Ei nyt ihan jumissa, mutta 10 vuotta vanha 2-pisteohjaus (Merc. hallintaboksit, Teleflex kaapelit, Morse jakorasiat) on alkanut vähän turhan paljon ahdistaa...
Aina se jäykkä on ollut, koska kaapelia ja mutkia on paljon, mutta... jos olisi kokemusta miten vähän voitelisi niitä yms/tms ja millä aineilla/vehkeillä?
En ala mitään osia vaihtelemaan, enkä varsinkaan osta sähkövempaimia !
Hallintakaapelit jumissa
8
559
Vastaukset
- 26
Oon joskus kuullut sellaisesta ihmeaineesta kuin rasva. Rohkeimmat käyttää jopa CRC:tä. Mikäli kuitenkin haluat pelata varmanpäälle, niin laita liukuvoidetta.
- Hyvä "26" !
Aivan, juuri näin! Miksen minäkin sitä tajunnut, voi pölöä!
Pyydän anteeksi - ANTEEKSI
Ehkä Sinullakin on vielä joskus flaikkarivene..? - mökkiolisivaihtoehto
Hyvä "26" ! kirjoitti:
Aivan, juuri näin! Miksen minäkin sitä tajunnut, voi pölöä!
Pyydän anteeksi - ANTEEKSI
Ehkä Sinullakin on vielä joskus flaikkarivene..?Turha vitt....la ihan ok vastaukselle. Itse menit aloittamaan ketjun täysin typerästä aiheesta.
Tiedät, että paskakin valuu ylhäältä alaspäin, joten aloita se flaikkaribaylainerin rasvaus vaikkapa sillä CRC:llä sieltä flaikkarilta. Pikkuhiljaa se valuu sitten muuualle. Jos ei vörki, myy se ikivanha laho kenkälaatikko ja hanki itsellesi oikea vene. Muuten turha tänne tulla huutelemaan. - Kiitos sullekin
mökkiolisivaihtoehto kirjoitti:
Turha vitt....la ihan ok vastaukselle. Itse menit aloittamaan ketjun täysin typerästä aiheesta.
Tiedät, että paskakin valuu ylhäältä alaspäin, joten aloita se flaikkaribaylainerin rasvaus vaikkapa sillä CRC:llä sieltä flaikkarilta. Pikkuhiljaa se valuu sitten muuualle. Jos ei vörki, myy se ikivanha laho kenkälaatikko ja hanki itsellesi oikea vene. Muuten turha tänne tulla huutelemaan.Vene on kotimainen. Beikuista en sano mitään ettei tule pyyhkeitä...
Tiedän kait, että öljy/rasva on se aine. Mutta vähän teitä fiksummat ymmärtävät kyllä, että tarkoitin tällaisia juttuja kuten :
- missä olisi ehkä se tyypillinen "jumipaikka"
- saako tollaisiin kaapeleihin pursotettua/valutettua stuffia helposti
- onko kovinkin vittumaista purkaa kontrollikoppia
- olisiko ehkä jokin pienehkö tekninen parannus, millä saisi liikkeet kevyemmiksi
- tämänkaltaisia asioita
Kiitos vain, jos löytyy avuksi fiksu ja samojen asioiden kanssa tapellut.
Voi tietysti ehkä olla, että hommaan sähkötoimilaitteita apuun. Siihenkin asiaan ovat vinkit tervetulleita. Hyvää kesää! Taas mennään viikonloppuna - rasvarirauno
Kiitos sullekin kirjoitti:
Vene on kotimainen. Beikuista en sano mitään ettei tule pyyhkeitä...
Tiedän kait, että öljy/rasva on se aine. Mutta vähän teitä fiksummat ymmärtävät kyllä, että tarkoitin tällaisia juttuja kuten :
- missä olisi ehkä se tyypillinen "jumipaikka"
- saako tollaisiin kaapeleihin pursotettua/valutettua stuffia helposti
- onko kovinkin vittumaista purkaa kontrollikoppia
- olisiko ehkä jokin pienehkö tekninen parannus, millä saisi liikkeet kevyemmiksi
- tämänkaltaisia asioita
Kiitos vain, jos löytyy avuksi fiksu ja samojen asioiden kanssa tapellut.
Voi tietysti ehkä olla, että hommaan sähkötoimilaitteita apuun. Siihenkin asiaan ovat vinkit tervetulleita. Hyvää kesää! Taas mennään viikonloppunaOlen ite rasvaillut kaapeleitani näin: irrotan kaapelin moottorista, liittimet ja mutterit pois. laitan n. 20 sentin muoviletkun(muistaakseni 12mm)mantteliin asti, letkuklemmarilla siihen tiukkaan, automaattiöljyä letkuun, sopivaksi veistellyn venttiilitapin viimeksi letkun päähän klemmarilla kiinni ja sitten 12V.n kompuralla paineilmaa venttilistä sisään. Välillä pysätän kompuran, paineen alentamiseksi, yhtään kertaa ei ole letku haljennut. Kun öljyä valuu kahvan päästä, sillon sitä on koko matkalla
- 22
rasvarirauno kirjoitti:
Olen ite rasvaillut kaapeleitani näin: irrotan kaapelin moottorista, liittimet ja mutterit pois. laitan n. 20 sentin muoviletkun(muistaakseni 12mm)mantteliin asti, letkuklemmarilla siihen tiukkaan, automaattiöljyä letkuun, sopivaksi veistellyn venttiilitapin viimeksi letkun päähän klemmarilla kiinni ja sitten 12V.n kompuralla paineilmaa venttilistä sisään. Välillä pysätän kompuran, paineen alentamiseksi, yhtään kertaa ei ole letku haljennut. Kun öljyä valuu kahvan päästä, sillon sitä on koko matkalla
selkeään kysymykseen selkeä vastaus
- no-fun
Yleensä jäykkydestä seuraa kaapelin katkeaminen ja 10v on jo merikäytössä varsin hyvä ikä. Toki kunnolla rasvattuna kaapeli on lähes ikuinen.
Eli jäykkyys on lisäksi osoitus kaapelin heikosta kunnosta jota toki voit tekohengittää mikäli saat öljyn oikeaan paikkaan. Kaapelissa on todennäköisesti jo ylimääräistä tavaraa joka myös aiheuttaa kitkaa.- kiitti näistä
keskityn varmaan kaapeleihin ja nimenomaan kaasukaapeleihin. Kait se on näin tietenkin, että kun vaihde on jo päällä, jäykkyyteen vaikuttaa vain kaasukaapelit. Ongelmahan on se, että ajossa kaasun säätäminen on jäykkää, yleensä hakkaan kädellä sitä **tun vipua...
Enää tarvii löytää tsemppiä hommaan; ei se hauskaa ole eikä helppoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752