Ostin 5.5. ebay.co.uk:n kautta Englannista tuotteen, jonka hinta lähetyskuluineen oli 24 puntaa. Myyjä antoi tuotteen kohdalla tiedon, että postittaa 3 päivän sisällä. Mitään ei ole saapunut. Englannista on viikon sisällä viime aikoina aina tullut perille. Lähetys on kirjaamaton.
Myyjällä oli 100 % palaute, tosin suhteellisen vähillä kaupoilla. Nyt on tullut pari negaria, jotka ovat pudottaneet palautteen noin 90 %:iin. Palautteen antajat kertoivat, että eivät ole saaneet mitään ja myyjä ei vastaa sähköposteihin. Ei ole vastannut minunkaan sähköpostiini.
Missä vaiheessa kannattaa avata case ebayssa? 30 päiväähän on takaraja. Vai onko parempi tehdä dispute Paypaliin, takaraja 45 päivää. Niin ja viime kädessä Luottokunta, takaraja 4 kk.
Tässä on se mutkistava juttu, että annoin vahingossa positiivisen palautteen myyjälle. Palaute oli tarkoitettu kokonaan toiselle myyjälle, jonka myymän tavaran vastaanotin. Pyysin ebayn asiakaspalvelua poistamaan palautteen tuon myyjän kohdalta, jolta on lähetystä ole vastaanottanut. Poistivat palautteen niin, että minun eikä myyjän palautteissa ei sitä ole. Kuitenkin purchase historyssani näkyy, että olen antanut palautteen. En siis voi antaa oikeata palautetta tälle myyjälle. Pyysin asiakaspalvelua poistaan tuonkin merkinnän, mutta eivät joko tajunneet asiaa tai eivät muuten vain poistaneet. Olisi mukava pystyä antamaan sopiva negari tuolle myyjälle. Tuli vielä vakiokysely ebay.co.uk:n asiakaspalvelusta, jossa kysyivät mielipidettä asiakaspalvelun toiminnasta. Valitin siitä, että en pysty antamaan myyjälle oikeata palautetta, koska purchase historystani ei ole poistettu merkintää siitä, että olen antanut palautteen.
Olen tehnyt useita kymmeniä kauppoja ebayn kautta eri kolkista maailmaa. Ostosten arvot ovat olleet 1 - 500 euroa. Joskus tavara on tullut hitaasti, mutta myyjä on vastannut tiedusteluihin aina. Jonkun tilikinkin ebay oli sulkenut kaupan jälkeen, mutta tavara tuli. Joskus ebay poisti tuotteen listauksen kokonaan, mutta tavara tuli. Tämä on ensimmäinen kerta, kun tosiaan luulen joutuneeni huijatuksi. Onneksi ostos oli kuitenkin pieni. Haluan kuitenkin viedä joka tapauksessa jutun loppuu asti.
Ebay.co.uk - tavaraa ei kuulu
6
1808
Vastaukset
- eBayer
Jos et ole vielä ehtinyt, niin tee nyt viimeistään PayPal Dispute. eBay -kannetta ei kannata avata, sitä kautta et saa rahojasi takaisin. Dispute kannattaa korottaa Claimiksi mahd. pian, kun kaupoista on jo noinkin pitkä aika. Ei huolta, saat kyllä rahasi takaisin! Olen itse tehnyt reilut 2 v. aktiivisesti kauppaa eBayssa (noin 350 kauppaa) ja olen kuudesti joutunut perimään rahat takaisin, kun tuote ei ole saapunut perille. Pari vihaista myyjää ole saanut silmilleni, mutta pakkohan heidänkin on toimia eBayn/PayPalin sääntöjen mukaan.
- 1315
Homma on ratkennut edukseni. Sain ebaylta hyvityksen paypal-tililleni ja sieltä luottokorttitililleni.
Hommassa alkoi nopeasti tapahtua. Tarkkailin myyjän tarjoamia tuotteita ebayssa vielä seuraavana päivänä. Yhtäkkiä siellä oli noin 10 samaa tuotetta eri kaupankäyntikohteina. Osa oli buy-it-now ja osa huutokaupalla. Kaikki olivat päättymässä muutaman tunnin päästä ja muutaman minuutin eroin. Myyjä oli ilmeisesti aikonut vetää pienehkön tilin tai mennyt aivan sekaisin. Tarjouksia ei ollut huutokauppakohteisiin tullut kuin yksi. Ilmeisesti myyjän vielä lisääntyneet negarit toimittamattomista tavaroista karkottivat ostajia.
Seuraavana yönä tuli ebaysta sähköpostiviesti, jossa kerrottiin, että ostamani kohteen listaus on poistettu. Samassa viestissä oli ohje menettelystä, jos en ole tavaraa saanut. Katsoin vielä myyjän tietoja: Ebay-tili suljettu. Laitoin Resulution Centeriin jutun käsittelyyn vaatimuksena saada rahat takaisin. Kymmenenen päivän jälkeen tuli tieto, että asia on ratkaistu edukseni. Meni neljä päivää vielä, jonka jälkeen hvyitys oli siirtynyt Paypalin kautta luttokorttini hyvitykseksi. Tuli vielä jopa minimaalinen kurssivoitto punnan kurssimuutosten takia. Niin, tavara ei ole saapunut vieläkään. :)
Aloitusviestissäni kerroin palautteen antamisongelmasta. Sekin ratkesi samantien, kun myyjän tili oli suljettu.
Olihan tuossa homman käsittelyssä aikaa vieviä osia, kun perehdyin ebayn ohjeisiin vaatimusten esittämisestä ja luin ebayn keskusteluryhmistä vastaavista tapauksista. Tulihan tässä homma harjoiteltua vastaavien eteentulevien ongelmien varalta.
Paypalin disputen ja claimin kautta homma olisi ilmeisesti ratkennut nopeammin.
- mitäs läksit?
Kannattaa ostaa tavarat suomalaisesta kivijalkakaupasta, saat tuotteet heti, eikä tarvi odotella postin kuljetusta tai mahdollista kusetusta,kuten sinun tapauksessasi todennäköisesti on käynyt
- 1315
Olen hyötynyt vuotta kohti useita tuhansia euroja ulkomaisilla nettiostoksilla verrattuna kotimaisiin kivijalkakauppoihin tai nettikauppoihin. Ebay on ollut vain yksi ostospaikka nettitilauksissa. Kotimaasta ei valitettavasti saa lähellekään kaikkea, mitä netissä on tarjolla. Jos saa, niin hintaero on useimmiten liian iso mahdolliset alvit ja paostimaksut huomioidenkin. Katson kyllä ensin, onko kotimaasta saatavilla kohtuuhintaan. Aina välillä on näinkin.
Kun ei ole rahamies, niin on säästettävä siinä, missä pystyy. - eBayer
1315 kirjoitti:
Olen hyötynyt vuotta kohti useita tuhansia euroja ulkomaisilla nettiostoksilla verrattuna kotimaisiin kivijalkakauppoihin tai nettikauppoihin. Ebay on ollut vain yksi ostospaikka nettitilauksissa. Kotimaasta ei valitettavasti saa lähellekään kaikkea, mitä netissä on tarjolla. Jos saa, niin hintaero on useimmiten liian iso mahdolliset alvit ja paostimaksut huomioidenkin. Katson kyllä ensin, onko kotimaasta saatavilla kohtuuhintaan. Aina välillä on näinkin.
Kun ei ole rahamies, niin on säästettävä siinä, missä pystyy.Hyvä, että asia on selvinnyt! :)
Itsekin tilaan eBaysta lähinnä siksi, että rahaa on vain hyvin rajallisesti käytössä. Olen parin vuoden aikana säästänyt valtavan summan kulutustavaramenoissani. Moni tarpeellinenkin asia olisi jäänyt ostamatta ilman eBayta, esim. laadukkaita uusia kenkiä en pysty ostamaan Suomesta kalliiden hintojen vuoksi. eBay ei ole ainoa keinoni ostaa halvemmalla, vaan kierrän ahkerasti myös kirpputoreja ja toisinaan ostan jotain Huuto.netistäkin. - tai mistä löytyy ohj
eBayer kirjoitti:
Hyvä, että asia on selvinnyt! :)
Itsekin tilaan eBaysta lähinnä siksi, että rahaa on vain hyvin rajallisesti käytössä. Olen parin vuoden aikana säästänyt valtavan summan kulutustavaramenoissani. Moni tarpeellinenkin asia olisi jäänyt ostamatta ilman eBayta, esim. laadukkaita uusia kenkiä en pysty ostamaan Suomesta kalliiden hintojen vuoksi. eBay ei ole ainoa keinoni ostaa halvemmalla, vaan kierrän ahkerasti myös kirpputoreja ja toisinaan ostan jotain Huuto.netistäkin.Krtoisko joku minulle miten tuo Paypal dispute tehdään? Eka kertaa ongelmia tavaran toimituksessa niin neuvojakaipaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305892Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144444Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403257IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522991Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391581- 711351
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2331227Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101180- 791179