Miksi niin vaikeaa???

A

Hei. Olen 14-vuotiaan ad/hd pojan äiti. Aikoinaan poikani sai diagnoosin ensimmäisellä luokalla koulussa. Lää( concerta) aloiettiin hänen mennessään viidennelle luokalle kouluun. Aloitus tapahtui erikoissairaanhoidon piirissä. Myöhemmin kaiken todettiin olevan ok ja hoito siirrettiin kotikuntamme terveyskeskuslääkärille. Hän on tähän mennessä uusinut repeptit ja määrännyt tarvittavat kokeet joita sitten seuraa. Poikani käy myös mittauttamassa verenpainettaan säännällisesti kouluterveydenhoitajalla. Mutta, mutta...
Erikoisairaanhoidon aikoihon siirtymätilanteessa sovittiin että poikani menisi koululupsykologille joka teskisi pojalleno jotain testejä ja seuraisi muutenmkin tilannetta, terveyskeskuslääkärihän on yleislääkäri joka ei niinkään ole perehtynyt kysyeiseen sairauteen.
Tässä on nyt vuosia muutamnia vierähtänyt eikä koulupsykologi kuulemma "kerkeä" ottamaan poikaani vastaanotolleen ja keskustelamaanhänen saatika meidän kanssa. Nyt minua huolestuttaakin kun emme oikeastaan tiedä missä mennään, kuak on vastuussa yms. Oiko kettän jolla olisi antaa meille neuvoja, onko ylipäätään niin että ad/hd- nuoren täytyisi saada myös ns. psykologista neuvontaa, eikä vain tämän terveyskeskuksen omalääkärin?En tunne ketään ad/hd nuoren vanhempaa jolta oilisin voinut neuvoa kysyä ja kun olen yrittänyt tältä koulupsykologilta tietoa ja neuvoa saada minulle vain vastataan että poiak on kyllä jonossa...viimeksi hän on luvannut aikaa ennen lukuvuoden loppumista mutta huonolta näyttää koska toukjokuukin on jo yli puolne välin...kiitos jos joku jaksaisi kokemuksiaan kanssani jakaa:)

yksi huolestunut

4

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A

Anteeksi että tuli noin paljon kirjoitusvirheitä, puolinukuksissa yövuorosta päästyäni kirjoittelin kun taas koko yön mietiskelin asiaa. :)

• noppa75

Alkoi naurattaan tuo "Lää (Conerta)" juttu. Ymmärrän yövuoro asian. :)

Kannattaa varmaan lähteä viemään asiaa omalääkärin kautta. Pyytää lähetettä neurolle ja sitä kautta saada lähete terapiaan, jos on tarvetta.

Oletteko hakeneet tai olleet sopparikurssilla? Sieltä saa ainakin hyvä ohjeita ja neuvoja.

• vauhti pedon äiti

hei! itselläni on kohta 7- vuotias ad/hd poika, kannattaisi kyllä pyytää se lähete neurolle, koska sitä kautta pääsisitte lisä tutkimuksiin ja kuntoutuksen piiriin. Jo muutenkin kun lapsen takia, niin itselle olisi hyvä olla vertaistukea, koska kukaan muuu ei ymmärrä niin kuin toinen samallainen. en tiedä missä päin asutte, mutta googleta sellainen kuin nepsy- hanke heiltä saa tietoa ja apua erillaisiin tilanteisiin ja neuvoja.

• erit.lapsen äiti

Yksityiselle lasten neurologille aika. Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7504
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2166
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1830
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1161
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe