Anoreksian vaikutus muistiin ja aivoihin?

AIVOSOLU

Onko teillä ilmennyt mitään aivovaurioita, huonontunutta muistia yms? Musta tuntuu että anoreksian jälkee esim tanssisarjojen muistaminen on ihan mahdotonta ja muistaminen muutenki ja opin kanssa jtnkin hitaammin verrattuna ennen anoreksiaa:( Nyt on siis vuosi anoreksiasta kulunut.

14

3052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 352525

      Hyvän pointin esitit. Itse olen miettinyt kans mitä on tehnyt aivoille ajanjaksot jolloin en ole saanut tarpeeksi ravintoaineita. aivothan tarvii rasvoja jne...
      Muisti on minullakin huonontunut ja olen ollut masentunut.

    • Hippo--

      sama juttu mulla ton muistin kanssa ! en oo ennen ajatellu että liittyis mitenkään anoreksiaan tai mihinkään syömisjuttuihin mut voikohan se oikeesti vaikuttaa ? jos rupee taas syömään nii voikohan muisti palautuu enää ennalleen ?

    • wswrer

      Mulla kans muisyin kanssa ongelmia. Masennusta kanssa...

    • muisti pätkii

      Mä oon ollu 15 vuotta jo terveiden kirjoissa anoreksiasta, mutta muistihäiriöt on jääny. Hankala oppia ihmisten nimiä tai muistaa tarkkoja asioita. Lyhytkestoinen muisti on hyvä, mutta pitkäkestoinen ei toimi kunnolla. Unohdan katsomieni leffojen juonet ja matkoista en muista kuin pääpiirteet. Ihmisten kasvonpiireet, asioiden värit, yms. kuvaileminen on vaikeaa.

    • carambola87a
    • 28

      Opiskelu on ainakin pirun vaikeaa. En muista asioita kunnolla vaikka kuinka pänttäisin, tunneilta ei tahdo jäädä mitään mieleen. En osaa myöskään yhdistää kasvoja nimiin.

    • tahtoo parantua!!!!!

      Kyllä vain! muisti ja keskittymiskyky on heikentynyt hälyyttävästi.
      Lyhyt muisti hyvä, mutta pitkäkestoinen muisti on todella huono.
      En jaksa keskittyä asioihin ja olen masentunut.

      Koska aivot tarvitsee rasvoja toimiakseen, olenkin tehnyt säännön itselleni:
      Pakotan itseni syömään joka päivä 2-3rkl oliiviöljyä tai rypsiöljyä, lisäksi pyrin syömään 2krt/vko lohta, koska lohi sisältää muistille tärkeitä rasvoja.
      Lisäksi mustikka on auttaa muistiin sekä näköön, niin olen ruennut syömään niitä.

    • rauniokasa

      -keskittymiskyky pyöreä nolla ja pitkä miinus perään!
      -muisti todella huono
      -asioitten ja luetun tekstin ymmärtäminen ja sisäistäminen tuottaa vaikeuksia
      -ärtyisyys, suorastaan paranoidiset ajatukset.
      -masennus (helpottunut lääkkeellä)
      -mielettömät, hirvittävät ahdistuskohtaukset
      -pelko keikkea ja kaikkea kohtaan
      -sosiaalisuuden menetttäminen

      siinä joitain.
      Siihen lisäksi kaikki ruumiilliset vaivat. Olen kuin 90-v mummo monivuotisen anoreksian takia!
      Tähän piti mennä, ennenkuin tajusin ja haluan elämän takaisin! Ei vaan ole mikään simsalabim-juttu. Kauhean raskas, pitkä tie edessä, mutta puren hammasta; täältä vielä tullaan, elämä!!!!

      • Anonyymi

        Hei onko tää mun kirjoittama kymmenen vuoden takaa? Ihan samat jutut mulla jääneet pahan anorexian jälkeen!


    • Myöhäistä katua

      Minua ainakin varoitettiin monta kertaa, mutta eihän sitä itselle koskaan mitään käy.
      Opiskeluun menee yötkin, kun mikään ei jää mieleen. Väsymys ei tietysti paranna tilannetta... On nloa, kun eimuista enää oikein mitään, jotain vanhoja asioita, mutta siihen se sitten melkein jää. Ihan kuin vanha mummo olisi.
      Mutta sitä sai vain sen, minkä ansaitsi ja silti harmittaa ja pelottaa.

    • jasmiiina

      Lyhyt muisti on mulla ainakin huonontunut... Unohtelen pikkuasioita.

    • memma1

      Olkaa huoleti! Muisti kyllä paranee kun syöt kunnolla,etkä ole enää alipainoinen!!!

    • minnam1

      Minä myös kärsin muistivaikeuksiata silloin kun olin masentunut ja alipainoinen.Mutta nyt kun olen tervehtynyt niin muistikin toimii normaalisti.Tsemppiä kaikille!

    • Anonyymi

      Kun en syönyt mitään niin tuntuu että silloin opin juuri helpommin :'). Todistuksen keskiarvo tippui juuri parantumisen jälkeen ja opiskelu tuottaa enemmän ongelmia, kun sairastaessa opin asiat kerrasta. Ihan puoli vuotta siis tästä anoreksiasta, että ei ole kyse asioiden hankaloitumisesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      983
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      670
    Aihe