1.Johanneksen kirje:
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
Teen asiasta oman aloituksen, kun asia hukkuu tuonne melperin ketjuun, johon laitoin kommenttini.
Kun sanoin että Jeesus kuolemallaan kukisti synnin ja jatkoin että KAIKKI synnit on anteeksi, niin tehdyt kuin VIELÄ TEKEMÄTTÖMÄTKIN SYNNIT. Arvasin reaktiot että minua syytetään tahallisesta synnintekemisestä.
Kun oivaltaa että Jeesus sovitti ristinkuolemallaan kaikki synnit hamaan maailman tappiin asti, niin ymmärtää myös vl-parannuksenteon mielettömyyden, joka antaa anteeksi syntejä vain "tipoittain" ja kuin kuittia vastaan. Kuittina jo tehty synti.
Vl:t ovat ovelia kauppamiehiä, hen kun uskottlevat lunastavansa vapaaksi synnistä silloinkin kun Jeesus on jo lunastuksen tehnyt, he ovat kuin petollinen kauppias joka ottaa maksun, vaikka pitäisi antaa jo ilmaiseksi.
Teenkö tahallani syntiä?
1
59
Vastaukset
Juuri noin.
Kristus maksoi ristillä KOKO SYNTIVELAN. Hän sovitti nykyiset ja tulevat synnit. Uskovainen ihminen saa koko ajan olla synnit pois pesevän armovirran alla. Me teemme syntiä päivittäin ajatuksin, sanoin ja teoin.
Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että me lähdemme tietoiselle ja tahalliselle synninteon tielle. Silloin tilanne muuttuu. Tällöin meidän pitää tehdä parannus, hyljätä syntielämä ja palata Kristuksen armohelmaan.
Näin Raamattu opettaa.
Tätä Raamatun opetusta monet vl:t ivaavat tällä palstalla sydämensä kyllyydestä. He vaativat, että paikalla pitää olla KISSANPASKALLE (= Nortille) haiseva vl, jotta synnit voidaan saada anteeksi.
Tämä kahden pakollisen välimiehen oppi on kiinni vl-puserossa kuin täi tervassa.
Mutta onhan opin keksinyt Jumalan suurin vastustaja valheen isä saatana yhdessä SRK:n JÄÄRIEN kanssa.
1. Tim. 2:
"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815