850 t5 raksuttaa

targa63

on tuo raksutus pahentunut, kun vaihdoin öljyt 10w60 suosituksesta. Mulla on siis teholastu. Heti käynnistyksen jälkeen ei niinkään, mut sitten taas ja joskus häviää. Että mikähän nyt?

10

1698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Paljon sillä Volvollaa on ajettu.
      Raksutus:nokka-akseli tai venttilikoneisto on kulunut.
      Tai jokin apulaite viallinen esim vesipumppu tailaturi.
      Koputus:Runkolaakerit kuluneet pahenee kun kuormitetaan konetta
      Kampiakselin laakerit
      Männät väljät sylinteriin josauto on kylmä
      Polttoainesuuttimet ? tai ne hydraalinen venttilikoneisto vaatii määrätyn paineen jolloin ne öljytiehyeet on selvät ja riittävä öljypainen huolehtii siitä sopivasta venttilivälyssten säädöstä jolloin sitä naputusta ei kuulu.Kuten huomaat niin voisitko kertoa onko se ääni metallinen eli kova vai millainen.Jos koneesta otettu liikaa tehoja niin laakerit eivät tykkää hyvää.

      • targa63

        4300000 jo ajeltu. Ei o se tehoboxi ollutkuin koekäytössä, eikä revitelty. Raksuttelu paheni öljynvaihdon jälkeen (outoa?). Ei ole sellaista syvempää kuminaa mielestäni, niinkuin laakerien kans...Ei kuulu laturista eikä vespumpusta.Raksutusta enenminkin on laatu tai naputusta.. Vakiboxi on paikallaan. Auttaiskohan pesevä öljy?


      • volvo_puranen
        targa63 kirjoitti:

        4300000 jo ajeltu. Ei o se tehoboxi ollutkuin koekäytössä, eikä revitelty. Raksuttelu paheni öljynvaihdon jälkeen (outoa?). Ei ole sellaista syvempää kuminaa mielestäni, niinkuin laakerien kans...Ei kuulu laturista eikä vespumpusta.Raksutusta enenminkin on laatu tai naputusta.. Vakiboxi on paikallaan. Auttaiskohan pesevä öljy?

        Tuota autollaa iaka paljon ajettu jossain voi olla jo kulumaa.Onko siellä koneessa mitkä öljyt onko ne 10-60w jotka on tarkoitettu tuonnee radalle jolloin se kuumakestävyys niissä on hyvä jolloin se öljypaine on riittävä voitelemaan niitä koneen osia .Vai 5w 50 Rally Formula Mobil joka riittää ihan normi ajoon .Kun se öljymerkki ja sen viskositeetti vaikuttaa niin moneen asiaa.Joten sovitaan laitetaan aloitusviestiin tästä päivästä mitkä öljyt on autossa.Jos kone on jo väsynnyt huonoillaa öljyillä ajettu ja ei ole muistettu vaihdellaa 10tkm välien niitä öljyjä ja sitä suodatinta niin se lyhentää sitä moottorin elinikää..


      • volvo_puranen
        targa63 kirjoitti:

        4300000 jo ajeltu. Ei o se tehoboxi ollutkuin koekäytössä, eikä revitelty. Raksuttelu paheni öljynvaihdon jälkeen (outoa?). Ei ole sellaista syvempää kuminaa mielestäni, niinkuin laakerien kans...Ei kuulu laturista eikä vespumpusta.Raksutusta enenminkin on laatu tai naputusta.. Vakiboxi on paikallaan. Auttaiskohan pesevä öljy?

        Autowikistä lainattu alla oleva teksti ja kuten tuolla aloitusvietissä sanoin jos ne hydraaliset venttiilinnostajat voivat pitää raksuttavaa ääntä kuin vanha dieseli.

        "Hydrauliset venttiilinnostimet

        Hydraulisia venttiilinostimia käytetään venttiilikoneistossa monissa uudemmissa moottoreissa. Hydrauliset nostimet ovat itsestään säätyvät ja eivät siksi tarvitse ylimääräisiä välyksiä venttiiliosien välillä tai säännöllistä säätöä, kuten mekaaniset nostajat. Tämä nostinmalli toimii hydraulisylinterin tapaan, eli siinä on ulkoholkki, jonka sisällä on tiivistetty mäntä. Kokonaisuus on täytetty moottoriöljyllä, joka painaa mäntää ja eliminoi täten välyksen venttiilin- ja nokan välillä. Nollavälys taas vähentää moottorin käyntiääntä, ja toimiessaan hydrauliset nostajat eivät pidä samanlaista raksuttavaa ääntä kuin mekaaniset nostajat.

        Hyrauliset nostajat saattavat likaantua, jolloin mäntä ei liiku nostajan sisällä riittävän kevyesti ja nostajat pitävät ääntä. Hydraulisille nostajille on myös ominaista, että ne pitävät jonkin verran ylimääräistä ääntä esimerkiksi kylmäkäynnistyksen jälkeen, jolloin öljynpaine ei vielä ole kohonnut riittävän korkeaksi ja kylmien osien välillä on ylimääräisiä välyksiä.

        Hydraulisia nostimia ei voi säätää vaan kulunut nostaja on aina vaihdettava uuteen. Nostimet voi puhdistaa, mutta usein ne tulee ilmata erikseen ennen takaisinasennusta.


    • targa63

      Joo, nyt 5w40 oilit ja paree. Mut nyt sit häviää tehot, savuuttaa joskus, nykii, ei taho tyhjäkäyntiä pyöriä, IMM uusi, tulpat uudet, ja oiskohan joku tee-itsemies laittanyt jopa turbiinin ja kaasuläpälle tulevat ilmaputket jotenkin sekaisin? Oisko kuvia asiasta? Ja mikä on se letkunvänkkyrä, joka tulee kaasuläpälle ja siinä sellanen pienenmpi putki sinne kaasuläpän päälle olevalle pötikälle? on meinaan ilmastointiteippiä aika läjä!

    • volvo_puranen
    • targa63

      turbiini on vaihdettu 07 ja sillä on ajeltu tommoset 100tkm, jep, kaikki letkut menee kyllä vaihtoon ja sain koneistetun kannenkin 200€, eikun vaihtamaan! Olikos ne koneen sylinterin paineet siellä 11-13 kioa? Kyl tää tästä pikkuhiljaa tokenee, kun on muuten niin pirun siisti ja täysin ryosteeton auto. Sit viel simmonen, et mikähän etupäässä lokattaa, vaik raidetangon päät ja iskarit alatukivarret vaihettu.. Ei katastusmies mitään kyllä sanonut toissapäivänä. Vetonivelet ne ei oo, monttulikossa vähän kolahtelee. Vedot tuli takas, kun kaasuläpälle tulevan mutkaletkun vaihdoin ja putsasin tyhjismoottorin vaihdoin IMM:mmän. Sul kyl on tota tietoa kyl paljon, kiitos tähän asti! Laitan sinne eläinsuojeluun pennosia, jos kerrot viel sen tilinro:n. Ite ajattelin täst lähtee HESY:n toimintaan mukaan. Itellä ollut koiruja ja nyt meillä on vaimon kanssa 18-vee kissineiti, joka on kyllä aikaslainen POMO!

    • volvo_puranen

      Kyllä ne turbossa on ne puristuspaineet sitä 11-13 bar luokkaa joten se korkeintaa 2 bar heitto huononman ja paremman sylinterin välillä korkeintaan sallitaan. Tarkista ne "koiranluut" ohje tässä
      Kallistuksenvaimentimen yhdystangon vaihto eli "koiranluut"

      Kannataa ostaa tarvikeliikkeestaä alkuperäinen ns tarvikeosa maksaa 27e kappale eli
      54e 2kappaletta ja kyseiset osat kestää sen reilusti 200tkm oikein ajettuna autolla

      Tarvitset hallitunkin nostamiseen ja siitä pyörän vierestä nostokohta ainakin kestää se alatukivarsi.
      Rengas irti ja osaa vaihtamaan itsellä konehuoneessa on se tukitanko jolloin auto pysyy kuosissa jolloin niitä rautakankia ei tarvita sen nivelen paikoileen saamiseen
      En rupea kirjoittamaan sitä vaihtoa jokainen sen osaa vaihtaa katsotte vaan uudesta osasta sen toiminta eli siellä takanan on 16 millin avaimen hahlo jolla pidetaan akselia paikalla ja avataan pultti kunnon raikkä avaimella.Ei voimaa vaan rauhassa tehdään molemmin puolin hommat kuntoon .Joo laita auto kuntoon kerralla niin kun sitä huoltaa niin huolettomia kilometrejaä edessä .Kun turbo muista jäkikäyttää se kone että lämmöt laskee ettei tule niitä kansivikoja samoin kun lähetään liikkeelee annetaan rauhassa lämpöjen nousta.Kun autoa ei saa ajamllaa rikki kun monesti se vain käyttäjä ei tiedä kuinka se autoa pitäsi oikeasti ajaa että kone kestää..Laitan seuravaan viestiin sen tilinumeron ettei tämä viesti katoa kun kaivelen suosikkikansiota linkkiä.Pikkuiset orvot kissapennut kiittää.

      • volvo_puranen

      • ; Ddddff
        volvo_puranen kirjoitti:

        Hyvinkään eläinsuojelu yhdistyksen tukisivu siellä se tilinumero jonnee voi lahjoittaa itse katsomansa summan.
        http://www.hyvinkaanesy.fi/tuki.html

        : DDDDDDDDD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      84
      3072
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      316
      2730
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

      ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      191
      1506
    4. Voi kulta rakas

      Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1202
    5. Martinan firma haastettiin käräjille

      Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1141
    6. Miksi haluat satuttaa

      Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1011
    7. Ketä sinä

      Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      960
    8. Miksi ette halua kaivattuanne

      Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      948
    9. Toivotko vielä et

      Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      77
      945
    10. Sano nyt mitä

      Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      914
    Aihe