Evo

Luontoon lähtevä

Olisin lähdössä Evoon vaeltamaan. Lueskelin, että siellä on laavuja jotka ovat jokaisen vapaassa käytössä. Osaako joku sanoa, käykö laavuilla useinkin ns. kutsumattomia vieraita (siis jotain häiriköitä yms yms). Ja onko kenelläkään tietoa mistä saisi hyvän kartan Evon reiteistä? Koska itse löysin vain huonon kartan netistä..

11

2922

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en minä..

noihin häiriköihin juurikaan usko.Auton varotan lukitsemaan hyvin.Karttoja en tiedä mitä olet netistä löytänyt mutta luontoon fi retkikartta ja kansalaisen karttapaikka sivuilta .Jos painettuja karttoja niin evokeskus evolla tai luontoon fi verkkokauppa

• Luontoon lähtevä

Paras kartta, ts kartta jota lähinnä etsin, olisi sellainen että siinä näkyvät laavut ja tulentekopaikat yms. Ja tietysti polut. Esim. http://www.luontoon.fi/image.asp?Image=Att1220\webatt_20081023_103947_891039.gif tuo, mutta tuo on kyllä aika huono

• Luontoon lähtevä

Pitääkö laavu muuten 'varata' jotenkin etukäteen ? Vai saako sinne mennä kuka vaan ja koskavaan. Luin monesta paikasta että saa mennä koska vaan kuka vaan, mutta jossain luki että mökit ja laavut varataan etukäteen jostain

• kaks yhdellä iskulla

laavuilla saa mennä kuka haluaa, jos riitaa tulee, vahvempi voittaa aina.
      Kerran piti oikein nyrkkeihin turvautua, me sitten laavulla nukuttiin.

• kyllä ne...

kansalaisen karttapaikka sivuilla laavut ja polut näkyy.Jos sulla ei ole tulostinta niin tuo ilvesreitin kartta kyllä sitten ehkä paras.Aika paljon yleensä yöpyjiä mutta monta laavuakin teltankin voi pystyttää19

• Olenko tyhmä ?

Minä en kyllä ikinä ole oppinut käyttämään tuota kansalaisen karttapaikkaa...

• kyllä se..

onkin aika hankala.Pieniä lappusia joiden kanssa pitää pärjätä.Tuo ilvesreitin partta on parikymppiä näkyy tiet ja polut ja laavut ja teltanpaikat ja vesipaikat tulee postissaMaastossa reitti merkitty ilvestassuin varmalla ei eksy

• Evoilija

Osaakos joku sanoa kannattaako sinne tähän aikaan vuodesta laittaa kumisaappaat vai lenkkarit ?

• mulla oli

perj 27 pv sandaalit ja kuivina pysy.Pari kertaa tosin joutu lätäkön kiertämään

• Anonyymi

Hyvät reitit ja vähän kävijöitä. Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      53
      947
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      69
      741
    3. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      61
      726
    4. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      55
      670
    5. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      47
      644
    6. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      62
      613
    7. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      33
      593
    8. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      586
    9. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      78
      486
    10. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      37
      470
    Aihe