muisti pätkii

saikkua

Työskentelen kunnallisella puolella johtotehtävissä. Pari kuukautta sitten kerroin työnohjaajalleni epämääräisistä tuntemuksista joita miulla on ollut viime kuukausina: muisti ei pelaa, on ulkopuolinen sumuinen olo ja asiat ärsyttävät. Työnohjaajani kysyi voisinko olla uupunut ? En alunperin ajatellut uupumusta, mutta kun tuo muistin pätkiminen alkoi jo aiheuttaa ongelmia työssä, otin asian puheeksi esimieheni kanssa.
Olen vahvasti sitä mieltä että työtehtäviä kasaamalla ns. hallintoa keventämällä yhden ihmisen työmääristä tehdään ihan kohtuuttomia. Yritin selvittää tilannetta esimieheni kanssa ja ehdotin työtehväieni jakamista muiden ihmisten kanssa. Esimieheni ei pidä ajatuksesta vaan sanoo, että johtajan on jaksettava: työaikaa ei ole ja lapset eivät saa olla este työnteolle.
menin työterveyshuoltoon, jossa passitettiin sairaslomalle.
Esimiehen kanssa käymä toinen keskustelu ei tuotanut tulosta, työtehtäviäni ei tulla vähentämään ja ainoa vaihtoehto on siirtyö muihin tehtäviin.

Nyt olen vihainen ja häpeissäni: miksi en jasanut ? miksi muut jaksavat mutta minä en ? Haluaisin huutaa ja raivota esimiehelleni ja koko organisaatiolle jolle annoin mielestäni kaikkeni eikä kukaan osoita minkäänlaista arvostusta tehtyö työtä kohtaan.

Olen vahvasti sitä mieltä, että arvoristiriita työn ja perhe-elämän/oman elämän yhteensovittamisen vaikeuden kanssa aiheuttaa työssä uupumisen. ON jatkuvasti liian vähän joka paikkaan. Ei piru vie tällaista kukaan ihminen jaksa. Toivon todellakin, että tästä seuraa jotain hyvää, sillä kun kuuntelee itseään ei siitä voi seurata mitään pahaa. Oravanpyörä pyörii ja valitettavasti kukaan ei huomaa, että oravat ovat jo aikaa sitten nääntyneet rattaisiin. En halua olla yksi niistä.

6

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin pätkii

      Muisti tuntuu hävinneen minultakin n. vuosi sitten opiskelukiireiden vuoksi. Varmaan tämä siis ei ole ainutkertaista.

    • Kanui

      Kannattaa ajautua tilanteesta pois. Itse toimin esimiehenä ja vastasin tuotannon aikataulusta. Tänä keväänä oli sitten tuplaten sairaslomia ja itse yritin paikata niitä, kun kukaan muukaan ei ollut valmis panostamaan. Tuloksena on ollut sumuinen olo, muisti pätkii, ärtyisä ja tinnitys siihen päälle...Olen tässä mietteissäni, kuinka ratkaisen tilanteeni. Kotonakaan ei tunnut rauhaa tulevan, kun on kaksi riitelevää lasta. Nyttenkin on ollut todella alakuloinen olo...
      Kunhan toi vaimo tulee töistä, niin juoksulenkille tästä on lähdettävä, niin eiköhän maailma kirkastu edes vähäksi aikaa..

    • työuupumustako?

      Kuulostaa harvinaisen tutulta. Ainakin hetkellisesti helpotti kun delegoin isoja kokonaisuuksia toisten vastuulle. Valitettavasti pienessä firmassa tehtävät tuntuvat kiertävän kehää..

      Väittävät, että liikunnasta olisi apua, mutta tuntuu ettei päivässä riitä tunnit edes nykyisin. Tähänkö pitäisi lisätä liikuntaakin?

      Täytyy katsoa helpottaako kesäloma tilannetta vai onko työpaikan vaihtamisen aika.

    • jk

      vai pätki muisti

    • -----

      Kolahti, täsmälleen sama tilanne.. Tosin minä en ottanut saikkua vaan vedin lääkkeet kiltisti naamariin tuntien katkeraa häpeää (ja jatkaen oravanpyörässä vailla motivaatiota työtäni siedettävällä menestyksellä hoitaen...)

      Lopputulema on se, että koska minulla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa työpaikkani oloihin, on työpaikan vaihduttava. Nyt kyttään haukan lailla uusia työpaikkoja enkä malta odottaa että uusi paikka löytyy ja pääsen pois!!! :) Työ on tärkeää, muttei omaa elämää ja arvojani tärkeämpää..

      Toivottavasti saat terveytesi kuntoon ja työpaikan jossa sinua arvostetaan ja ymmärretään! Voimia!

    • vielä tulee huominen

      Minullakin aivot on jotenkin jumissa ja ja muisti pätkii. Lisäksi ääni käheytyy silloin kun on sumea olo. Samoin huono vointi vaikuttaa sosiaalisiin suhteisiin kun tulee jättäydyttyä omiin oloihinsa kun ihmisten kanssa ei oikein jaksa eikä pysty olemaan. Hyvinä jaksoina kaikki asiat tuntuu sujuvan paremmin ja nautin kanssakäymisestä tuttujen ja tuntemattomien kanssa. Aamupäivät on yleensä helpompia. Illalla olo yleensä jotenkin hyytyy.

      Itse epäilen tämän johtuvan töissä ja yksityiselämässa koetusta pitkäkestoisesta stressistä. Olin teknisessä asiakaspalvelutyössä jossa työt keskeytyi jatkuvasti uusien töiden ja usein vaihtuvien työkavereiden ohjaamisen takia. Annoin ongelman kehittyä vuosia ennenkuin tajusin ettei kaikki ole nyt kohdallaan.

      Kiireisestä työstä otin loputilin ja vaihdoin toiselle alalle jossa on paljon töitä ja päivät on monesti pitkiä. Mutta yksi työ tehdään yleensä loppuun ennen kuin tulee lisää tilalle. En ainakaan vielä ole katunut vaihdosta.

      Nykyään saan jo nukutuksi yöt toisin kuin ennen. Ajatusten sumeus ja jumitus ja käheys on edelleen vaivana ja toivon että nekin helpottaa jossakin vaiheessa. Lääkärinkin kanssa olen asiasta keskustellut mutta kaikki laitetaan nykyään vain masennuksen piikkiin.

      Jos joku on kärsinyt samankaltaisista ongelmista ja parantunut niin kertokaa ihmeessä miten selvisitte ja kauanko paranemiseen meni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      124
      9813
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      51
      2871
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2657
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1557
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1488
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe