Kyllästynyt finneihin, mikä neuvoksi?

kärsimätön

Olen 16v tyttö, minulla on lääkärin mukaan lievä akne, josta olen kärsinyt n. 2v. Finnejä löytyy koko naamasta, rinnasta ja selästä, mutta ne ovat aina ihan pieniä. Käytän lääkärin määräämää Skinoren aknevoidetta(joku 7kk meneillään), mutta siitä ei ole mielestäni kovin isoa vaikutusta. Ennen Skinorenia käytin(n. 4kk) yhtä toista joka oli paljon vahvempi ja sai finnini katoamaan, mutta samassa sain jonkun allergisen reaktion, ihoni kohdat joihin voidetta olin laittanut muuttui punaiseksi ja kuivaksi ja yltäpäältä pienten finnien peittämäksi ja kaikki alkoi alusta.
Aikaisemmin olen juonut tosi vähän vettä, alle litran päivässä, mutta nyt yritän juoda ainakin 2l jos se auttaisi. Sitten aloitin pari päivää sitten syömään sinkkiä, otan 90mg päivässä. Pitäisikö ottaa vielä enemmän? Ja onko se ihan ok, että otan 3 pilleriä aamulla ja 3 illalla vai pitääkö ne ottaa samaan aikaan? Yritän myös syödä joka päivä porkkanaa kun se kuulemma auttaa myös, kuinka monta pitäisi syödä päivässä?
Roskaruokaa ja muita herkkuja syön nykyään tosi vähän eikä siitäkään hirveästi vaikutusta ole ollut ihooni. Käyn myös päivittäin koiran kanssa lenkillä ja käyn kuntosalilla 2-3krt viikossa.

Onko mitään muuta mitä voisin vielä kokeilla? Vähähiilihydraattinen? Isäni on sillä tiellä, joten hän kyllä varmasti osaisi opastaa minutkin siihen.
Olen myös miettinyt Diava Novaa(eikun mikä se oli?:D), se vaikuttaisi hyvältä, mutta onko sitä pakko käyttää e-pillerinäkin?

Olisi tosi kiva tänä kesänä olla yleisillä rannoilla tai kulkea topissa...

2

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 423545hghjghjty2434n

"Sitten aloitin pari päivää sitten syömään sinkkiä, otan 90mg päivässä."

No älä missään nimessä ota enempää, tulee jo sivuvaikutuksia.

• kärsimätön

Tai aluksi otin muistaakseni 3 päivää sen 15mg päivässä, mutta olen lukenut, että akneen auttaa yli 100mg. Eikö se ole totta?:d

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3793
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      147
      3509
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      41
      1992
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      136
      991
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe