riejussa kierrokset nousevat itsestään, ongelma alkoi yhtäkkiä. käyntiin laittaa nii huudattaa nii että ku kaasuu laittaa ni ei paljoo nouse enää. mikä vikana?
Kierrokset nousee itestään
33
34756
Vastaukset
- KUISKUIS
Hmm mulla ilmeni eilen ihan sama vika. Mulla on tosin Gilera. Sitte kun pistin uudestaan tulille nii ei enää ottanu kovia kierroksia. Mul kyl tasaantu ehkä minuutin päästä...
- derbpoika
Mul on sama (vika) 2008 mallisessa derbi x-racessakin. Kierrokset nousee paljon korkeammalle kuin muuten. Ääni tasaantuu n. 6 sek kuluttua. Ja kierrokset nousevat aina silloin kun mopolla ei ole ajettu viikon ajan. Mistä tämä ilmiö voisi johtua?
- sdfg4
Todennäköisesti pieni imuvuoto. Eli kaasarin ja imukaulan välinen kumi ei ole kunnolla tiiviisti kiinni imukaulassa. Kokeile vaikuttaako kaasarin liikuttelu erisuuntiin samalla kun mopo on käynnissä asiaan.
- derbipoika
Voihan se siitä sitten johtuakin :)
Kannattaisko niitä väljiä ja paskoja koneita välillä vähän rempata ja käydä läpi? auttaa kummasti
- Anonyymi
vitun pälli ei auta asiaan millaan lailla jos imuvuoto
- ollif
mopoon tehty koneremontti 2.5.2011 ja pyttyvaihdettu myös
- imuvuoto
ongelma voi johtua myös siitä jos imukaulan kiinnitys klemmarit on liian kireällä, sillä silloin imukaula muotoutuu soikean muotoiseksi ja ilmaa pääsee imukaulaan. Itelläni ollut tuo vika muutaman kerran derbi drd 2007:ssa.
- 4563564356
mullakin on ollut tuo ongelma kun vaihdoin uuden kaasuvaijerin ja sitten kun vähän löysytin nii toimi
- xjonnejko
tyhjä käynti liian korkea
- kierrostenleijuminen
mikä voi olla vika kun välillä kierrokset huutaa tapissa tyhjäkäynnillä siis ja välillä iha normisti ja sama kun ajaa jos ajaa kovaa ja sit ottaa suoraa kytkimest kii ni huutaa kierrokset joku4-6 palkkii derbissä mutta jos annat koneen itse jarruttaa niin sitten toimii. voiko vikana olla imuvuoto, kaasarissa paskaa tai että käy liian rikkaalla ,muuta ongelmaa en ainakaa itse keksi?
- Tehariterhi
Sairko korjattua? Itellä sama ongelma ja apuja etin nyt kovasti😄
- Jutustelija1
Tehariterhi kirjoitti:
Sairko korjattua? Itellä sama ongelma ja apuja etin nyt kovasti😄
Imuvuoto on usein syy, kun koneen käydessä ruskautat boosteria imusarjaan ja kierrokset kohoaa taivaisiin niin sillä varmennat vian.
Sitten ei muuta kuin uusi imusarja. - Derbi
Jutustelija1 kirjoitti:
Imuvuoto on usein syy, kun koneen käydessä ruskautat boosteria imusarjaan ja kierrokset kohoaa taivaisiin niin sillä varmennat vian.
Sitten ei muuta kuin uusi imusarja.Terve. Mulla on sama vika eikä ollut imuvuoto. Apuja?
- Jutustelija1
Derbi kirjoitti:
Terve. Mulla on sama vika eikä ollut imuvuoto. Apuja?
Palauttaako kaasu normaalisti kun lasket siitä irti?
Onko ryyppy päällä?
- Vilmi
mulla on Derbi X-Race 2007 ja sama juttu et huutaa ehkä 5sec kylmällä koneella ja sit laskee tasaseks tyhjäkäynniks, jos kone on lämmin ni ei huuda ollenkaan
- Derbi
Wtf ei toi oo ongelma se on normaalia et 10sec huutaa sit laskee vittu teidän kanssa
- Greisii
Joop sähköinen rikastin anturi avustaa kylmä käyntiä.
- Anonyymi
Kylmällä koneella huutaa hetken ku käynistää
- Anonyymi
Derbi kirjoitti:
Wtf ei toi oo ongelma se on normaalia et 10sec huutaa sit laskee vittu teidän kanssa
Sinähä se ammattilainen oot
- Anonyymi
Johtuu ryypystä, luultavasti sulla autom. Ryyppy tai käytät käsiryyppyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylmällä koneella huutaa hetken ku käynistää
Iha normaalia.
- Anonyymi
vika voi myös johtua siitä että kampiakselin tiivisteet rikki
kannattaa käydä liikkeellä tarkistamassa nuo viat (jos ei imuvuotoa)- Anonyymi
Mitkä kampiakselin tiiviseistä?
- Anonyymi
Sillon savuttais vitusti, ois hän siitä maininnu
- Anonyymi
Itselläkin on sama ongelma, osaako kukaan auttaa
- Anonyymi
imuvuoto varmaan tai kaasuvaijeri huonosti eli hirttää. Itellä oli mankissa sama vika vaihoin imukaulan ja alko pelaa.
- Anonyymi
Mitä tehdä jos kierrokset leijaa roxissa
- Anonyymi
Sääjä seosruuvia ja tyhjäkäyntiä
- Anonyymi
Perse!
- Anonyymi
Mikäs se sulla o
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs se sulla o
Mulla derpissä kierrokset leijjaa ajessakin. Säädin seosruuvia myötäpäivään että sais rikkaampaa seosta nii nyt käy normaalisti. Voiko kierrosten leijuminen johtua siitä, että käy liian laihalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla derpissä kierrokset leijjaa ajessakin. Säädin seosruuvia myötäpäivään että sais rikkaampaa seosta nii nyt käy normaalisti. Voiko kierrosten leijuminen johtua siitä, että käy liian laihalla?
Lähes aina jos kierrokset leijaa, nii on laihal.... imuvuoto tai suutin liian pieni yms
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi2121553Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931518Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?781258- 901155
- 831085
- 841020
Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡971005Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v931004- 411003
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa69983