Jääkiekon aloittaminen

Jääkiekko<3

Voiko ( kannattaako enää) noin 15vuotiaana alkaa harrastamaan jääkiekkoa?
Osaan kyllä luistella ja jopa aika lujaa muihin verrattuna ...
Ja lämyt ja rannarit lähtee kyllä hyvin :)
niin voiko sitä enää alkaa harrastaa vai onko unelmani pilalla :D

114

13403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiekkojunnun faija

      Onhan erilaisia harrastekiekko ja pipolätkä porukoita vaikka kuinka paljon.

      http://www.finhockey.fi/palvelut/harrastekiekko/

      Kilpakiekkoon et valitettavasti pääse mukaan, kuin ehkä jollain pikku paikkakunnalla jossa on todellinen pula pelaajista.
      Käy tsekkaamassa jonkun paikallisen jengin ikäluokkasi pelejä ja harkkoja, niin todennäkäisesti huomaat miten paljon edellä he ovat sinua.
      Ei millään pahalla, mutta näin se vain menee.

      • mm

        Pikku paikkakunnalla asun,, lapissa...


      • niti

        juuri näin omat poikani aloittivat jääkiekon jo 4 vuotiaina ja ovat pelanneet nyt jo 8 vuotta.


      • poika3

        oon 11v voinko enää alottaa jääkiekkoa?


      • JääkiekkoFani
        poika3 kirjoitti:

        oon 11v voinko enää alottaa jääkiekkoa?

        No voit kuite oon 11 ja alotan jääkiekon ku koulut alkaa


      • Poika555

        Oon 12vuotias poika nokialta ja ois paljon intohimoo jääkiekkoon nii kannattaisko mun enää alottaa jääkiekko ku luistelu nopeus on hyvä ja lämärit ja rannelaukaukset sujuu hyvin mut jarruttaminen välillä tökkii ei paljoo mut voiko joku sanoo et kannattaisko alottaa?


      • Poika555

        Huhtikuus 13


      • poika3 kirjoitti:

        oon 11v voinko enää alottaa jääkiekkoa?

        Itse olen 11v harrastin jääkiekkoa aiemmin mutta siitä tuli liian kallis niin lopetin, itse haluaisin jatkaa jääkiekkoa maalivahtina mutta itsessään laji on jo niin kallis että vielä omaisuus pitäisi tuhlata maalivahdin tarvikkeisiin on todella syvältä:(


      • Anonyymi

        Itse olen 15 ja olen taitava jääkiekkossa vaikka itse sanonkin. Huono juttu sinänsä ettei kilpatasolle enään pääse. Sen verran olen käynyt pelejä kattoo että ei kovin moni ikäiseni joukkupelaaja ole kovin paljoa parempi minusta. On tullut ulkojäillä pelattua 7 vuotiaasta asti noin 4 tuntia per päivä. Ja pelannut aina itseä huomattavasti vanhempien kanssa joten taitoia kyllä riittäsi mutta säännöt on mitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen 15 ja olen taitava jääkiekkossa vaikka itse sanonkin. Huono juttu sinänsä ettei kilpatasolle enään pääse. Sen verran olen käynyt pelejä kattoo että ei kovin moni ikäiseni joukkupelaaja ole kovin paljoa parempi minusta. On tullut ulkojäillä pelattua 7 vuotiaasta asti noin 4 tuntia per päivä. Ja pelannut aina itseä huomattavasti vanhempien kanssa joten taitoia kyllä riittäsi mutta säännöt on mitä on.

        Mikähän sääntö tuossa estäisi?


    • tietämätön100

      millaiselta tuntuu harastaa jää kiekkoa nauraako kaikki jos ei onnistu ja auttakaa haluaisin jääkiekkoiliaksi mutta en tiedä miten aloittaa

    • Unelmani

      muakin kiinnostais nyt 12v. alottaa kiekko, pelaan nyt säbää ja luistelen ja vedän kovaa... ... olisin kiitollinen jos joku löytäisi espoosta seuran johon pääsisin

    • Jo Jo

      Etsi Easy Hockey toimintaa netistä ja käy kokeilemassa sitä.

      Tai mene testaamaan suoraan jonkun sun ikäluokan A-tason jengin treeneihin. (Aloittelija voi pelata vuotta tai jopa kahta nuoremmissa kuin oma ikäluokka.)

      Lätkän voi hyvin aloittaa vasta tossa iässä, jos on treenannut jotain muuta joukkuepallopeliä. Luistelemaankin oppii - luistelemalla...

    • jv

      jos teilläpäin on kiekkokoulua aloitasiitä niin minäkin tein

    • tl

      jos on 11-15v alota joukkueesta mut jos oot 11-alempiv alota kiekko koulusta

    • tl

      ei oo menny tulevaisuuus jos alottaa 15v älä kuuntele muite höpinöitä

    • Ite oon 12v poika Kuopiosta oisko mahdollista aloittaa jääkiekkoa jalkapalloa harrastin mutta lopetin kiinnostuksen takia. Meidän luokkalainen pelaa jääkiekkoa oman ikäluokkansa joukkueessa. Olen kysynyt häneltä onko myöhäistä aloittaa jääkiekko onko teidän mielestä

      • micke123

        12v on liian myöhäistä aloittaa, jos aikoo huipuksi. Mut ihan omaksi ilokseen voi pelata...


      • Ihanvaatiedoks
        micke123 kirjoitti:

        12v on liian myöhäistä aloittaa, jos aikoo huipuksi. Mut ihan omaksi ilokseen voi pelata...

        Sulla on väärä käsitys, olen 14 ja alotin 12 vuotiaana nyt olen pohjolaleireillä.


      • zie111

        Ei muuten onnistu kahdessa vuodessa,muuten ihan hyvä.


      • eikoskaanliianmyöhäistä

        koskaan ei oo liihan myöhä alotin lätkän 13v oon 15v pelaan oulunh kärpissä......


      • Oiskivaaollamaalivahti

        Olisko mahdollista jos olen 11v poika
        haluan olla maalivahti mutta uskon että kaverit alkais tai jotkut alkais pilkata esim joukkue mihin menisin siitä syystä ois kyl siistiii


      • Anonyymi
        micke123 kirjoitti:

        12v on liian myöhäistä aloittaa, jos aikoo huipuksi. Mut ihan omaksi ilokseen voi pelata...

        Tutkittua tietoa Suomi urheilusta:
        Harrastus aloitetaan ka. 6-8v, päälaji valitaan 9-11 v ja urheilu loppuun 13-14 vuotiaana!
        Repikää siitä miksi ei pärjätä globaaleissa lajeissa ( tiedoksi vielä, pärjäämistä ei ole 0-2 tappio )! Ja jääkiekko ei ole globaalilaji.


    • Niin mut pystyy kehittyy sillee et voi päästä esim sm liiga.

      • Micke1232

        Ei pysty pääsemään SMään, mut Suomisarjaan ja Mestikseen ehkä...


      • Anonyymi
        Micke1232 kirjoitti:

        Ei pysty pääsemään SMään, mut Suomisarjaan ja Mestikseen ehkä...

        Itte ois kiva pelaa lätkää ja eri tasoilla


    • säbä player 23

      joo kyl kiinnostais aloittaa lätkä. mut oon kumminki koht 13v et kannattaako mun aloittaa voiko päästä ees sm-liigaa vaik vedot, nopeus ja luistelu on hyvii. KOMMENTOIKAA!

    • tränare321

      en usko, että pääset sm-liigaan, ellet treenaa joka päivä monta kertaa. 13 vuotiaana on vaikea kuroa umpeen ikätovereidensa etumatkaa ja pohjola-leiri tai huippupohjola-leirille ei ole enää mitään mahdollisuuksia ellei aloita alle 10v. voit aloittaa jääkiekon kyllä harrastusmielessä (ei totisesti) ja jos taidot riittää niin sitten kilpajoukkueisiin ja mahdollisesti suomisarjaan tai mestikseen ja aikuisena sm-liigaan jos harjoittelee paljon

    • pijbgfe

      Oon 12v ja harrastin lätkää 6-10v kunnes ei jaksanu nii haluisin alottaa uudestaan onnistuisko oon myös pellannu 1v sählyä ja 1v futista

      • liiga

        miksipä ei ? jos olet siis pelannut nuorempana niin olettaisin että luistelu sujuu jo hyvin. laukauksesta tai "käsistä" ei toinna murehtia sillä niitä on helppo nyt kesällä kehittää.


      • liiga

        miksipä ei ? jos olet siis pelannut nuorempana niin olettaisin että luistelu sujuu jo hyvin. laukauksesta tai "käsistä" ei toinna murehtia sillä niitä on helppo nyt kesällä kehittää.


      • Javis

        Entäs ite oon nyt 12 v ja harrastin lätkää nurempana noin 3 vuotta ni oisko enää mitää järkee alottaa ku innostus on noussu aikq korkeelle


    • ffffffffffffffffffff

      miä oon 13v poika joka haluais alottaa maalivahtina (kannattaako)

      • alota vaan ku mikään ei estä, meet niin pitkälle ja niin täysil ku pääset ja bensa virtaa :D


    • oon kohta 15v. ja haluisin alottaa jääkiekon maalivahtina, en niin tosissaa mut ku on tää jääkiekko vaan nii hieno laji. Aiempaa kokemusta on oon pelannu salibandyy 4vuotta vuotta vanhempien tasojoukkoees, oltiin ihan top 3 suomen parhaan joukkueen joukos, ihan tosi. Välil vähän harmittaa ku lopetin ku olin niin hyvä vaikka itte sanonkin. Torjuntataidot mul on ainakin kondikses ja luisteluki sujuu hyvin. Et emmä ihan tyhmänä pitäis ideaa aloittaa jääkiekkoa, näin huvimielessä. Ja koskaaan ei oo liian myöhästä jos vaan tarpeeks haluu :D

    • ijkoplk

      hei ei kannata miettii ikää vaa sitå onko intohimoa itte oon 15 kyllä tyttö ja oon selannu kaikki maholliset jääkiekko joukkoeet ja löyty ihan hyvä joukkoe ittelle unelmana ittellä on ammattilaisuus ja tiedän sen vaativan töitä ja paljon jtn siitä vaa luistimet jalkaa ja maila kätee ja jäille pelailee

    • jimmsmies

      Itelläki haluttais alkaa harrastamaan jääkiekkoa(oon 13v) mutta kun kaupunkiin meiltä on 30km eikä vanhemmat varmaan alkais kuskaamaan....

    • luus mtk

      espoossa on semmonen rupusakki nimeltä blues
      sinne vaan kaikki

    • 1000

      Kyl ehtii..esim Jenkeissä kaveri joka aloitti kiekon 14,5 v täl hetkellä maailman parhaita 18 v junioreita.

    • kysyisin vain.

      mä oon -00 syntyny ja nyt pelaan -03 ja tavoite ois niiku päästä johonki isompaa joukkeeseen ku se on mun unelma ja oon ollu melkein joka päivä ulkojäällä ja sisä jäällä välillä ja -03 harkois VÄHÄ aikaa mut onko mitää mahollisuuksii ja luistelen tosi nopeest lämärit lähtee ja kaikki ????? kommentoikaa pliiis ...

      • opetarja

        keskity kouluun


    • koneelta jäälle

      Oon täs jo n.10v pelannu lätkää ja on sitä kaiken sorttista alottajaa nähty. Kyllä kaikki niistä jotka päätti että tää on niitte juttu pärjäs lopulta. Eka vuos menee reeneien ymmärtämiseen ja usein pääsee jo ekal kaudel pelaa varsinki harkkapeleihi. Siitä vaa meette vaikka vuotta/kahta nuorempii ottaa sitä touchii ni kyl viel hyvin päättäväinenki 15v jannu voi viel pärjää.

    • harrastelija4

      Olen miettinyt että voisinko aloittaa jääkiekon ja olen 11 vuotias ja ulkojäällä kävin Kokoajan viime talvena

      • poika3

        minäki oon ollu viime talven harjottelemassa ja oon11v haluaisin alottaa myös.


    • Kannataako

      Pelasin joskus 5 vuotiaana ja muistan ku olin ainut joka teki maalit mut sit vaa jotenki lopetin sen nyt oon 11v kannattaako alottaa

    • Espoolain

      Ite oon tällane 19v jannu, jolla on 5 vuotta säbä taustaa, lätkää en oo harrastanu mutta olis kiinnostusta alkaa pelailee ihan harraste mielessä. Fyysisyyttää piisaa, säbässä pelisilmä oli kunnossa ja laukauksetkin luonnistuu hyvin.

      Eli olisko mahiksia päästä pelaileen johonki divari liigaan vaikkapa nuorempiin?

    • patasyrän

      Juu kannattaa kaikkien alottaa. Juha Leimukin debytoi smliigas vasta 27-vuotiaana :)

    • Tsooma

      Tää on niitä ikuisuuskysymyksiä. Homma on kiinni aika paljon kyvyistäsikin. Toiset aloittavat nelivuotiaina, eikä heistä oikein tule koskaan pelaajia. Joku harrastaa monia laleja ja valkkaa lajinsa 15-vuotiaana, ja menee huipulle. Toiset dominoivat c-junnuissa ja 18-vuotiaina putoavat kyydistä. Kannattaa kokeilla avoimin mielin. Mutta pääasia on että nautit siitä mitä teet.

    • apuja2

      Itse olen nyt 18 vuotta ja osaan srannata , mutta miten voin kehittää luisteluani kun tuntuu että nilkat menevät rikki. onko syy siinä etten osaa sitoa luistimia? auttakaa!!

    • vemppari

      vittu mitä paskaa

    • kirvesrinta

      Itte oon 12-v ja tekis mieli alottaa lätkä, mutta en tiä kannattaisko

    • Hockey555

      Kannattaa ite alotin 12 vuotiaana ja nyt pelaan vuotta nuorempien AAA sarjaa

      • nohockeynolife

        Minkä ikäinen olet?


    • tyttötoivoislätkää

      moi oon 11 vuotias tyttö etelä vantaalt. unelma ois alottaa lätkä! is on pelannu lätkää mut en tiiä onko rahaa. voisko joku kertoo et mis päin löityy jotain seuroi mihin vois mennä kokeilee? oon harratanu judoo sählyy rytmist voimisteluu joukkue voimisteluu liikka juttui ratsastust ja nyt pitäs keksii viel jotain

      • LätkäFani

        Mäki oon tyttö ja alotan pian lätkän. Ja jos sul on isä ja äiti nii varmasti riittää ku mul on vaa äiti nii silki riittää rahat. Ja eti netistä esim hakusanalla vantaa jääkiekko.


    • toivotonko

      oon 43 ja en osaa luistella

      onko toivoo änäriii

      • Anonyymi

        Tottakai


    • nohockeynolife

      He ovat ehkä liikaa sinu edellä :/ olen itse 01 ja harrastan lätkää, näen välillä 15 v. Harkkoja ja ne luistelee ihan liian kovaa... Osta änäri 14

    • poika3

      oon 11v voinko enää alottaa jääkiekkoa?

    • Rakkaudesta lajiin

      Itse kadun kun en aloittanut lätkää! Kannattaa aloittaa lätkä vaikka ikää olisi jo 16v ja varsinkin 11 vuotiaana! Jos oot lahjakas voit päästä vielä Nhllään tai ruplaliigaan! Mutta tässä iässä pitää alkaa treenaamaan todella kovaa eikä mitään pelleilyä jos tahtoo saavuttaa jotain!!!! Aloittakaa lätkä !!

    • ?nuorten joukkue?

      ihan muuten vaan oisko kellään innostusta perustaa kuopioon nuorten oma joukkue just tämmösille nuorille jotka haluavat pelata lätkää joko on pelannut entuudestaan tai on juuri sitä "uj" kokemusta? itse olen 16v pelasin lätkää 8v ja tuli semmoinen polte että pakko saada joku harrastus mutta ei niin totista kuin seura tasolla mutta kuitenkin.

      • unelman lätkä

        Oon 14v ja aina ollu sellane fiilis et pitäs alottaa lätkä, mut se on sit vähä jääny. Viimevuosien talvet oon viettäny suurimmaks osaks ulkojäil. Luistelu on hallussa sekä rannarit ja lämärit onnistuu hyvin. Että ku täs luin näit vastauksii nii tuli semmone fiilis et ei siin ny varmaa enää oo mitää järkee, mut kuiteki on semmone hinku päästä treenaa ja ehkä päästä johoki parempaa jengiiki. Että olisko mitää järkee enää alottaa 14 vuotiaan sitä lätkää?


      • Janezkkki86
        unelman lätkä kirjoitti:

        Oon 14v ja aina ollu sellane fiilis et pitäs alottaa lätkä, mut se on sit vähä jääny. Viimevuosien talvet oon viettäny suurimmaks osaks ulkojäil. Luistelu on hallussa sekä rannarit ja lämärit onnistuu hyvin. Että ku täs luin näit vastauksii nii tuli semmone fiilis et ei siin ny varmaa enää oo mitää järkee, mut kuiteki on semmone hinku päästä treenaa ja ehkä päästä johoki parempaa jengiiki. Että olisko mitää järkee enää alottaa 14 vuotiaan sitä lätkää?

        Miksipä ei? 14v on vielä nuori ja pystyt kehittymään hyvin kunhan vaan löytyy motivaatioo treenata! Et ehkä välttämättä enää liigaan tai mestikseen tuu pääsemään.. mutta joku suomi-sarja ehkäpä... mutta jos oot tosi lahjakas ja treenaat kovaa niin en sulje pois tuota liiga/mestis vaihtoehtoakaan.


    • karseeta

      Jospa se olisikin vasta oikea ikä, sivusta seuranneena on herännyt kysymys pitääkö kaikkien olla jo lähes sylivauvasta kiipeämässä tähtisarjaan, jos jääkiekko kiinnostaa lasta. Minun näkemykseni olisi että saisi pelata ilman paineita ja taivaita tavoitellen. Opetetaan vain lapsille jo heti että aina on kilpailtava tai pelättävä että jää pois porukasta,. Kyllä päättäjien tulisi miettiä muitakin vaihtoehtoja saada harrastaa. Se ei ole enää mielekästä jos joka viikonloppu on toisen perheestä oltava menossa, entä kun on yksin? Ketä tässä ajatellaan tällä nykyisellä systeemillä, oletan että valmentajien meriittiä ja tavoitteita. Pitäisi löytyä ohjaajia joille ei maine ole niin tärkeä vaan lasten mahdollisuus olla porukassa ilman kilpailuakin, leikkimielisesti kilpaillen, ja ilman isoa rahatukkoa mukana, jäisi vanhemmillekin aikaa olla yhdessä muutenkin kuin roikkuen kaukalon laidalla tai toimitsijana, tällä tapetaan mielenkiinto kiekkoon.

      • jyrki pj

        ei tarvitse kiivetä tähti sarjaan jos ei ole halua.
        okk helsingissä esim
        ei tavoitteellinen ja paljon muita seuroja

        mutta muista sinäkin puunhalailija demari

        ELÄMÄSSÄ TULEE PETTYMYKSIÄ


    • Mika H.

      Kaikki on mahdollista. Fysiikkaa voi hioa punttisalilla ni ei oo joka jyrän alla kentällä :D Mukaan vaan ja pitkää pinnaa kovaa treeniä, siitä ne onnistumiset lähtee.

    • H3nrika

      Olen 12-vuotias tyttö ja haluisin aloittaa jääkiekon. Olisiko se enää mahdollista tässä iässä? Olen pelaillut sählyä jonkun verran. Olen vähän pelaillut jääkiekkoa kavereiden kanssa ja lämyt jotenkin lähtee, on luistelu nopeutta ja luistelu taitoa on jonkun verran, mutta on vielä paljon hiottavaa.

    • Osku H

      Tässä vastaus monille pojille ja tytöille.
      KOSKAAN ei ole liian myöhäistä aloittaa. (piste)
      AINA on olemassa SINULLE sopivia treenejä.
      Mene läheiseen jäähalliin pyydä sieltä tietoa ketkä seura sielä treenaa ja mikä vuosikurssi milloinkin.
      SOITA sen joukkueen johtajalle puhelinnumero löytyy nimenhuuto.com:sta
      Mene treeneihin sovi vaikka johtajan kanssa voinko treenata kaksiviikkoa ilmaisesti ja sitten tehdä päätöksen jatkanko vai en.
      Se ei ole vaikeaa ja on hienoa aloitaa jotain sellaista mistä SINÄ tykkäät.
      Toivoin mukaan tulet kokeilemaan pelaamista.
      Odotamme teitä KAIKKIA pelaamaan.

    • Haluunalottaajäkiksen

      Tota mulla on semmonen aika samanlainen ongelma. Oon 10/05 vuotias tyttö. Tykkään katsoa jääkiekkoa ja talvella luistelu on kivaa. Mulla on se ongelma että oon aika huono luistelemaan, en esim osaa edes niinkun jarruttaa melkein yhtään. Mutta ajattelin just että sitten talvella vois sitä harjoitella. Mutta silti. Haluaisin alottaa jääkiekon harrastamisen ehkä. Ainakin jossain kaveriporukassa jolla ei oo tarkotus kilpailla. Muttaaaaaaa. Mua ärsyttää. Tytöillä ei oo melkein ikinä jääkiekko joukkueita. Sitä paitsi vanhemmat sanoo että on vaarallinen laji ja maksaa paljon...

      Auttakaa haluisin pelata jääkiekkoa tiiviisti tai vaikkapa alottaa pelaamisen.

      • Jääkiekkooo

        No jos on sun kaupungis jääkiekkojoukkue nii käske vanhempiesi soittaa sinneja kysyy voisko sinne tulla tyttö kokeilee. Mä oon tyttö ja oon harrastanu lätkää 3 vuotta poikie joukkuees...


      • lätkäähaluavaharrastaa

        Hei! Kun pelaat lätkää poikien joukkueessa, niin saako siinä taklata? Tuli mieleen vain tälläinen, koska vissiin (?en oo varma) ei saa taklata naisten joukkueessa mutta saatko taklata silloin, jos olet ainoa tyttö poikien joukkuees?


      • Lätkääharrrastava
        lätkäähaluavaharrastaa kirjoitti:

        Hei! Kun pelaat lätkää poikien joukkueessa, niin saako siinä taklata? Tuli mieleen vain tälläinen, koska vissiin (?en oo varma) ei saa taklata naisten joukkueessa mutta saatko taklata silloin, jos olet ainoa tyttö poikien joukkuees?

        Saan


    • muaharmittaa05

      Kiitos mutta onnistuuko sama sitten 10/05 tytöltä jonka vanhemmat sanoo lajia vaaralliseks ja että laji maksaa paljon. Onnistuisko:(

      • oKoKoKoK

        No suostuttele niitä ja sano et varuysteet hankitaan vasta ku oot iha varma jatkatko ja sano et teet kotitöitäki paöjo ja kaikkee muuta jos pääset pelaa jääkiekkoo. Mulki oli ongelma et en meinannu päästä pelaa mut nytäiti suostu


    • kohtalainentrollaus

      toiset pelannu 10 vuotta joukkueessa

    • hoceyboy

      Olen 11v haluan aloittaa lätkän kannattaako pääsenkö vielä vaikka sm liigaa

    • mestiskarkaa

      Eikö jääkiekko pidä aloittaa jo alle 6 v. ? Tuntuu että liian myöhäistä ja oot sentään jo 15 vee. Ellet oo sitten luonnonlahjakkuus. Keskity koulunkäyntiin ja harrasta jääkiekkoa muuten vaan, uintia, fillarointia jne.

    • Mailataituri

      Jos on lahjakas, voi aloittaa myöhemmälläkin iällä. 12-14v voi hyvinkin vielä kehittyä huippukiekkoilijaksi, jos motivaatiota löytyy. Ei muuta kuin ottakaa yhteyttä oman paikkakuntanne jääkiekkoseuroihin, ja kysykään sieltä lisää.

      • Kannattaayrittääaina

        Kun alottaa myöhään niin motivaatio säilyy,jos palannut 3v asti,monilla alkaa into hiipua ja myöhemmin aloittaneet menevät ohi jos lahjoja lajiin.voi alottaa lätkän myöhemminkin siis mutta ehkä n12-13v alkaa olla viimeinen aika jos aikoo menestyä lajissa?


      • Ylimääräinen

        Tarviiko omat kamat kaikki maailman suojat ja paidat mitä tarvii kun alkaa harrastaa!


      • Höhöhöhöhö

        Täälä varmaan saajpkainen ilmaista mielipiteen ilman että joku tulee tänne haukkumaan pelleks ja lähetteleee jotain sukkahousu paini videoita voi voi. Lätkä on hyvä harrastus elkää epäröikö aloittaaa harrastusta tehkää sitä minkä koetta hyväksi itelle jos se sit on jääkiekko ni menkää sinne hallille ja harrastakaaa. Se on paljon halusta ja innostuksesta kiinni kaikista ei tule selänteitä eikä tarviii tullakkaaan kaikki on sitä mitä on. Ja olkaaa siitä ylpeitä. Olkaa sitä mitä olette ja uskokaaa tekemiseen siiitä pari vinkkiä


    • SAMIK34

      minä olen 12 v poika mutta en uskalla sanoa isälle että haluaisin aloittaa jääkiekon ja pelkään myös että minua kiusattaisiin joukkueessa.

      • EM03

        Minulla sama ongelma...


    • Juutantti15v

      Oon 40v enkä tiedä mitä jääkiekko on. Onko mahdollisuuksia siihen rupuseuraan los angeles kings

    • IIHF

      EM 03 Sama vika mullakin

    • vili899

      Onneksi nykyään on paljon näitä harrastekiekkoporukoita, sellaisessa voit vielä aloittaa, ja pelata pitkän uran

    • Tyttöhaluaapelatalätkää

      Tässä näin monta vuotta keskustelun aloittamisen jälkeen kysyn yhtä juttua. Olen 13-vuotias (menen syksyllä 7-luokalle) tyttö joka haluaisi aloittaa jääkiekon. Olen omasta mielestäni ihan hyvä luistelemaan, parempi kuin jotkut luokkamme pojat ja tänä vuonna kahdelta Liigan pelaajalta tullut kommenttia, että olen todella hyvä luistelemaan. Syöttää osaan, ja osaan syötön ottaa vastaankin. Kiekon osaan kohottaa, mutta lämäri vähän hakusessa. En mikään kikkailijakaan ole. Takaperin osaan luistella jne. Eniten haluaisin varmaan pakin tai maalivahdin paikkaa. Maalivahtina olen ollut kerran tyttöjen koulujen välisissä ja päästin kolmessa pelissä yhtä monta maalia kuin kaverini kahdessa pelissä, joka on poika ja harrastaa maalivahtina sählyä, eli kai ihan ok olen. Kiekkoa/palloa en todellakaan pelkää, koulussa välitunnit pelaan poikien kanssa futista pakkina ja menen ihan pallon eteen blokkaamaan. Viime talvenakin olin 1-4 kertaa viikossa ulkojäällä luistelemassa ja pelaamassa pipolätkää. Jääkiekko/sähly taustaa ei ole ollenkaan. Tyttöjen joukkuetta ei paikkakunnallani ole. Kysymykseni siis on: -Kannattaako/voinko aloittaa vielä jääkiekon ihan harrastuksena? Voisinko pärjätäkkin lajissa? Olisin iloinen, jos joku vois vastata :)

    • ainakumälämmään

      kiekko on mukava harrastus.

    • hokiaa

      Alotin 2014 keväällä jääkiekon kun olin 11v. Olin aiemmin korttelikiekossa pelaamassa. olen Treenannut 2 vuottta tosi kovaa ja nyt olen päässyt oman ikäisten AAA joukkueeseen. kesällä tavoitteeni on treenata 5-6 kertaa viikossa jotta minusta voisi kehittyä oman ikäluokkani kärkipelaaja. Että ei se 11vuotiaana ole liian myöhäistä alottaa ja kyllä 12v kin voi alottaa lätkän. Pitää vaan reenata kovaa ja antaa jäällä näyttöjä että kykenet pelaamaan sarjapelejä.

      • Santeri_70

        Ikinä ei ole liian myöhästä!


    • Viivapelote

      KOSKAAN EI OLE LIIAN MYÖHÄISTÄ! Itse aloitin 15v, en osannut sirklata tai edes kääntyä takaperin. Nyt 17v, kaksi kautta pelannneena olen kovalla reenauksella olen täysin omanikäisteni (B) tasolla. Viime kausi mestiksessä nyt suomi-sarja. Muistan kuinka luin näitä viestejä silloin itsekin, enkä kadu hetkeäkään jonka olen jääkiekon parissa viettänyt.

    • utelias535563

      Viivapelote

      en kyllä usko, mikä sun nimi on?

      • Viivapelote

        Viktor Hedman


    • Anonyymi

      Oon 11v tyttö ja haluisin tosi paljon alottaa jääkiekon mutta en oo koskaan ollu esim kiekko koulussa yms. Nii pitääks mennä jonnekki kiekkokouluun ennen ku voin alottaa

    • Anonyymi

      Tekis mieli alottaa lätkä oon 11v mut en tiiä minkä ikäsii menis ku mua aletaa varmasti kiusaa jos meen toista vuotta nuorempii ja säbätaustaa löytyy 4vuotta

    • Anonyymi

      Kannattaa mennä sinne omaan ikäluokkaan. Jos menet nuorempiin niin et ikinä saa oman ikäisiä kiinni.

    • Anonyymi

      Jääkiekon voi aloittaa milloin vain jos oma pää kestää sitä että vie vuosia saada muut kiinni. Riippuu sitten tosi paljon aikaisemmasta urheilutaustasta milloin toiset sitten lopulta saa kiinni.

      Kilpajoukkueet eivät ota aloittelijoita koska ne sotkee toisten reenit ja se ei ole aloittelijalle turvallista eikä vie eteenpäin kun ei pysy mukana. Mutta niihin kyllä pääsee kun kahlaa pari vuotta harraste porukoissa (oppii perusasiat) ja harjoittelee lisää omatoimisesti.

      Kun sitten joskus pääsee kilpajoukkueeseen, niin peliaika jää varmasti aluksi vähäiseksi, mutta jos tämän asian kanssa voi elää ja asia käydään läpi valmennuksen (ja vanhempien) kanssa voi päästä helpommin mukaan kilpajoukkueen toimintaan (maksajia tarvitaan aina).

      Ja koska vie vuosia saada oman ikäiset kiinni taidoissa niin tavoitteet pitää asettaa sen mukaan. Eli jos aloitat 15 vuotiaana et tule pärjäämään (etkä saa siihen edes mahdollisuutta) U18 SM tasolla, mutta mikään ei estä sinua pelaamasta jokupäivä oman ikäisten kilpa sarjoissa, jos vain harjoittelee tarpeeksi ja määrätietoisesti.

    • Anonyymi

      Oon 12v poika oon ihan hyvä jäkiksessä käyn usein ulkojäillä kannataisiko aloittaa jääkiekko?

    • Anonyymi

      paa kamat myyntii vaan, ei jaksa vaivaa

    • Anonyymi

      Kannattaako vielä 12v alottaa jääkiekko

      • Anonyymi

        Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa yhtään mitään. Monet aloittavat haitarin soiton kun jäävät eläkkeelle, niin miksipä ei jääkiekkoa milloin vaan. Eri asia tuleeko siitä ammattia, mutta harrastaa kannattaa.


    • Anonyymi

      Aika myöhää laitan juttua tänne, mutta ite täytän kohta 15 ja lätkää tullu harrastetttua varmaanki 4-5 vuotiaasta saakka eli hyvin pitkään. Pienempänä harrastaminen oli aika perseestä silloin tällöin mutta sitä motivaatiota tuli ajan saatossa. Itelle se harrastaminen ei oo ollu niin hirveen kalliita et siis harrasta missään kilpajoukkueessa mutta kamoja tullu ostettua käytettynä kavereilta ja sitte myös kaupasta. Ite olen aika taitava lätkässä yksi joukkueen kärkipoikia mutta yksi huono puoli on se että mun kunto on aika huono ei sitä hirveen pitkään jaksa luostella ku alkaa jo hapottaa. Mut mun kunto ei sentää iha nii huono ole. Nyt o alkanu kyl vähä ottaa koville ku kunto ei oo hirveesti parantunu. Jos on hyväkuntone ukko nii kyllä sitä kannattaa alottaa lätkä jos haluut pysyä niiden kärki poikien kanssa nii se kunto on aika tärkeä osa, ite olen ainakin huomannu että pitäis parantaa kuntoa.

    • Anonyymi

      Ei ole

    • Anonyymi

      Moi oon 14 ja mietin voinko enää alotaa lätkää oon käyny paljon uj ja kunto on hyvä

    • Anonyymi

      Kannattaa siirtää aloitus n. 40 ikävuoden kieppeille. On huomattavan edullisempaa kuin alle 20 vuotiaana

    • Anonyymi

      Ei todelakaan. Aloita rohkeasti😊

    • Anonyymi

      Veteraanikiekosta on myös hyvä aloittaa. Pääset maksajaksi ja toimitsijaksi erilaisiin tapahtumiin, minkä lisäksi kuulet kopissa juttuja vanhoista uroteoista. Sinulle saatetaan naureskella jäällä ja pitää pilkkana, mutta muista, että jääkiekko on samanlaista syntymästä hautaan.

    • Anonyymi

      mistä saisi jonkun sponsorin siihen että voi aloittaa jääkiekon harrastuksen. olen pelannut monta vuotta erin laisissa vuoroissa. vanhemmilla ei ole varaa aloittamaan jääkiekon harrastusta vaikka haluaisin.

      • Anonyymi

        Työnteolla rahoitetaan harrastukset


      • Anonyymi

        Ole riittävän varakas ja tyhmä.


    • Anonyymi

      kyllä kai sitä voi tuonkin ikäisenä päästä melko koviinkin joukkueisiin kunhan vaan treenaa ja etenkin pienemmillä kunnilla on paljon joukkueita joihin tarvitaan nuoria pelaajia.

    • Anonyymi

      No joo. Kovalchuk esim aloitti 15 vuotiaana.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4574
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2274
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1700
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      304
      1380
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      138
      1117
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe