Terve,
Haluaisin tietää mitä on sairaalloinen mustasukkaisuus ja mistä sen voi tunnistaa? Uskon olevani mustasukkainen tällä hetkellä enkä haluaisi mustasukkaisuuden pahentavan enää tilannettani.
Suhteeni meni poikki tässä jokin aika sitten ja nainen luetteli hieman erikoisia syitä suhteen loppumisesta. Kuitenkaan pettämistä tai kolmatta osapuolta ei ollut syynä. Totuus kai oli yksinkertaisesti, ettei häntä vaan napannut suhde enää.
Nyt jälkeenpäin kun tapahtuneesta on kulunut muutamia viikkoja, olen huomannut, että alan tuntemaan suuria vihan tuntemuksia, jos satun näkemään jonkun kaverini juttelevan hänen kanssaan. Itse en pysty kuitenkaan hänen kanssaan juttelemaan mitään. Kaverina oleminen ei varmaankaan oikein onnistu. Näen häntä kuitenkin kohtuu usein yhä edelleen päivittän töiden takia.
Facebookissa tulee vähän väliä jotain hänen tilapäivityksiä omalle sivulleni ja siitä monesti siirry sitten katsomaan hänen profiiliaan hetkeksi. Jokainen oudolta mieheltä tullut kommentti tms ärsyttää. Tietenkään sitä ei kannattaisi mennä katsomaan, vaikka mitä tarinaa tulisi hänen profiilistaan.
Jos hän on skypessa yhtäaikaa, saatan miettiä, että kenenhän kanssa hän mahtaa juuri nyt jutella, jutteleekohan hän jonkun miehen kanssa ja muuta samankaltaista.
Välillä kesken minkä tahansa saatan saaha mieleeni ajatuksia hänestä ja kysymyksiä, että onkohan hänellä jo joku uusi tms. En ole näitä ajatuksia ja tuntemuksia viitsinyt hänelle tietenkään kertoa enkä myöskään kavereilleni, joita olen nähnyt hänen kanssaan juttelevan.
Nyt alkaa kuitenkin olla jo itelläkin sen verran paha olo, että voisko joku auttaa, että mitä tämä oikein on ja miten tästä päästä eroon? Kai se olisi mullekkin parempi, jos voisin lakata kiusaamasta ittiä tommosilla ajatuksilla. Ne ajatukset tulee kuitenkin itsestään, enkä niitä erityisesti mitenkään virittele päähäni. Näitä ajatuksia tuli milloin missäkin tilanteessa. Nyt viimeksi esimerkiksi, kun kävin kavereideni kanssa katsomassa leijonien kultajuhlia kauppatorilla. Kavereiden ja muiden ihmisten seurakaan ei estä niitä ajatuksia tulemasta mieleen. Mitä tässä voisi oikein tehdä?
Sairaalloisesti mustasukkainen
8
684
Vastaukset
- dkkk
Joko poistat sen facebook kavereista tai sitten blokkaat sen sun uutisseinältä (et nää mitään sen juttuja ellet erikseen halua, pysyy kuitenkin kaverina).
Olen myös erittäin mustasukkainen jos olen oikeasti välittänyt naisesta, se tunne on erittäin tukala ja kuten juuri kuvailit seuraa kaikkialle.
Omalla kohdallani parasta terapiaa on ollut juuri tuo että poistan naisen uutisseinältäni, se auttaa keskittymään omaan elämään ja muihin kavereihin. - Mustasukkaisennainen
Suosittelen, että mikäli asia ei korjaannu tai mustasukkaisuus jatkuu uudessa suhteessa niin haet vaikka terveyskeskuksen kautta aikaa terapiaan jossa pääset syvemmin pohtimaan asioita sekä pääsemään yli mustasukkaisuudesta. Mustasukkaisuus voi ohjata elämääsi ja se saa naiset jättämään sinut yhä uudelleen pahimmillaan. Tsemppiä, asiat järjestyy!
- erilainen1
Sairaaloisen mustasukkaisuuden tunnistaa siitä, että yrittää estää puolison vapaa-ajan menemisiä, soittelee pitkin päivää tarkistaakseen missä toinen on menossa varsinkin, jos hänellä on vapaapäivä. Lukee toisen sähköposteja, tekstivietejä ja muutenkin tutkii puhelinta tai jopa haistelee toisen vaatteita jos vaikka toispuoleisen hajuveden tuoksu olisi paidassa. Ei kerro epäluuloisesta käyttäytymisestä toiselle sillä kaikkihan me joskus ollaan mustasukkaisia ja siitä voi joskus toiselle jopa puhuakin. Sairaaloinen mustasukkaisuus voi olla toisen ohjaamista mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Kuka kaveri on huono ja kuka ehkä menettelee, mutta yleensä kaverit ei ole hyväksyttyjä sillä vain hän riittää.
- Ingagill med mera
Siinäs näet sinä AI HE miten analyysit sopivat sinuun joka kohdalla sinä joka katsot itsesi niin mahtavaksi naiseksi että sinun kontrollin alla pitäisi kaikkien olla ja jos ei ole niin sinun miehesi kanssa ei saa edes puhua normaaleista asioista, sinä huolehdit falskilla tyylilläsi että kontrolli on ympärivuorokautista ja pelkäät että joku vie sinulta H ....n luuletko että kukaan haluaisi sinun tossusankariasi joka alistuu käskyihisi ja ottaa vastaan haukut ja itkut ja valitukset. Normaali ihminen elää ja antaa muidenkin elää. Oletko koskaan ajatellut että loukkaat kanssa ihmisiäsi sekaantumalla asioihin joihin sinulla ei koskaan ole ollut osaa ei arpaa, oletko myöskään ajatellut että ystävyyden halveksiminen (miehesi ystävät) on sinulta sairasta touhua, sillä tiedät ettei kukaan voi rakastaa tullaista ihmistä joka omii toisen niin täysin että vaan sinä luulet olevasi joku messias hänelle. Me ystävät muistetan aikaa hänen kanssaan ja hänen entisen heilansa kanssa silloin oli elämä vielä normaalia.
Älä pilaa toisen ihmisen elämää sillä hänelläkin on vaan yksi ainut elämä, ja se ei voi olla niin että sairas mustasukkaisuus sen tuhoaa.Hae hoitoon.
- hentrs3
Itellä on samanlaisia tunteita kuin aloittelijalla suhteessa tai sen päätyttyä. Stalkkaan tyttöystäväni facebookkia, tiedän missä foorumeilla hän kirjoittelee ja luen ne aina. Tarkistan myös häntä kommentoivat fb-kaverit, ketkä flirttailee.
Sairastahan se on, ja siinä tekee vain ittensä hulluksi hulluilla kuvitelmilla. Tunnen itteni ja oon päättänyt, että sanaakaan en sano kenellekään mitä oikeasti mietin, ja yritän olla antamatta sen vaikuttaa arvostelukykyyn naisten suhteen. Sekin on vaikeaa, koska saatan tulla noista synkistä mietteistä niin kiukkuiseksi.
Hylkäämisen pelko. Mitään muuta syytä en oo keksinyt sillä, enkä osaa selittää mistä se johtuu. Kirjoittelen omia fiiliksiä ylös ja yritän löytää tiettyjä ajatusmalleja. Olen huomannut, että mustasukkaisuus iskee samalla tavalla kuin pakkoajatukset, kun ne tunnistaa, niin ne voi blokata heti alkuunsa. Alitajunta on kyllä kiero, aina niitä ei voi vaan blokata. Toinen hyvä keino on ajatella, että jos jotain pahaa tapahtuu, se tapahtuu vaikka kuinka miettisit voisiko se tapahtua ja jos se tapahtuu niin saat kyllä tietää sen. Mitään mitä nyt ajattelet ei muuta asiaa, ja turhaahan tuskaa kannattaa etukäteen kärsiä, kun se ei helpota oloa ollenkaan pahimman tapahtuessa.
Oishan se helpottavaa, jos uskaltais toiselle puhua näistä tuntemuksista. Mutta ei voi, niin likaisia ja pahantahtoisia harhakuvitelmia ne ovat. Nielen mieluummin kaiken.- sukkamusta
Tää on just ku mun omasta käjestä kirjotettu. Ihan täysin samanlain itekkin toimin monesti. Tiiän, että se on todella typerää katsoa mitä hän missäkin puhelee ja kenen kanssa juttelee. Tiedän itsekkin muutamia sivuja joissa hän joskus jotain kirjoittelee. Kerroin tästä eräälle kaverilleni ja hän sanoi suoraan, että mun pitää lopettaa se ihan vaan jo mun itteni takia. Kyllähän sen nyt olen tajunnut, että ei se auttanut yhtään mihinkään vaan oli itseni kiusaamista.
Nyt jo onneksi ollut helpompaa pidemmän aikaa tässä. Huomasin myös, että todella usein nuo ajatukset tuli mieleeni, jos olin nälkäinen. Ruoka kun ei oikein maistunut tuolloin, kun ero oli vielä kohtuu tuore.
Mutta ei se todellakaan mitään mukavaa ollut, sen voin sanoa. Monta kertaa tuli ihan käsittämätön itseinho, kun mielessä pyöri jotain ajatuksia ja sitten jos satuin jotain kautta saamaan tietämään, että niissä mun ajatuksissa ei ollut ihan mitään järkeä eikä totuuspohjaa. Ja jo ne pelkät ajatukset sai mut kiukkuseksi ja en innostunut mistään kavereiden ehottamista ajanvietteistä.
Ite en oo koskaan oikein päässyt jyvälle siitä, että mistä nuo ajatukset ja mustasukkaisuuden tunteet kumpuaa. Jostain ne vain tulee. Voisiko se olla minullakin sitten jokin alitajuinen hylkäämisen pelko? Suhteen aikana en kuitenkaan koskaan niitä tuntenut. Vai voiko nuita aiheuttaa jokin heikko itsetunto tai liian iso ego tms? Tuota itsetunto asiaa joskus miettinyt, koska yksi aika vahva ajatus, joka pakkomielteisesti oli ainakin alkuun päässä, oli sellainen, että ei suhde voi kaatua ellei siihen tule jotain kolmatta osapuolta mukaan. Koskaan en mitään todisteita kuitenkaan mistään kolmannesta osapuolesta nähnyt ja kukaan ympärillä olevista ihmisistä ei koskaan sellaisesta edes mihinkään suuntaan maininnut. Erittäin suurella todennäköisyydellä koko ajatus oli omaa sairasta harhaani. En vain tajua, että mistä nuo voisi johtua. En ole koskaan ollut oikeastaan mikään esillä oleva egoisti, enkä syrjään vetäytyjä. Sellainen keskivertojannu vain.
Itekkään ei oikein uskalla liikaa näistä puhua, kun ne on niin sairaita ja epäluuloisia. Tuolle yhdelle kaverille oon kerran maininnut asiasta. Onneksi se ei julistanu mua sairaaksi hulluksi ainakaan suoraan heh. Pitäs vaan keksiä, että mitä näiden asioiden kans tekis, ettei nää häirittis enää elämää ja mahollisesti mitään ihmissuhteita.
- Herttarouva kesässä
Hei, juuri erittäin mustasukkaisen suhteen jälkimainingeissa menen...ja tahdon vain todeta sen, että aina on toivoa silloin kun itse huomaa että tämä ei ole enää normaalia. Minun kohdallani mies ei ymmärtänyt tekevänsä mitään väärää huutaessaan minulle mm. fb-ystävistäni (joita kaikkia käyn hänen mielestään panemassa), entisistä suhteistani (kuinka olen ikinä voinut olla edes tuon näköisen miehen kanssa, hänen sanoillaan) nykyisistä ihmissuhteistani (niiden kavereiden kanssa haet vain tilanteita missä pääsen iskemään miehiä) jne...jne...
Eli tsemppiä, ja oikeasti, hakekaa ihmiset apua. Älkää tuhotko ihmissuhteitanne jos näette, että itsessänne on jotain korjattavaa. Tämä minunkin suhteeni tähän ihanaan mieheen olisi voitu pelastaa, jos hän olisi itse ymmärtänyt käyttäytyvänsä väärin minua kohtaan. Mutta muuten suhteessa, missä toinen alistaa ja uhkailee, ei ole mitään mieltä. Se vain tuhoaa ja tekee toisesta pienen. Ja se kai rakkauden tarkoitus ei kuitenkaan ole...
Ihanaa kesää kaikille, laittakaa mustat sukat laatikoihin, ja käyttäkää harkiten! - Herttakuningatar.
SItten on miehiä jotka käyttäytyvät kuin Herttarouvan entinen.. Aivan kuin minun entiseni. Käytös ei muutu eikä lopu, pahenee vain.. Ja yllätys yllätys: useimmiten syynä on se oma syyllisyys - kuvittelee muidenkin tekevän sitä mitä itse tekee.
Ja kaava toistuu joka suhteessa..
Hupaisaa varsinkin silloin kun toinen osapuoli yllättyy siitä, varsinkin kun on ensin itse ollut mukana vehtaamassa edellisen kumppanin aikaan..
Mustasukkaisuus pienissä määrin on ok ja välittämistä, tuollaisissa määrin sairaus josta aika harva paranee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709