VISA KORTTI

Madmax

MORJENS!

SELLAISTA KYSYISIN ETTÄ MITEN PANKISTA SAA VISA KORTIN JA ONNISTUUKO SEN SAAMAAN JOKA PANKISTA JA MITÄ VAATIMUKSIA VAADITAAN ETTÄ KORTIN SAA?

PALJONKO YLEENSÄ KORTIN VUOSIMAKSU ON?

JA EIKÖS SILLÄ PYSTY MAKSAMAAN ULKOMAILTA TILATTUJA TAVAROITA NETIN KAUTTA???

8

846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pankkitäti

      Morjens,

      jotta saat visan pankista tai saada neuvoja kortin saamiseen tällä foorumilla, tarvitsee sinun:

      1. Opetella kirjoittamaan suomen kieltä oikein. Visa-korttia ei kirjoiteta erikseen, sana ja ei koskaan aloita päälausetta, eikä kolme kysymysmerkkiä kuulu muuta kuin Aku Ankan sivuille.

      2. LOPETTAA HUUTAMINEN, joka ei kuulu netikettiin.

      3. Laittaa viesti vain yhdelle foorumille. Kukaan ei halua vastata idiootille, joka postittaa saman kysymyksen monelle foorumille.

      4. Olla kyselemäättä asioita, jotka selviävät jostain muualta pienellä oma-aloitteisuudella. Näppäilet vaan esimerkiksi www.visa.fi, niin luulisi tietoa löytyvän.

      • Sologdin

        Nimimerkki "Pankkitäti" voisi itsekin lukea kielioppia ennenkuin alkaa neuvoa muita. Pilkun käytöstä olisi hyvä aloittaa.

        Sivistyssanakirjasta saa selville mitä "idiootti" tarkoittaa. Idiootti ei kirjoittele internettiin. Lainaukset erotetaan muusta tekstistä "-merkein.

        Tyyliä ei voi opettaa. En siis yritäkään. Tuollaista se tyypillinen pankkitätien teksti on. En tottunut siihen niinä 25 vuotena jolloin työskentelin pankissa.


      • nidgolos
        Sologdin kirjoitti:

        Nimimerkki "Pankkitäti" voisi itsekin lukea kielioppia ennenkuin alkaa neuvoa muita. Pilkun käytöstä olisi hyvä aloittaa.

        Sivistyssanakirjasta saa selville mitä "idiootti" tarkoittaa. Idiootti ei kirjoittele internettiin. Lainaukset erotetaan muusta tekstistä "-merkein.

        Tyyliä ei voi opettaa. En siis yritäkään. Tuollaista se tyypillinen pankkitätien teksti on. En tottunut siihen niinä 25 vuotena jolloin työskentelin pankissa.

        "ennenkuin" => kirjoitetaan "ennen kuin"
        "alkaa neuvoa" => kirjoitetaan "alkaa neuvomaan"

        Sanojen merkitys syntyy niiden käytön kautta, ei sivistyssanakirjassa. Sanan "idiootti" merkitys syntyy siis siitä, miten vuorovaikutuksessa sana ymmärretään. Sologdin on joko naiivi viisastelija tai ei ole ollut oikeiden ihmisten kanssa vuorovaikutusksessa vähään aikaan.

        Sologdinin analyysi pankkitätien tekstistä on ihanan katkera, miltei huvittava. Kukin taplaa tyylillään ;)


      • Sologdin
        nidgolos kirjoitti:

        "ennenkuin" => kirjoitetaan "ennen kuin"
        "alkaa neuvoa" => kirjoitetaan "alkaa neuvomaan"

        Sanojen merkitys syntyy niiden käytön kautta, ei sivistyssanakirjassa. Sanan "idiootti" merkitys syntyy siis siitä, miten vuorovaikutuksessa sana ymmärretään. Sologdin on joko naiivi viisastelija tai ei ole ollut oikeiden ihmisten kanssa vuorovaikutusksessa vähään aikaan.

        Sologdinin analyysi pankkitätien tekstistä on ihanan katkera, miltei huvittava. Kukin taplaa tyylillään ;)

        kellä tissit hölskää, kellä pylly pylskää. Normaalisti en piittaa tyyliseikoista paskaakaan. Ne kun ovat mielestäni paljolti makuasioita. Mutta itse huonosti kirjoittavan ei mielestäni kannata neuvoa muita. Sivistyssanakirja on viimeinen auktoriteetti sanojen merkitystä etsittäessä.

        Minun kielikorvani mukaan edellisessä viestissäni olevat sanat kirjoitetaan niinkuin (vrt. niin kuin) ne kirjoitin. Minkä kirjoitin, sen kirjoitin.

        Kyllä minä olen ihan oikeidenkin ihmisten kanssa tekemisissä päivittäin enkä vain täällä oleskelevien spoonriveriläisten.

        Mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä tuo ilmaisusi "naiivi viisastelija".

        Yhtäläisyysmerkki muuten on "=" eikä "=>".


      • Huoh
        Sologdin kirjoitti:

        kellä tissit hölskää, kellä pylly pylskää. Normaalisti en piittaa tyyliseikoista paskaakaan. Ne kun ovat mielestäni paljolti makuasioita. Mutta itse huonosti kirjoittavan ei mielestäni kannata neuvoa muita. Sivistyssanakirja on viimeinen auktoriteetti sanojen merkitystä etsittäessä.

        Minun kielikorvani mukaan edellisessä viestissäni olevat sanat kirjoitetaan niinkuin (vrt. niin kuin) ne kirjoitin. Minkä kirjoitin, sen kirjoitin.

        Kyllä minä olen ihan oikeidenkin ihmisten kanssa tekemisissä päivittäin enkä vain täällä oleskelevien spoonriveriläisten.

        Mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä tuo ilmaisusi "naiivi viisastelija".

        Yhtäläisyysmerkki muuten on "=" eikä "=>".

        "Yhtäläisyysmerkki muuten on "=" eikä "=>"."

        Mistä hornan perseestä kaltaisiasi idiootteja sikiää? Hanki elämä.


      • Sologdin
        Huoh kirjoitti:

        "Yhtäläisyysmerkki muuten on "=" eikä "=>"."

        Mistä hornan perseestä kaltaisiasi idiootteja sikiää? Hanki elämä.

        lienemme molemmat tulleet.

        Jos olisit jaksanut/viitsinyt/osannut lukea koko keskusteluketjun, olisit ehkä ymmärtänyt siitä jotakin.


      • Huoh
        Sologdin kirjoitti:

        lienemme molemmat tulleet.

        Jos olisit jaksanut/viitsinyt/osannut lukea koko keskusteluketjun, olisit ehkä ymmärtänyt siitä jotakin.

        Osaan kyllä lukea, mutta kysymys onkin siitä, osaatko sinä AJATELLA?


      • Sologdin
        Huoh kirjoitti:

        Osaan kyllä lukea, mutta kysymys onkin siitä, osaatko sinä AJATELLA?

        Minä en ole oikea henkilö vastaamaan siihen kysymykseen. Mutta sinä et osaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1529
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1153
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1029
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1028
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      5
      903
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      882
    Aihe