Kaikille jotka epäilevät toistensa "todellisuudeen" todellis

Hereillä

Niin kauan kuin ihmisellä on asenne, että edes hänen seurava askeleensa on varma, hän tulee toimimaan jostain "keskuksesta" käsin. Kun hän on tilassa, jossa hän ei tiedä mitään, kaikki asenteet haihtuvat automaattisesti pois.

Tämä kuulostaa muistinmenetykseltä, ja sitä se tavallaan onkin. Erona on kuitenkin se, että muistinmenetys on tahdosta riippumatonta muistin katoamista, kun taas se, mistä nyt puhutaan, on pysyvää tahdon toimintaa, joka karsii kaiken ei-toivotun yhteyden muistiin.

Kun muistiin ei ole yhteyttä, tietämistä ei ole.
Tietääksesi, että tiedät jotain, sinussa täytyy olla ensin ristiriita, halu tietää. Kaikki se, mitä tiedät, sijaitsee muistissasi. Jos katkaiset yhteyden muistiisi, et voi tietää, mitä tiedät. Havaitset ainostaan sen, mitä tapahtuu nyt. Toimintasi on silloin puhdasta vastausta tilanteeseen. Sinun ei tarvitse käyttää muistiasi muuten kuin tarkistaaksesi tosiasioita suunnittellessasi tai katsoessasi jotain tilannetta. Se vie vain pienen osan päivästäsi. Loppuosa päivästä voi kulua puhtaassa havaitsemisessa, puhtaassa hetken kokemisessa, ilman tarvetta tietää mitään muuta kuin se, mitä todellisuudessa on tapahtumassa.
Kun ajat autoa etkä ajattele vaan ainostan nautit ajamisen kokemuksesta, et tarvitse muistiasi. Ajat ajamisen kokemuksellisesta tiedosta käsin. Jotkut liikkeistäsi saattavat vaikuttaa tiedostamattomilta, mutta se älykkyys, joka ohjaa kehon liikkeitä hetkestä toiseen, on tarkka vastaus kyseiseen tilanteeseen. Vain vasta-alkajan tarvitsee ajatella ajamista.

Mitä tarkoittaa elää ainostaan mahdollisuukissa, tässä ja nyt hetkessä, todellisuudessa?

Kävelet ovesta ulos aamulla, ja näet mahdollisuuden työhön lähtemisestä, mutta et tee päätöstä lähteä. Kuljet matkaasi hetki hetkeltä; odotat bussipysäkillä tekemättä päätöstä siitä, nousetko bussiin vai et, kunnes bussi tulee. Silloin toimit suhteessa tuohon mahdollisuuteen tai johonkin toiseen, joka ei ole vielä nähtävissä. Kenties joku ystävä ajaa ohi ja antaa sinulle kyydin. Kenties joku pyörtyy pysäkillä, ja jäät auttamaan. Kenties olet jättänyt jotain kotiin, ja sinun on käännyttävä takaisin.
Mikään ei ole varmaa. Tämän tunnustaminen on "päätöksen puuttumista".

Elämä on sellaista kuin on- tosiasia, että ihmisen täytyy elää.
Kaikki muu sen ulkopuolella on mielikuvitusta, vaikka vastakkaiset väitteet kuulostaisivat kuinka vakuuttavilta.
Ihmisen tulee lopulta oivaltaa tämä totuus. Sen näkeminen ei ole tarpeeksi. Se tulee kohdata ja elää.

Mistä mahdollisuudesta tulee tosiasia?
Tietenkin siitä, jonka pohjalta toimit - aivan kuten nyt toteutat toiminnallasi istua ja lukea tai kuunnella. Kuvaan kuuluu myös se alati läsnäoleva mahdollisuus, että seuraavassa hetkessä saatat lopettaa ja nousta ylös.
Liittyykö siihen päätöstä? Ei. Vain jos siirryt tämän hetken ulkopuolelle, tuot tilanteeseen mukaan valitsijan, jolloin myös päätöksen tarve tulee ilmeiseksi.
Valinta ei ole tosiasia tämän hetken tosiasiallisessa maailmassa. Se on näennäinen muoto näennäisten muotojen maailmassa.

Mahdollisuudet ovat elämän keino valmentaa sinua mahdollista tulevaa toimintaa varten. Ne ovat se ainoa mentaalinen toiminta, jota ei ole mahdollista lopettaa.
Elääksesi mahdolisuuksissa sinun on heitettävä ne sitä mukaa pois kun ne ilmenevät sinulle. Jos et tee niin, alat ajatella ja irtaannut hetkestä.
(Todellisuudesta.)
Mahdollisuudet ovat itsessään hyvin lyhyitä. Sinulla saattaa olla niitä viisi tai kuusi suhteessa mahdolliseen toimintaan. Heti kun yksikin niistä ilmenee, se on huomioitava mahdollisuutena. Huomioitsijan tilan tulee olla sellainen, että hän ei tiedä mitään, joten mahdollisuuden täytyy mennä. Mutta jos mahdollisuus on todellinen - eikä vain halun tai toiveen esiintuoma - siinä katsot lyhyesti tilanteeseen, poimit siihen kaikki liittyvät tosiasiat, ja arvioit kriittisesti kyseisen mahdollisuuden. Tämä valmistaa mielen samaistumaan johonkin toimintaan siltä varalta, että tuosta mahdollisuudesta tuleekin tosiasia. Sitten heität kaiken menemään ja palaat tilaan, jossa et tiedä mitään. jos et tee niin, alat ajatella.
Siellä miss

2

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päähä sattuu

      koska olen hidasjärkine ja yksinkertainen ja näitä kahta vielä enemmän kärsimättömämpi en jaksanut lukea muuta kuin ekan kappaleen, eikö asiaasi voisi tiivistää?

      • hereillä

        voi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8138
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3922
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1400
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      34
      1241
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1122
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1020
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe