Tietääkö kukaan mitä tarkoittaa jos synnytyksessä tarjoutuva osa on kohdalla 3?? Onko vauva siis laskeutunut silloin jo niin paljon, että pää näkyy vai onko vielä syvemmällä vai mitenkä? Google ei tuonut vastausta.. Kätilöt hoi, valaiskaa hieman?
Tarjoutuva osa missä?
7
3246
Vastaukset
- miinus1
Jaa-a en tiedä, mulla oli käsikopelolla pään asento -1 ja synnytys meni leikkaukseen.Pitkässä leikkauskertomuksessa sitten kuitenkin lukee että -ei ollut avosuinen tarjonta-
mitähän tuo sitten mahtais tarkottaa kun on plus?? mielenkiinnolla odotan jos joku tietäisi... =) - toinen tulossa
Tarjoutuvan osan korkeutta verrataan johonkin osaan naisen lantiossa. 3 senttiä tarkoittaa, että tarjoutuva osa on 3 senttiä ko.kohdan yläpuolella. Vastaavasti miinusmerkkinen lukema kertoo, että tarjoutuva osa on ko kohdan alapuolella (eli lapsi on laskeutunut enemmän).
Tuo 3 on vielä aika korkealla, jos synnytys on hyvin käynnissä. Itselläni oli ko tilanne, kun olin auki 6 senttiä ja kätilö patisteli pystyasentoon, jotta vauvan pää laskeutuisi kunnolla kodunsuuta vasten (tai jotain).
Selittäkää paremmin asian tarkemmin tietävät.- jaanu1
Siis käsitinkö nyt aivan oikein, että 3 tarkoittaa, että vauva ei ole vielä laskeutunut kunnolla? Itselläni oli ko tilanne, kun olin 10cm auki, jolloin lapsi otettiin ulos imukupilla. Olen käsittänyt, että nykyään ei ns. "korkeita kuppeja" enää tehtäisi. Mikä on siis korkea kuppi? Miten korkealla vauva silloin vielä on?
- toinen tulossa
jaanu1 kirjoitti:
Siis käsitinkö nyt aivan oikein, että 3 tarkoittaa, että vauva ei ole vielä laskeutunut kunnolla? Itselläni oli ko tilanne, kun olin 10cm auki, jolloin lapsi otettiin ulos imukupilla. Olen käsittänyt, että nykyään ei ns. "korkeita kuppeja" enää tehtäisi. Mikä on siis korkea kuppi? Miten korkealla vauva silloin vielä on?
Siis ihan oikeasti! Eikö tällä palstalla käy ketään, joka tietäisi varmasti???
Minä sain sen käsityksen, että tuo 3 tarkoittaa, että lapsi on laskeutunut ja kiinnittynyt, siten kuin se esim. neuvolassa todetaan. Siis mitään napanuoran luiskahdusvaaraa tai vaaraa, että kääntyisi peätilaan ei ole. (en sitten tiedä mikä on suurin arvo, jolla lapsen vielä todetaan olevan kiinnittynyt). Kuitenkin lapsi saisi synnytyksen loppuvaiheessa olla suunnilleen tasolla 0 tai miinustasolla, jotta lapsen pää painaisi avautuvaa kohdunsuuta ja venyttäisi lantion kudoksia ja näin jotenkin vaikuttaisi avautumisen loppuvaiheeseen ja ponnistusvaiheen helppouteen. Mutta kuten sanoin, en ole ammattilainen vaan yritän muistella kätilön puheita synnytyksen keskeltä.
Tarkistin omaa synnytys epikriisiä (siis se lappu minkä synnäriltä saa mukaan ja johon merkitty synnytksen tärkeimmät vaiheet). Siinä taulukko yltää 5 sentistä -4senttiin. Joten olisi 5 senttiä se raja, jolloin lapsen pää on normaalisti kiinnittynyt ja vastaavasti -4 senttiä , että lapsen päälaki on tullut näkyviin, ihan noin villinä veikkauksena.
- toinen tulossa
Pitkän kaivamisen jälkeen Google alkaa raottaa lapsen laskeutumisen salaisuutta. Eli taso johon tarjoutuvan osan korkeutta verrataan on spinataso. Spina taso tarkoittaa lantion keskiaukeaman tasoa.
Oheisesta linkistä löytyy kuvia lapsen pään sijainnista merkkissä tilanteissa www.vsshp.fi/fi/.../Kurkijarvi_lantionpohjalihaksisto.pdf - jeah
minulla oli tuo 3 ja lapsi tul iavosuisessa tarjonnassa
- krt6uhj
tästä linkistä sinä näet ihan oikeasti mitä se 3 tarkoittaa :)
http://www.youtube.com/watch?v=wjup9adM_Zw
Kyllä se vauva tuossa vaiheessa alkaa olla jo hollilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770