Elikkä olen kasvattamassa chilejä ja nyt huomasin että taimien lehdet ovat kuivuneet(??) ovat kellastuneet!
Kosteutta on. Ovat olleet auringossa välillä ulkona mutta melkein kokoajan sisätiloissa valossa. Tässäkö vika?? Siis suora auringonpaiste?? Pystyykö vielä taimia pelastaa??
Chili, taimien kuivuneet lehdet??!!
4
2972
Vastaukset
- M
Todennäköisesti liika suora aurinko on lehdet polttanut. Eipä kaiketi parane kun siirtää varjoisempaan paikkaan ja toivoa kasvin kasvattavan uudet lehdet.
- ML
Ja mä kun aattelin antaa aurinkoa noille taimille :D No joo..
Kattelin tossa et alimmat lehdet olivat suurimmissa osissa taimia kuivuneet mutta seuraavat ei kaikissa ollu ja monessa oli vielä lisää tulossa lehtiä..
Mutta onneksi taimia sentis oli paljon ja jos edes osan saisin pysymään hengissä ni hyvä :D
- Auringonpolttamista
Auringonpolttamat muuten näyttävät siltä että lehdessä on sellaisia ihan vaaleita laikkuja vähän niinkuin palanut läpi melkein rei'iksi. Mutta jos lehti on vain aivan kulahtanut ja kuivunut kokonaan keltaiseksi, niin sitten syy on varmaan muualla. Oletko lannoittanut? Syy voi olla liian vähä tai liika lannoitus tai liika kuivuus tai liika kuumuus esimerkiksi.
- ML
Lehdet on kuivuneita, reunoilta. Haalean vaalean ruskeita. Osa on enemmän osa vähemmän ..
Paikka jossa taimet on nyt saatta lämpö kohota 30 asteeseen ehkä ylikin, suihkutellut olen lämpösinä päivinä ja katsonut ettei multa liikaa kuivunut. Yöllä lämpö saattaa laskea 15 jos ei alemmas.
Puutarhan kesä lannotetta olen kerran viikkoon antanut.
Kattelin taimia, ei ne ihan nuupahtaneita ole, pystyssä on :) Lehdet lähinnäkin on kärsineet. Lehtiäkin kumminkin näyttäisi tulevan.
Jäi muutama taimi siirtämättä isompii purkkeihin niin ne on kärsinyt eniten.. Niitä varmaankin en saa enää pelastettua :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812