Veljeni elämä oli kohdillaan: koulut takana ja työelämä hyvässä vauhdissa. Eräänä päivänä hän sitten löytyi hengenvaarallisesti loukkaantuneena. Hän oli psykoosissa ja yrittänyt tappaa itsensä. Tehohoito onneksi pelasti hänet.
Nyt hän alkaa heti tappamaan itseään, kun lääketaso laskee ja siteet avataan. Hänet pidetään lääkkeillä huumattuna. Voin vain vierestä seurata kuinka hän rappeutuu lukuisten sähköhoitojen vaikutuksesta yhä pahemmaksi ja pahemmaksi..
Veljeäni ei enää ole. On vain hänen kovia kokenut ruumis. Ja ne tyhjyyteen tuijottavat lasittuneet silmät. Sillä jossain sisällä on niin paha olla. Ei enää yhteisiä pyöräretkiä. Ei enää mukavia juttutuokioita. Ei enää koko perheen päivällisiä. Yksi on joukosta lopullisesti poissa.
Halusin vain kertoa kuinka skitsofrenia tappaa, vaikka ruumis vielä elää.
Veljeni kuoli skitsofreniaan
12
738
Vastaukset
- amnesty-
Armomurha olisi parempi kuin kiduttaminen.
Oikea paikka hakea empatiaa olisi kenties joku muu palsta.
Olen pahoillani, että veljesi "kuoli". Toki hän voi vielä parantuakin.
Täällä moni kirjoittaja kokee omakohtaisesti skitsofrenian piinan. Niinpä kovin moni ei ehkä tahdo kuulla, kuinka skitsofrenia tappaa hiljalleen, mikäli kukaan, missään, ikinä ei tule avuksi ja tueksi.
Skitsofrenia ei tapa rakastavissa olosuhteissa. Olosuhteisiinsa jokainen voi vaikuttaa itse jossakin määrin.Se miten minä olen ymmärtänyt ja millä tavalla näen skitsofrenian, on nimenomaan sen suojelevan merkityksen kautta. Se, että jotkin skitsofreenikot käyttäytyvät väkivaltaisesti on mielestäni symbolista käyttäytymistä, itsen otettua minuuden haltuun. Itsen negatiivinen puoli on pelottava. Sen positiivinen puoli on kuin itse Jumala.
Minusta skitsofreniaa pitäisi tarkastella sisältä käsin.
- anti medicine
Skitsofreniaan kuolee jos ottaa lääkkeitä.
- ifor
temppuilija kirjoitti:
Me kuolemme joka tapauksessa.
So what?"So what"
Kovin moni ei halua kuolla liian aikaisin.
- ................
"Sinä menet taas koppiin lepäämään joo ei ole hätää *kloks*". Sittenkuin tuntuu, että ne tekee sitä ihan tarkoitushakuisesti, että saadaan toinen ulos,kun paluuta ei ole enää "paratiisiin" kun kerran lennät ulos ja puoskaroidaan paperit holhouslaitokseen. Mulla kuuluu asunnossa syyttäviä ääniä, mutta ei esim autossa tai kaverilla.
Koetko syyttävät äänet ahdistaviksi?
Syyttävä ääni on kuin ahdistuksen tunne, joka ei ole saanut nimeä.
- :(
rupesin melkein itkemää kun luin ton :(
- JK
VAI NIN
- JK
VAI NIIN
- sampsa.suomalainen
hei. Suoraan asiaan..etsisin sinuna vastauksia todella laajasti. Sähköhoidoista o apua kun ollaan saattamas henkilöä viimeiselle matkalle, kuten usas o tapana. En usko olevan kuin juuuri negatiivinen hoitotapa. Voimia ja uskoa hänen parantumiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1512496Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637