Hei! Olen maksanut ayt:n jäsenmaksua n. 2,5vuotta, nyt lopetettuani yrityksen luulin saavani työttömyyskassa maksua, mutta toisin kävi! Olen joutunut olemaan paljon sairaslomilla tules vaivojen takia, ja olen saanut sairaspäivärahaa, tämän perusteella kassa hylkäsi anomukseni päättäen että en ole ollut yrittäjä sairaslomien aikana? työssäolo ehto ei kuulemma täyty! Toimin yksin toiminimellä ja olen ainut työntekijä. Minun työkyvyttömyyteni tarkoittaa kentällä tehtävää fyysistä työtä, mutta yrityksen työhön kuuluu myös kaikki hallinnolliset asiat mm. verojen maksut,ostolaskujen maksut, yms. Lisäksi joudun tekemään varaosatilaukset asiakkaalle jotka soittaa sairasloman aikana sekä hoitamaan saman alan yrittäjän tekemään tarvittavan asennus/ korjaustyön. Ei kait voida olettaa että minun pitää laittaa firma kiinni aina sairasloman ajaksi, puhelimeen ei saa vastata asiakkaalle, tavaraa ei saa tilata, tuuraajia ei saa tilata ym, listaa voi jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Eli mielestäni olen työmarkkinoilla vaikka kentällä teekään töitä ! Ei kait lainsäätäjä ole tarkoittanut tällaista kun on lakia kirjoittanut.
väliin pudonnut!
2
110
Vastaukset
- kela
Hei,
Kiitos viestistäsi! Oletko jo selvittänyt mahdollisuutesi työmarkkinatukeen? Jos työssäoloehtosi ei täyty, voit hakea työttömyyden ajalle Kelasta työmarkkinatukea. Työmarkkinatukea voi hakea Kelan asiointipalvelun kautta www.kela.fi/asiointi.
Voit lukea lisää työmarkkinatuesta linkistä:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/200701124346EH?OpenDocument
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta - tyottomyyskassat
Hyvä Entinen yrittäjä,
yrittäjän työssäoloehto täyttyy, kun henkilö on ollut yrittäjäkassan jäsenenä vähintään 18 kuukautta ja toiminut saman ajan päätoimisena yrittäjänä siten, että yrittäjyys on laajuudeltaan olennaista.
Laajuudeltaan olennaista yritystoimintaa on aika, jolloin yrittäjän eläkevakuutustulo on vähintään 8.520 euroa vuodessa.
Työssäoloehto yrittäjäkassassa voi kertyä vähintään neljän kuukauden jaksoissa työttömyyttä edeltäneen neljän vuoden ( 48 kk ) aikana.
Sairaus-, osasairaus- tai äitiyspäiväraha-aika ei kartuta yrittäjän työssäoloehtoa.
Työttömyyskassojen päätökset perustuvat työttömyysturvalakiin eikä kassa voi toimia vastoin lakia esim. määritellessään työssäoloehtoa.
Ystävällisin terveisin
Tiina työttömyyskassasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk275055Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133048Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141259Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.481139Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231074PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht138924Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43889- 113836
- 37804
- 142733