Mitä nyt?

väsyttää...

Olen kärsinyt vuosikaudet erinäisistä jäsensäryistä ja niveloireista..tänään lääkäri sanoi että mulla luultavasti fibromyalgia..oli mun työterveyslääkäri..reumakokeet olleet normaalit..mitäs nyt sitten? onko jotain kuntoutus tai sopeutumiskursseja? Raskas fyysinen työ tuntuu niin väsyttävältä ja säryt on aamuisin helv...ja paikat jäykkinä..ja saunaan en viitti enää mennä..pärjäänköhän enää jatkossa työssäni?..nämä kaikki vaan pyörii päässä...triptyliä alan kokeilemaan myöskin...

6

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsyttää

Sii apua..eikö täällä olekaan muita kipuilijoita joilla fibro..tai että olis käynyt sopeutumsikurssill yms..

• fibro kans
    • hupeheijaa

Oletko ollut kurssilla nn fibro kans? Eikös kurssin idea olea antaa uusia näkökulmia kipujen kanssa taisteleville ja antaa tietoa(uuttakin) ja vertaistukea...kyllähän se jatkuva kipuilu vaikuttaa työssäjaksamiseen ja nivelet esim tosi kovillel jos on raskas fyysinen työ...Kurssi ei paranna ketään mutta on takuulla tarpeen monelle..eihän sinne yleensä sinunkaltaiset haekaan..

• fibro kans

• Kurssin kannalla

http://asiointi.kela.fi/kz_app/KZInternetApplication

Fibromyalgiakurssit ovat kysyttyjä, kuten tuostakin linkistä huomaat, kurssit on jo täynnä.
      Mutta pyydä vaan lääkäriltäsi suositus - todistus fibromyalgiakurssia varten, joten se on sitten valmiina, kun ensivuoden kurssipaikkoja aletaan jakamaan.

Kun täällä netissä ensivuoden kursseja ei vielä näy, Kelan toimsitossa voivat olla jo myöhemmin syskystä tiedossa. Joten kantsii kysyä sieltä ensivuoden sopeutumisvalmennuskursseja.

Sopeutumisvalmennuskurssin idea onkin, että juuri sairastanut saa tiivistä tietoa sairaudestaan jo heti alussa,.

Niin tuo on idea, vaikka Kelalta saattaa jäädäkkin asiat välillä roikkumaan. Mä pääsin nivelreumasta kursseille vasta, kun olin sairastanut 30 vuotta, ja uniapneasta kun havaitsemisesta oli kulunut 11 vuotta. Hyvää tietoa silloinkin sain, vaikka olinkin sairastanut pitkään.

• väsyttää

Nm väsyttää kiittää sinua nm kurssin kannalla :) :) Täytyy ottaakin puheeksi tuo asia kun menen työterveyslääkärille seuraavan kerran..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3276
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1549
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe