Sauna

Jokueräs

Olenko ainoa jonka tauti tuntuu oikein innostuvan saunomisesta. Kun käy illalla saunassa, niin seuraavana aamuna liikkeelle pääseminen on yhtä tuskaa. Kaikki nivelet tuntuvat olevan aivan jäykät...

Onko tässä nyt lopetettava saunominen tyystin vai onko joku keksinyt jonkun keinon helpottaa seuraavaa aamua?

7

4903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fibroilija

      mikä sairaus sulla on
      itsellä fibro enkä ole voinut käydä saunassa enään vuosiin koska seuraavana päivänä en pääse ylös sängystä

    • Jokueräs

      Tällä hetkellä diagnoosi on määrittelemätön niveltulehdus, vahva veikkaus olisi spondylartropatiasta, mutta tarkempaa tietoa ei vielä ole.

    • tuututuu

      Mulla kanssa joku epämääräinen spondylartropatia, ja saunominen pahentaa oloa. Samoin säänvaihtelut sekä rasitus.

    • Viileä vesi

      No saunaan ei ole ollut asiaa kymmeniin vuosiin, mutta on siihen kiertotiekin. Jos sulla on amme, niin saunan jälkeen makoilet 25-26 asteisessa viileässä vedessä puolisen tuntia, niin et tule kipeäksi.
      Niin, tai jos on 25-26 asteinen vesi uima-altaassa niin sitten.

      Katinkullassa pystyn käymään kaikissa niissä siellä olevissa sanunoissa, kun päälle päätteeksi menen uimaan kuntoaltaaseen puoleksi tunniksi, jossa vesi on 25-26 asteista. Silloin en tule kipeäksi. Muussa tapauksessa kivut ovat hirvittävää tuskaa, ja olen kaksi päivää pelistä pois.

    • "spondylagrobaatti"

      Mulla oli pahimman polvitulehduksen aikana saunassa vieressä kaivokylmää vettä ämpärillinen. Kastelin pyyhkeen siihen ja kiedoin polville ja heti kun lämpesi, kastelin taas. Sillai pystyi olemaan saunassa ilman seuraavan päivän tuskia. Ja se oli oikeastaan aika kivaa muutenkin, kun oli kuumaa ja kylmää.

    • ....

      Jääkylmä suihku tai avantouinti saunan jälkeen auttaa mulla. Mut tosiaan pitää olla sitten oikeesti kylmää vettä. Tai sit pidempi aika. Kesällä pitää olla järvessä paljon pidempään kuin kesällä avannossa. Myös hyväksi olen havainnut, että kaataa ämpärillisen jääkylmää vettä niskaan saunomisen päätteeksi.

    • satu35

      itselläni nivelreuma 17 vuotta ja huomannut samna että saunan jälkeen rupeaa nivelet jäykistymään noin tunnin päästä.kylmä suihku tosiiaan helpottaa jonkun verran..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      93
      1798
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1367
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1188
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1147
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      56
      1036
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      68
      910
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe