Tyylipäivitys +50 ?

Neiti Näpsä

Äsken rupesin netistä hakemaan tällaiselle maalla asuvalle, viiskytkolme ikäselle naiselle sopivaa muotiblogia, lehteä tai julkaisua, jonka kautta voisi aina päivittää out ja in -vaatteet.
Olen pitkä ja "hyvärunkoinen", ryhdikäs ja koroissa viihtyvä. Aina olen löytänyt helposti mieleiseni vaatteet ja ollut enemmänkin mustaa ja valkoista suosiva tyylikäs tyyppi. Villapaita ja merkkifarkut ovat toki paikallaan myös.
Kun luin noita kaikenmoisia kirjoituksia eri palstoilta, hämmennyin.
Siellä moititaan yli viiskymppisten naisten vaatetusta, ei saa olla seksikäs, ei käyttää minihameita, ei olla enää pitkiä hiuksia....siis pitäisi olla näkymätön ja hiljaa. Eli oikeastaan siis ei ollenkaan yhteiskuntakelpoinen.
Kuka näitä sääntöjä tekee? Nuorehkot, pullukat naiset, jotka eivät mahdu napapaitoihin, ja joiden miehet katselevat meitä vanhempia naisia sillä silmällä. Vai meidän ikäisemme miehet, jotka yrittävät kaikin tavoin lannistaa tällaista viiskymppistä naista tuntemaan itsensä elähtäneeksi.
Ja joita harmittaa, kun nuoremmat miehet näköjään pääsääntöisesti ovat kiinnostuneita meistä...roolit ovat mielestäni näissä asioissa kääntyneet päinvastoin, ei enää vanhempi mies ja nuorempi nainen.
Mutta, itse asiaan: osaako kukaan hivenen samoilla linjoilla oleva ikäiseni nainen vastata, mistä löytäisin em.blogin tai lehden? Yksi ihailemani vaatetyylin omaava on Islannin suurlähettiläs, Elin Flygenring.
Ja millaisia lehtiä selaamalla voi esim. tietää, että nyt pitää olla pitsikotelomekko päällä yo-juhliin?

2

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wraz

      ole vaan rohkeasti kaunis,tyylikäs ja seksikäs,niin minäkin yli 60v, ja näitä blogeja tulee vielä jossa huomioidaan upeat vanhemmat naiset 60 70 80 90 ! kaunista kesää )

    • ikä=nro

      Tsemppaan minäkin Sinua! Blogivinkkiä ei tule täältäkään, mutta kuten totesit, löydät helposti vaatteita :) joten tärkeintä on tietää ja tuntea se "oma tyylinsä".

      Asian vierestä sen verran, että ikä on niin sangen suhteellista, ja kakskymppisen silmissä 50vuotias on tosiaan vanha... näin se vaan on. Rakas äitini joskus kertoo vieraille tarinaa, kuinka olen koulussa kirjoittanut aineen: Äiti on vanha ja lihava ja harmaatukkainen ja tekee hyvää ruokaa..." Äiti oli tuolloin 31vuotias, normaalipainoinen mutta kovin lyhyt, omasi luonnonväriset suomalaishiukset (ei ole harmaantunut vieläkään)
      Se, että teinitytöt kauhistelevat "vanhojen" pukeutumista, on varmasti vähän tätä samaa asiaa, se taas, että ikäisemme miehet sitä arvostelevat, onkin varmasti pelko siitä, että itse näyttävät 10v ikäistään vanhemmilta ja samanikäinen nainen 10v. nuoremmalta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe