Jos asunnon myy työn vuoksi toiselle paikkakunnalle (> 900 km päässä) muuton vuoksi ennen kuin on ehtinyt asua siinä itse 2 vuotta, mutta asunto on ollut vuokralla pidempään kuin 2 vuotta, niin joutuuko maksamaan myyntivoitosta pääomaveron (28 %)? Lähinnä siis kiinnostaa, otetaanko sitä asiaa huomioon mitenkään, että ei käytännössä voi enää itse asua asunnossa ja kyse ei ole mistään sijoitusasunnosta.
Asunnon myynti: myyntivoiton verotus ja 2 vuoden asuminen
3
379
Vastaukset
- hmmm....
Se on aika selkeä sääntö että asunnossa pitää olla kirjoilla kaksi vuotta tai omistuksessa 10 vuotta että voi myydä verotta asunnon. Kahdessa vuodessa aunnon hinta tuskin noussut merkittävästi että mainittavaa myyntivoittoa tulee hirveästi. Lisäksi saat vähentää remppa ja myyntikulut voitosta.
- 13+5
Tämä on väärä vastaus. Yhtäjaksoinen 2 vuoden asuminen omistusaikana tuo verovapauden. Mitään 10 vuoden verovapaussääntöä ei ole olemassa.
- 5+5
Sääntö on selkeä: vähintään kaksi vuotta omistettu ja asuttu saman aikaisesti.
Sen jälkeen asunnon luovutusvoitto verovelvolliselle aina verovapaa ja luovutustappio vähennyskelvoton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1041199
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907