Hei! vihdoin sain ehkä teitää mikä minua vaivaa kun oireita on ilmestynyt pitkin elämää. eli olen 19v tyttönen ja oireeni on/ollut:
nykyiset:
väsymys, nivelkipu, ihon kutiaminen ja muutenki iho mennyt huonommaksi
ollut: hilseileviä ihottuma läiskiä, kouristuksia
laprakokeista otetut arvot: tromposyytit alhaiset ja valkuaista virtassa
lääkäriin en ole vielä varannut aikaa mutta eikö nuo kuulostakkin sleltä? kasvoissani ei kyllä ole perhosihottumaa mutta pakkasella sellainen kyllä ilmestyy ja oikein kuumalla ilmalla.
olisiko tässä hyvä syy hakeutua lääkäriin ja kysäistä oisko se SLEtä.. näin lyhyesti kerrottuna oireet
SLE oireet
4
463
Vastaukset
- Ykskaksvaan
Noilla oireilla on syytä hakeutua lääkäriin, jos ne häiritsevät elämää. Riippumatta siitä onko tauti "varmasti" SLE:tä vai jotain muuta. SLE pystytään melko varmasti diagnosoimaan tumavasta-aineilla - ne ovat koholla yli 90 % potilaista. Hintavahan se verikoe on, mutta kannattaa ehdottomasti teettää.
- Sherrym
SLE:n 11:sta kriteeristä neljän on täytyttävä. Itselläni oli pidempään ns. lieviä oireita: väsymystä, lihas- ja nivelsärkyä, lämpöilyä ja ihottumaa kasvoissa. Kävin kyllä lääkärillä, mutta sain aina jotain "perinteisiä" diagnooseja: flunssa, stressi jne. Kunnes kävi niin, että tauti räjähti ihan kunnolla ja edessä oli pitkä sairaalareissu. Siellä sitten varmistui SLE:kin. Sairastuessani olin 19 v.
Suosittelen varaamaan lääkärille ajan, ellet sitä jo olekin tehnyt. - kovia kokenut
Lääkäriin ja heti, varsinkin jos tiedät että anemiaakin löytyy.
Minulla diagnoosin löytyminen kesti vuosia, sain aina vain rautakuureja anemiaan, väsymys kuitattiin opiskelustressillä ja masennus diagnoosinkin sain, eli juoksin kallonkutistajallakin.
Lopulta kun sain SLE:hen liittyvän munuaistulehduksen ja jouduin teholle, niin lääkärit antoivat oikean diagnoosin. - epäilys
Täällä saatiin tänään dignoosi SLE joka myös sisäelimissä? Muuta en sitten tiedäkkään, kun että parinpvän päästä osastolle...Tuma vasta-aineet 1300 ja Senkka 70...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 754377
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺744215Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433619Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163203Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle382850En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142592Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102414IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm331585Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571322Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli831136