Chili, taimien kuivuneet lehdet??!!

ML

Elikkä olen kasvattamassa chilejä ja nyt huomasin että taimien lehdet ovat kuivuneet(??) ovat kellastuneet!
Kosteutta on. Ovat olleet auringossa välillä ulkona mutta melkein kokoajan sisätiloissa valossa. Tässäkö vika?? Siis suora auringonpaiste?? Pystyykö vielä taimia pelastaa??

4

3433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M

Todennäköisesti liika suora aurinko on lehdet polttanut. Eipä kaiketi parane kun siirtää varjoisempaan paikkaan ja toivoa kasvin kasvattavan uudet lehdet.

• ML

Ja mä kun aattelin antaa aurinkoa noille taimille :D No joo..

Kattelin tossa et alimmat lehdet olivat suurimmissa osissa taimia kuivuneet mutta seuraavat ei kaikissa ollu ja monessa oli vielä lisää tulossa lehtiä..

Mutta onneksi taimia sentis oli paljon ja jos edes osan saisin pysymään hengissä ni hyvä :D

• Auringonpolttamista

Auringonpolttamat muuten näyttävät siltä että lehdessä on sellaisia ihan vaaleita laikkuja vähän niinkuin palanut läpi melkein rei'iksi. Mutta jos lehti on vain aivan kulahtanut ja kuivunut kokonaan keltaiseksi, niin sitten syy on varmaan muualla. Oletko lannoittanut? Syy voi olla liian vähä tai liika lannoitus tai liika kuivuus tai liika kuumuus esimerkiksi.

• ML

Lehdet on kuivuneita, reunoilta. Haalean vaalean ruskeita. Osa on enemmän osa vähemmän ..

Paikka jossa taimet on nyt saatta lämpö kohota 30 asteeseen ehkä ylikin, suihkutellut olen lämpösinä päivinä ja katsonut ettei multa liikaa kuivunut. Yöllä lämpö saattaa laskea 15 jos ei alemmas.
      Puutarhan kesä lannotetta olen kerran viikkoon antanut.

Kattelin taimia, ei ne ihan nuupahtaneita ole, pystyssä on :) Lehdet lähinnäkin on kärsineet. Lehtiäkin kumminkin näyttäisi tulevan.

Jäi muutama taimi siirtämättä isompii purkkeihin niin ne on kärsinyt eniten.. Niitä varmaankin en saa enää pelastettua :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      104
      2617
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      101
      1667
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1515
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      14
      1226
    5. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      22
      1028
    6. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      963
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      44
      911
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      119
      896
    9. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      334
      814
    10. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      813
    Aihe