ostin ihan ilman hoito-ohjeita Viherpajasta... Onko sisä- vai ulkokasvi?
Jos joku tietäisi perushoito-ohjeet?
Olisin kovasti kiitollinen ohjeista...
*miten niin heräteostos* ;)
puksipuu
6
834
Vastaukset
- Mie
Moi!
Ostin viimesyksynä sellaiset.Laitoin maahan ne kukkapenkkiin, mutta nyt näyttäisi siltä, että ne on hieman kuivuneet tai paleltuneet.Niissä on latvassa kuivaa.Kaupassa neuvoivat että leikkaa pois, mutta niihin on tullut sitä lisää.Mitä lie?jos joku tietää niin kertokoon.Ne on aika "eteläisen" Suomen kasveja (asun ite Mikkelissä), joten ajattelin et varmaan paleltunu.- piia
on talven arka pitaisi viedä talveksi viileään siis sisätilaan talvehtimaan ja keväällä istuttaa pihalle..
- Mimma
Voiko laittaa ruukkuun ja tuoda sisälle muiden kasvien sekaan?
Citymarketin pihakukkien myynnissä oli muuten puksipuita n. 50-80 cm, jotka oli leikattu kukon ja riikinkukon muotoon ja hintaa komistuksilla oli 195€!
Mitenkähän nopeasti ne kasvaa?- wilma
sellainen käsitys, että HITAASTI kasvavat!? Enkä usko, että talvehtivat huoneenlämmössä. Jos olen väärässä, niin neuvokaa mua...
- rätvänä
wilma kirjoitti:
sellainen käsitys, että HITAASTI kasvavat!? Enkä usko, että talvehtivat huoneenlämmössä. Jos olen väärässä, niin neuvokaa mua...
Meillä on täällä Tampereella puksipuu talvehtinut ulkona maahan istutettuna neljä talvea. Vain muutama latva on paleltunut, mutta ei mitään vakavaa. Otin pensaan hankittuani siitä pistokkaita, vain yksi on edelleen voimissaan. Aluksi se oli maahan istutettuna, viime talven se vietti ruukussa lasihuoneessa, jonka lämpötila talvella oli 5 -10 astetta lämmintä. Puksipuu näyttää ainakin tällä alueella kasvavan tosi hitaasti; ei voi vielä suunnitellakaan pensaan muotoilua. Pikkupensas muuten näyttää nyt kasvavan vähän voimakkaammin, saattaa johtua lasihuoneesta, jossa kasvuunlähtö oli tänä keväänä tosi aikaista.
- Anonyymi
Minulla on neljä puksipuuta kasvanut vuosia ulkona maassa Kajaanissa saakka. Talvisin laitan hallaharsoa reilusti juuriston päälle ja saavat täällä myös reilun lumikerroksen. Juuret ei saa paleltua. Syksyisin saavat syyslannotetta ja keväällä kevätlannotetta ja kalkkia. Piha on suojaisa ja etelään päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504158
- 543632
- 513156
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292056