Laitan tämän tännekin, kun en ole varma kumpaan tämä kuuluu (toinen on tuolla Pelot ja Jännitys -osiossa)
Moi,
Onko muilla hengenahdistusta / jatkuvaa rintakipua lähestulkoon aamusta iltaan kun on heikko periodi ahdistuksen kanssa?
Itsellä tätä on nyt jatkunut jo muutaman viikon, ja se on tosi ärsyttävää.
Tämä ahdistus on nyt iskenyt uudelleen pitkän ajan jälkeen (edellisen kerran se aiheutti unettomuutta ym. stressiä, muttei sentään rintakipua. Se hoidettiin masennuslääkkeillä kuntoon.)
Nyt olen joutunut olemaan tekemisissä enemmän tuttujen kanssa, joille haluan esittää jotain täydellistä tyyppiä, mikä nyt sitten ahdistaa. Pelkään totaalista paniikkikohtausta näissä tilanteissa, jolloin en todella tiedä mitä tapahtuisi (sairaala / sydäri mitä muuta?)
- Huomaan ajattelevani kaikenlaisia selityksiä, että en tapaisi näitä ihmisiä...
- Mutta siis ehkä eniten ihmetyttää tämä rintakipu, ja se lisää tietenkin ahdistusta, koska muistuttaa tästä jännityksestä ja siten lisää sitä. Kävin n. puoli vuotta sitten lääkärintarkastuksessa, missä tutkittiin sydän ym. eikä mitään löytynyt. (Silloin tuntui olevan stressistä johtuvaa rintakipua, mikä töiden helpotuttua hävisikin).
- Pari kaljaa auttaa huomattavasti, mutta krapulassa tämä on moninkertaisesti huonompi & kuolemanpelko on aika hirveä.
- Olen lisäksi huonossa fyysisessä kunnossa ja poltan.
Kivut (esim. rintakipu) osana ahdistusta / stressiä
1
718
Vastaukset
- masennuksesta toipuu
Voi rassu. Mulla on toiseen kertaan paha masennus ja burn out. Olin uupuneiden kuntoutuskurssilla ja siellä tutkittiin kaiiki paikat, samoin oma lääkäri on tutkinut myös fyysisiä vaivoja. Kurssilla oli hyvät lääkärit ja materiaalit, suosittelen! Siellä tuli myös selväksi, että masennus ja uupumusoireisto aiheuttaa myös fyysisiä vaivoja milloin missäkin, ei välttämättä ole sydänvikaa tai muuta sellaista. Silloin kun ahdistaa, ruumis reagoi mielen pahaan oloon milloin mitenkin.
Tilanteesi on tuttu minullekin. Sitä haluaisi olla vain, pingottamatta, omissa oloissaan. Toisaalta se lisää masennusta, koska meitä ei ole luotu olemaan yksin. Toivon, että jaksaisit olla oma itsesi näiden(kin) tuttujen kanssa. Itse uskaltauduin joskus avautumaan ja kertomaan todellisuuden. Kas vain: kullatun kuoren alla oli myös ongelmia, joita toinen ei ollut koskaan kertonut! Toisaalta sitä pelkää, että hylätään, ja sekin kuuluu masentuneen ja uupuneen taudin kuvaan.
Ehkä lääkitys kannattaisi aloittaa uudelleen.
Eli: välttämätttä sinulla ei ole sydänvaivaa, voi olla masennuksesta. Paniikkikohtaus ei aiheuta sydäriä, vaikak se tuntuu juuri siltä. Varaa itsellesi paperipussi ja jos kohtaus meinaa tulla, hengittele siihen, kunnes menee ohi.
Muuten kaljasta: nousuhumalassa olet hyvässä kunnossa, mutta kalja vie aivoista viimeisetkin serotoniinit sekä kehostas B-vitamiinit, joten krapulassa olo on entistä pahempi.
Kokeile käydä seurakunnassa, Jeesus poistaa kuolemanpelkosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .754406Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503095Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333075Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3962152Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171269Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 741186
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291055- 631045
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973