PIKAVIPPIKIERRE - Onko enää toivoa?

Aurinko+Risukasa

Ensinnäkin: Toivon asiallisia vastauksia. En kaipaa viestejä tyyliin "kuka on niin hölmö, että edes ottaa pikavipin?" Tiedän itsekin olleeni hölmö, ja turha tässä on enää enempää rypeä itsesyytöksissä.

Aloitin ottamalla pikavippejä ensimmäisen kerran 4 vuotta sitten. Tuolloin otin myös luottokortin. Juhlin jonkin verran, mutta tuloni olivat myös pienet, joten minulla ei ollut varaa maksaa kaikkia kuluja pois.

Tilanne on nyt sitten paisunut paisumistaan, olen ottanut muutama tuhat euroa vakuudellista lainaa vanhempieni kautta, mutta kuulemma enempää eivät suostu enää takaamaan. Mikä on minulle ihan OK, omapahan on syyni.

Nyt minulla on lainaa yhteensä n. 18 000e, josta vippejä n. 4000e.

Vuoden alusta tuloissani oli vielä heittelyä, mutta nyt alan ensi kuusta alkaen tienaamaan extraduunejen avulla yht. vähintään n. 3000e/kk. Tämä antaa mahdollisuuden lyhentää lainojani jopa 1000-1500€/kk.

En ole vielä menettänyt luottotietojani, mutta nyt kun en ole saanut noudatettua maksusuunnitelmia, uhkaa osa laskuista mennä oikeuteen. Minulla on velkojia jopa n. 20kpl(!!!!) joten olen laskenut, että mikäli saan neuvoteltua kk-eräksi esim. 50€/kk JOKA paikkaan, säilytän luottotietoni. Maksuaikaa pitäisi saada myös lisää, en tiedä mitä siihen tulevat sitten taas sanomaan..

Aion heti huomenna tarttua luuriin ja soittaa ensin velkaneuvojalle, ja sitten käyn kaikki velkojat läpi ja anelen armoa.

Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia? Miten olette selvinneet?

Onko vielä mahdollista nousta tällaisesta suosta?

Ja korostan: asiallisia vastauksia kiitos!

37

4500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tt

      Henkilökohtaisesti pelleilin pikavippejen kanssa ja niitä on minulla lähes joka paikasta. Mulla on omat vippini ulosotossa. Yleensä sitä saa mitä tilaa, tai jotain sinne päin. Ei siihen oikeasti kuole. Ja Suomessa saa vielä apua joten ei huolta. Ja hyvä että soitat nyt sinne velkaneuvojalle. Se on yksi varteenotettava viranomainen kuka voi auttaa sinua.

      Kriisi on aina myös mahdollisuus. Pikavippivelkojen kohdalla se on osittain myös yhteiskunnan tarkoituksella järjestämä. Ja sinun vanhempasi ovat tehneet aivan oikein.

      Ihmiset tekevät joskus tyhmiä asioita. Paljon pahempiakin.

    • Aurinko+Risukasa

      Paljon sulla on uo:ssa ja haittaako elämää?

      Haluisin vain pian päästä näistä eroon!!!

      Laskin juuri, että mulla on n. 17kpl velkojia, pankin lisäksi.. Eikä mitään pieniä summia, huhhuh..

      Toivotaan että saan armoa. Mun avopuoliso ei halua että luottotiedot menee, kun itsellään on joskus mennyt.. On aurranut jo jonkin verran, mutta en halua lisää apua.

      Pakko selvitä tästä ihan itsekseen.

      • tt

        Paljon sulla on uo:ssa ja haittaako elämää?

        Ei haittaa normaalia elämää. Tarkkaa summaa en tiedä, koska se ei ole edes oleellista. Paljon kuitenkin. Lisäksi minulla on opintolainaa.

        Mutta eihän ulosoton asiakkaana mitään mukavaa ole. Käytännössä ulosotto kuitenkin rangaistus ja sellaisena se kannattaa mielestäni myös ajatella.


    • elämä alkaa hymyillä

      Tänään sain maksettua kaikki omat pikavippini pois, joista osa oli jo perintätoimistolla ja osasta tullut maksumuistutuksia. Itselläkin oli niitä varmaan 20 eri paikasta ja yhteensä kaikista vipeistä tuli summaksi 6000 euroa. Aika paljon näin 19-vuotiaalle kassatädille, joka vielä opiskeleekin, eikä tosiaan sitä palkkaa saa kuin noin 1000 e kuukaudessa. Kuitenkin... Onneksi tästä maailmasta löytyi mahtavat isovanhemmat, jotka halusivat auttaa lapsenlasta hädässä ja takasivat minulle tuon pikavippien suuruisen lainan. Yhdessä kävimme tätini ja isovanhempieni kanssa vipit läpi ja nyt ne toden totta on maksettu! Sanon nyt etten enää tahdo kajota pikavippeihin ja toivon hartaasti etten niitä tule enää koskaan ottamaan.

      Toivon myös sulle parasta, että saisit maksettua vippisi pois. Tai ehkä olet jo maksanut.

    • uhkjk

      Itse selvisin sillä, että meni luottotiedot... Se on niin helvetin helppoa ottaa vippiä ja aina yrittää paikata vanhaa vippiä uudella. Tällä hetkellä mulla maksuja jäljellä noin 600€/kk ja vielä niitä tovi maksellaan. Toisaalta ne on vaan muutamaan paikkaan ja niistä työssäkäyvä selviää.
      Itellä oli myös se, että kun alkoi tulla maksuja ovista ja ikkunoista niin laitoin niitä suoraan jemmaan, en sit "uskaltanut" avata koska halusi siirtää ahdistusta. Luottotietojen meneminen ei maailmaa kaada, on vaan pysyttävä paikoillaan se muutama vuosi kunnes ne taas on puhtaat.
      Tee itsesi ensinnäkin omatiedossa luotottomaksi, jotta et pääse uutta vippiä ottamaan. Se piina nimittäin vaan syvenee silloin. Soittele paikkoihin ja ano armoa! Sulla on muutama vuosi tulossa nyt tiukkaa, mut on sitä elämää senkin jälkeen. Mulla oli siis pahimmillaan noin 30velkojaa, lainaa/vippiä noin.30tonnia, nyt on muutama velkoja ja lainaa n.6000€. Tiukkaa on vielä, mut vuoden päästä helpottaa hieman... Tsemppiä jatkoon!!

    • Täällä kans

      Huhh.. Tulin lueskelemaan palstaa kun itellä ahdistaa noi vipit kans, mut mulla niitä nyt ei oo yhteensä ku ehkä tonni (suurin osa sellaisia osa-maksullisia). Jotenkin vaan niistäkin selviäminen tuntuu vaikeelta. Just äskön tein yhteen maksusuunnitelman, kun varoittivat että perintään menee muuten. Jotenkin tästä täytys päästä eroon, avovaimo sanoo vaan että älä ota niitä vippejä, noh, helppoa sanoa kun mun porukat ei niin paljoa pysty jeesaileen kuin hänen.

      • Oiva neuvo

        Mihin sinä sitä jeesailua tarvitset? Kuluta vähemmän.


    • hfiogkjb

      Mitä vielä, lisää pikavippejä ja tuhlailemaan

      • mie täält

        Anna mennä vaan luottotiedot, kuten minä tein. Helpottaa stressiä kummasti. Maksat vaan asunnon vuokran tai lainanlyhennyksen, sähköt ja vedet ja kotivakuutuksen, niin kaikki menee ok. Suosittelen.
        Itellä 20 vippiä käräjävaiheessa ja eka ulosottomaksu kopsahti tänään. 500€.
        Eipähän tule ainakaan lisää velkaannuttua.


    • tt

      Minullakin stressi hävisi saman tien, kun tajusin mitä on tullut tehtyä. Tällä hetkellä tuntuu jopa että itsetuntoni on parantunut. Tietystä teosta seuraa tietty sanktio. Minulle se oli ulosotto. Ne maksut plus se ulosoton käytäntöönpano. Ei se sitten kuitenkaan hävetä niin paljon kuin pahimmassa kriisin vaiheessa kuvitteli.

      Siitä asiasta varmaan kaikki voidaan olla samaa mieltä, ettei pikavippivelkojen takia tarvitse kärsiänälkää. Se olisi liian julma rangaistus.


      Sitä mieltä olen, ettei olisi kannattanut ottaa viime kesänä niitä vippejä joka paikasta ravintolaryyppäämistä varten. Tämä kesä on nyt pahin ja tietysti taas luvataan hellettä. Edes sadekesä ei tuonnut helpotusta "kärsimykseeni".

    • hkghkgtkg

      Huh huh, kauheita tarinoita. Pääsin eroon omasta helvetistäni viime vuonna. Krisiitilanne laukesi siten, että erehdyin lainaamaan ja jouduin sitten vielä kierteeseen. Ei ikinä enää. Oli yhteensä jotain tonni eli ei niin musertavaa, mutta työttömälle ja tukien väliin tippuvalle se oli kovaa. Ulosottoon ei mennyt eikä luottotiedot hävinneet, siitä pidin sentään koko ajan kiinni.

      Lopulta otin yhdestä paikasta vähän isomman lainan, jolla maksoin kaikki muut pois ja sitten lyhensin pienen erän per kk. Sekin korkojen pulittaminen oli niin vastenmielistä, että sitä ei halunnut ajatella tarkemmin, mutta se oli kuitenkin siinä tilanteessa ainoa keino päästä eroon. Loppuihan ne lyhennykset joidenkin kuukausien jälkeen ja sitten revin suurella tyydytyksellä kaikki vanhat vippilaskut ja -kuitit päreiksi. Never again.

      Kyllä näihin firmoihin pitäisi myös yhreiskunnan taholta puuttua. Korot alas ja mieluiten pitäisi firmjen määrää pienentää tuntuvasti. Voihan niistä jotkut saada väliaikaisen avun johonkin tosi tiukkaan tilanteeseen, mutta kun niin monet haksahtavat pelkän ryyppäämisen ja shoppaamisen kustantamiseksi...jotenkin siinä vaan houkutellaan ihmiset kusetettaviksi. Joo, itsepähän suostuvat, mutta esim. nuorilla ja viinaan menevillä ei aina ole voimia vastustaa. Verenimijöitä ne firmat vaan ovat.

    • Täälläkin taistellaa

      Aika sama tilanne täällä. Monen monta vippiä on, eli kunnon kierre, menossa jo toinen vuosi. Kalenterissa on tarkat summat ja eräpäivät ja suurin osa onkin jo mennyt perintään ja maksusuunnitelmat on tehty. Antaisin mennä ulosottoon, mutta opiskelijana tarvitsen vielä vuoden opintolainaa ja minulla on asuntolaina äitini kanssa, eli taistelen.

      Onneksi perintäfirmat ovat joustaneet ja kesälomarahat tulevat ylihuomenna, eli ne menevät kaikki vippien maksamiseen. Kunhan pääsen tästä tilanteesta, ei enää koskaan. Kiellot joka firmaan, varmuuden vuoksi ja loppu tälle kamalalle velkaantumiselle.

      Ja kaikki alkoi yhdestä vipistä ja siitä etten tajunnut että perintäfirman kanssa voi tehdä maksusuunnitelman, eli maksoin sen 250€, olin kusessa, otin uuden vipin..... ja kierre oli valmis.

      Älkää hyvät ihmiset tehkö niin kun minä ja monet muut ja maksako vippiä vipillä. Se on pahinta mitä voi tehdä, siitä se kierre syntyy ja siitä on vaikeeta päästä pois.

    • vippikierrepoikki?

      Tulin tänne lukemaan näitä viestejä hirveässä stressissä, masennuksessa ja ahdistuksessa välillä olen mieettinyt jopa junan alle hyppäämistä.

      Olen siis pikavippi kierteessä velkaa on noin 4000e ainakin 14 eri paikasta osa on perinnässä pari menossa ulosottoon ja muut on vielä normaalissa laskutus vaiheessa.

      Kaverit eivät pysty auttamaan, vanhemmilta voisin apua saadakkin, mutta häpeä on niin suuri etten heiltä kehtaa pyytää.

      tällä hetkellä olen työttömänä, mutta heti vuoden alusta päässen töihin jolloin saan noin 1400e kuussa mutta en tiedä miten selviän sinne saakka.

      Joten kysyisinkin olisiko helpompaa antaa laskujen mennä vaan ulosottoon ja maksaa velkaa vain yhteen paikkaan? voiko ulosoton kanssa esim sopia etttä maksaisi esim 600e joka kuukausi? saako työnantaja tietää että on ulosotossa? tuleeko maksuhäiriö merkintä heti kun joutuu ulosottoon?

    • Siiri

      Junan alle ei toinna hypätä, nämähän on vaan rahaa???!

      Kannattaa sopia maksusuunnitelmat perintätoimistojen kanssa.
      Maksimissaan laadittu kulu voi olla 30e. Perintäyhtiöt sopii mielellään maksusuunnitelmia, kun olet heihin vaan rohkeasti yhteydessä.

      Vippikierre kyllä loppuu, kun saat julkisen merkinnän.
      Oikeuden päätöksestä tulee vasta maksuhäiriö merkintä. Pienlainayhdistystyksen jengi laittaa oman merkinnän 60pv.n jälkeen, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, kun se ei näy valtakunnallisessa.

      Sinulle tulee kirje ulosotosta, kun se on mennyt sinne. Kannattaa katsoa joka kirje tarkaan, mitä velkoja sinulta vaatii. On tapauksia, missä perintätoimisto vaatii ihan järkyttäviä perintäkuluja.
      Alhaalla perinnän kattokulut:
      190 €, jos velan pääoma on 250 € tai vähemmän
      220 €, jos saatavan pääoma on yli 250 €.

      Suosittelen lainaamaan vanhemmiltasi, ethän sinä ole ainut tässä maassa, kellä on pikavippivelat, vai??

      Rohkeutta peliin, parempi se on jälkeenpäin miettiä, kun tuli porukoilta lainattua, kun ei tullu avattua suuta ja kerrottua heille koko casesta.

      Uskon että onnistuu myös itse maksaa ulosotolle lyhennystä, mutta jos kerrankin jätät maksamatta, niin vouti on takuulla tililläsi kolmas osaa viemässä tuloista.

      PS. huomenna sit vanhemmille juttelemaan asiasta.

    • vippikierre81

      Mä olen samaa mieltä, että kannattaa kerätä rohkeus ja kohdata häpeä ja jutella vanhemmille! Se ei ole helppoa, mutta minua ainakin auttoi ja sain pankista lainan, koska isäni ja isäpuoleni takasivat lainan. Pankille olin rehellinen ja sanoivat auttavansa kerran tällaisessa tapauksessa. Tosin mun talonikin meni pantiksi.
      Jouduin ottamaan 6000 euroa lainaa, jotta pääisn niistä typeristä vipeistä ym. eroon. Puhelinlaskut ovat olleet yli 200 ja eilen huokaisin helpotuksesta, kun oli enää vain 90 ekee.

      • 2+11

        Pieniä on teillä ongelmat. Ite jouduin ottamaan 70000€ lainaa, kun itse maksamastani talosta ex-akalle puolet omaisuudesta menee...


      • vippikierre81
        2+11 kirjoitti:

        Pieniä on teillä ongelmat. Ite jouduin ottamaan 70000€ lainaa, kun itse maksamastani talosta ex-akalle puolet omaisuudesta menee...

        mä en ole koskaan kannattanu naimisiin menoa, et mitäs menit?Kyl sä naimisiin mennessäs tiesit miten käy jos ero tulee!


      • toktoktok
        vippikierre81 kirjoitti:

        mä en ole koskaan kannattanu naimisiin menoa, et mitäs menit?Kyl sä naimisiin mennessäs tiesit miten käy jos ero tulee!

        Eihän se naimisiinmenon syyolo, vaan sen, ettei tajunnut tehdä avioehtoa.


    • klmgfre

      Vipit rohkeasti ulosottoon vaan,niin tein minäkin.Ei siihen kuole! Luottotiedot kyllä palaavat aikanaan.

