labradorinnoutaja näyttelylinjainen ruokinta

koiraaa

hei minulla on ihana narttu labradorinnoutaja joka on nyt 3 vuotta ja hän on näyttelylinjainen ja paino noin 38kg jolla on hieman ylipaino ongelmana koira syö vain aamulla ja illalla roaylcanin max light ruokaa joka" pitäisi pudottaa painoa" liikuntaa päivittäin on paljon pitkiä lenkkejä teemme . katsoin netistä että narttulabbiksen paino on noin 30-40kg korjatkaa jos olen väärässä
monet tuntemattomat ihmiset aina sanoo "onpas lihavakoira" ei ne oikein tajua että näyttelylinjainen on eri kuin käyttölinjainen välillä ärsyttä ku ne sanoo koirasta noin :( onko muilla vastaavaa tilannetta
mitä ruokaa te suosittelisitte? voisiko koiralla vaan olla huono aineenvaihdunta

15

7415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saysay

Syötä kunnon ruokaa ei mitään lighteja, koira tarvitsee rasvaa ja lihaa eikä hiilihydraatteja. Pienennä annoskokoa. Jos koira on lihonut, se saa liikaa ruokaa. Mikään ruoka ei laihduta, jos sitä antaa liikaa. On se näin yksinkertaista.

• 13+18

vaiha ensimmäisenä merkkiä. rc on rasvasta ja sisältää runsaasti säilöntäaineita. täyttä kuraa siis.

anna ruokaa sen verran mitä kuluttaa. ja lähde lenkille, lenkille ja lenkille. liikunta ja ruokinta on kuljettava käsikädessä, jotta koira eläisi tasapainossa.

• ei ylipainolle !

Aika tömäkän painoinen on sinun tytteli =)
      Meidän tytöllä leikattu labbis -uros painaa 35 kg korkeutta yli 60 cm
      oiskohan 63cm ja minusta sekin on turhan tuhdissa kunnossa =O)
      Kyllähän labbikset kuuluukin olla vankkoja mutta kuulostaa/epäilen että
      koirasi on jo liian lihava...

• Faktaaaaaa

Labbiksen paino 25kg - 40kg ,isolle urokselle ehkä tuo 40kg voi olla vielä normaali paino...

• saysay

Tarkennan vielä, että koira tarvitsee eläinrasvaa, ei esim. kasvisrasvoja, joita nappuloihin tungetaan. Entäs jos vähennät nappulan osuutta, ja annat lisäksi vaihtelevasti lihaa, rasvoineen, nahkoineen tai sisälmyksiä: maksaa, sydäntä, keuhkoja, mahaa... Itsehän syötän lihat raakana, joten luutkin menee, broileri myös. Nappulat on hiilihydraattipitoisia, ja lihottavat. On ruokintavirhe jättää eläinrasva pois koiran ruokavaliosta. Liikunta on hyvä, mutta ei sillä vaan laihdu, jos samalla syö liikaa. Ja toisinpäin: laihdut ilman liikuntaakin, jos vähennät syömisen määrää alle kulutuksen. Koiralla voi myös kerran viikossa jättää jonkun ruokinnan väliinkin.

• Raia

Syötä vähemmän. Meillä esim. 27 kg sakemanninarttu syö 100-125 g kuivaruokaa ja 300-400 g lihoja yms. päivässä, kerran ruokittuna, ja liikkuu vähintään 2, yleensä 2-4 h vapaana päivässä, lisäksi hengailee vielä pari tuntia tallissa mukana. Eli huomattavasti enemmän kuin valtaosa koirista. Kylkiluut tuntuu hyvin, niiden päällä parin millin rasvakerros, ja lihaskunto erinomainen.

Jatkuvasti kylässä ollessa tulee kauhistelua kun ruokamäärä näyttää vähäiseltä, mutta jos koira pysyy sillä hyvässä kunnossa, se on sopiva. Veikkaan että sinäkin syötät aivan liikaa, ja oletettavasti koirasi on ihan hillitön tankki. Kylkiluiden kuuluu tuntua SELVÄSTI, siihen päälle ei monen sentin ihrakerrosta tarvita. Näyttelylinja ei ole mikään puolustus, koira on vain eri RAKENTEINEN kuin käyttikset.

Valtaosa omistajista ei vaan tajua että koiralle se RUOKA EI TUO ONNEA!

• STORYWILLE

suosittelen nutroa,royal canin on liika stydiä..itelläni normipainoinen labbis uros.

• aika paksu

Vähemmän ruokaa enemmän liikuntaa.

Tavalliset kadun tallaajat ei yleensä edes tiedä, että on olemassa erikseen metsästyslinjainen labradori. He näkevät vain liikalihavan koiran - jota monet labbikset on. Väärään suuntaan ollaan rodun harrastajien piireissä menty, kun (hyvin monesti) puolustellaan koiran ylipainoa sillä, että se on näyttelylinjaa...

Alunperin käyttöön jalostettu koira, jonka korkeus on yleensä 54-60 ei todellakaan missään olosuhteissa saisi painaa n.40 kg. Tämä nyt on vaan minun mielipide, mutta siitä pidän tiukasti kiinni.

Meillä syödään energiapitoista ruokaa n. 4dl - 2 kertaa/päivä.

t. käyttölabbispojan (n.57cm/26kg) emäntä

• jllwww

Käyttölabbis narttu, painaa 18,5kg säkä 52.ja saa jahti&vahti nappulaa 3dl päivässä. Mutta esim tänään jäi iltaruokinta välistä ku sai siansorkan.

• ?

Mulla on 10kk ikäinen käyttölabbis narttu. Painaa n.22 kg. Onko liian tukeva? Saa ruokaa noin 2dl- 3dl päivässä. Liikuntaa aamulla n.30 min, iltapäivällä 1-2h ja illalla 1h- 2,5h. Saa jahti ja vahti ruokaa. Onko liian tukeva ja mitä pitäis tehdä? Ruokaa oon vähentäny, ja liikuntaa lisänny, Et miten tästä pitäst jatkaa?

• mehtäläinen

?: Koirasi on ennemmin laiha, kuin lihava. Paino sinällään kuulostaa ihan hyvältä. Jos lantioluut tai selkäranka näkyy, niin koira on liian laiha. Kylkiluut saa tuntua heti ihon alla, mutta ei varsinaisesti näkyä.

2-3dl päivässä ei luulisi riittävän noin paljon liikkuvalle koiralle. 4-6dl/päivä kuulostaisi järkevämmältä, eli 2-3dl/ateria, tätä varmaan tarkoitit?

• ?
        mehtäläinen kirjoitti:

?: Koirasi on ennemmin laiha, kuin lihava. Paino sinällään kuulostaa ihan hyvältä. Jos lantioluut tai selkäranka näkyy, niin koira on liian laiha. Kylkiluut saa tuntua heti ihon alla, mutta ei varsinaisesti näkyä.

2-3dl päivässä ei luulisi riittävän noin paljon liikkuvalle koiralle. 4-6dl/päivä kuulostaisi järkevämmältä, eli 2-3dl/ateria, tätä varmaan tarkoitit?

Joo, sori... Tarkotin tosiaan tota että 2x pvä 2-3dl :) tuli vaan mieleen kun muut mun tuntemat käyttölabbikset on jotenkin hoikempia... Tai ainakin jotku. Mut nyt on hyvässä kunnossa ( ainakin mun silmään) ei liian laiha mut ei lihavakaan. Nähtiin muita kennelin pentuja, niin samanlainen koira oli ku muutki:) samalla tyylillä siis jatketaan :) ja jos tietää et liikkuu vähemmän jonaki pvänä nii voi sit antaa vähemmän ja sit ku taas enemmän ku liikunnan määräki on suurempi :)

• ...

omasta mielestäni koira on normaali sillo ku selkäranka ja kylkiluut tuntuvat. Itselläni on labbis tyttö ja painaa 35 kg. Kyljet ja selkäranka kyllä tuntuvat hyvin ja toki eläimilläki kasvaa lihakset niin tietysti neki painavat.

• Labula

Tietenkin niiden luiden kuuluu tuntua. Mutta jos ne näkyy ulospäin niin koira on aika laiha. Kylkiluut saa kyllä näkyä koiran esim. läähättäessä tai kiertyessä kaarelle. Ennemmin aina hieman hoikka koira, kuin hieman ylipainoinen.

• Labbis fani

Meijän labbis narttu on näyttelylinjainen ja painaa 33kg ja musta meijän koira on lihava... :/ Yksinkertaisin testi miten saat tietää onko koirasi lihava on kokeilla sen kyljistä. Jos kylkiluut tuntuu mutta ei näy koiran on normaalipainoinen. Jos kylkiluut tuntuu vaan silloin kun oikein painat ja etit niitä tai ei tunnu ollenkaan koira on lihava..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe