10w30 5w40 tilalle

ihniounuuin

2 litraa suurinpiirtein menee 1000km aikana. 5w40. Kannatasiko kokeilla 10w30:stä?

13

1710

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6949348936

Jos sull on tiivisteet noin hajalla ei siellä pysy mikään öljy. Sitäpaitsi 10w-30 on kuumana ohuempaa kuin 5w-40 joten sitä kuluu todennäköisesti enemmän. Taas tiedoksi kaikille että kylmäviskositeetilla (w) ei ole vaikutusta öljyn kulutukseen.

• ,.,,.,.,.,....

Jos yrität öljyillä korjata öljynkulutusta, niin kokeile valvolinen maxlifeä. Mikään öljy ei vikoja korjaa.

• kkkkkkkkkkkkkkkkjjjj

MIstään ei öljyä tipu. Ei läntin länttiä mistään. Ventiilikumit varmaankin siis uusilla, mikäli vikoja miettisi. Jos kumien vaihto ei auta, niin tuskinpa isompaa kandee ruveta tekemään, silä kyseessä halpa vanha auto. Sitten ohjeeksi vain että eikun vaan halpaa litkua sisään sitä mukaa kun kuluu.

• audimies.-.-

millä kilometreillä on tolleen ruvennu syömään? aika paljo tuo 2 tonnille. tosin olen ajanu itse joskus semmoisella, joka vei 4 tonnille. Kumit uusiksi, vaihdapa ne.. ei ole kallistakaan kun teet sen ite, eikä olee vaikea hommakaan.
      Mikäs auto se muuten on?

Itse olen ajanu etupäässä saksalaisilla ja täytyy sanoa, että melko tyytyväinen olen ollut. Muutama seniorin neuvo jos hankit vanhaa saksalaista:

Mersu - vanha c-sarjalainen on luotettavin, pääset suurilleki kilometreille eikä muuten öljyt kulahtele pahemmin. Ajelin vanhaa ceetä jolla oli yli 700 000 mittarissa ja 10 000km vaihtovälillä ehkä desi meni öljyä.

s-mersu on lupsakka ja hieno, mutta siinä kandee muistaa että jos on twincam kone sen nostimet räksyttää jo parissa sadassa tonnissa. Tähän jos teet sen että vaihtelet nokkaketjun pian menee nokat ja joudut vaohtamaan nokka akselinkin. Vanhan ässän moottori ei oo nii luotettava kun halvemman ceen !

Bemari - päälle 300 000 raksuttaa nostajat ja öljyäki kuluu. Riippuu toki yksilöstä. Olen ajanu niilläki 300 ja 500 700 satasilla, joissa on päästy vaihtiväli desin vaiholla.

Audi - näistä kokemusta vaan audi 100:sta ja pelkästään hyviä kokemuksia.
      Tällä hetkelä omistan audi 100:n hinta arvo autolla ehkä 400-500e kilometrejä puolisen miljoonaa ja 10000km vaihtovälillä öljyä menee 1-2 desiä. VUOdonki tiedän, venakopan tiiviste falskaa se on nii hapero ja vanha. Jos vaihtaisin, vuotoa tuskin olis mistään.

Nää on toki vain mun kokemuksiani, mutta sanosin 90% on kokemukset VANHOISTA saksalaisista hyviä uusista mä en tiä mitään

• jnhuyg nuygv yuv

no tämä on corolla ajettu 190 000 tonnia. Kyl tää haisee vähä savulle kuulemma ku perässä ajelee, eli kumit kai on paskat.

• tuumin tässä...

No ite käytän sitä välillä.stp oil treamentia .sitten on tuo toinen stp nous smoke....paksuntaa öljykalvoa... korjaamotkin sitä käyttää olen nähnyt
      oil treamenttia...esim jos teke moottorin sisäpesun ja sit uudet öljyt niin ne suositelee vielä oil treamnttia joukkon uusien öljyjin..no se paksuntaaa kalvoa ja öljynviskositeetiä..

• ubuntum,

niinpä tuli itelleki mieleen. Eli jos ei ala kaivella konetta puoliksi auki niin valikoi ja vaihtelee öljytyyppien välillä ja pistää stp mönjää sekaan voipi jopa auttaakin. On kokemuksia että on auttanuki. Eihän se vikoja korjaa mutta parhaimmassa tapauksessa toi öljys kulutus ienenee selvästikin.

Se on vaan tosiasia se että jokaisessa autossa venttiilikumit on kuluvia osia ja haperoituu, joissain ennemmi joissain myöhemmin. Sehä ei oo vielä ees iso vika. SItten jos pitää alkaa kaivella öljyrenkaita ym niin ei varmaan kande vanhaan corollaan? Mutta tuskinpa siitä nyt öljyrenkaita vielä tarttee ellei se oo ihan joku huoltamaton rääkätty yksilö ollu aina?

• knhiuhunguynguyg

nii jooo huomasin kattoo kirjasta tänään onkohan tolla mitään väliä tässä luki että laatuvaatimukset ois 10w40 mielellään meitsi on pannu aina vaan 5w50 sinne. ?

• jake.tr

no jaaa-a. Saattaahan se vaikuttaaki, iteasiassa paljokin. Kokeileppa siis niitä laatusuositus öljyjä!

• vtti

Liekkö sulla niitä ekoja vtti moottorillisia corolloja? jos on niin kantsii melkein käydä tojolla valittamassa. todennäköisesti on tyyppivika

• nyuyguyunguygy

tää on tälanen 1.3 dx 12 venttiilinenn. Nopeesti tämä kyllä kuluttaa öljyt.

• kantsii kokeilla

Kokeile Valvolinen 10w40 maxlifeä, tosin ei korjaa ihan loppuun menneitä venavarrenkumeja.

• olivo

Ostinpa tuossa 97 mallisen Bravan työmatka-autoksi , autolla oli ajettuna 109.000 km.
      Moottori oli 1.4 .
      En edes pelännyt auton merkkiä koska isäni osti uutena 1.6 Bravan joka on nyt kulkenut 485.000 ja risat ilman mitään remonttia,normaalit kuluvat osat tietenkin vaihdettu mutta moottoriin ei ole tarvinnut koskea eikä vieläkään kuluta öljyä.
      Huollettu on hyvin koska auto tosiaankin on ollut liikkeessä päivittäin.

Ok,ajelin omallani tyytyväisenä läpi talven,kaikki toimi ja meno maistui,öljyä ei tarvinnut lisätä.
      Sitten vei auton öljynvaihtoon jossa siihen laitettiin Mobil 5W-40 öljyä...eli Mobil 3000.
      Täyssynteettinen.
      Ajelin muutaman sata kilometriä ja tarkistin öljyt....mitä hemmettiä.......tikku oli ihan kuiva.
      Otin lisää öjjyä jota sai luritella 1,5 litraa että näkyi tikussa!!!
      Vaihdoin öjyn 10w-40 ja lisäsin taas reilun litran....vieläkin menee joskin vähemmän.

Tarkastelin vanhoja öljynvaihtotarroja ovenpielestä ja huomasin,että autossa on käytetty 5w-50 öljyä.
      Voiko kulutusero olla noin huomattava? Tuo ei kulu yhtään mutta täyssynteettinen menee minne menee,ei ainakaan valu minnekkään koska auton alusta on kuyiva eikä konetilaakaan ole ilmaantunut öljyä.

Tuo Fiatin vanha 1.4 lienee patavanha konstruktio...ehkä silloin ei edes tiedetty täyssynteettisistä mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      247
      4639
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      77
      3086
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1813
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      81
      1470
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1295
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      958
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe