Veljeni elämä oli kohdillaan: koulut takana ja työelämä hyvässä vauhdissa. Eräänä päivänä hän sitten löytyi hengenvaarallisesti loukkaantuneena. Hän oli psykoosissa ja yrittänyt tappaa itsensä. Tehohoito onneksi pelasti hänet.
Nyt hän alkaa heti tappamaan itseään, kun lääketaso laskee ja siteet avataan. Hänet pidetään lääkkeillä huumattuna. Voin vain vierestä seurata kuinka hän rappeutuu lukuisten sähköhoitojen vaikutuksesta yhä pahemmaksi ja pahemmaksi..
Veljeäni ei enää ole. On vain hänen kovia kokenut ruumis. Ja ne tyhjyyteen tuijottavat lasittuneet silmät. Sillä jossain sisällä on niin paha olla. Ei enää yhteisiä pyöräretkiä. Ei enää mukavia juttutuokioita. Ei enää koko perheen päivällisiä. Yksi on joukosta lopullisesti poissa.
Halusin vain kertoa kuinka skitsofrenia tappaa, vaikka ruumis vielä elää.
Veljeni kuoli skitsofreniaan
12
747
Vastaukset
- amnesty-
Armomurha olisi parempi kuin kiduttaminen.
Oikea paikka hakea empatiaa olisi kenties joku muu palsta.
Olen pahoillani, että veljesi "kuoli". Toki hän voi vielä parantuakin.
Täällä moni kirjoittaja kokee omakohtaisesti skitsofrenian piinan. Niinpä kovin moni ei ehkä tahdo kuulla, kuinka skitsofrenia tappaa hiljalleen, mikäli kukaan, missään, ikinä ei tule avuksi ja tueksi.
Skitsofrenia ei tapa rakastavissa olosuhteissa. Olosuhteisiinsa jokainen voi vaikuttaa itse jossakin määrin.Se miten minä olen ymmärtänyt ja millä tavalla näen skitsofrenian, on nimenomaan sen suojelevan merkityksen kautta. Se, että jotkin skitsofreenikot käyttäytyvät väkivaltaisesti on mielestäni symbolista käyttäytymistä, itsen otettua minuuden haltuun. Itsen negatiivinen puoli on pelottava. Sen positiivinen puoli on kuin itse Jumala.
Minusta skitsofreniaa pitäisi tarkastella sisältä käsin.
- anti medicine
Skitsofreniaan kuolee jos ottaa lääkkeitä.
- ifor
temppuilija kirjoitti:
Me kuolemme joka tapauksessa.
So what?"So what"
Kovin moni ei halua kuolla liian aikaisin.
- ................
"Sinä menet taas koppiin lepäämään joo ei ole hätää *kloks*". Sittenkuin tuntuu, että ne tekee sitä ihan tarkoitushakuisesti, että saadaan toinen ulos,kun paluuta ei ole enää "paratiisiin" kun kerran lennät ulos ja puoskaroidaan paperit holhouslaitokseen. Mulla kuuluu asunnossa syyttäviä ääniä, mutta ei esim autossa tai kaverilla.
Koetko syyttävät äänet ahdistaviksi?
Syyttävä ääni on kuin ahdistuksen tunne, joka ei ole saanut nimeä.
- :(
rupesin melkein itkemää kun luin ton :(
- JK
VAI NIN
- JK
VAI NIIN
- sampsa.suomalainen
hei. Suoraan asiaan..etsisin sinuna vastauksia todella laajasti. Sähköhoidoista o apua kun ollaan saattamas henkilöä viimeiselle matkalle, kuten usas o tapana. En usko olevan kuin juuuri negatiivinen hoitotapa. Voimia ja uskoa hänen parantumiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2422040- 841228
- 901057
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701