SLE oireet

Tenshi^^^^

Hei! vihdoin sain ehkä teitää mikä minua vaivaa kun oireita on ilmestynyt pitkin elämää. eli olen 19v tyttönen ja oireeni on/ollut:
nykyiset:
väsymys, nivelkipu, ihon kutiaminen ja muutenki iho mennyt huonommaksi
ollut: hilseileviä ihottuma läiskiä, kouristuksia

laprakokeista otetut arvot: tromposyytit alhaiset ja valkuaista virtassa

lääkäriin en ole vielä varannut aikaa mutta eikö nuo kuulostakkin sleltä? kasvoissani ei kyllä ole perhosihottumaa mutta pakkasella sellainen kyllä ilmestyy ja oikein kuumalla ilmalla.

olisiko tässä hyvä syy hakeutua lääkäriin ja kysäistä oisko se SLEtä.. näin lyhyesti kerrottuna oireet

4

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ykskaksvaan

      Noilla oireilla on syytä hakeutua lääkäriin, jos ne häiritsevät elämää. Riippumatta siitä onko tauti "varmasti" SLE:tä vai jotain muuta. SLE pystytään melko varmasti diagnosoimaan tumavasta-aineilla - ne ovat koholla yli 90 % potilaista. Hintavahan se verikoe on, mutta kannattaa ehdottomasti teettää.

    • Sherrym

      SLE:n 11:sta kriteeristä neljän on täytyttävä. Itselläni oli pidempään ns. lieviä oireita: väsymystä, lihas- ja nivelsärkyä, lämpöilyä ja ihottumaa kasvoissa. Kävin kyllä lääkärillä, mutta sain aina jotain "perinteisiä" diagnooseja: flunssa, stressi jne. Kunnes kävi niin, että tauti räjähti ihan kunnolla ja edessä oli pitkä sairaalareissu. Siellä sitten varmistui SLE:kin. Sairastuessani olin 19 v.

      Suosittelen varaamaan lääkärille ajan, ellet sitä jo olekin tehnyt.

    • kovia kokenut

      Lääkäriin ja heti, varsinkin jos tiedät että anemiaakin löytyy.

      Minulla diagnoosin löytyminen kesti vuosia, sain aina vain rautakuureja anemiaan, väsymys kuitattiin opiskelustressillä ja masennus diagnoosinkin sain, eli juoksin kallonkutistajallakin.

      Lopulta kun sain SLE:hen liittyvän munuaistulehduksen ja jouduin teholle, niin lääkärit antoivat oikean diagnoosin.

    • epäilys

      Täällä saatiin tänään dignoosi SLE joka myös sisäelimissä? Muuta en sitten tiedäkkään, kun että parinpvän päästä osastolle...Tuma vasta-aineet 1300 ja Senkka 70...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe