Lapsiperheen isä X menee ostamaan Motonet -nimisestä yrityksestä autoonsa osan Y, joka on suhteellisen kallis. Lähes 100 euroa. Jollekkin tuo satanen ei välttämättä ole mitään, mutta asuntolainojen ja päivähoitomaksujen puristuksessa kamppailevalle isukille se on jo paljon rahaa. Se on perheen viikonlopun ruokamenot tai vaikkapa perheen kahden pakollisen auton koko viikon polttoainekulut. Osan Y pakkausetiketissä on ihan sama nimi kuin isukin auton takapaksin reunassa. Myös palvelutiskillä tukkapystyssä, tatuoituna ja erilaisilla metalliesineillä lävistetty asiakaspalvelija vakuutti osan olevan oikea. Tästä huolimatta osa ei ole sopiva. Se ei vain kerta kaikkiaan sovi paikoilleen ja lähempi tutkiminen osoittaakin, että osissa itse asiassa on eroja. Ei suuria, mutta riittäviä. Isä, jolle sata euroa on suuri raha, vie osan takaisin Motonet -nimiseen liikkeeseen ja haluaa rahat takaisin. Hän haluaa ostaa osan muualta. Ehkäpä oikeasta autojen varaosaliikkeestä, missä varmasti olisi tarjolla sopiva osa. Tämä ei onnistu. Rahoja ei saa takaisin. Sen sijaan hän saa lahjakortin, mitä vastaan saa sadalla eurolla jotain muuta huonolaatuista ja tarpeetonta tavaraa Motonet -nimisestä sekatavarakaupasta. Mikä pettymys. ”Halvemman” osan tavoittelu Motonet -nimisestä puljusta tuli perheen isälle TOSI kalliiksi, sillä hän joutuu joka tapauksessa hankkimaan tarvitsemansa osan ja käyttämään siihen jo toisen satasen. Ehkä jopa enemmän.
Miksi Motonet siirtää vastuun myymiensä tuotteiden laadusta asiakkaalle? Miksi asiakas joutuu maksamaan tuotteen, vaikka se ei ole sopiva?
Oikea menettelytapa olisi hyvittää asiakkaalle osan hinta, tehdä reklamaatio osan toimittajalle ja vaatia hyvityksen lisäksi selitystä sopimattomuudesta yhteistyön jatkumisen nimissä. Näin ei selvästi tapahdu Motonetissä. Itse asiassa näyttääkin siltä, että vaikka onkin tiedossa osan sopivuusongelma, sitä myydään ympäri maata edelleen. Mielestäni tämä ei ole pelkästään hyvän liiketoimintatavan vastaista vaan myös petollista toimintaa. On aivan tyrmistyttävää, ettei Motonet hyvintä sopimattoman osan hintaa. Onko asiakas syyllistynyt johonkin ostamalla Motonetistä huonon osan? Lahjakortti on siis jokin tyyppinen rangaistus asiakkaalle siitä, ettei Motonet ole kiinnostunut myymiensä osien laadusta. Olen jo pitkään hämmästellyt, miten Motonet voi jatkaa tällä asenteella nykyisessä ”palveluyhteiskunnassa”. On selvä, ettei yksityishenkilön kannata aloittaa mahdollisesti hyvinkin kallista oikeustaistelua 30 euron jarrupalojen takia. Mutta miksi kuluttajaviranomaiset eivät puutu Motonetin epäilyttäviin toimintatapoihin. Ehkä jonain päivänä näemme tämänkin asian osalta oikeuden toteutuvan. Sitä odotellessa kannattaa viedä pakoputki mukana Motonetin palvelutiskille, jotta voi varmistaa uuden osan edes joltain osin muistuttavan esikuvaansa. Näin ei todennäköisesti ole - ei ainakaan Motonetissä.
Motonet - Pettymysten tavaratalo
11
3953
Vastaukset
- halvalla ei saa
Siksi asia on niin, kun haluat ostaa halvalla! Halvalla et voi voi saada laatua, et palvelua. Tyydy siihen mitä haluat ja kärsi.
Mutta nythän tiedät, että jos haluat Laatua, palvelua ja oikean osankin. ostat sen jostakin muusta liikkeestä kuin globalisoituneista jätti marketeista. :) - kantapään kautta
Isä, jolle sata euroa on suuri raha, vie osan takaisin Motonet -nimiseen liikkeeseen ja haluaa rahat takaisin. Hän haluaa ostaa osan muualta. Ehkäpä oikeasta autojen varaosaliikkeestä, missä varmasti olisi tarjolla sopiva osa. Tämä ei onnistu. Rahoja ei saa takaisin. Sen sijaan hän saa lahjakortin, mitä vastaan saa sadalla eurolla jotain muuta huonolaatuista ja tarpeetonta tavaraa Motonet -nimisestä sekatavarakaupasta. Mikä pettymys.
Toivottavasti isä otti opikseen. Halvalla ei saa hyvää ja näin oppi menee perille. Nautiskele nyt satasen edestä motonetin laadukkaista tuotteista. Se on kumma että aina pitää MAKSAA ennenkuin voi ottaa opikseen. Mene ensi kerralla suoraan oikeaan varaosaliikkeeseen. - n22w
Mitä ihmettä? Meidän perhe on ostanut Motonetistä iät ja jat varaosia autoihin ja ikinä ei ole ollut valittamista. Pari kertaa sattui kohdallemme sopimattomuusongelma, mutta molemmilla kerroilla saimme rahat käteisenä takaisin.
- joskus työskennellyt
Annettiinko sinulle eri vaihtoehtoja autoosi? Mikäli sinulle sanottiin että autoosi kone näyttää kahta eri vaihtoehtoa, kumman haluat vai haluatko molemmat niin asiassa toimittiin ihan oikein. Mikäli kyseiseen autoon ei ollut kuin tasan se yksi vaihtoehto ja myyjä sanoi sen sopivan ja muuta ei ole niin asiassa toimittiin väärin. Jos oli kaksi vaihtoehtoa niin valitsit itse väärän osan ja tällöin olisit voinut hyvityskuitilla ostaa sen toisen vaihtoehdon.
Lähes aina autoon on eri vaihtoehtoja osista riippuen, myyjä ei voi tietää mikä osa sinun autossasi on jos et sitä itsekään tiedä. Jos vaihtoehtoja ei ollut niin ottaisin kyseiseen myymälään uudelleen yhteyttä. - gssdggsdg
Motonet asia paikka, ei koskaa mitään ongelmia. Yleensä heillä on jokaista varaosaa saatavilla per auto, tai sitten ei ollenkaan varaosaa per auto. Kerran jouduin palauttamaan yhden jarrutyökalun kun ei sopinut ja sain kuitin jota vastaan pystyin ostamaan tavaraa. Noh, sen kuitin käytin heti samalla viikolla kun tarvitsin ostaa autoon nesteitä. Ei kannata mennä Motonettiin jossei tiedä muuta autosta kuin että miten sitä ajetaan tai jossei ole varaa. Tuo esimerkin satanen on auton huollossa/laittamisessa vielä pikkuraha.
- MOTO-Lakimies
Sulle on myyty oikea tuote, jos se vastaa myyntikuittia. Onhan kuitti tallessa?
Vaikuttaa siltä, ettei tuotteessa ole mitään teknistä poikkeamaa eli se on kunnossa.
Osta toisenlainen tuote, jos sellaisen tarvitset! - peppitippi
Ennen ostoa kannattaa lukea osto / palautusehdot. Käteisenä rahaa ei saa takaisin vaan hyvityskortin / lahjakortin. Tämä monessa kaupassa aivan tavanomaista. Joskus varaosa saattaa olla väärä / viallinen mutta tällöin kaupan toki on velvollisuus vaihtaa osa uuteen vastaavaan. Toki yleensä lisää maksamalla saa myös vaihdettua eri laatuiseen tuotteeseen.
- Jetsuilia
Ostin akun muutama kuukausi sitten, mutta se ei ollutkaan prikulleen oikean kokoinen, joten palautin sen Motonet liikkeeseen. Ja kassan kautta hyvityskuitilla sai tuotteesta täyden hyvityksen RAHANA. Näin ainakin syksyllä 2015.
- Anonyymi
Kannattaa antaa se rekisterinumero
- Anonyymi
X jauhaa paskaaa. Terveisin Z
- Anonyymi
Vuodet vierivät ja hinnat nousevat. Suomen kalleimmat autotarvikkeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841