TomTom va Mio?

Tyttölapsi pulassa

Olen ensikertalainen mitä tulee navigaattoreihin joten tarvitsisin vähän mielipiteitä. Olen katsellut tuollaista Mio Moov spirit V505 jossa on digi-tv samassa. Vaikuttaa aika härveliltä :)
TomTomiakin olen tutkiskellut ja sieltäkin löytyy ihan varteenotettavia vempeleitä. Kriteerinä on ehdottomasti, että pitää olla Euroopan kartasto muut mitä tulee mukana on vaan plussaa. Hintahaitari on 100-300€.

13

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MioTom

      Itselläni on mio ja tomtom, tomtom ehdottomasti parempi.

    • frangröbbä

      itse en ottaisi kumpaakaan vaan valitsisin navigonin

      • Ket_tuttaa

        Mulla on alta vuoden vanha navigon ja äänet hukassa. kaikki paprut on myös laitettu roskiin, kun kuvittelin että ei nuo rikki mene. Tästä syystä lienee turha kysellä takuun perään. Vika lienee "mekaaninen", sillä myöskään navigaattorissa oleva handsfree on mykkä.

        Pitänee varmaan heittää yli olan ja ostaa uusi, sillä ei tuosta navigoinnista tule mitään ilman ääntä.


      • eerops
        Ket_tuttaa kirjoitti:

        Mulla on alta vuoden vanha navigon ja äänet hukassa. kaikki paprut on myös laitettu roskiin, kun kuvittelin että ei nuo rikki mene. Tästä syystä lienee turha kysellä takuun perään. Vika lienee "mekaaninen", sillä myöskään navigaattorissa oleva handsfree on mykkä.

        Pitänee varmaan heittää yli olan ja ostaa uusi, sillä ei tuosta navigoinnista tule mitään ilman ääntä.

        Oletko kokeillut laitteen resetointia?
        Jos muistat laitteen ostopäivän (tiliotteesta tai verkkopankista) ja myyjäliikkeen, niin voit marssia ko. liikkeeseen ja selvitellä takuuasiaa. Löytänevät järjestelmistään ostotapahtuman...


    • aivan sama

      aikamoinen hintahaarukka, liki kaikki mahdolliset laiteet mahtuu tuohon väliin.
      Kaikki ne toimii ihan hyvin, ei juurikaan merkitystä minkä merkkinen laite, tärkeintä on ohjelmien ikä ja päivitysmahdollisuudet.

    • 3 + 16
    • eerops

      Kesäkuun Mikrobitti-lehdessä oli jonkinlainen autonavigaattoreiden vertailu, jos siitä olis jotain apua. Ainakin TomTom oli mukana, mutta Miosta en ole ihan varma. Täydennän lehdestä, kun menen kotiin (nyt eri paikassa)

      • eerops

        jatkoa kotoa; Ei ollut Mio testissä! Kaksi Tomppaa, kaksi Navigonia, Garmin ja Nokia Ovi kartat. Kaikki navigaattorit saivat viisi tähteä ja Nokia neljä.


      • 3 + 16
        eerops kirjoitti:

        jatkoa kotoa; Ei ollut Mio testissä! Kaksi Tomppaa, kaksi Navigonia, Garmin ja Nokia Ovi kartat. Kaikki navigaattorit saivat viisi tähteä ja Nokia neljä.

        >> Kaikki navigaattorit saivat viisi tähteä ja Nokia neljä. Missä laitteessa / luurissa Nokian kartat olivat testissä ?

        Mitkä olivat Nokian plussat ja miinukset? Mistä oleellisesta tuo yhden tähden uupuminen johtui ?


      • eerops
        3 + 16 kirjoitti:

        >> Kaikki navigaattorit saivat viisi tähteä ja Nokia neljä. Missä laitteessa / luurissa Nokian kartat olivat testissä ?

        Mitkä olivat Nokian plussat ja miinukset? Mistä oleellisesta tuo yhden tähden uupuminen johtui ?

        Laitetta ei mainittu testissä

        Nokian plussia
        -kävelyominaisuudet
        -karttojen esilatausmahdollisuus ilman lisähintaa

        miinuksina
        -paikannussekoilut autoillessa
        -saatavana vain poistuviin Symbian-puhelimiin (ei tulevaisuutta)
        -antaa vääriä ohjeita gps-sijainnin hetkellisesti hukkuessa
        -autonavigointi, risteysopastus


      • 3 + 16
        eerops kirjoitti:

        Laitetta ei mainittu testissä

        Nokian plussia
        -kävelyominaisuudet
        -karttojen esilatausmahdollisuus ilman lisähintaa

        miinuksina
        -paikannussekoilut autoillessa
        -saatavana vain poistuviin Symbian-puhelimiin (ei tulevaisuutta)
        -antaa vääriä ohjeita gps-sijainnin hetkellisesti hukkuessa
        -autonavigointi, risteysopastus

        Harmi ettei laitetta mainittu jossa karttoja testattiin, sillä myös se vaikuttaa lopputulokseen. Jotkin Nokian puhelimet lukemani perusteella toimivat hyvin jopa ilman A-GPS:n aktivointia. Varsin moni on antanut nykyisten puhelimien navogoinnista kiitosta. En sitten tiedä miten pahoja / kiusallisia nuo puutteet ovat olleet, ei toki saisi tökkiä, varsinkaan risteyksissä ja muissa valintatilanteissa.

        >> saatavana vain poistuviin Symbian-puhelimiin (ei tulevaisuutta)

        Tuossa Mikrobitti menee asioiden edelle. Kun Windowsin Mangopäivitys hiljattain esiteltiin, niin siinä ei sanottu suuntaan eikä toiseen navigointia koskien. Saa nähdä millaisina ensimmäiset Nokian WP:t tulevat markkinoille. Missään ei vielä ole annettu virallista tietoa siitä, että Nokian tulevat WP:t eivät olisi varustettu navigoinnilla ja ilmaisella sellaisella. Eri asia on ehtiikö se ensimmäisiin malleihin. Päin vastoin, se on yksi Nokian keino erottautua edukseen kilpailijoiden valmistamista W-kapuloista. Olisin hyvin hämmästynyt mikäli nykyisestä toimintamallista luovuttaisiin. Aika näyttää mikä tulee olemaan WP & kartta-navigoinnin todellisuus.


      • 3 + 16
        3 + 16 kirjoitti:

        Harmi ettei laitetta mainittu jossa karttoja testattiin, sillä myös se vaikuttaa lopputulokseen. Jotkin Nokian puhelimet lukemani perusteella toimivat hyvin jopa ilman A-GPS:n aktivointia. Varsin moni on antanut nykyisten puhelimien navogoinnista kiitosta. En sitten tiedä miten pahoja / kiusallisia nuo puutteet ovat olleet, ei toki saisi tökkiä, varsinkaan risteyksissä ja muissa valintatilanteissa.

        >> saatavana vain poistuviin Symbian-puhelimiin (ei tulevaisuutta)

        Tuossa Mikrobitti menee asioiden edelle. Kun Windowsin Mangopäivitys hiljattain esiteltiin, niin siinä ei sanottu suuntaan eikä toiseen navigointia koskien. Saa nähdä millaisina ensimmäiset Nokian WP:t tulevat markkinoille. Missään ei vielä ole annettu virallista tietoa siitä, että Nokian tulevat WP:t eivät olisi varustettu navigoinnilla ja ilmaisella sellaisella. Eri asia on ehtiikö se ensimmäisiin malleihin. Päin vastoin, se on yksi Nokian keino erottautua edukseen kilpailijoiden valmistamista W-kapuloista. Olisin hyvin hämmästynyt mikäli nykyisestä toimintamallista luovuttaisiin. Aika näyttää mikä tulee olemaan WP & kartta-navigoinnin todellisuus.

        Pieni lisäys Nokian tuleviin W-kapuloihin. Elop on nimenomaan maininnut, että karttapalveluun liitettävä paikkakohtainen ym. ilmoittelu ja mainonta on osa kokonaisuutta ja tulee olemaan yksi tulonlähde Nokialle.


      • Nuukia E55
        eerops kirjoitti:

        Laitetta ei mainittu testissä

        Nokian plussia
        -kävelyominaisuudet
        -karttojen esilatausmahdollisuus ilman lisähintaa

        miinuksina
        -paikannussekoilut autoillessa
        -saatavana vain poistuviin Symbian-puhelimiin (ei tulevaisuutta)
        -antaa vääriä ohjeita gps-sijainnin hetkellisesti hukkuessa
        -autonavigointi, risteysopastus

        Tuleviin Windows puhelimiin integroidaan takuvarmasti Nokian nykyinen navigointi. Navigointi on yhä kasvava ja kannattava bisneksen haara mainostajienkin kannalta. Eli lyön kuukauden palkan vetoa, että Navi ei haviä.
        Uskon myös, että Nykyinen Microsoftin kartasto integroidaan Nokiakarttoihin tulevaisuudessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe