Olen kärsinyt vuosikaudet erinäisistä jäsensäryistä ja niveloireista..tänään lääkäri sanoi että mulla luultavasti fibromyalgia..oli mun työterveyslääkäri..reumakokeet olleet normaalit..mitäs nyt sitten? onko jotain kuntoutus tai sopeutumiskursseja? Raskas fyysinen työ tuntuu niin väsyttävältä ja säryt on aamuisin helv...ja paikat jäykkinä..ja saunaan en viitti enää mennä..pärjäänköhän enää jatkossa työssäni?..nämä kaikki vaan pyörii päässä...triptyliä alan kokeilemaan myöskin...
Mitä nyt?
6
223
Vastaukset
- väsyttää
Sii apua..eikö täällä olekaan muita kipuilijoita joilla fibro..tai että olis käynyt sopeutumsikurssill yms..
- fibro kans
Hyvin olet pärjännyt raskaassa työssä jo pitkään.
Miksi et jatkaisi?
Ei siellä kurssilla parane. Siellä vain jumpataan ja lässytetään jotain puuta heinää, jotta henkisesti jaksaisi paremmin.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/fibromyalgia.htm - hupeheijaa
Oletko ollut kurssilla nn fibro kans? Eikös kurssin idea olea antaa uusia näkökulmia kipujen kanssa taisteleville ja antaa tietoa(uuttakin) ja vertaistukea...kyllähän se jatkuva kipuilu vaikuttaa työssäjaksamiseen ja nivelet esim tosi kovillel jos on raskas fyysinen työ...Kurssi ei paranna ketään mutta on takuulla tarpeen monelle..eihän sinne yleensä sinunkaltaiset haekaan..
- fibro kans
Joo. Tässä.
Itse olen ollut selkäni kanssa tollasessa ja en menisi toista kertaa.
http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/(WWWAllDocsById)/AA0A76358FEA5707C225744A002B25FB/$file/ilmoitustaulu 080207 FIBRO Stand 15.pdf
- Kurssin kannalla
http://asiointi.kela.fi/kz_app/KZInternetApplication
Fibromyalgiakurssit ovat kysyttyjä, kuten tuostakin linkistä huomaat, kurssit on jo täynnä.
Mutta pyydä vaan lääkäriltäsi suositus - todistus fibromyalgiakurssia varten, joten se on sitten valmiina, kun ensivuoden kurssipaikkoja aletaan jakamaan.
Kun täällä netissä ensivuoden kursseja ei vielä näy, Kelan toimsitossa voivat olla jo myöhemmin syskystä tiedossa. Joten kantsii kysyä sieltä ensivuoden sopeutumisvalmennuskursseja.
Sopeutumisvalmennuskurssin idea onkin, että juuri sairastanut saa tiivistä tietoa sairaudestaan jo heti alussa,.
Niin tuo on idea, vaikka Kelalta saattaa jäädäkkin asiat välillä roikkumaan. Mä pääsin nivelreumasta kursseille vasta, kun olin sairastanut 30 vuotta, ja uniapneasta kun havaitsemisesta oli kulunut 11 vuotta. Hyvää tietoa silloinkin sain, vaikka olinkin sairastanut pitkään. - väsyttää
Nm väsyttää kiittää sinua nm kurssin kannalla :) :) Täytyy ottaakin puheeksi tuo asia kun menen työterveyslääkärille seuraavan kerran..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!9511990Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla1079076Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.1285069- 1024281
Yksi kuoli kolarissa Outokummussa
-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei824273Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka424203Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti73953Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j113729Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden403613Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle313585