Lyhyestä virsi kaunis, opiskeluaikana en tahtonut keneltäkään rahaa lainata ja jotta sai kaikki laskut maksetuksi niin vippikierteeseenhän sitä joutui. Joo, älä maksaa velkaa velalla... Myöhästä. No tällä hetkellä olen yrittänyt katkasta vippikierrettä niin, että ole tehnyt kaikista vipeistä perintätoimistojen kanssa maksusuunnitlemat. Muutamaa vippiä olen "pyörittänyt" niin, että jos tili ei riitäkkään niin pystyy vippaamaan ensihätään ettei mene oikeuteen saakka. Samaten kulutusluottoja/luottokorttivelkoja on riittävästi. Kortteja en ole kyllä enää käyttänyt kuukausiin vaan ne on leikattu poikki että velkakin lyhenisi joskus. Mä olen taistellut tässä suossa nyt jo vuoden ja loppua ei tunnu tulevan koska lyhennän NIIN montaa vippiä kuussa että yhteenlaskettuna summana se on helkkaristi rahaa eikä tilistä jää mitään ja joskus on pakko vipata että saa kaikki maksettua. Oma pankki ei myönnä lainaa kun siellä näkyy ne pikalainat jne. eivätkä niitä hyvällä katsoneet. Ajattelinkin, että jos vaihdan pankkia, kerron siellä että tarvitsisin jotain jousto/kulutusluottoa 12 000 eur ja maksaisin sillä kaikki pois ja lyhentäisin vain yhtä velkaa. Onko pankit tänä päivänä suopeita tälläisen suhteen? Luulisi että heille kelpaa korot jne kun laina-aika kuitenkin olisi usean vuoden. Töitä olen painanut kuin apina ja viime vuonna tienasin yli 40000 eur mutta kun mitään ei jäänyt kuussa elämiseen niin pakko vipata lisää jolloin tämä kierre ei ikinä katkea, vaikka olen todellakin elänyt vian kädestä suuhun. Käsittämätöntä minkälaiset velat sitä itselleen ehtii haalia ostamatta mitään konkreettista!
Mahtaisiko mun tuloilla saada tuollasta 12000 eur lainaa muiden lainojen maksuun...? Takaajakin löytyisi mutta en vain haluaisi sotkea tähän ketään. Luottotiedot on vielä kunnossa.
Eikä tarvi sitten kenenkään alkaa v***a ja moralisoida, olen ihan tarpeeksi itseäni asiasta ruoskinut ja yöt valvonut.
Pankin vaihto?
10
1344
Vastaukset
- gh7
Et tahtonut keneltäkään rahaa lainata ja nyt olet vippikierteessä. Melkonen ristiriita, sanoisin. Lainaa se on vippikin.
- 3+14
Epäilen pankin vaihdon onnistumista, vakuudetonta luottoa ei helpolla myönnetä nykyään oudolle asiakkaalle. Veikkaan että haluavat että palkkasi tulee uuteen pankkiin muutaman kuukaude ja seuraavat tilitapahtumiasi ennen kuin edes harkitsevat lainaamista. Takaaja voisi auttaa, todennäköisesti ainut mahdollisuus.
- Mihin raha menee?
12 000e laina tekee 10% korolla 100 euroa kuussa korkoja, 20% korollakin "vain" 200e kuussa. Jos sinulla on tuloja 40 t€/v, tehnee se nettona noin 25-30t€ eli 2000-2500 euroa kuussa. Kyllä tuosta palkasta pitäisi riittää velkojen maksuun ainakin tonni eli lyhennyksiin se 800e/kk, joten jokin ei yhtälössä täsmää jos et saa lainoja yhtään lyhenemään.
Miksi et ottanut aikoinaan opintolainaa, se olisi ollut hirveän paljon halvempaa? Maksa nyt ensin kalleimmat (todelliselta koroltaan, eli laske myös mahd. käsittelykulut mukaan) pois ja muista minimimaksut. Uskoisin että luottokortti on paljon halvempi kuin pikavippi, eli teet tyhmästi jos otat mieluummin pikavippejä kuin että käyttäisit luottokorttia (jos nyt jompaakumpaa on pakko). Jos elät ns. järkevästi pitäisi elämiseen riittää alle tonni, ja kun lopulla maksat velkoja niiden pitäisi olla historiaa alle kahdessa vuodessa. - Tämän nähnyt
Voit tietysti vaihtaa pankkia. Vaihdat siihen pankkiin siis palkkatilisi ja elelt sen tilin kanssa säädyllisesti 2 - 3 kuukautta Eli ei yhtään pikavippiä sille tilille.
Itse tienaan nettona 2300 kk ja olisin saanut omasta palkkapankistani tiillleni joustoa 10 000 euroa ja ilman takaajaa ihan suoraan. Ei kyselty mitään.
Että jos hoidat asiasi järjestelmällisesti ja menet pankkiisi kysymään joustoa tai lainaa, niin pitäis kait tommonen summa järjestyä.
Sitä parempi, jos sulla on takaaja, koska olet kuitenkin pankillesi uusi asiakas.
Ihme periaatteita sulla, ilman varmaan mitää järkevää perustelua: "en halunnut lainata" Eli et ottanut valtion takaamaa, halpaa opintolainaa. Vaan kaivot ittes kaulaa myöten pikavippisuohon, kun se on jotenkin "kunniakkaampaa". ?? Voi äly.
Takaajan pyytämisessä ei ole kysymys muusta kuin takaajan pyytämisestä. Asiat hoidetaa ja sen pituinen se. Ei siinäkään ole mitään ihme periaatteita sulla käytettävissä.
Ei muutenkaan taida olla enää paljo paukkuja käytettävissä, Jos olet vuoden 40 000 tuloilla edelleen suossa, niin vähä alkaa latu kapenee.
Vaikuttaa siltä, että olet jo katkeamassa ja pyöritellyt asioita samaa rataa päässäsi liian kauan.
Loputtomiin ei tilanteesi voi noin jatkua, tiedät sen jo itsekin. Otappa pää pois per--- eiku pensaasta ja keskity vielä yhden kerran hoitamaan asiasi. Niin kyllä sen pitäisi onnistua.
Uudessa pankissa ei sitten kannata mainita mitään tuosta sun kunniakkaasta pikavippiperseestä. Vaan jos joustoa kysyttäessä kysyvät, että mihin tarviit, niin vaikkapa ulkomaan matkaan tai kodin sisustukseen tai jotain muuta "normaalia".
Itse sanoin, että lähden ensi talvena pariksi kuukaudeksi aasiaa kiertämään ja siellä olisi kiva olla vähä joustonvaraa lomakossa. Eipä ollut ongelma. - /&%¤#
Alussa jo kerroin että en halunnut lainata keneltäkään =tarkoitin läheisiltäni. Ja niin kuin jo olen virheenikin myöntänyt niin virhe oli alkaa maksaa lainaa lainalla. Mutta tietenkin jonkun viisaan piti alkaa siitäkin vielä v****aan vaikka erikseen kerroin että ei tarvitse koska olen itse itseäni ihan riittämiin ruoskinut asiasta. Myöhäistä rypistää kun on jo housuissa! Pääasia on kai se että olen yritäänyt saada asioita kuntoon ja selvitä tästä suosta ilman ulosottoa??
Joo velkaa on edellen viime vuoden tuloista huolimatta, mutta kukaan ei kai tajunnut että sitä velkaa on myös lyhennetty niin paljon kun kun vaan pystyin. Ei auta että tienaa kk:ssa käteen sen 2500 eur jos eri maksusuunnitelmia ja eriä on yhtä paljon. Koska sitä lainaa silloin oli ainakin puolet enemmän. Eli on lyhentynytkin mutta koska tätä vippailua joutuu jatkamaan koko ajan sen takia että aina tili ei riitä kaikkien maksuerin maksamiseen ja todellakaan kaikki toimistot eivät jousta pätkän vertaa niin pakko ollut ottaa taas lisälainaakin. Siis oravanpyörässä ollaan.
Opintolainaa en voinut saada uudelleenkoulutuksen takia kun koulutustuki tuli muualta.- Vaikeimman kautta
Täällä palstalla ihmetellään, miksi jotkut vaivautuvat laskemaan pikavippien 500 % vuosikorkoja. Eiväthän ne olekaan merkityksellisiä viikon vipissä, mutta tällaisessa tapauksessa ne ovat karmeaa totta, kun vippiraha on käytössä kuukaudesta toiseen. Tärkeintä on siis saada korot pienemmiksi.
Kun et kerran ole pankin silmissä luottokelpoinen, voit toteuttaa tämän yksinkertaisesti päästämällä velat ulosottoon. 12000 euron pääoma saa vaikka kaksinkertaistua eikä se silti ole läheskään niin raskas hoitaa kuin pikavipit.
Lopeta siis vippisirkus. Maksa lähikuukausien aikana pienimmät ja kalleimmat vipit kokonaan pois. Älä ota uusia ja jätä kylmästi isommat maksamatta. Säästät pikkuvippien osalta perintä- ja oikeuskulut ja pääset syksyllä ulosottoon ja kohtuullisille koroille. 2500 euron nettotuloista vouti vie osansa ja itse voit maksaa päälle vielä lisää, niin pääset paskasta eroon nopeammin.
Jos velat nousevat kuluineen ulosotossa kahteenkymmeneen tuhanteen ja pystyt lyhentämään 1500 kuussa, olet velaton ensi vuoden loppuun mennessä. Luottotiedot menevät, mutta mihin niitä velaton tarvitseekaan? - Mihin raha menee?
Olet siis maksanut jo puolet lainoista, ja silti tuntuu ettei maksu etene yhtään? Minusta se on edennyt paljon, jos olet jo puolet saanut maksettua! Voivottelemalla ja stressaamalla asia ei parane, vaan minusta sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa:
* Jatkat samaa rataa, eli yrität selvitä maksuista. Tee silloin niinkuin on jo neuvottu, eli lasket TODELLISEN koron ja maksat pois niitä kalleimpia. Älä vippaa, vaan käytä mieluummin luottokortteja jos on ihan pakko, sillä ne ovat huomattavasti halvempia kuin vipit. Kaikki muut menot minimiin, tonnin pitää riittää elämiseen.
* Teet niinkuin "Vaikeimman kautta" ehdotti, ja annat osan mennä ulosottoon. Jos vippejä on paljon, ja yksittäisistä tulee paljon kuluja, niin selviät näin loppujen lopuksi halvemmalla. Etpä saa sitten vähään aikaan uutta velkaa tehtyä vahingossakaan, kun luottotiedot on menetetty muutamaksi vuodeksi.
Ymmärräthän, että se luottotietojen menetys on pahinta mitä voi tapahtua? Ja ei sekään NIIN pahaa ole, että sen takia kannattaa elämänsä pilata. Sinulla on hyväpalkkainen työ ja nyt olet oppinut tärkeän läksyn. Pahimmassakin skenaariossa (kunhan et uppoa syvemmälle vippisuohon) viiden vuoden päästä kaikki velat on kuitattu ja luottotiedotkin palanneet.
- Noilla tuloilla
Saat kuussa 2500 euroa käteen. Siitä jos laittaa puolet lainojen maksuun jää vielä 1250 elämiseen. Hanki edullisempi asunto jos nykyään asumiseen menee rahat max 500 vuokraan! Jää 750 jolla elää tosi hyvin, ei tarvitse vippejä ottaa. Ja vippisi saat poismaksettua vuodessa tuolla tavalla. Mutta toki kannattaa kysyä kaikista pankeista korko on taatusti alle 10% Ja lainan voisit maksaa vielä nopeammin pois.
- riuuli
hei!
itse vaihdoin pankin ja uudesta pankista sain 25t lainan, jolla maksoin kaikki lainat ja opintolainan pois. kerroin rehellisesti mihin lainaa tarvin ja olivat aika ymmärtäväisiä sen suhteen että yhtä lainaa olisi järkevä lyhentää. tosin minulla oli vakuuksia eli pantti 30t edestä. mutta vuositulot n.24000 vain. nyt lyhennän yhtä lainaa 350e kuussa ja enemmän tietenkin jää rahaa käteen kuin vippikierre aikanani. kyllä pankit varmasti tahtovat isommille lainoille vakuudet, mutta asiasta kannattee käydä kuitenkin neuvottelemassa uudessa pankissa.ymmärrän hyvin sinun tilanteesi. - /(%/(%
Kiitos asiallisista viesteistänne!
Niinhän siinä nyt sitten kävi että menin toiseen pankkiin, kerroin rehellisesti mitä on tullut ryssittyä ja kappas, sain lainan =) Sain kyllä takaajan sille lainalle että se varmasti auttoi asiaa. Nyt on laina nostettu, kaikki muut lainat maksettu pois ja nyt sitten alan lyhentämään vain tätä yhtä pois. Olo on niin helpoottut ja huojentunut että ei pysty käsittämään vieläkään koko asiaa. Toki tuntuu pahalta ottaa iso laina ´vain maksaakseen pois typerät kulutusluotot ja vakuudettomat lainat mutta mielummin pankille pienellä korolla kuin useita pieniä lainoja isoilla koroilla. Olen läksyni oppinut ja sen voin kertoa että en enää ikipäivänä, milloinkaan enää sorru yhteen ainoaan pikavippiin/-lainaan IKINÄ! Jos niin tiukkaa tulee että laskuissa on maksuvaikeutta niin tässä velkahelvetissä on ainakin oppinut sen, että aina voi kysyä maksunsaajalta joustoa tai eräpäivänsiirtoa. Ei enää koskaan lainaa lainan maksuun! Pahimmillaan olen joutunut ottamaan jopa vain 30 eur pikavippejä (useita) saadakseni yhden laskun maksettua -ei kerrassaan mitään järkeä!! Mutta silloin sitä ei ajatellut muuta kuin että kunhan saa sovitut erät hoidettua ja samalla kaivoi kuoppaa vain syvemmälle.
Mun tarina päättyi onnellisesti, toivotan kaikille samassa jamassa painiville tsemppiä ja sisua! Jaksakaa taistella itsenne siitä suosta ylös! Sen verran oeln oppinut nyörit tiukalla elämään että aion jatkaa sitä jatkossakin. Nyt vain onneksi ei tarvitse laskea sentilleen aivan kaikkea vaan voi "törsätä" jopa euron johonkin jos siltä tuntuu. Ennen kun ei sitäkään voinut tehdä. Olen niin helpottunut asiasta ja tiedän että ensi yönä nukun kerrankin hyvin. Sitä en ole tehnyt viimeiseen yli vuoteen.
Tsemppiä toverit!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802