Hei! vihdoin sain ehkä teitää mikä minua vaivaa kun oireita on ilmestynyt pitkin elämää. eli olen 19v tyttönen ja oireeni on/ollut:
nykyiset:
väsymys, nivelkipu, ihon kutiaminen ja muutenki iho mennyt huonommaksi
ollut: hilseileviä ihottuma läiskiä, kouristuksia
laprakokeista otetut arvot: tromposyytit alhaiset ja valkuaista virtassa
lääkäriin en ole vielä varannut aikaa mutta eikö nuo kuulostakkin sleltä? kasvoissani ei kyllä ole perhosihottumaa mutta pakkasella sellainen kyllä ilmestyy ja oikein kuumalla ilmalla.
olisiko tässä hyvä syy hakeutua lääkäriin ja kysäistä oisko se SLEtä.. näin lyhyesti kerrottuna oireet
SLE oireet
4
444
Vastaukset
- Ykskaksvaan
Noilla oireilla on syytä hakeutua lääkäriin, jos ne häiritsevät elämää. Riippumatta siitä onko tauti "varmasti" SLE:tä vai jotain muuta. SLE pystytään melko varmasti diagnosoimaan tumavasta-aineilla - ne ovat koholla yli 90 % potilaista. Hintavahan se verikoe on, mutta kannattaa ehdottomasti teettää.
- Sherrym
SLE:n 11:sta kriteeristä neljän on täytyttävä. Itselläni oli pidempään ns. lieviä oireita: väsymystä, lihas- ja nivelsärkyä, lämpöilyä ja ihottumaa kasvoissa. Kävin kyllä lääkärillä, mutta sain aina jotain "perinteisiä" diagnooseja: flunssa, stressi jne. Kunnes kävi niin, että tauti räjähti ihan kunnolla ja edessä oli pitkä sairaalareissu. Siellä sitten varmistui SLE:kin. Sairastuessani olin 19 v.
Suosittelen varaamaan lääkärille ajan, ellet sitä jo olekin tehnyt. - kovia kokenut
Lääkäriin ja heti, varsinkin jos tiedät että anemiaakin löytyy.
Minulla diagnoosin löytyminen kesti vuosia, sain aina vain rautakuureja anemiaan, väsymys kuitattiin opiskelustressillä ja masennus diagnoosinkin sain, eli juoksin kallonkutistajallakin.
Lopulta kun sain SLE:hen liittyvän munuaistulehduksen ja jouduin teholle, niin lääkärit antoivat oikean diagnoosin. - epäilys
Täällä saatiin tänään dignoosi SLE joka myös sisäelimissä? Muuta en sitten tiedäkkään, kun että parinpvän päästä osastolle...Tuma vasta-aineet 1300 ja Senkka 70...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758