Jos asunnon myy työn vuoksi toiselle paikkakunnalle (> 900 km päässä) muuton vuoksi ennen kuin on ehtinyt asua siinä itse 2 vuotta, mutta asunto on ollut vuokralla pidempään kuin 2 vuotta, niin joutuuko maksamaan myyntivoitosta pääomaveron (28 %)? Lähinnä siis kiinnostaa, otetaanko sitä asiaa huomioon mitenkään, että ei käytännössä voi enää itse asua asunnossa ja kyse ei ole mistään sijoitusasunnosta.
Asunnon myynti: myyntivoiton verotus ja 2 vuoden asuminen
3
382
Vastaukset
- hmmm....
Se on aika selkeä sääntö että asunnossa pitää olla kirjoilla kaksi vuotta tai omistuksessa 10 vuotta että voi myydä verotta asunnon. Kahdessa vuodessa aunnon hinta tuskin noussut merkittävästi että mainittavaa myyntivoittoa tulee hirveästi. Lisäksi saat vähentää remppa ja myyntikulut voitosta.
- 13+5
Tämä on väärä vastaus. Yhtäjaksoinen 2 vuoden asuminen omistusaikana tuo verovapauden. Mitään 10 vuoden verovapaussääntöä ei ole olemassa.
- 5+5
Sääntö on selkeä: vähintään kaksi vuotta omistettu ja asuttu saman aikaisesti.
Sen jälkeen asunnon luovutusvoitto verovelvolliselle aina verovapaa ja luovutustappio vähennyskelvoton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315736- 363781
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122728
- 292202
- 122147
- 1621906
- 161484
- 1051362
- 1371174