Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Puutavaran menekki?

Minni Hiiri

Eli 35m2 terasi on tekeillä ja ei oo hajuakaan kuinka paljon mitäkin materiaalia pitäis hankkia? Joten kiitollinen olisin ohjeista varsinaisen terassilaudan, niskapuiden yms.menekistä tämän kokoisen terassin rakentamiseen.

5

4147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21

      Mittaa terassisi koko eli lautojen pituus ja kerro lautojen leveydellä:
      Laske paljonko metrille valitsemaasi lautaa menee, kun jätät pienet raot. Samoin vaan laskeskelemaan muutkin tarpeet.

    • voi tavaton.

      Voi hyvä tavaton.

      Jos et edes tuollaista osaa itse laskea, men lautatarhalle ja lasketa niilllä.

      Tee nyt ensin piirustukset klupiaskin kanteen ja laske ruutupaperilla, mitä tavaraa tarvit ja montako metriä ja siihen hukkavara päälle.

      Oletko aivan varma, että osaat itse rakentaa sen. Kysy rautakaupasta vasarankäyttöohjeet, kun ostat vasaran.

    • 15+10

      No rallilautaa sulla menee semmoiset 350 metriä muutaman prosentin hukka, olettaen että käytät 95 mm leveää lautaa ja jätät puolen sentin raot.

      Runkoon kuluvan tavara sinun täytyy kyllä itse laskea sen perusteella millaiset rungot olet ajatellut tehdä. Kait niistä jonkinlainen suunnitelma/ajatus on, ei kait sitä terassia muuten voi aloittaa?

    • 15+10

      Ainiin, ja niitä ruuveja menee sitten yllättävän paljon. Terassin muodosta ja niskojen jaosta riippuen semmoiset 4-6 ruuvia rallimetrille eli 1400-2100 ruuvia kaikenkaikkiaan. Kunnollien akkukone kahdella akulla on siis syytä olla varattuna.

      • Näin itse

        Kunnollinen akkukone maksaa maltaita. Keskiverto piuhakone on mielestäni soveltuva.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2132
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1818
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      32
      1802
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1540
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1506
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1412
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1281
    Aihe