Kone Glans huijaa edelleen

kusetuksen uhri

Joo. Tuli tuossa talvella ostettua Kone glanssilta Linhai atv 600 merkkinen mönkkäri. Tiedän, tiedän että on kiinan vehje ja Kone Glans joka ei ole palstoille kirjoittelunkaan perusteella mitenkään kunniallinen liike takuiden tai muutenkaan asiakaspalvelun osalta.

No kerronpa seuraanvan tarinan: Eli ostin kiinanihmeen kyseiseltä firmalta, kävin mönkijän hakemassa n 900km päästä ja laite kärryyn tehtaan paketissa ja takaisin. Tai no kärryyn se laatikko ei sopinut piti purkaa laatikosta ja hieman kasata mm pyörät alle ja sitten kärryyn. Ja siinä tuli tehtyä virhe, nimittäin ettei tullut laitetta siellä liikkeen pihalla koekäynnistettyä. No kotona laitteen täysin kasattuani ja käynnistettyäni ei kun pakittaamaan tallista pihalle, ja kas kummaa, öljyt pihalle öljynlauhduttimesta. Eli tässä vaiheessa tuli ajettua laitteella 4m taakse, ja 4 metriä takaisin talliin.

(ec hyväksyttyjä koneita ei kuulemma ole laillista myydä ennen kasausta/luovutushuoltoa asiakkaille.. tämän kuulin jälkeenpäin)

Ja eikun soittelemaan Glanssille ja tiedustelemaan mitäs nyt tehdään. Ehdotus että laita laite tulemaan meille me korjataan. Matkaa on suuntaansa n 900km joten en siihen suostunut jo senkään takia että laite olisi pian saatava käyttöön. Toinen ehdotus että vie lähimpään jäähdytin korjaamoon he maksavat kustannukset kyllä, paitsi että lähin jäähdytinkorjaamo on noin 200km päässä. No sitten sanoivat että tilaavat ja lähettävät minulle kokonaan uuden öljynlauhduttimen takuuseen, jos asennan sen itse ja näin sovittiinkin.

Vielä samana iltana nettiä selatessani löysin ebaystä kawasakin lauhduttimen joka oli mitoiltaan suhteellisen lähellä originaalia. Hintakaan ei ollut paha n. 130e tulleineen suomeen joten päätin sen tilata senkin takia. Laitoin seuraavana päivänä viestiä Glanssille ettei heillä välttämättä tarvitse minulle uutta lauhdutinta hankkiakaan jos he korvaavat tämän minulle. Laitoin sähköpostia, yritin soittaa ja tekstaria myös. MIHINKÄÄN EI ENÄÄ vastattu mitään. Ei varaosapuoli, ei itse Kari Glanskaan ei kukaan. Ilmeisesti vastuita ei kanneta ja takuista ei kanneta huolta.

Sain sitten tilaamani lahduttimen jonka myös asensin ja sovitin paikoilleen, ja eikun menoksi. No seuraava huolenaihe olikin kun mönkkärin liikkeelle sain että missäs valot ovatkaan. Virtalukko sökö valoasennossa ja jarruvalo palaa koko ajan, eli katkaisimet (molemmat!!) rikki!!

Laitoin myös näistä viestiä Glanssille ja ukaasin että jos ei sähköposteihin aleta vastaamaan tai osia ei ala takuuseen kuulumaan laitan asian eteenpäin.

Kuluttajariitalautakuntaan tämäkin asia piti laittaa. Viimeisin vastaus oli ollut riitalautakunnalle tältä "firmalta" seuraavanlainen:

"kiistämme valittajan väitteet ja vaatimukset otsikon asiassa täysin.
"herra piip" ei ole yleensäkään näyttänyt toteen että ko mönkijässä olisi jotain vikaa ollut. Ko laite olisi esim. voitu toimittaa meille tarkastettavaksi ja korjattavaksi.

Hän on papereiden mukaan tilannut jotain Honda/ Suzuki-osia, joita vaatii meitä maksamaan. Täysin perusteetonta Eivät ole edes tämän koneen osia. Emme voi tällaisia maksaa.

Näin ollen kiistämme vaatimukset."

No eipä siinä. Näin oli sovittu alunperin että osat tulevat takuuseen ja sen olisin toki ottanutkin jos olisivat ne minulle lähettäneet, mutta eipä ole vastauksia eikä mitään muutakaan selvitystä kuulunut.

Riitalautakunta pyysi lisäselvityksiä ja ne myös sinne lähetin. On paikallisen korjaamon lausunto ja kuvia rikkoontuneesta lauhduttimesta koneella. Mutta kun Kone Glans tykkää yrittää huijata ja laistaa velvotteistaan ja takuun huolehtimista niin saavatpahan tapella. En ole varmasti ensimmäinen, ainut ja viimeinenkään jota tämä "firma" kusettaa.

Mitä tästä opimme? Pienin varauksin erehtymistä kiinanihmeisiin ja varsinkin välttäkää tätä Kone Glans nimistä "firmaa". Palstatkin kertovat karua kieltään Ko "firman" toiminnasta.

PS: Karpokin on kyseisen firman epäselvyyksiä joskus paljastellut. Olisiko kellään videota tallessa että saataisiin video youtubeen.

TÄMÄ EI JÄÄ TÄHÄN!!

108

33815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huooooh

      Tilaat ebaysta ja seuraavana päivänä firmaan lähetät mailia, ettei heidän tarvikkaan lähettää varaosaa??? Katos taas peiliin ite

      • Pyhhiä kanssa.

        Täysi IDIOOTTI koko aloittaja. Vaikka juttu onkin vanha.


    • uhri toinenkin

      v.. ittu mitä urpoja tosiaan ihmiset täällä ovat. eli jos vaikka olisikin ostanut ja asentanut muun kuin siihen sopivan osan myyjä velvollinen korjaamaan tai toimittamaan alkuperäisen osan tai sen arvoisen korvauksen. mikä teillä urpoilla on lukemisen ymmärtämisessä?

    • Sonic Empire

      Pointtihan tässä on se, että aloittaja on itse ostanut lauhduttimen netistä ja pyytää nyt Kone-Glansia korvaamaan tämän, itse ostetun tuotteen.

      Tähän KG:n ei tarvitse suostua, he voivat lähettää takuuseen oman lauhduttimensa eikä aloittajalla ole mitään naputtamista siihen.

    • Kokeillaanpas näin

      Eihän tässä ole mitään muuta virhettä tapahtunut kuin että asiakas itse ei ole halunnut toimia firman antamien korjausohjeiden mukaisesti. Firma olisi a) huoltanut sen itse tai vaihtoehtoisesti b) korvannut lähimmän huollon tekemät korjauskulut ja c) lähettäneet vielä uuden osankin TAKUUSEEN.

      Ja mitä tekee asiakas? Alkaa sooloilemaan ja valittaa kuluttajansuojapalstalla.

      • Ruikuttajat

        Kolmekonetta ostanut K.O Firmasta eimitään valittamista.Henkilöitä tekvät kaupan ja sitten hetivalittamaan sadakseenhinnanalennusta tai purkaaksenkaupan.


      • Anonyymi
        Ruikuttajat kirjoitti:

        Kolmekonetta ostanut K.O Firmasta eimitään valittamista.Henkilöitä tekvät kaupan ja sitten hetivalittamaan sadakseenhinnanalennusta tai purkaaksenkaupan.

        Miten ihmeessä jollain voi olla noin heikko kirjoitustaito?

        "Kolmekonetta ostanut K.O Firmasta eimitään valittamista.Henkilöitä tekvät kaupan ja sitten hetivalittamaan sadakseenhinnanalennusta tai purkaaksenkaupan."

        On tuo kyllä järkyttävää nähtävää, en muuta sano.


    • takuuta ei ole

      kone glans. mitäpä tuohon sanomista. kusettajia ovat kuulemma olleet aina. jos kaikki menisi niinkuin kuuluisi ei täällä kukaan firmasta kirjoittelisikaan. ainakaan huonossa valossa

      • mikkosika68

        itselleni tullut kaikki ko. myyjältä ihan ok. ja toimineet. takuu pelaa jos toimii toimittajan ohjeiden mukaan! ei Mersukaan maksa remonttia uuteen autoon jos se on viety Deltaan tai itse korjattu :)


      • SELlisti

        Olen ostanut useita tuotteita heiltä ja kaikki on toiminut erinomaisesti, jopa harvinainen varaosa löytyi kohtuullisessa ajassa vaikka oli kiinan kone. Hyvä firma.
        P.S. Heillä on munaa olla oman timintatapansa takana eikä heti suostu kaikenlaisiin asiakkaiden älyttömiin vaatimuksiin, ryhdikästä toimintaa.


      • Anonyymi

        Kusettaako ne muillakin elämän osa-alueilla???


      • Anonyymi

        Mistä se Karpon filmi löytyy?


    • näin on

      Eipä vastaa Kone-Glans takuitaan. Kaksi kuukautta olen osia odotellut ja
      mitään ei ole kuulunut.
      Kun kone ei nyt niinn vallan tarpeellinen ole, niin mielenkiinnosta odottelen ja
      katson kuinka kauan kestää.
      Hoidan tietenkin asian jollain lailla.
      Kannattaa todella varoa heidän toimintaansa

      • Ei enää ikinä

        Voit odottaa ja kauan. Tästä tapauksessa on kyllä aikaa jo kuutisen vuotta. Vuoden verran taisteltiin sieltä ostetun skootterin kanssa, että korjataanko se vai ei. Skootteri vietiin muutaman ajon jälkeen takaisin, kun "tehot" hävisivät. Eivät saaneet korjattua, kun eivät saaneet osia ja ties mitä. Lopulta skootteri haettiin pois ja laitetiin kuntoon muualta hommatuilla osilla, omaan laskuun tottakai. Kone -Glans ei ollut kiinnostunut hyvittämään tai mitään.
        Kertakaikkisen ihme liike. Paikan päälle kun meni kyselemään, missä mennään häviää kaikki liikkeessä olevat työntekijät kuin p...u saharaan. Olis varmaan voinut kantaa liikkeen sisällön mennessään, mutta mitä sitä kuraa ulos kantamaan.


    • ei ikinä halpaa

      mie ostin kans kiinan ihmeen mallia new hammer 110 nuorisomönkijä.ei ole toiminu päivääkään ja nyt ollu rengas ja kaasari remontissa pariviikkoa kone lanssilla ko täälä meillä päin mikään korjaamo ei ota kyseisen liikkeen koneita huoltoon

      • aaaapeli

        sulla tulvii kaasari siinä,koska sinne pääsee paskaa kannattais laitta bensan suodatin


    • tyytymätön

      kuullostaa kovin tutulta.. perk... tilasin virranjakajan reilu puolivuotta sitten ei kuulu ei näy, eikä vastata puhelimeen eikä sähköpostihin ei mitää. Sellanen paja että ei tarvitse asioida

    • Rami -71

      HAHAHAAA! Siinä vaiheessa kun öljylampuista luovuttiin ja tuli sähköt ni Kiinalaisilla meni sormisuuhun ja sieltä persiihi.. :) 2,5 vuotta sitte ostin ite mönkkärin ja kävin kattomassa näitä Kinuskeja ja totesin vaa että ei saatana...Menin Sporttikoneeseen Saloon ja ostin Pollen 850 XP ja eikä ole ikinä tarvinnu työkalu laatikkoa avata, paitsi sen verran et vaihdoin vaijerin tilalle synteettisen narun. Mut se täytyy sanoa et kyllä KG saa sitä vaihtoehto kamaa erittäin halvalla niinku harrastekäyttöön mut kattoo ny hiukka mitä ostaa. Ja saahan siltä merkkikamaa myös esim Brigss&Stratton moottoreita varmaa 10 eri kokoa ja edulisesti. Kylnois kaupois kannattaa hiuka järkee käyttää, ku ostat uutta ni älä HELVETTI koske ite siihe...takuu raukeaa just sihe paikkaan.

    • paska liike

      joo mun kaverikin osti bse 140cc mallin kone glanssiltä ja sai ihan täyttä PASKAAAA heti kun ekan kerran käynnisti sai polkee 30 minuuttia enne kun starttas ja sitten ei kynyt yläkiorroksia ja booas vitusti ja sitten kun koitti soittaa liikkeeseeen niiin kukaan ei vastaa sitten ei muuta kun korjaamolle jossa sanottiin että koko romu on ihan paskana oli kuulemma alakerta solmussa ? huolsi kummiskin ja sinne meni 100e lisämaksuu ja sittenhä se toimi sellaset 30minuuttia kunnes uudestaan paskaks eikä kukaan taaskaan vastaa sieltä koneglanssilta sitten rupee menee hermo kun 700e suoraa roskii vittu mitä kusipäit !!!!!

    • uuuu

      ranuan halpahalli eli työkaluässä myy myös näitä kiinan romuja ja ei oikein toimi takuu ja palauttaa saa jos sattuu,,,, köyhien rahastajia

    • joensuulainen

      telalinko laukesi parin päivän käytön jälkeen.vaijerit paskana,kuminen vetopyörä mureni,kelan kulmavaihteen messinkinen ratas murusina,jäljellä pelkkä tappi.lähtee vielä jollakin tavalla käyntiin,puristukset selvästi pienemmät kun uutena ja moottorin ääni samanlainen jos hakkaisi rukkasia yhteen.metallia ilmestyy öljyn joukkoon,vaihdoin päivän käytön jälkeen uudet ja taas sama juttu.rakkine lähtee huomenna takaisin.pitäisi olla muutama linko varaosina jos tuolla meinaa kevääseen asti pärjätä.

    • uusavuttomia?

      Alkuperäisessä narinassa KoneGlans toimi paremmin kuin hyvin. Ei heidän olisi tarvinnut sanoa muutakun että tuo tänne ja katsotaa. Nyt sentään antovat monta ehdotusta ja silti ei käynyt asiakkaalle. Mikä aivopieru on tilata itse osat Ebaysta ja alkaa vaatimaan myyjäliikettä korvaamaan ne?

      Muutenkaan en voi käsittää vajakkeja jotka ostavat 500€ mönkijän ja olettavat sen olevan sama kun 3000€ merkkilaite.

      • Shaissee vai ei

        900 km ajela noin vain. Eikö ole kattavaa huoltoverkkoa KG llä suomessa. Taidn jättäytyä tämän firman tuotteista. Asiakas laittaa rahaa tuotteeseen ja se hajoaa niin kyllä se harmittaa todela kun odotukset ovat korkealla mainospuheitten vuoksi.
        Täytyy KG astata tuotteistaa täydellisesti.


    • tade_ta

      Ostimme kone glansilta kazuma jaguar 500 long -merkkisen mönkijän, hinta 4760. Itse piti kasata ja kolmannen kerran jälkeen lumitöitä tehtäessä, vinssi meni rikki. Takuu ei kuulemma korvaa vinssejä. Ehdottivat, että ostaisimme vinssin itse motonetista ja laittaisimme paikoilleen itse, korvaisivat tuon vinssin hinnan. No kerroin, ettemme tuollaisia osaa asentaa, jolloin lupasivat soittaa takaisin, mitä tehdään. Soittivat, että mönkijä transpointin kyytiin ja heille korjattavaksi. Nettisivuilla kerrotaan että takuun on 6kk. Mutta nettiostoksissa takuu / tuotevirhetakuu tehtaalta on aina 2 vuotta.

      • 4xkazuma jaguar 500

        Noin se hyvä takuu pelaa. Urpot täällä valittaa tyhjästä.
        Jos kerta näyttöä riittää, niin tehkää rikosilmoitus tai joku muu ilmoitus jonnekin, minne kuuluukin, älkääkä täällä huutako joka nippelin puutteesta.Ääliöitäkö te olette??


      • Anonyymi
        4xkazuma jaguar 500 kirjoitti:

        Noin se hyvä takuu pelaa. Urpot täällä valittaa tyhjästä.
        Jos kerta näyttöä riittää, niin tehkää rikosilmoitus tai joku muu ilmoitus jonnekin, minne kuuluukin, älkääkä täällä huutako joka nippelin puutteesta.Ääliöitäkö te olette??

        Kaikki Kiinalaisia romuja ostavat ovat köyhiä ääliöitä, sillä mitä sitä pskalla tekee kun pellotkin on vuokralla.


    • trollllolololllll

      uliuliulii

      • uliuli paskaa möin

        Kone Glansin myyjä vastaa.


    • nainen 67

      joopa joo nämä valittelijat,tiedättekö mikä on OHJEKIRJA siihen kannattaa tutustua.ja toimia sen mukaan eikä leikkiä mitään ihmemiestä.palvelua saa jos ymmärtää käyttäytyä,et silleen ,ylensä kaikki viat on asiakkaassa.
      Ostin pojalle 70cc krossipyörän,ja pelittää hemmetin hyvin ja sen jälkeen likalle skootterin,ja vielä ittelleni krossimönkkärin.TOIMII KAIKKI HELVETIN HYVIN kun lukee ohjekirjan läpi,seuraavaksi ostan pojalle 125cc pyörän.JA OLEN TYYTYVÄINEN
      tv nainen 45v tampere

      • mikkosika68

        Itsekkin varaosia ym. tilaillut ko. talosta ja toimitus ollut aina alle 3vrk !!! eli todella nopeaa. en voi valittaa sen verran hyvää tavaraa ja edullisesti tullut.
        Pitää toki muistaa että tonnilla ja satasellakin on eroa :)
        Kiinassahan ne suurin osa merkkikoneitakin tehdään tänä päivänä mutta ehkä laadun valvonta niissä hiukka parempaa ja näin ollen hintakin korkeampi.
        Ihan on toimivia kone-glanssin tuotteet olleet ja takuut pelaa.


      • rampe 66

        älä valehtele .missään tapauksessa ei toimi . sulla tuskin edes on noita koneita ,olet ehkä vaan tuttu tai sukua sille glunssin paavolle . omat kokemukset erittäin huonoja tosta firmasta . varmaa jotain valitun kansan porukkaa .


      • Anonyymi

        vitun apina mee takas kouluun se kirjotetaan crossi ei krossi.

        että muistat, kieritä croisantti perseesees ja hymyile! :)


    • Hanski1

      Hyvä tietää, tämä varoituksen sana. Jos ostan, osallistun samalla venäläiseen rulettiin. Panosta kannattaa miettiä.

      • Anonyymi

        Jos firmalla olisi asiat kunnossa, ei tätäkään aloitusta olisi syntynyt.


    • yrittäjä

      Tässäkin asiassa ihmetellään KUKA kirjoittaa!!! PITÄISI ihmetellä MIKSI kirjoitettaan!!!
      Jos KG asiat on kunnossa ja yhtiö hoitaa asiansa hyvin tai ainakin kunnolla niin EI tarvitseisi kirjoitella!!!
      HOX HOX!!

      Kyllä myyjän tarvii huolehtia AINA ettei tule negatiivista palautetta.
      Varmin tuhon tie yritykselle on päästää negatiiviset asiat julkisuuteen. Nämä on meille normaaleille ja rehellisille yrittäjille ja myyjille aivan perusasioita.

      • japad

        Mikä ihme on toi HOX! HOX! ??


      • höh höh höööö

        hei sulle hox hox miksiköhän liike pysyy pystyssä jos se olisi niin huono kun jotkut kuvailee.Aatteleppas sitä.


    • toimitus

      Samat ongelmat, nuoriso mökijä. Kansi lähes irti eikä toimi vieläkään. Eivär vasdtaa puhelimeen ja eivätkä sähköpostiin. Maksetti mönijä etukäteen , toim itus siirtyi viikosta viikoon. Lopulta soitin Salon poliisin kehoittivat tekemään tutkintapyynnön. Lopyulta tuli ja valmiiksi rikkinonainen. Todellinen huhaa virma ja kuitenkin kauppa näyttää käyvän---miksi tähän ei puuitu jokin taho---likkuu hämärän rajamailla

    • KG on vitusta

      kone glans huijjaa serkut ostelleet mönkkäreitä sieltä eikä ole kg sen jälkeen laittamassa takuuseen vaikka hyväksyy ja luppaa takkuun, vitun paska osto paikka

      • Anonyymi

        Vaikeaa porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeaa porukkaa.

        Sinäpä sen sanoit!


    • poreamme1

      Vuoden vanha, tosi vähäisellä käytöllä ollut poreammeen pohjatulppa ei aukea. Vedet sisällä. Kääntönuppi vispaa tyhjää sitä kääntäessä. Ei ole kuulemma takuun piirissä. Väittäisin että kyseessä on suunnittelu virhe jos tulppa pääsee jumittumaan niin syvälle ettei enään aukea. Käskivät tunkea sinne veitsenkärkeä ja vääntämään se väkisin auki...ja entä sitten kun väännän sen ja veitsi tekee pintoihin painaumia, niin onko se sitten muka enään vesitiivis? Entä se toimimaton vaijeri....sanoivat että osta lavuaarinpohjatulppa siihen! -joopa joo ja tyylipisteet sen kuin nousevat

      • at4egf

        Vaikka takuu olisi mennyt umpeen, niin myyjällä on virhevastuu myymästään tuotteestaan. Voit vedota siihen ja vaatia Glansia korjaamaan vian. Lisäapua saa kuluttajaneuvonnasta.


    • HILRA1

      Ostin helmikuulla 2013 12,5 hv brigest&sratonin uuden moottorin. Puhelimella varmistin onko kone alkuperäinen ameriikkalainen. Kone on nyt paikoillaan Stiga
      Park Senator ruohonleikkurissa.ON todellakin alkuperäinen ja toimi tosi hyvin.
      Kiitos vaan Kone Glansille.Oli vielä tosi edullinen.

    • Juu-uh

      Glans tarkoittaa englanniksi terskaa että hyvä nimi pojilla

      • Anonyymi

        Glans tarkoittaa ruotsinkielessä kiiltoa......... ja englannin kielessä........ tuota tuota.. mikähän se nyt oli. Hyvä nimi pojalla........ja ikätytöllä.


    • so far so good

      Olen ostanu glanssilta vuosi sitten Sonik New Fly skootterin, ajettu nyt vajaa 3000km ja tänä keväänä Bashan 250 S5 tieliikennemönkkärin. Molemmat toimineet tosi hyvin, skootterissa oli pa-anturissa jotain häikkää. Soitin glanssille ja sain uuden parissa päivässä. En ollut mitenkään innokas lähettämään takuuhuoltoon mokoman takia kun itsekin pystyy vaihtamaan. Palvelu mitä olen heiltä saanut on ollu aina hyvää mutta enpä ole liioin ensimmäistä puhelimeen vastaajaa haukkunutkaan suut ja silmät täyteen.
      Mahtaisiko meissä asiakkaissa koskaan olla mitään vikaa jos asiat ei joskus sujukaan... En ole mikään glanssin kätyri enkä ota kantaa muitten kauppoihin glanssilta. Varmasti sielläkin virheitä tehdään. Mutta on se vaan niinkin että asiallisella omalla käytöksellä mahdollisissa ongelmatilanteissa voi monesti päästä parempaan lopputulokseen. Näin ainakin minun kohdalla..

      • Anonyymi

        Tuuri peliä tuntuu olevan. Mutta he, jotka haluat ajaa varman päälle, ostavat kyllä muualta kuin kone-glans ilta.


    • ukko3

      Glans on aina jättänyt takuut hoitamatta. Jos yrität soittaa, ei yleensä vastata lainkaan ja jos vastataan niin sanotaan vaan "en tunne asiaa" ja läpätään luuri kiinni. Niin monessa eri keskustelupalstassa jo kerrottu tämän firman faktat että ihan turha itkeä jälkikäteen jos sattuu tuolta jotakin tilaamaan,

    • eräjorma

      jaa..itsellä kyllä homma pelasi enemmän kuin hyvin.mönkkäri tuli viikossa ja takuuseen sain renkaan ilman mitään kummempia kyselyjä ja tuli muutamassa päivässä.

    • Onneksi en tilannut

      Mitä se kertoo kyseisestä firmasta että kukaan ei viitsi vastata puhelimeen. Soitin kahteen eri numeroon ja toisesta ei kukaan vastaa ja toinen menee vastaajaan jossa nais ääni ilmoittaa vastaajan olevan täynnä. Sähköpostiinkaan ei ole tullut vastausta.

    • huijjatun kaveri

      MISSÄ MEIDÄN MÖNKIJÄT OVAT?!?!?

    • pettynyt5

      En todellakaan suosittele tätä firmaa kenellekkään !!!!

    • jorge6

      Meillä kävi niin että ostimme sieltä poreammeen joka oli valmiiksi halki..soitto liikkeeseen ja seuraavana päivänä tuli uusi pihaan ja vanha vietiin pois...ainakin tämä asia hoitui mallikkaasti..

    • Ei valittamista

      Minulla ei ole ollut mitään ongelmia kyseisen firman kanssa,tilasin puhelimella niittokoneen vuosia sitten tänne ( 800km päähän) ja kaikki tuli kotiin asti ajallaan. Vara osia olen tilannut postitse tai matkahuollonkautta.Puhelimella olen saanut aina yhteyden.
      Ihmettelen aloittajan touhua,ei ole helppoa olla liikkeenpitäjäkään ,kun asiakkaaksi saa koko kansan kirjon (pöljät mukaan luettuna)!

      • miesx-yli50v

        Onko niittokone kiinalainen tekele? Ongelmia on nimenomaan kiinalaisissa koneissa, joista suurin osa on silkkaa hupenevien raaka-ainevarantojemme haaskausta.


      • Reiska P

        Uudessa Jaguarissa meni etuiskari jumiin ja sp-viestillä sain uuden takuuseen muutamassa päivässä. Ei kauheesti moitittavaa toimintaa!


      • Repe S.
        Reiska P kirjoitti:

        Uudessa Jaguarissa meni etuiskari jumiin ja sp-viestillä sain uuden takuuseen muutamassa päivässä. Ei kauheesti moitittavaa toimintaa!

        Mutta eipä ollut Kiinan ihme. Jaguarin tehtaat ovat vieläkin Britanniassa, mutta brandin omistus on Intialaisella teollisuusyhtymällä.

        Volvon henkilöautoryhmän omistaa Kiinalainen "Geely Group" autofirma, vaikka tehtaita on Ruotsissakin. En tiedä, miten iskareiden tilaaminen sujuu vai onko moitittavaa toimintaa.


    • Hyviä kokemuksia

      Olipas epämääräisiä valittajia, jossakin saattaa olla perää mutta kyllä Glans on hoitanut asiansa ainakin minullepäin kunniakkaasti kun asialinjalla pysyy eikä mene tyrimään kuten tuo "Kusetuksen uhri".
      Paketointiin saisivat vähän panostaa, aurinkopaneelit tulee melkö köykäsissä paketeissa mutta ehyenä pysyneet kuiteskin.

    • no mitä helvettiä ostat sieltä jos kerran tiedät että on paska firma,turha enää vinkua

    • Jees man!

      Eipä noi mönkkärit siellä Glanssilla näytä mitään maksavan - jos ostais 20 ja pyytäis niitä kasaamaan ne, sekä koeajamaan ennen rahtia.. Jos ja kun osa olis susia, niin ei muuta kuin kaupan purku - sillä olenhan kuluttaja.. Ja tämä sama joka kuukausi traktorista mopoihin...

    • gfrhsdfga

      Vai ostaa joku vielä Kone-Terskasta tavaraa.

    • Humppu

      Taidat itse olla se pahin huijari ja kusettaja !!!

      • Terskapojat ei osaa

        Kone terska on vitun paska liike ostin mopon sieltä: hyena evo 50 enkä omista onneks sitä paskaa enää!! hajos sillee iha mukavasti aina välillä, oli lanssilla varmaa 5 kertaa takuukorjaukses mut se korjaus ei ikinä oikeen tainnu onnistuu. :D


      • Anonyymi
        Terskapojat ei osaa kirjoitti:

        Kone terska on vitun paska liike ostin mopon sieltä: hyena evo 50 enkä omista onneks sitä paskaa enää!! hajos sillee iha mukavasti aina välillä, oli lanssilla varmaa 5 kertaa takuukorjaukses mut se korjaus ei ikinä oikeen tainnu onnistuu. :D

        Ketähän huijasit, kun olet saanut kapistuksen myytyä ?


    • Omistaja Italiassa

      Tilasin Kone-Glansilta varaosia noin 7kk sitten ja mitään sieltä ei näköjään saa kuin tyhjää odottelua,osti vasta nyt osat muualta kun en jaksa näiden "myyjien" turhia lupailuja,en suosittele kyseistä liikettä kenellekään.Tuotteet ei kestä huoltopojat ammattitaidottomia ja odotellaan kun takuu menee umpeen.

    • Lue aina takuuehdot

      No johan on aloittaja ollut varsinainen pöljä
      Ajaa 900 km hakemaan kiinalaiskoneen ja takaisin ja sitten vielä tilaa ebaystä
      toisen merkin varaosia
      Eikö olisi ollut helpompaa ja halvempaa ja hiton paljon vaivattomampaa tilata kone rahdilla kotiosoitteeseen.
      Ja jos ei toimi niin paluurahdilla takuukorjaukseen
      Kun kerran alkaa sooloilee niin usein käy niin kuin tässäkin tapauksessa että kun mitään ei ole paperilla sovittu niin näytöt on vain suullisen sopimuksen varassa ja niitä on aika vaikea kuluttaja-asiamiehen sumplia
      Takuu käytännössä raukeaa jos itse kosket työkaluillasi värkkiin
      Takuukorjauksen rahdin maksaa useinmiten asiakas valitettavasti itse

      • Lue aina takuuehdot

        Lisäys vielä että asiakas on aina velvollinen tarkastamaan tuotteen sen luovutushetkellä eli ihan oma vika jos et tuotetta koekäyttänyt ja rahdin mahdolliseen takuukorjaukseen maksat itse
        Älä liikettä syytä jos itse toheloit ja hölmöilet
        Tokihan se harmittaa jos epäkurantin tavaran saa mutta suurin vika tässä oli asiakas itse


      • Lue myös laki
        Lue aina takuuehdot kirjoitti:

        Lisäys vielä että asiakas on aina velvollinen tarkastamaan tuotteen sen luovutushetkellä eli ihan oma vika jos et tuotetta koekäyttänyt ja rahdin mahdolliseen takuukorjaukseen maksat itse
        Älä liikettä syytä jos itse toheloit ja hölmöilet
        Tokihan se harmittaa jos epäkurantin tavaran saa mutta suurin vika tässä oli asiakas itse

        >> Lisäys vielä että asiakas on aina velvollinen tarkastamaan tuotteen sen luovutushetkellä eli ihan oma vika jos et tuotetta koekäyttänyt >>

        Muuten kirjoitit hyvää asiaa, mutta tämä lause oli puppua. Ei mitään tuollaista velvoitetta ole. Jos ostan K-raudasta ruohonleikkurin, ei minun tarvitse sitä siellä myymälän pihalla pärisytellä. Vien sen pakkauksessa kotiin ja starttaan sen siellä. Myöskään kuluttajansuojalain määrittelemä "tavaran virhe" ei edellytä mitään koekäyttöä myyjän pihalla.

        "Tavaran virheen" korjauksesta vastaa myyjä. Ostajan ei kuulu maksella mitään rahteja mihinkään suuntaan.


    • ei ikinä

      Tosi tyhmä asiakas jos menee tuollaisesta putiikista mitään ostamaan. Sehän on ollut jo Karpon ajoista jatkuvasti mustilla listoilla. Syyttäkää itseänne.

    • emily5

      Your choice of shoes should depend upon the color and style of your karen millen dress and your level of comfort in the shoes.

    • just näin

      Aivan huippu firma. Kaikki tilaamani koneet toimineet kuin junan vessa ja takuutkin pelaa moiteetta. Kyllä totuus on se, että jos ei osaa asiallisesti asiaansa esittää ja menee vielä tilailemaan jostain ebaysta, niin voi tosiaan katsoa peiliin. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

    • Tosi roteva.

      Vai on kone-Glans huippu firma? Minun mielestäni se on aivan tavallinen palveleva konekauppa. Ostin käytetyn kiinan pojan tekemän mönkkärin yksityiseltä henkilöktä. En tiennyt ostaessani, että se on Kone-Glanssin maahantuoma. Osoittautui sitten, että se mönkijä ollutkaan ikuinen, vaan siihen tuli käytössä kaikenlaisia vikoja. Menin kysymään Kone-Glanssilta löytyykö varaosia. Vastaus oli että kyllä löytyy. Kolmen vuoden käytön jälkeen ja usean varaosan ostaneena voin vian todeta, että kyllä sieltä varaosat löytyy hyllystä ja aina ne ovat myös sopineet sekä toimineet.
      Vaihdoin tuon mönkijän sitten isompaan, joka ei ollutkaan heidän maahantuomansa ja yllätys yllätys siihenkin tuli käytön myötä vikoja, myös niihin olen saanut varaosia Kone-Glanssilta.
      Mitä me tästä opimme? Aivan tavallinen konekauppa palvelee asiaksta, koska se on sen tehtävä.

      • polaris the paras

        Jos on vain 12 kk takuu mönkkärissä niin heti pitäs alkaa varotusvalot vilkkumaan.
        Parhaimmissa koneissa on 48 kk takuu ( Honda ja moni muu)
        Osta vähän ajettu Polaris käytettynä niin säästyt takuu tappeluilta.


      • japeli
        polaris the paras kirjoitti:

        Jos on vain 12 kk takuu mönkkärissä niin heti pitäs alkaa varotusvalot vilkkumaan.
        Parhaimmissa koneissa on 48 kk takuu ( Honda ja moni muu)
        Osta vähän ajettu Polaris käytettynä niin säästyt takuu tappeluilta.

        Kone glanssissa myydään pelkkää paskaa


    • Laatutavaraa

      Onkohan käyttäjissä jotain vikaa???Olen ostanut lumilingon sekä puutarhajyrsimen Glanssilta ja toimineet moitteetta.Kaikki laitteet saadaan kyllä rikki väärällä käyttötavalla ja välittämättä käytönlaadusta ja huolto-ohjeista.Lisäksi mönkijän ja laitteenteho tulee huomioida k.o käyttötarkoitukseen.

    • Palveleva kone

      Ihan tavallinen konekauppa ja palvelu.Jättää kuluttajariitalautakunnan päätöksen hyväksymättä/maksamatta ja asiakas joutuu käräjäoikeuden kautta hakemaan rahoja.Palveluahan se tämäkin on.Niinpä, ihan tavallinen konekauppa ja palvelu.

    • hyenaviehautaan

      Älkää ikinä ostako hyena evo 50 ostin glansilta ja viikon ajon jälkeen hajos sama toistunu viikon välein ja siinä on iha helvetin ärsyttävä rajoitettu cdi ei näin...........

    • Tyytyväinen

      No, mikä mitäkin on? Nyt on ruohonsyöjä, päältä ajettava sellainen toiminut hyvin 12 vuotta. Kaksi kertaa huollettu paikallisessa konekorjaamossa a' 100 euroa hakuineen ja tuontineen. En voi moittia kyllä tuotetta enkä myyjää.....

    • Että näin!!

      Jos ostat kiinalaisen varaudu korjaamaan sitä jo ennen ensikäyttöä. Vaihda pensaletkut ja säädä venttiilit laita kunnon öljyt niin ei tarvitse jälleenmyyjää kiusata. Jos on peukalo keskellä kämmentä unohda helvetissä kiinalaiset moottori vehkeet ja osta honda!!!!!!

      Kone glansina en antais kiinalaisille tuotteille kun takavalotakuun ja piste. Mutta ei taida suomessa uuden myynnissä tuo toimia?

      Kone glansilta varmaan saa ihan merkkikamaakin josta ei tarvitse myyjää piipata.

      Kiitos että näitä kiinan maahantuojia on vielä ja jotka jaksavat kuunnella vielä päänauontaa että naapurin honda toimii paremmin ku tämä honkkari. Niistä osaava värkkää ihan soivan pelin.

      • A.J.K

        Kyseinen firma ollut todella luotettava ja edullinen. Ollut pitkään kauppasuhde ja jatkuu 👍


    • Yllättynyt

      Mönkkäreistä en mutta on kymmenkunta vuotta vanha halkomakone Glanssilta tilattu. Nyt kun tarvitsin osia (toisen kerrran laitteen historiassa) niin eilen 14:sta maissa tilasin puhelimella osat ja tänään 19 jälkeen sain osat postista. En kyllä näin nopeaa toimitusta odottanut, Salosta Polvijärvelle on kuitenkin jonkun verran matkaa, on siinä postinkin logistiikka pelannut.

    • Lechtori

      Monien kommentoijien kirjoitustaidoista päätellen liike vetää puoleensa tietynlaista asiakaskuntaa.

      • Anonyymi

        Eli vähävaraisia, yksinkertaisia ja kirjoitustaidottomia kuten jo mainitsitkin.


    • ostanlisääkin

      Hyvin toimivia nauloja olen joskus ostanut: Ei mitään valittamista.

    • BRISBEN

      ajattele positiivisesti

    • Spafriikki

      Onko kellään kokemuksia tai havaintoja Glansin luettelossa myynnissä olevasta infrapunasaunasta mallia KO25 Luxury ? Näyttää olevan sama kampe eri nimellä jollakin muullakin katalogissa.

    • toimii000

      Kateellisten puheita. hyvä virma

    • Listen22222

      Olisi heti pitänyt lähettää tuote heille kun he pyysivät sek korjaukseen. Tämä on normaali tapahtuma kaikessa kun tulee vikaa. Kun itse alkaa korjailemaan ja tilaamaan osia noin tuote ei enää kuulu myyjän vastuuseen. Ostaja on itse tässä virheen tehnyt.

    • öözipentti

      Karille ei kannata soitella, reissaa ulkomailla. Mikäs siellä möllötellessä aurinkotuolissa. :-)

      • Oppes123

        Oletpa melko hölmö....


    • Naantali

      Minä sain sieltä hyvää palvelua, kun ensin pääsin puhelimella läpi. Varaosa vanhaan porealtaaseen tuli seuraavana päivänä postissa.

    • Tavarantoimittaja

      On vain tyhmiä asiakkaita.

      • tyhmäasiakas

        on vain tyhmiä asiakkaita ,,,,,,,hienoa puhetta romunmyyjältä ,,,,,,


    • repäseppäsiin

      Tilasin lumilinkoon lingon hihnan 13x880 ja no tulihan se ja maksoi 25€ postit mutta liian pitkä hihna ja myyvät joka kiinan linkoon samaa ylipitkää hihnaa kokoajan..Sitten kun laittaa kysymys osioon asiasta palautetta niin eivät tietenkään julkaise sitä sinne.!

    • Jza

      Oliko hihna heidän myymään linkoon? Palautitko ja saitko rahat takaisin?

    • Anonyymi

      Vastaan alkuperäiseen viestiin näin.
      Pitää huolehtia siitä kuka markkinoi ja mitä. Jos kiinalaiset myyvät täällä tavaraa niin tavara on laadukasta ja halpaa.
      Suomalaiset trokarit lähettelevät tarjouspyyntöjä jaille 200miljoonalle kiinan yrittäjälle jotka kokoavat laitteita kadulta tehdashalleihin. Tosiaan kadulla kootaan tiettyjä menopelejä. No ei siinä mitään kun valitaan komponenetteja sieltä ja täältä , pääasiassa lapset tekevät työt jotta saavat kupposen riisiä. Lopputulos saattaa olla loistavasta täysin toimimamattoman väliltä. Tietysti Suomalainen ottaa laitteen siltä ketä halvimmalla lupaa toimittaa ilman mitään lisäkuluja. Kertoo hinnan 100 kertaiseksi ja myhäilee tyytyväisyyttään jos joku sattuu ostamaan sellaisen. Toinen menetelmä on kyhätään jonkinlainen piirustus printtipaperille j alaitetaan menemään, tarjpuspyynnön kera, mitä maksaa kun valmistatte näitä 1000kpl erissä. Matriaaleista ei puhuta mitään aineen paksuudet saa valmistaja päättää, hitsauksen koot ovat merkitsemättä , ainoa tärkeä seikka on että on silmälle hyvän näköinen ja väri houkutteleva , hintaa ei saisi olla nimeksikään ,
      ja asiakas itse laittaa pultit kiinni niin ei tarvitse CE merkintää olla
      koska ostaja on itse kasannut laitteen toimiteuista osista.
      Täydellisen tyhmää syyttää Kiinaa , Suomalaisia pitää syyttää kun tilaavat tarkoituksella kelvotonta roinaa , kun kuluttaja joka ei asiasta ymmärrä mitään ostaa muutaman ajan kuluttua uuden samanlaisen susikappaleen. Laite jossa on moottori pitää olla Japanissa valmistettu jos haluaa että toimii loputtomasti. Jos haluaa että auto on sääntöjen mukainen niin pitää ostaa Aasiasta , Europpalaiset ovat huijanneet iankaikkisesti , 1960 -2000 luvulla Sakasalaiset autot savusivat niin ettei perässä voinut ajaa Varsinkin Mersedes merkkiset. Nyt on huijattu huijauksen perään , mutta se ei ihmisiä haittaa , kauppa käy kun nätin näköisiä ja naapurillakin on sellainen.
      Joka lähtöön löytyy tavaraa, valitkaa oikein omaan tarkoitukseen sopiva.

    • Anonyymi

      Hyvä että pidät puolesi.Tää kone glans on huijari firma eli tarkkana pitää olla,

    • Anonyymi

      Itse sain erinomaisen hyvää palvelua takuukeississä. Nopea vastaus ja mutkattomasti sujui uuden osan lähettäminen.

      Mallikasta toimintaa.

    • Anonyymi

      Meinasin ostaa kone klannsilta lumilingon, mutta näiden surkeiden kokemusten perusteella jätän ostamatta. Ei ole aikaa tapella takuuasioista.

    • Anonyymi

      Eikö siellä ole jo kolmas sukupolvi hui kauppaa tekemässä?

    • Anonyymi

      Mistä se KARPON filmi löytyy???

    • Anonyymi

      9 vuotta olin peruskoulussa nykyisen toimitusjohtajan rinnakkaisluokalla. Halikossa kyllä tiedettiin jo 90-luvulla, että heidän huuhaa puljusta ei hyvää tavaraa saa.

    • Anonyymi

      Olin aikeissa tilata täältä ruohonleikkurin mutta taidan jättää tilaamatta. Merkki on outo ja jos jälkimarkkinointi on heikkoa niin ei uskalla.

      • Anonyymi

        Ei todellakaan kannata glanssilta tilata yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Ostin lumilapion jonka varsi oli poikki vuonna -89 en vieläkään ole saanut luvattua ehjää lapiota.

    • Anonyymi

      Ostin kesäkuussa uudet airot veneeseen.

    • Anonyymi

      Linhaissa ja muissakin on moottorissa on 15w40 kesäöljyt ensiasennuksena.
      Eivät toimi Suomen pakkasessa.
      Talvella pitäisi käyttää täyssynteettistä öljyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      402
      4075
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      225
      2024
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1510
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      993
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      947
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe