Onko rypysuo rauhaton????

fdfsdfs

Asuin aikoinaan länsipuijon kerrostaloissa, oli hiljaista ja tykkäsin, mutta nyt kun etsin asuntoa, niin keskusteluissa väitettiin rypysuota rauhattomaksi. Luulen, että tarkoitetaan nimenomaan länsipuijon kerrostaloaluetta, siellä rypysuon puolellahan lähinnä on omakotialue. Onko nämä nimet muuttuneet sitten 80-luvun? Itse olin siihen aikaan nörtti nuori ja nyt etsitään sijoituskämppää, jossa pari vuotta asuisi sukulaismuksu.

20

3741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjfmdjgvdlgjlf

Ihan sairas paikka, vältä jos vain voit. On huumetta ja huoraa kaupan joka kadunkulmassa.

• aloittaja.

Kiitos, vai niin se maailma muuttuu. Itse en tosiaan ole asunut kuopiossa reiluun 20 vuoteen, joten en enää tiedä mitkä siellä ovat hyviä ja mitkä huonoja alueita. Kertokaas erityisesti niitä huonoja. en taida hiljaisen nuoren käyttöön sieltä asuntoa hankkia.

Keskusta olisi varma kohde, keskustoissa on aina keskustan ongelmat mutta yleensä ne ovat tavallaan turvallisia. Vaan keskustan asunnot maksaa enemmän kuin muut. tuo selittää, miksi rypysuolla on suht. halpoja. Mun vanha kämppäkin oli viime vuonna myynnissä, muistin vielä osoitteen, ja ei niitä hirveästi kyllä siellä näköjään rempata.

• älä muuta sano

On muutama paikka Kuopiossa jonne ei pidä kunnollisen ihmisen tai perheen muuttaa,,,,, Ryyppysuo ja Neulamäen Juontitie sekä Petosen pyörönkaaren seutu etenkin se baarin ympäristö

• i8ou+y98hkljhg

Mitään Länsi-Puijon asuinaluetta ei ole olemassakaan. Se koko alue on nimeltään Rypysuo. Aivan kuten koko Neulamäki on Neulamäkeä, niin kerros-, kuin omakotitalopuoli. Kaikki omakotitaloalueet ovat rauhallisia Kuopiossa.

• -.-,-.,-.,

• Glämöyr-suo

Nimenomaan. Rypysuo on ollut kokonaisuudessaan Rypysuota siitä lähtien kun se aikoinaan rakennettiin. Ja se aluehan ei ole juurikaan laajentunut sen jälkeen.

Tuo Länsi-Puijo on lähinnä hienostelemiseen pyrkivien asukkaiden yritys kehitellä paikalle omasta mielestään hienompi nimi. Mikä on omalla tavallaan ihan ymmärrettävää, koska sanat "rypy" ja "suo" eivät ehkä annakaan paikasta ihan niin glämöyriä kuvitelmaa mitä joku ehkä haluaisi.

• Toni^

Myös Kielorannankadun seuduilla Petosella oli ainakin muutama vuosi taaksepäin todella rauhatonta meininkiä.

• al.oittaj.a

Jaa-a. Viitassakin näkyi olevan rypysuo, muistelin, että joskus oli Länsi-Puijon viitta. Kun itse sanoin asuvani Rypysuolla, työkaveri korjasi että se on Länsi-Puijo, asui parin talon päässä. Asuntojen hinnat kyllä kertovat paljon. Milloin siitä on tullut tuollainen läävä? silloin kun asuin, oli ihan rauhallista. Alueella asui lapsiperheitä aika paljon. Ainakin se talo, missä itse asuin, oli ihan hiljainen.

Pyörönkaari kuulemma on kanssa vältettävä. Neulamäestä kuuluu monenlaista, olisiko talokohtaista? Neulamäestä olisi hyvät bussiyhteydet käsittääkseni yliopistolle ja keskustaan.

• .

Neulamäki on hyvä alue Juontotien ja grillin seutua lukuunottamatta.

• anti-savolainen

Ja siellä sen rypysuon paikallisen juottolan tarjoilijat on ylimielisiä kusipäitä!kävin tässä tai tarjouduin sinne pari vuotta sitten.Vittuilu alkoi heti sisääntultua.En ole koskaan NÄHNYT NIIN ala-arvoista esitystä tarjoilijalta.Yksityiskohtiin en mene tässä,mutta silloin päätin etten mene koskaan siihen junttihuorasavolaisbaariin.Muualla sentään ymmärretään se KUKA SEN RAHAN TUO BAARINPITÄJÄLLE!!!!!!!!!!Rypysuon oma ryyppyjengi siellä sitten elämöi miten tahtoo.Paska paikka koko rypysuo!!!!!

• hienovieno

Kukkuu vaan täältä Pyörönkaarelta! Ei hätiä mitiä ihan rauhallista on...
      aurinko paistaa ja keskibulevardin puut rupeevat kukkaa pukkaamaan...linnut laulaa ja mopopörriäiset ne siinä surrailee....oon ihan tavallinen ihminen en juo, en polta, en riehu kadulla, kunnioitan naapureitani......mistä nämä haukkujat tulevat???missä asuvat?? mistä ovat saaneet käsityksensä????

• novieonhie

Voi hyvänen aika!!!! Mopopörriäiset olivatkin poliisin moottoripyöriä ja helikopteri!!
      Silti Pyörö on kotini ja aion puolustaa sitä. Meidän talossa ainakin asuu ihan kunnon ihmisiä ja on rauhallista....täällä on nimittäin omistusasuntojakin, ei vain sosiaalisin perustein annettuja...voisimmekohan yhdessä vaikuttaa "tasoon"?
      Nyt asuntopolitiikka kuriin, ei pilata mitään aluetta vääränlaisella rakenteella!

• fghfghg

Se on pilattu vääränlaisella rakenteella jo ajat sitten.

• Pro Lautta 2012

Valitettava totuus on, ettâ Rypysuo ei ole ainoastaan rauhaton vaan myös rahaton! Tämä yhdistelmä sitten takaakin unohtumattomia elämyksiä, joista ei puutu vauhtia eikä vaarallisia tilanteita. Jokainen päivä omalla parvekkeella on kuin astuisi sisään tosi-TV ohjelmaan kaikkine hälytysajoneuvojen äänineen ja naapuriparvekkeelta leijailevine jointti-tuoksuineen joka sopivasti pehmentää muita ihmis- ja eläinperäisiä tuoksuja alueella.

Ainoa järkevä asuinalue niin Kuopiossa kuin useimmissa muissakin maaseutukaupungeissa on keskusta. Palvelut ja liikenneyhteydet toimivat ja valtaosin talotkin ovat rakennettu lähiöiden perinteikästä neukkukuutio-tyyliä kartellen.

• Just me-

Itse ainakaan en ole huomannut että olisi rauhaton. kyllä täällä saa rauhassa asustella. paljon asuu lapsiperheitä täällä päin :)

• oijwsglkesklgbr

itse en haluaisi asua talossa johon on asutettu sosiaalisin perustein juoppoja, linnakundeja, avohoitopotilaita, jne. samanlaista sakkia. Sellaiset keräilevät paikkakunnan muutkin rötäleet asuntoonsa retkuilemaan ja aiheuttamaan ongelmia, vetävät sitten koko talon asumisrauhan vessasta alas.

• Eeroseppänen

Rypysuon kerrostaloalue ainakin Salen (ja juoppolan) ympärillä vaikutti kieltämättä aika kauhealta kun kävin katselemassa. Sen sijaan omakoti- ja rivitaloalue muutaman hassun sadan metrin päässä vaikutti kovinkin viihtyisälle, paljon lapsiperheitä ja koirallisia ihmisiä. Onhan siinä hyvät ulkoilumaastot ihan vieressä ja uimarantakin.

• sdlöfkösdl

" paljon lapsiperheitä ja koirallisia ihmisiä"

Siis nyt en ymmärrä. Ihan samalla tavalla niissä kerrostaloissakin asuu lapsiperheitä ja ihmisiä, jotka omistavat koiran.

• aloittaja...

Rypysuolla uimaranta??? täh?

• 8768976756746854

Niin Rypysuohan on merenrannassa, joten onhan siellä uimarantakin. Ai missä tuo meri on? No tuo Rypysuon meri nimeltään Pullo- ja neulameri sijaitsee osoitteessa Rypysuontie 72!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe