa edes näe reppanat kun ovat niin POLIITIKKOA ETTÄ. Johan tuon ihan tavallinen tallaajakin tajuaa.
      Mitenkäs pankit ne on niputettu niin keskenään toisiaan lainottamaan tuolla eu:n sydämmessä että kaikki tekee kuprun jos yksi kaatuu.
      Kaatukoon kaikki mätä sieltähän kannosta jotain saataapi nousta,vaikka vesa.
      Näitä näin mieli miettii,ohimoissa ohi käy.

    • näinmeneenyt

      Numerorahoista luopuminen myös etenee, ... silloin pitää olla vaan kiinteää omaisuutta.

    • näinelämäetenee

      Rahat ja numerot on nyt pois käytöstä mennään takaisin siihen että pelkästään kulta ja platina timantit joilla voi maksaa.

      - nollataan heti pankkien varat/velat samantien :D

    • M@k3

      Ei huolta, oletko koskaan kuullut eristeestä? Sähkö ei pääse ihan kaikista aineista läpi.

    • Mistä rahaa???

      Niin ja mene vaikka Italiaan jossa sirukorttia ei käytetä kun vartija seläntakana rahaa nostettaessa automaatista, kuulemma varmistetaan sirukortin turvallisuus.
      Eli sielä on turha yrittää tyrkyttää korttia kaupassa tai kuppilassa koska eivät huoli kun rahaa.
      Ainut paikka missä krtti käy on automaatti vaikka junalippua ostaessa, muuten ei tarvi tunnusta vaikka onkin sirukortti.
      Suomalaisia viedään taas kun pässiä narusta, ei esim Saksassakaan oikein kukaan tunnu maksavan kortilla.

    • hhh7ujgfghfjkl

      minulta jos setelit ja kolikot vietäisiin tavaran arvo varmasti nousisi ja tekisin vaihtokauppaa

    • Matti Money

      Seuraavien 1...3 vuoden kuluessa moni suomalainenkin joutuu luopumaan rahasta kokonaan, kuten nyt on parhaillaan käymässä muutamassa etelä-Euroopan maassa...

      Rahattomalle on aivan sama onko pakeissa seteleitä vaiko ei...

      Nokiaakin myydään jo parhaalla alehinnalla kautta aikojen: 4,7€/kpl...kovat ajat koittavat...

    • mmmmmmmmmmmmmmn

      Kannattaa kaikkien nostaa rahat pois pankista, niin vaikeampi yrittää muuttaa rahankäsittelyä täysin digitaaliseksi orjasysteemiksi.

      • äkkiä lääkäriin

        minä kannatan että sinä käyt tutkitumassa pääsi lääkärillä!

        "digitaalinen orjasysteemi" hehh BUAHAHHHHA

        että sä oot sekaisin


      • päiväkodintätihuomaa
        äkkiä lääkäriin kirjoitti:

        minä kannatan että sinä käyt tutkitumassa pääsi lääkärillä!

        "digitaalinen orjasysteemi" hehh BUAHAHHHHA

        että sä oot sekaisin

        Tsoo tsoo, pikku sinisimmu, onneksi siellä päiväkodissa saa varmaan nukkua päiväunetkin.


      • lehmät lentävät
        päiväkodintätihuomaa kirjoitti:

        Tsoo tsoo, pikku sinisimmu, onneksi siellä päiväkodissa saa varmaan nukkua päiväunetkin.

        no kerropa sinä "viisaana" mitä tarkoittaa digitaalinen orjasysteemi,
        jos käteinen raha häviää?

        KETÄ KIINNOSTAA SUN ONNETTOMAT PENNIT? EI KETÄÄN.

        Ja hei, ihan tiedoksi, elämme 2010-lukua, sähköinen maksaminen
        on keksitty jo 30 vuotta sitten.

        TERVETULOA NYKYAIKAAN

        kuka käteistä kaipaa? Ei mihinkään


    • HÄPEÄ ONERVA SYMPPIS

      AA LLA OMITUISET KEINOT SAADA LISÄJÄSENIÄ REKRYTOITUA, ENSIN JAETAAN RESEPTILÄÄKKEITÄ, JA SITTEN PYYDETÄÄN TULE AA-KERHOON, KUTEN SYMPPIKSEN ONERVA TEKI , MITÄ JOS ANTAMASI LÄÄKKEEN JOHDOSTA OLISI KUOLLUT ( SE KUN EI SOVI ANTIBIOOTIN KANSSA YHTEEN), JA PULSSI PUDONNUT, MITÄ OLISIT SILLOIN TEHNYT, TÄSSÄ JUURI NÄHDÄÄN AA N KAKSINAAMAISUUS, ANNETAAN LÄÄKKEITÄ, JOTTA TULISI RYHMÄÄN ? jÄRKI HOI ?

    • Rahaa on!

      Nyt tilit tyhjiksi ja maksamaan käteisellä!

    • ....................

      Tällä halutaan kitkeä "huumerikollisuus" ja "pimeä työvoima".

      Mites käy niille edunvalvottaville, jotka saa 10e/vko rahaa ruokaan. Kun saa käydä pankin tiskiltä nostamassa rahat edunvalvojan kanssa kerran viikossa.

      Ne haluaa kaiken valvontaan, siitä tässä kyykkyytyksessä on kysymys.
      Seuraavaksi varmaan kamerat koteihin, kuten briteissä? Tai ne on jo!

    • Ahne kokoomus

      Haluaa että päättäjäisrahat verottajalle näkyviin. Verottaja haluaa muistaa myös tasavuosia täyttäviä, hääpareja ym. merkkipäivän johdosta.

      Myös opiskelijoille ja työttömille käteisenä annetut "liika tulot" halutaan tuoda myös julki.

      Itse vein vollen maalattavaksi ennen ammatikseenkin tehneelle sukulaiselle. Hinnaksi sovittiin 400e ja hankin maalit. Verottaja ei saanut mitään. Maksoin käteisellä, joka myös on pimeää ansiota mutsin työpaikalla sijaisena työskentelystä.

      • tyhjätasku ruikuttaa

        HEHHH, Jäit kiinni onneton tyhjätasku!!

        BUAHHAHAA huomaa ettet tiedä mistä kirjoitat urpo!

        VEROVAPAA LAHJOITUKSEN RAJA ON 3999€ - TIESITKÖ?

        et varmaan koska et ole ikinä sellaista summaa nähnyt!

        KANNATTAISI OTTAA SELVÄÄ ASIOISTA ENNENKUIN NOLAA ITSENSÄ


      • Ahne kokoomus
        tyhjätasku ruikuttaa kirjoitti:

        HEHHH, Jäit kiinni onneton tyhjätasku!!

        BUAHHAHAA huomaa ettet tiedä mistä kirjoitat urpo!

        VEROVAPAA LAHJOITUKSEN RAJA ON 3999€ - TIESITKÖ?

        et varmaan koska et ole ikinä sellaista summaa nähnyt!

        KANNATTAISI OTTAA SELVÄÄ ASIOISTA ENNENKUIN NOLAA ITSENSÄ

        Mutta vain sellainen henkilö, jolla talous vakaa eikä sossua tarvitse (esim työpaikan omaava, poislukien Sol:it ym. alipalkatut siivoustyöntekijät) hyvät rahasta, tosin kuin työtön tai omillaan asuva opiskelija.

        Heillä "lahja" tilille on lahja valtiolle.

        3000e olen saanut ns. lahjana ajokorttiin ja autoon. Sinua se luultavammin päähän ottaa kirjotuksesi perusteella.


    • Visa Electron on par

      OLI JO AIKAKIN!

      Käteisen käyttäminen on niin turvatonta, että siitä olikin jo aika luopua. Mm. väärennetyn rahan saaminen, rahan katoaminen, ryöstetyksi tuleminen jne.

      Itse olen käyttänyt vain korttia viimeiset 10 vuotta.

      • No... ennen pystyit maksamaan itsesi pois ongelmista käteisellä jonka pystyit ojentamaan. Nyt rikollisen täytyy kaivaa värttinäluuhusi upotettu siru puukolla jotta pääsee tuhlailemaan rahojasi.

        Kaikki kehitys ei ole positiivista.


      • Kukkomies kirjoitti:

        No... ennen pystyit maksamaan itsesi pois ongelmista käteisellä jonka pystyit ojentamaan. Nyt rikollisen täytyy kaivaa värttinäluuhusi upotettu siru puukolla jotta pääsee tuhlailemaan rahojasi.

        Kaikki kehitys ei ole positiivista.

        Tai jos biometrinen tunnistus perustuu geeneihisi ja siru toimii vain ruumiinlämpöisenä niin silloin rikollisen täytyy jo amputoida koko kätesi.

        Vinkki: Ottakaa käteen, älkää otsaan.


      • velaton ei o munaton

        Ja se 10 vuottasi on ollut nwo:ota kiihtyvällä vauhdilla, pelkkää välivaihetta ennen lopullista ratkaisua. Jos kerran entinen agenttikin on todennut että populaation aivopesu kestää n. 15 v, ovat nämä pitkän linjan juttuja ja siksi petollisia. Katsoopa mitä hyvänsä kehitystä EU-tasolla. On niin naivia ajatella, että eihän ne globalistipankkiirisedät nyt semmoista.

        Nauti vielä "turvallisuudestasi", mutta tiedä että niin kauan kun on se fyysinen maksun, -SIIS VAIHDON väline- on sinulla päätäntävaltaa. Iso puhallus kun tapahtuu, häviää nollien ja ykkösten mukana keinotekoiset credittisi.

        On mielenkiintoista nähdä, mitä arkkitehdit keksivät velallisten osalle. Miten säilyttää miinusmerkkiset tilit samalla kun plussat nollautuu. Koska pitäähän velkasuhteen säilyä johtaen sitten vaikka loppuikäiseen orjatyöhön, vaikka talletukset katoaisivatkin.

        Velattomien osalle on sentään kokoajan kasvava valtionvelka, eli orjatyötä heillekin tiedossa.

        Annamme jotain vastineeksi sille että saamme tärkeimmän tarpeemme tyydytettyä, siis ravinnon. Nukkuminen on sentään ilmaista. Vasta kaukana perässä tulevat läppärit, öFonet ja muut tiedonkeruuvälineet, jotka on meille tehty unta ja ruokaakin tärkeämmiksi. Ellei sitten ole omavarainen, mikä olisi meille se turvallisin vaihtoehto. Kädestä suuhun eläminen, ja puhtaan lähiruuan tuottaminen ja myynti sitä haluaville kun tehdään kokoajan ja tarkoituksella hankalammaksi. Kaikki meistä sitä kuitenkin ensinnä tarvii, ennemmin kuin vakuumipakattuja mössöjä joista ei tiedä mitä siinä syö. Mitä enemmän on tarvetta erilaisille sertifikaateille ja leimoille, sen hämärämpää. Puhtaan ruuan todiste on hyväolo ja allergiattomuus. Lukekaa Antti Heikkilää.


    • Jyrki-boi

      Voi kun katoaisikin Käteinen...

    • Kukkomies

      No ei todellakaan katoa.

      Jos käteinen katoaa, alan itse kirjoittamaan allekirjoitettuja kuitteja joita voidaan käyttää lähipiirissä vaihdon välineenä. Koska kuitenkin tarvitaan tuollaisessa pellejutussa jotain vaihtoehtoista valuuttaa niin jokin toinen vaihdon malli tulee olemaan rinnakkainen elektroniselle kaupankäynnille.

      Tällöin tämä rinnakkainen arvovaihdanta toimii suoraan kilpailijana elektroniselle, ja koska tuollainen elektroninen pelleily haluaa jokatapauksessa omistaa kaiken niin on väistämätöntä että se joutuu luomaan oman kilpailevan kuittisysteemin vaihtoehtovaluuttojen rinnalle pystyäkseen hyödyntämään niitä jotka eivät käytä elektronista vaihdantaa ja päästäkseen osalliseksi heidän tuottamastaan reaaliarvosta.

      Juuri tästä syystä esim. amerikassa ei ole pystytty luopumaan painetuista dollareista koskaan, vaan ne on ollut aina pakko noteerata. Halujahan tälle on ollut paljonkin sikäläisessä riistokapitalismissa, mutta koska dollareita vastaanottamalla ja noteeraamalla saa aina enemmän ne eivät ole kadonneet minnekkään - vaan niitä on pakko noteerata.

    • rahaa on

      Maksan vain käteisellä

    • AnttiRikhartti

      Käteinen raha ei häviä koskaan.

      Harmaa talous pyörii käteiskauppana suurimmaksi osaksi.
      Kun näen jonkun maksavan 200€ tai 500€ seteleillä ostoksiaan, niin mietin aina, mistä automaatista tuommoisia saa!!?? No tiedän kyllä, että pankista tiskiltä niitä saa, mutta olisko kyseessä pimeä raha maksajalla???

      • MocomaLaa

        cash mani häviää viiden vuoden kuluessa, ja joutaaki mokomat paperilaput ja metalli palat


    • haista vittu valtiov

      Kaiken pitää olla niin vitun mekaanista tulevaisuudessa..vanhuksiakin riistetään pankkipalveluista, jos ei ole internettiä..päättäjät eivät piittaa, he ovat sokeita, ahneita paskiaisia

    • paivisantala

      Itse ajattelisin että palveluksilla, tai itsetehdyillä tuotteilla tai itsetuotetuilla tuotteilla.

      Siis vaihdetaan tarvitsemaamme tavaraan jotakin sellaista mitä toinen tarvitsee (ei kuitenkaan mitään moraalitonta).

      Mutta voisiko henkisillä tuotteilla (taiteilla) ostaa elintarviketuotteita esim. leivoksia?

      Tai leivoksilla esim. auton perushuollon?

      Näitä vaihtokauppoja olisin valmis itse ehdottamaan.
      Ja mitäköhän vaihtokauppaa voisi tehdä kasvatetuista kukista tai puuntaimista tai perennaistutuksista?

      • uououououououou

        Muuttuisi varmaan aika radikaalisti yhteiskunta vaihdanta -taloudessa? Ei voisi ylläpitää megatavarataloja, tai megatehtaita. Siirryttäisiin takaisin yksityisyrittämiseen?


      • paivisantala
        uououououououou kirjoitti:

        Muuttuisi varmaan aika radikaalisti yhteiskunta vaihdanta -taloudessa? Ei voisi ylläpitää megatavarataloja, tai megatehtaita. Siirryttäisiin takaisin yksityisyrittämiseen?

        pääistäisköhän samalla eroon ylituotannosta ja yli tuottamisesta?? Ei ehkä tulisi niin paljon ylimääräistä jätettäkään kuin mitä nyt kertyy.


      • paivisantala
        uououououououou kirjoitti:

        Muuttuisi varmaan aika radikaalisti yhteiskunta vaihdanta -taloudessa? Ei voisi ylläpitää megatavarataloja, tai megatehtaita. Siirryttäisiin takaisin yksityisyrittämiseen?

        Voitaisiin siirtymä megavaihtotavarataloihin :)


    • juunumerorahathyytyy

      Juu pörssissä ja pankkien tilillä olevat rahat poistuu väliaikaisesti käytöstä, kaikki viisaat nostavat rahansa pois ja vaihtavat kullaksi tai muuhun arvometalliin Nokian näyttäessä esimerkkiä.

      Sitten avataan pankit uudestaan nollasta.

      • sssssssa

        Maailman suurvaltiot varmaan rohmunneet jo kaikki vapaat kultavarat :)


    • mitäs jos luovuttais koko vanhentuneesta käsitteestä eli rahasta ja alettais elää resurssipohjasessa maailmassa. siis siinä maailmassa missä oikeasti elämme. raha aihettaa vain eriarvoisuutta ja muuta turhaa kärsimystä. maapallohan on yksi iso yhteisö ja yhteisön hyvinvoinnin määrittää sen heikoimpien vointi. eli esim. afrikan huonovointisuus heijastuu myös meihin ns. hyvinvointivaltioihin. en ole kapitalisti, en kommunisti, enkä tunnusta mitään rahapoliittista järjestelmää, olen tämän pallon asukas siinä missä sinäkin ja raha on jokin ihmisen luoma harha. eihän ihminen tarvitse rahaa oikeasti mihinkään, todellisuudessa tarvitsemme puhdasta ilmaa, vettä, suojaa ja toisia ihmisiä joita rakastaa ja jotka rakastavat meitä, jo pelkkä käsite rahasta on korruptoitunut ja väärä

      • paivisantala

        Ja herätetään kökkähenki=yhdessätekeminne uudestaan henkiin.

        Järjestetään vaikka kylällä joitain sellaisia isoja töitä, joihin oma ammattitaito ei riitä ja pyydetään esim. työttömiä ammattitaitoisia kökkään, josta vaivanpalkkana saisi talon puolesta käydä talonemännän/emäntien laittamassa notkuvassa seisovassa ruoka- ja kahvipöydässä. Ruokapöydästä ei puuttuisi mitään tarpeellista, olisi: leipiä, levitteitä, erilaisia ruokajuomia (viiniä tuskin kuitenkaan olisi), salaatteja ja kunnon liharuokaa.
        Kahvipöytäkin notkuisi suolaista, makeaa, kahvia, kaakaota, mehua, teetä. Olisi kakkua, pikkuleipiä, pullia, piirakoita, voileipiä jne.

        Eikö tämä ollu entisajan sosiaalihuoltoa keväästä syksyyn asti? aikana jolloin maatiloilla tarvittiin eniten apua.


    • ........

      No ei se käteisen käyttö kokonaan loppumaan tule.

    • KÄTEINEN POIS VAAN

      Käteinen vaan pois!

      Itseasiassa säästettäisiin huimasti KULUISSA jos käteistä EI olisi.

      Poistuisi mm. automaatit, rahan käsittely,lajittelu, laskenta ja mm.
      varastointi sekä vartiointi! Todella paljon syntyisi säästöjä
      mm valuutan vaihdossa ja koko prosessissa!

    • herra helvetissäkin

      Eipä siinä mitään.Täytyy siirtyä sen pankin asiakkaaksi, jolla viimeisenä palaa käteinen raha.

      Jotenki tuntuu että käsistä on karkaamassa koko pankkitoiminta.
      Tiedä sitte kenen etu on tuomonen kehitys ? Tuskin ainakaan
      meidän tavallisten tallajien.

    • valittaja 1234

      Ajatelkaa lapsia! Miten hemmetissä kaikkien kävis jos käteinen häviää?!
      Lapset käyttää käteistä aikuisia enemmän ja sit ne ei vois enää ostaa mitään!
      Jos käteinen lähtee suomesta nii sitte minäki! Käytän itsekkin käteistä päivittäin!
      Jotenka: Jos käteinen yhtäkkiä poistuisi, lama tulisi ja konkurssi olisi jo ovella!
      Vaikka käteistä käytettääkin alle puolet suomalaisista, se ei saa tarkoittaa sitä että käteiset saisivat lähteä! Hävetkää pankinjohtajat!

      • Gojimi

        Ei ole helppo tulevaisuus nykyajan lapsilla. Sitä en edes tiedä, pystyykö siitä seuraava sukupolvi edes enää hankkimaan jälkikasvua.

        Suurin osa ihmisistä ei kykene käsittämään, millaiseksi maailma menee ilman käteistä rahaa. Eikä sitä dystopiaa kuvaamaan edes ole oikein kunnon sanaa. Ehkä orjuus vastaa lähinnä totuutta?

        Aiemmin tällainen muutos ei ole ollut mahdollinen, koska tekniikkaa ei ole ollut. Aiemmin mikä tahansa näkyvä yritys tällaisen kontrolloidun maailmantalouden luomiseen olisi johtanut heti vallankumoukseen. Ennen ihmiset olivat paljon valveutuneempia kuin nykyään. Nykyajan ihminen on liian tylsämielinen.

        Sitä ihmettelen, että miksi sellaisetkaan ihmiset joilla on lapsia, eivät ole huolissaan tulevaisuudesta. Minulla ei onneksi ole, enkä aiokaan hankkia.


    • köyhille mikrosiru

      ihon alle ja Katainen järkkää matkan keskitysleiriin Saksaan jos saldo menee nollan alle IBM:n kansalaistietokannassa?

    • LANTAPORVARI

      HAHAAA! MINÄPÄ HANKIN KOKO OMAISUULLANI GUANOA ENNEN KUIN KANSAINVÄLISET TUHOMONOPOLIT SAAVAT SEN HALLINTAANSA!
      ORAVAN NAHKOJA ON VÄHÄN VAIKEAMPI SAADA, MUTTA KILOLLA PÄHKINÖITÄ NIITÄ AIMO LÄJÄN, KUN VAIN VÄLTTÄÄ CIA:N KAIKKIALLE YLTÄVÄN VALVOVAN SILMÄN.
      MEIKÄ EI OLE KÖYHÄ EIKÄ KIPEÄ, KUN ILLUMINAATTI TEKEE LOPULLISEN ISKUNSA!

    • Mitas

      Kannattaa maksaa käteisellä. Paitsi että se auttaa pitämään ostokset yksityisenä, se myös tutkitusti pitää turhan törsäyksen kurissa tai ainakin vaikeuttaa sitä.

      Kysymykseen: Kuka hyötyy käteisen katoamisesta? Pankit! Paitsi että ne pystyvät valvomaan tarkemmin ihmisten rahankäyttöä -joka ei niille oikeastaan kuulu- ne säästävät rahan käsittelyssä.

      • koita nyt tajuta

        ota nyt jo pääs pois sieltä minne valo ei tule!

        KUKA OLISI KIINNOSTUNUT SUN ONNETTOMISTA PENNEISTÄ?
        "valmomaan ihmisen rahankäyttöä" HÖPÖHÖPÖ

        mikä laki tai asetus määrittelee ihmisten rahan käyttöä?
        Mikä viranomainen on kiinnostunut minne kukin rahansa käyttää?

        EI KUKAAN, KETÄÄN EI KIINNOSTA SUN PENNIT


    • The_Money_Masters
    • kumpi

      katoaa nopeammin, käteinen vai Katainen :)

    • käteinen katoaa!!!11

      hahaahhaahha

      katainen katoaa maan alle .. oliko tää joku uutinen?

    • Kelpaako käteinen?

      Pankki ei pääse tekemään voittoa sillä rahalla, joka on yksityisen henkilön lompakossa (tai patjassa), ja siksi se pitää sosialisoida pankin valvonnassa oleville tileille, jossa siitä voidaan ryövätä osa tietyin väliajoin, vaikka tilejä ei ikinä käytettäisi.

    • EI PAPERIA

      Voi tuntua huvittavalta mutta Raamattu kertoo saman asian.. on kertonut jo kaksituhatta vuotta sitten. En paneudu asiaan enempää koska kovin moni on ateisti ja viittauskin Raamattuun saa heidän verenpaineensa nousemaan joskus jopa kohtalokkain seurauksin.

      Asiaasi viitaten käteinen raha katoaa muutamassa vuodessa ei yksin suomesta vaan koko maailmasta. Tätä perustellaan monin tavoin joista vähäisin ei ole rahanpesu... joka jatkuu huolimatta rahan muutumisesta numeroiksi. Pesijät ja muut rikolliset ovat aina edellä uudistuksia.

      Raha katoaa ja numerot ottavat sen paikan mutta kuten sanot, yksi pimeä hetki pankin koneissa voi kadottaa rahasi. Ja on aivan varmaa, että hakkerit keskittyvät pankkeihin kunhan aika on kypsä. Pankeissa on kyllä varmuuskopiot kaikesta mutta niihinkin on vapaa pääsy ja vain siksi, että nekin ovat yhteydessä nettiin.

      Itse teen työtä sillä ehdolla, että palkka maksetaan käteisellä ja on maksettu. Myöhemmin ongelmaksi tulee muodostuman se, että mikään kauppa tai pulju ei enää myy käteisellä. Tämä on varmaakin varmempi kehityssuunta.. uskokaa tai olkaa uskomatta.

    • saariston mies

      Pienistä paikkakunnista käteisraha loppuu..entäs sitten? Eipähän voisi vähempää kiinnostaa jos jossain Paska-Suomessa ei rahaa saa. Mitähän ne rahalla yleensä mitään tekisikään kun juovat kaiken kurkusta alas. Jokin Perussuomalaisten Kuopio joutaisi aivan hyvin olemaan ilman rahaa. Senkus perustavat oman valtion sinne niin päästäisiin tuostakin riesasta. Meillä täällä on Eestin rannikko ihan vieressä joten mehän voidaan rahan lisäksi käydä myös pilateerikauppaa. Sellaista ei nuo savolaiset ymmärrä joten käyttäkööt vaikka ruplia jos huvittaa.

      • ,.,.,.hyväsuomi

        Jos Suomi on kerran niin paska maa, niin miksi tänne tulee niin paljon elintasopakolaisia?


    • huyfufuyfuy67
    • Uusjako

      Se on sitten voivoi kaikille taviksille joilla on "rahaa" pankissa. ;)

    • öö...... ... ....

      Vaikka Suomessa suurin osa maksutapahtumista hoituisi nykyäänkin käteisellä, pankkien tietojärjestelmien kirjaukset ja käsittelyt tapahtuisivat jokatapauksessa digitaalisesti, joten mitä väliä, kun suurimmassa osassa maksutapahtumia voi nykyään ihan hyvin jättää paperilappujen hypistely-vaiheen välistä?

      Etelä-euroopan banaanivaltioissa käytetään enemmän käteistä, kun pankkeihin luotetaan vähemmän, kun kulttuuri siellä on mitä on...

      Että ollaan ihan vaan ylpeitä Suomen edistyneisyydestä :)

    • pune6969

      Luovuin..Bonus..Kortista...Kun,,170e..,Yritin2002,,Nostaa,,,Vaan,,KK,,,Nyöhässä,,!
      Pnkkitiltitä_Olen_maksanut_Pakolliset_HETI_JaNostanut_Loput_Pois..!
      Omistuksena...1.Hehetaari_Suomea..!

      Terv.....?

      • Ville.

        Unohditko ottaa lääkkeet aamulla?


    • näinonfakta.

      Pörssirahat ovat jo romahtaneet, ainoa mihin voi euroopassa luottaa on timantit ja kulta mihin kannattaa investoida.

    • hard cash

      Ei raha mihinkään katoa ja se on kelpo maksuväline. Jos jossakin kieltäydytään ottamasta rahaa maksuksi, se on sen firman ongelma. Eivät voi kieltäytyä myymästä sulle mitään jos sulla on käypä maksuväline, eli käteinen ostosten kattamiseksi. Tarvittaessa poliisi voi opettaa myyjälle tai kassatätille lakia.

      Lain mukaan käteinen raha on laillinen maksuväline, piste. Koko tän huijauksen taustalla on Bjärn Wahlroos ja kaverinsa, jotka haluaisi kaikki luottokorttikusetukseen mukaan. Kun käteistä ei olisi, luottokortin vinguttaminen tulisi entistä yleisemmäksi ja niissähän korot ovat tuollaisia mafiatasoisia.

    • gyuut

      Miten helvetissä mä maksan tippiä sille stripparille,joka mun edessä keikkuu? Käteisellä tietenkin...

      • molemminpuolista

        Maksa luonnossa, vilauttele sille omaasi.


    • liisu25896

      Kortilla, muovilla , seksillä :))

    • dinerodinero

      Mahdollisuus että tämä tapahtuis on tosi pieni, mutta pitää viellä miettiä mitä tekisimme.
      Tää on ollut riski jo aika kauan. Vaikka useat ihmiset käyttävät käteistä, suuri osa kaikkien rahasta on pankissa ja arvopapereissa. Jos joku hakkeri sotkee tän kanssa, olisimme kaikki pulassa.

      Mutta niin kuin sanoin, tää ei varmaan tapahtu, ja kaikki pankit käyttävät kaikenlaisia turvatoimeita hakkereiden vastaan.

    • KONTULAN SYMPPIS

      Rahasta viis , mutta homoseksuaalisuutta harjoittava MAKE SYMPPIKSESSA heitettäisiin alas vuorelta eräissä maissa pieskää juopot , syrjikää Homo-Makea, koska se leviää lapsiiimme

    • nöf nöf

      Jyrki Käteisen on kätevämpää siirtää pelkkää bittivirtaa portugaliin ym. ulkomaihin.

      Se olisikin aika maukasta, kun "elektromagneettinen pulssi" pyyhkäisisi suomesta eurot kokonaan pois, tulisi luonnollinen tilaisuus siirtyä takaisin oikeaan rahaan, eli markkaan.

    • sihpopa

      huh huh, järkyttävää tekstiä. miten tähänkin topiciin voidaan kirjoittaa näin paljon eri juttuja, oli raamatun tulkintoja ja zeitgeistia, trolleja ja muuten vaan pihalla olevia kavereita. mutta joo, käteinen tulee väistämättä poistumaan mutta ei sitä nyt voida korvata digitaalisella "rahalla". sitten tä touhu alkaa menemään jo ihan päin kuusta.

      hommat voi ehkä parantua sitten kun jengi alkaa kelaamaan että miksi jenkeillä on 14 triljoonaa velkaa ja kuka sitä perii? eli miljoona miljoonaa.
      oltaisiinko miljoonalla miljoonalla voitu kenties parantaa tämä planeettamme?

      turha näitä miettiä,
      lainataan nyt rahaa portugalille ja sitten neljän vuoden päästä ei koko hommaa enää muisteta kun on pakko lainata lisää joko itselleen tai muille.

      • jaa?

        Tietääkseni palkkaa ei ole voinut maksaa käteisenä enää piiitkään aikaan, ainakaan laillista palkkaa. Ei käteispalkka ole koskaan ollut edes vaihtoehto yhdessäkään työpaikassa reilu 10v työelämäni aikana.


      • Meillä sen
        jaa? kirjoitti:

        Tietääkseni palkkaa ei ole voinut maksaa käteisenä enää piiitkään aikaan, ainakaan laillista palkkaa. Ei käteispalkka ole koskaan ollut edes vaihtoehto yhdessäkään työpaikassa reilu 10v työelämäni aikana.

        saa vieläkin jos haluaa. Ja firmassa on sentään maanlaajuisesti yhteensä 12 000 työntekijää. Lakihan tosin tulee pian muuttumaan, se on jo päätetty, ja sen jälkeen tilin saa käteisenä vain, jos kertoo hyvän syyn. Tähän asti on saanut syytä kertomatta.


    • Pian, hyvin pian,

      muinainen ennustus käy toteen, eikä kukaan voi ostaa eikä myydä mitään ilman MERKKIÄ!

    • aina käteisellä

      Virkamiehet ! jättäkää se holhoaminen, kyllä suomalaiset osaa edelleenkin käyttää käteistä.

    • 131313

      Samalla kun asentavat sirun orjille ihon alle otsaan, voidaan talouskasvun kannalta hyödyttömät aivojen osa-alueet lobotoida - kuten korkeampi ajattelu ja tunteet.

    • 666+6

      Tässä aletaan kohta valamaan itse kultakolikoita joita yksityishenkilöt sitten vaihtaa keskenään...jos ei oo kuin siruraha vaihtoehtona.

    • EU politiikka

      on huijareiden politiikkaa ja he ovat menestyneetkin,
      äänestäkää vaan nykyisen hallituksen puolueita
      niin teitä tullaan seuramaan joka elämän alueella.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2144
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1298
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      916
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      865
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      75
      851
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      670
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      650
    10. 50
      644
    Aihe