E85 Lappeenrannasta?

Pate1971

Mistä saa E85 menovettä Lappeenrannasta tai lähiseudulta? Onko lähin paikka Lahti? Uuteen autooni sopii ko. polttoaine, olisi kiva kokeilla miten kärry liikkuu 85% etanolilla.

8

1591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmakine

      Tämän hetken tilanne on tällainen

      http://www.re85.fi/index.php?id=7910.

      ... ja Lahti taitaa olla lähin. Ei ehkä kannata sen takia sinne lähteä. Huhtikuussa tuli seitsemän asemaa lisää. Saa nähdä laajentuuko kesän mittaan.

      • Pate1971

        Tulipa tänään ajettua työmatkalla Lahden St1-aseman kautta ja samalla tankattua E85 -polttoainetta. En huomannut auton tehoissa mitään muutosta verrattuna 95e10 polttoaineeseen, auto lähti hyvin käyntiin ja kulki nykimättä. Työkaverit jo pelkäsivät että joutuvat työntämään loppumatkan kun tankkaan E85 polttoainetta :-)
        Voipahan tuota E85 -polttoainetta laittaa jatkossakin tankkiin jos sattuu sopiva asema kohdalle. Moottorin voiteluöljyyn päätyneet vesitipat haihtuvat taivaan tuuliin koneen kunnolla lämmittyä.


      • kiintoisaa
        Pate1971 kirjoitti:

        Tulipa tänään ajettua työmatkalla Lahden St1-aseman kautta ja samalla tankattua E85 -polttoainetta. En huomannut auton tehoissa mitään muutosta verrattuna 95e10 polttoaineeseen, auto lähti hyvin käyntiin ja kulki nykimättä. Työkaverit jo pelkäsivät että joutuvat työntämään loppumatkan kun tankkaan E85 polttoainetta :-)
        Voipahan tuota E85 -polttoainetta laittaa jatkossakin tankkiin jos sattuu sopiva asema kohdalle. Moottorin voiteluöljyyn päätyneet vesitipat haihtuvat taivaan tuuliin koneen kunnolla lämmittyä.

        millä pelillä tää tankkaaja testas 85e ainetta diisel vai bensa?


    • järkevää

      Siinähän sitten tankkaat puolet useammin ja vaihtelet öljyä useammin...ei taida lyödä leiville, ellei saa todella halvalla ko menovettä..

      • mmakine

        Saahan sitä 10% halvemmalla.


      • 20+8
        mmakine kirjoitti:

        Saahan sitä 10% halvemmalla.

        10% halvempaa, mutta kulutus 30-40% suurempi

        Eli tosi kannattava juttu


    • mmakine

      ANTEEKSI ETTÄ AVAUDUN MUTTA KUN OTTAA PÄÄHÄN ETTÄ VAKIONIMIMERKILLÄNI KIRJOITETAAN VAIKKA MITÄ VIISAUKSIA AMIKSEN VÄLITUNNILLA.

      Jollain näyttää olevan jotain minua vastaan kun sekä Chrysler-palstalla että täällä on taas kirjoiteltu vaikka mitä käyttämälläni nimimerkillä.

      Kerrotaan nyt kaikille että minä ostan RE85:ttä sen takia kun se tehdään kotimaassa ja tavalla josta minä pidän. Ja myös sen takia että minulla sattuu olemaan sellainen auto jossa sitä voi käyttää.

      Ja minä en osta sitä hinnan takia enkä yleensä retostele että se olisi halpaa. Minä tiedän varmasti että sitä kuluu enemmän, tähän mennessä on mennyt vähän yli 3000 litraa Dodgen pakoputkesta taivaalle. Jos lasketaan että siinä on 30% vähemmän energiaa niin kilometrin hinta on 95E10:n kanssa aika tasan.

      Yleensäkin vältän suosittelemasta RE85:ttä. Kerron kokemuksistani kun kysytään. Tai kuten tässä keskustelussa, mistä sitä saa. Jätin todellakin vastaamatta tähän kommenttiin:

      "Siinähän sitten tankkaat puolet useammin ja vaihtelet öljyä useammin...ei taida lyödä leiville, ellei saa todella halvalla ko menovettä.. "

      ja vastaamatta siksi että tiedän ihan hyvin että näin on. Minun perusteluni RE85:n käytölle ovat muut kuin raha eikä minua kiinnosta mitä se maksaa. Mutta kerron kyllä jos kysytään. Niin kuin senkin mistä sitä saa. Mutta vain sen. En kerro että miksi jonkun pitäisi kokeilla sitä. Tai olla kokeilematta. Sen saa jokainen asiaa harkitseva miettiä itse. Ja harkinnan tueksi voi kysyä ja minä vastaan.

      helpotti.

    • Anonyymi

      Ei taida enää olla kuin 1 asema.?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe