Mulla on viisi vuotta vanha mansikkamaa, jossa on 9 riviä , n. 400 tainta. Yhteen riviin tuli vahingossa reijitetty musta muovi, muissa normaali mustamuovi.
Se reijitetty muovi on täysi susi. Sen reijistä työntyy rikkakasvit ja jos poistat rikan, niin reikä kasvaa ja sitä rataa. Se on nyt ihan repaleinen ja penkki aika pahasti heinittynyt. Muut rivit on tiptop kunnossa ja muovit ehjät. Niillä alkuperäisilla reijillä ei ole ollut mitään positiivistä vaikutusta ainakaan satoon.
Koko tuote on hyvä esimerkki siitä, miten jotkut puutarhasta ja varsinkaan mansikasta mitään ymmärtämättömät " insinöörit ja sisustusarkkitehdit" suunnittelevat tuotteita , joita markkinoidaan mitä ihmeellisimmillä ominaisuuksilla. Minulle tuote tuli tosissaan vahingossa. Vituttaa tuommoiset alalla toimivat markkinoijat ja tuotteet. Täyttä paskaa koko reijitetty muovi.
Varokaa reijitettyä mustaa muovia mansikkamaalla
2
4002
Vastaukset
- viljelijä mummo
Kuulehan ystäväinen. Osta maatalouskaupasta niitä purupaaleja ja laita niista heti taimen istutuksen jälkeen koko penkin reunasta toiseen ja huolellisesti taimen ympärille oikein taputtelet juurelle sitä purua.
Senjälkeen kastele heti taimet kunnolla ja penkki yli asti. Nyt tarkoitan, että istutat mansikan noin 50 cm levyiseen kohopenkkiin ja teet tämän alkuhomman huolella.
Tulet huomaamaan, että mansikkasi voivat paremmin purupenkissä, kuin mustan muovin alla.
Sehän on luonnotonta viljelyä, tuo muovikate.
Tulet yllättymään, miten puhtaat ovat marjat ja penkit jatkossakin, sillä mansikan ikä on 5 vuotta, mutta itselläni on penkit, kuin vasta istutetut. Onnellisia hetkiä mansikan viljelyssä sinulle ja kauniita ilmoja niitä tarvitaan. - Anonyymi
Voi hyväänen laita 400 tai 1000 ,tainta johonkin puulaatikko taitaa olla pallot kateissa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1165383Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744361691- 2001203
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111163Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201139Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861053Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47951- 64941
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846