      Ei koskaan vippejä enää!!

    • kisu

      Pikavippikierre! Älä vaan suunnittele edes mitään junan alle hypäämistä vaan pyydä vanhemmiltasi rahaa lainaksi/ vanhemmat takaamaan sinulle lainaa. Itse olin NELJÄ vuotta helvetillisessä pikavippikierteessä, josta en uskaltanut kertoa vanhemmilleni tai edes avomiehelleni, oikeastaan pahinta koko jutussa oli jatkuva salailu. Monta vuotta pelkäsin postin tuloa enkä saanut öisin unta kun mietin vain,e ttä mistä laskusta se seuraava maksusuunnitelma pitää tehdä yms. Yksi aamu en vaan enää kestänyt ja päätin pyytää äidiltäni apua. Neljä vuotta olin ajatellut, että en vain yksinkertaisesti pysty siihen, että vaikka kuolisin mieluummin kuin tunnustaisin tilanteeni jollekin, mutta viimein ei ollut enää muuta vaihtoehtoa. Vanhempani suhtautuivat todella ymmärtäväisesti ja pystyivät lainaamaan minulle summan, jolla sain kaikki vippini maksettua pois. Nyt lyhennän vanhemmilleni tuota lainaa. Kaiken kaikkiaan olen ollut nyt kuivilla tuosta velkahelvetistä vasta pari kuukautta. En vieläkään voi ymmärtää sitä, että esim. postin tuloa ei enää tarvitse pelätä. Kerroin samalla myös avomiehelleni ongelmistani ja jopa hän suhtautui niihin ymmärtäväisesti.
      Pyydä siis vanhemmiltasi apua ja selitä heille tilanteesi, olen varma, että he haluavat auttaa sinua! Yleensä omien vanhempien ymmärrys omaa lastaan kohtaan kestää kyllä tällaiset pikavippi sotkut. Sitä paitsi, et ole todellakaan tilanteessasi yksin: meitä on Suomessa tosi monta (hölmöä), mutta oikeastikin pahempia juttujakin voi tehdä/sattua!

    • vippikierre2967

      Itsellä tällä hetkellä vippejä lähes jokaisesta mahdollisesta paikasta, maksumuistutuksia satelee ja perintään pikkuhiljaa yksitellen laskut siirtymässä. Tässä sitä ollaan, kun armeijankin aikana oli aina pakko päästä menemään ja vippeihinhän sitä sitten tuli sorruttua ja sehän oli sitten siinä. Onneksi tällä hetkellä vakkariduuni ja makselen joka kuukausi tonnin verran laskuja poies, mutta nyt sekään ei enään riitä ilman ettei perintään suurin osa menisi. Laskin äsken taas velkasumman ja huh, vieläkin noin 6k€ ja tonnin luottokortti päädyssään. Nyt sain tästä tarpeekseni ja nöyrästi kerroin avovaimolleni näin uudenvuoden kunniaksi. Seuraavaksi on edessä nöyrästi vanhemmille kertominen ja toivottavasti ymmärtäväisesti saadaan joku järkevä ratkaisu ongelmaani.

    • niin on ollu hölmö

      Samassa jollassa ollaan. Maksusuunnitelmia ihan turha haaveilla, jos on useaan paikkaan. Heillä kun on maksusuunnitelmissakin omat säädökset, että kolme tai neljä kuukautta saa maksuaikaa ja jos on 6000, niin ei niitä enää maksella erissä. Kyllähän tilanne rassaa ja painaa, mutta jos asiaa hautoo yksin, niin ei se niin ainakaan selviä. Vanhemmille on hyvä ja pakkokin kertoa, niin monesti sieltä tulee tukea ja moni voi auttaa pankkilainan saamisessa. Mulla on kohta kaikki vipit perinnässä ja jos ei ihmeitä tapahdu, niin on sitten helvetin pitkään maksamista.

      • vippikierre2967

        Kyllä se vaan niin on, että yleensä vanhemmat tämän ymmärtävät ja auttavat, kunhan pistää kiellot joka vitun puljuun, niinkuin itse tein. Vanhemmat takasivat pankkilainani ja maksoin sillä kaikki pois. Nyt lyhennän sitten sitä ja huh kuinka onnellinen olenkaan, kun pääsin eroon niistä maksumuistutuksista.
        Eli onneksi sain otettua itseäni vihdoin niskasta kiinni ja kerroin rehellisesti missä jamassa sitä ollaan. Sain avovaimolta sekä vanhemmilta ymmärryksen ja helvetin iso taakka tippui harteilta, kun ei tarvitse pelätä postiluukusta tulevia mörköjä sun muita :) ELI AVUN HANKKIMINEN VANHEMMILTA EI OLE HÄPEÄ VAIKKA SILTÄ TUNTUU !!!


    • 5gaga4

      Sori - ei taida olla enää toivoa :(

      • Titinalle

        Nuo edellä kerrotut ovat minulle hyvinkin tuttuja kaikkine tuntemuksineen. Aikani murehdin enkä edes kirjeitä avannut. Sitten laskeskelin kaikki yhteen ja 5300 tuli tulokseksi, tietysti monesta paikasta.

        Olen kuitenkin hakeutunut sosiaalitoimiston velkaneuvojalle ja toivon sieltä luottoa maksaakseni kaikki pois kerralla. Sitten makselen sinne varojeni mukaan. Toivottavasti onnistuu.

        Totuus on kuitenkin se, ettei ensimmäistäkään vippiä pitäisi ottaa.

        5gaga4:lle haluan sanoa, että toivoa aina on.


    • täälä kans

      Minulla olisi enää vajaa 3000 euroa hoitamattomia pikavippejä....niitä oli joskus kolme vuotta sitten 7000. sitä ihmettelen kyllä kovasti kun muutamassa vipissä ollut eräpäivä noin kaksi vuotta sitten, mutta sieltä ei ole kuulunut karhukirjeitä, eikä ne ole ulosottoonkaan niitä vetäneet. Koskakohan ne muistaa minut? Pelottaa jo valmiiksi. Itse en uskalla ottaa yhteyttä sinne päin koska maksan tälläkin hetkellä 900 kuukaudessa kaiken maailman velkoja. Ja tulot on 1200 egee kuussa joten elämiseen ei jää paljoakaan. Ulosotto loppui viime kuussa kun tuli roimat veronpalautukset mutta uusia laskuja taitaa mennä ulosottoon tässä lähiaikoina. Onneksi olen aina saanut sovittua asiat ulosottotädin kanssa. Elämä on jotenkin helpompaa kun tietää ettei lainaa saa vaikka haluais ja aina tästä jotenkin selviää päivästä ja kuukaudesta toiseen.
      Sen voin teille toisille sanoa jotka ajattelette itsemurhaa, niin EI KANNATA! Ajattele elämääsi vaikka kymmenen vuoden päähän, olen sata varma että siihen mennessä olet velkasi maksanut ja kaikki on taas paremmin kun olet saanut tärkeän opetuksen =) Älä tee velkaa ellei sinulla ole varaa maksella sitä takaisin. heh.
      No joo jos oikein kovasti ottaa otsalohkoon nii ei muuta ku mielenterveystoimiston tädeille puhumaan tai vaikka kirkkoon papille. Aina löytyy elämässä ratkaisuja ei piä luovuttaa.
      Oikein mukavaa uutta vuotta kaikille ja maksellaan laskut ajallaan =)

    • Syitä sille, miksei ole tullut laskua, maksumuistutusta tai perintäkirjettä joistakin parin vuoden takaisista pikavipeistä voi olla muutama.

      Yksi on se, että koko ala on yhtä pikkulasten pyörittämää sekamelskaa, eikä luoton myöntäneellä firmalla välttämättä ole ollut kirjanpito kunnossa, jolloin koko vippi on saattanut unohtua heidän puoleltaan.

      Toinen on se, että luoton myöntänyt yritys on ulkomaalainen räkäputka, jolloin heillä ei ole mitään asiaa perimään mitään Suomessa. Tämän kun yhdistää ensimmäiseen kohtaan, voi hyvin olla, että firma ei ole osannut ottaa yhteyttä Suomessa toimivaan perintätoimistoon, joka olisi perinyt velan.

      Kolmas on se, että luoton myöntänyt yritys on mennyt konkurssiin tai muuten lakannut olemasta (jos mitään yritystä on koskaan ollutkaan). Jos firmalla ei ole ollut omia velkojia tai ostajia, on ihan hyvin mahdollista, että yritys on vain yksinkertaisesti lakannut olemasta, eikä yrittäjä ole osannut tai jaksanut alkaa periä luottotappioihin menneitä lainoja takaisin.

      Neljäs on se, että luoton myöntänyt yrittäjä oli hämäräperäinen pikkunilkki, joka on kylmätty mafian toimesta jo pari vuotta sitten. Siinä vaiheessa jää kyllä luototkin perimättä takaisin.

      Näistä huolimatta on kuitenkin kyllä myös mahdollista, että vielä jonakin päivänä tulee lasku tai perintäkirje näistä veloista. Mutta onneksi perintäkuluilla on Suomessa katto, joten vaikka menisi kymmenen vuotta ennen minkään kirjeen tuloa, kulut eivät voi olla mahdottoman suuria.

    • se on menoa

      17000 euroa pikavippejä ja tasan tarkkaan luottotiedot lähtee kaikki asiat päin helvettiä

    • vippaamulle5tonen

      Näillä pikavipeillä pystyi ainakin muutama vuosi sitten hankkiutumaan tosi
      pahoihin velkaongelmiin. Toisen hädänalaista tilannetta käytetään häikäilemättä
      hyväksi. Tositapauksia joissa 25ke asuntolainaa, hieman omaisuutta, 4vuoden
      päästä ulosotossa velkaa yli 250 tuhatta - pikavippien takia. Kun iskee masennus,
      tulee ongelmia hoitaa asioitaan ja sitten pikavippihelvettiin. Itse ainakin toistaiseksi
      olen ymmärtänyt pysytellä erossa näistä vipeistä. Eivät sovellu kovin hyvin
      ihmisille, joilla isoja ongelmia.

    • gameli

      Alkuviikosta huomasin olevani liian pahoissa veloissa vippien takia joita oli noin 5000 euron verran. Tyhmyyttäni ajattelin että ne maksettua saisin kun kuitenki nettotulot kuukaudessa yli 1500 mutta toisin kävi. Nielin ylpeyteni ja menis isäni jutuille ja pienen ansaitun torumisen jälkeen ruvettiin tekemään asialle jotain. Hain eilen 5000 euroa lainaa pankista ja yllätyksekseni todettiin että en tarvinnut edes takaajaa, rahat tuli tilille samantien, maksuaika ja muut kulut hyvät ja ainakin minulle yksi merkintä on luottotietoihin tullut mutta ei näyttänyt haittaavan ja vaikka olisikin ollut kuulemma tälläsissä tapauksissa jossa ei ole rahoja vain tuhlannut ja ottanut uutta lainaa välinpitämättömästi saa luottotiedonkin lainaa mutta silloin tosin takaaja tai jokin takuu on oikeastaan poikkeuksetta pakollinen.

      Kaikki jotka ovat vieläkin kierteessä, muistakaa että mitä nopeemmi haette apua sitä enemmä asialle on tehtävissä! Ja itse olen kuitenkin yli 20-vuotias ja kyllähän se tässä iässä isältä avun pyytäminen tälläiseen pistää hävettämään mutta kuitenkin kyllä yleensä omat vanhemmat "ymmärtävät" ja auttavat kuinka pystyvät! Lisäks se helpottaa kun joku tietää siitä ongelmasta ja siitä voi puhua!

    • Anonyymi

      Hirveetä tämä on olen eron takia joutunut velka helvettiin tuloni on kuitenki hyvät mutta nyt on velkoja kaiken kaikkea 60000ainaki ja puolet niistä pieninlainoja vippejä. Pankkilaina, autolaina en nää enään ulostietä tästä rahaa ei kää kuukaudessa kui muutama satanaen eikä niillä meinaa selviä ollenkaa. Voin niin huonosti. Stressaan revin hiuksia päästä ku laskuja pitää maksaa 😢

      • Anonyymi

        Hakeudu ihmeessä velkaneuvontaan. Voit saada asiasi järjestykseen kun vain ryhdyt rohkeasti hakemaan apua!


    • Anonyymi

      Puhumatta suurista mutta pienikin velka on vakava ongelmallinenkin hoitaa syystä esimerkikisi,

      Toukokuu kulujen jälkeen lyhennys erä 200 perintään
      Kesäkuussa tämä 200 erä perintään odottaa jälleen

      Pelivaraa pitäisi olla reilusti yli 2*200 euroa et pystyisi hoitamaan sujuvasti myöskin sen seuraavan erän tämän toukokuun erän jälkeen ja senkin jälkeen täytyisi jäädä rahaa rittävästi muihin normaaleihin kuluihin silmälläpitäen jo tämän toukokuun erän jälkeisen kuukauden seuraavaa 3:matta maskuerää heinäkuussa 200 euroa.

      Vika ei ole Vipeissä vaan kulutuskäyttäytymisessä. Missä Suomi. Etsitään vikaa ratkaisua Vipeistä näiden korkeita palkkoja nauttivien lainsäätäjien kanssa. Kyllä se niille sopii hyvin tämä lain säätäminen korkokatto. Velkatutkija Höpö Hessu Wasingtonista on puhunut, uhg !

      • Anonyymi

        Vippiä pikaluottoja ottavan olisi huomioitava ottaessa että ottamansa luoton 500 euroa huomattava osa kytetään 300 euroa jo luoton lyhennyksiin.

        60 000 euron velka 40 000 käytetään lyhennyksiin ja tämä 20 000 omaan käyttöön seuraten omantalouden kehitystä. Simppeliä ! Päättäjät lakiensäätäjähän aina haluavat tehdä päätöksiä MYÖSKIN OMAN TYÖNSÄ säilymistä silmällä pitäen veronmaksajien rahoista saadut työtulonsa.

        Kulutuskäyttäytymien on vastaus ongelmiin mitä tuskin lakien säätämien korjaa.

        Velkatutkija Höpö Hessu Wasingtonista on puhunut, uhg !


    • Anonyymi

      No mulla on uossa tällä hetkellä varmaan 60t euroo ja lisää menee. Mun velkaantuminen loppu siihen kun sain maksuhäiriömerkinnän eikä lainaa voinu enää nostaa. Hetki meni ennenkun tajus ja tuli järki päähän. Nykyään en ottais lainaa perusasioihin enkä osareita ymym, vaan ensin tienaat rahat ja sitten ostat mitä tarvihet. Mulla luottotietojen meno oli se pelastus ja sen jälkeen oli helpompi hengittää. Näissä veloissa menee ikuisuus, mutta apua en saa enkä aio anella vaan teen töitä niska limassa että saan ite maksettua kaiken pois ja piste. Elämä on ja tyhmästä päästä kärsii koko kroppa :) tsemppiä, et ole yksin <3 ja ei se luottotietojen menetys ole elämän loppu..

    • Anonyymi

      30 t kohdalla täytyisi viimeistään ryhtyä taistelemaan velkaantumista vastaan. Olet saanut vielä 30 t yht nyt 60 t olisi voinut vetää tällä 30 t ittes jäistä. Velkaantumisen syitä on kulutustottumuksissa mutta myöskin huonosti tuloja tekevä yritys, ehkä vermeät työntekijät sitä kautta eri muodoissa hävikki on myöskin kertyvän velan kanssa sujut 1 yhteen. Ei auta vaikka päämies olisi nuuka kun toisaalla samoissa kuvioissa vetää selän takana täysillä. Raha ei kasva suoraan puista syksyllä keräten yrittällekään.

      Höpö Hessu Wasingtonista

    • Anonyymi

      Rahaongelmat voi ratkaista, kun vain ryhtyy toimeen https://tinyurl.com/yy8gqmrd , parhaimmillaan 3 vuodessa voi päästä velattomaksi. Se onnistuu hakeutumalla yksityishenkilön velkajärjestelyyn.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe