väliin pudonnut!

Entinen yrittäjä

Hei! Olen maksanut ayt:n jäsenmaksua n. 2,5vuotta, nyt lopetettuani yrityksen luulin saavani työttömyyskassa maksua, mutta toisin kävi! Olen joutunut olemaan paljon sairaslomilla tules vaivojen takia, ja olen saanut sairaspäivärahaa, tämän perusteella kassa hylkäsi anomukseni päättäen että en ole ollut yrittäjä sairaslomien aikana? työssäolo ehto ei kuulemma täyty! Toimin yksin toiminimellä ja olen ainut työntekijä. Minun työkyvyttömyyteni tarkoittaa kentällä tehtävää fyysistä työtä, mutta yrityksen työhön kuuluu myös kaikki hallinnolliset asiat mm. verojen maksut,ostolaskujen maksut, yms. Lisäksi joudun tekemään varaosatilaukset asiakkaalle jotka soittaa sairasloman aikana sekä hoitamaan saman alan yrittäjän tekemään tarvittavan asennus/ korjaustyön. Ei kait voida olettaa että minun pitää laittaa firma kiinni aina sairasloman ajaksi, puhelimeen ei saa vastata asiakkaalle, tavaraa ei saa tilata, tuuraajia ei saa tilata ym, listaa voi jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Eli mielestäni olen työmarkkinoilla vaikka kentällä teekään töitä ! Ei kait lainsäätäjä ole tarkoittanut tällaista kun on lakia kirjoittanut.

2

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kela

      Hei,

      Kiitos viestistäsi! Oletko jo selvittänyt mahdollisuutesi työmarkkinatukeen? Jos työssäoloehtosi ei täyty, voit hakea työttömyyden ajalle Kelasta työmarkkinatukea. Työmarkkinatukea voi hakea Kelan asiointipalvelun kautta www.kela.fi/asiointi.

      Voit lukea lisää työmarkkinatuesta linkistä:
      http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/200701124346EH?OpenDocument

      Ystävällisin terveisin,
      Kirsi Kelasta

    • tyottomyyskassat

      Hyvä Entinen yrittäjä,

      yrittäjän työssäoloehto täyttyy, kun henkilö on ollut yrittäjäkassan jäsenenä vähintään 18 kuukautta ja toiminut saman ajan päätoimisena yrittäjänä siten, että yrittäjyys on laajuudeltaan olennaista.
      Laajuudeltaan olennaista yritystoimintaa on aika, jolloin yrittäjän eläkevakuutustulo on vähintään 8.520 euroa vuodessa.

      Työssäoloehto yrittäjäkassassa voi kertyä vähintään neljän kuukauden jaksoissa työttömyyttä edeltäneen neljän vuoden ( 48 kk ) aikana.
      Sairaus-, osasairaus- tai äitiyspäiväraha-aika ei kartuta yrittäjän työssäoloehtoa.

      Työttömyyskassojen päätökset perustuvat työttömyysturvalakiin eikä kassa voi toimia vastoin lakia esim. määritellessään työssäoloehtoa.

      Ystävällisin terveisin
      Tiina työttömyyskassasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      54
      850
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe