Hei! Kertoisiko joku ystävällinen henkilö minulle hyvien kirppareiden osoitteita Savonlinnassa? En ole kiinnostunut vaatteista vaan vintagetavarasta ja erityisesti vanhoista koruista.
Googlella löysin kyllä kirppareita, mutta koska aikaa tutustumiseen on rajallisesti (= miehellä menee hermot, jos kaikki kirpparit kierretään) mielelläni kuulisin samanhenkisiltä suositteluita jostain tietystä paikasta.
Ollaan ihan turisteina täällä ja paikkakunta on koko perheelle täysin tuntematon.
Kiitokset jo etukäteen :)
Hyviä kirppareita Savonlinnassa ?
21
5134
Vastaukset
- (ö)
Hmm.. "mieheltä menee hermot".
Onko miehen todellinen ongelma mahdollisesti jossain muussa, kuin kirpputorikierroksen aiheuttamassa aikahävikissä?- Matkailevainen
Ongelmana ei tosiaankaan ole mies, vaan yhden tai kahden sopivan kirpparin löytyminen. En itsekään kovin mielelläni istuisi koiran kanssa autossa odottamassa kovin monia tunteja, jos mies yhtäkkiä päättäisi käydä tutustumassa perinpohjaisesti esimerkiksi neljään auto-, moottoripyörä- tai varaosaliikkeeseen. Yksi tai kaksi ehkä vielä menettelisi.
Toki voimme huristella naapurikaupunkeihinkin, jollei tältä palstalta ainuttakaan ystävällismielistä neuvojaa löydy.... - Anonyymi
Matkailevainen kirjoitti:
Ongelmana ei tosiaankaan ole mies, vaan yhden tai kahden sopivan kirpparin löytyminen. En itsekään kovin mielelläni istuisi koiran kanssa autossa odottamassa kovin monia tunteja, jos mies yhtäkkiä päättäisi käydä tutustumassa perinpohjaisesti esimerkiksi neljään auto-, moottoripyörä- tai varaosaliikkeeseen. Yksi tai kaksi ehkä vielä menettelisi.
Toki voimme huristella naapurikaupunkeihinkin, jollei tältä palstalta ainuttakaan ystävällismielistä neuvojaa löydy....Mies voi käydä koirien kanssa lenkillä ja lukea kirjaa tai käydä kahvilassa. Miksi vain istua autossa? Toisaalta, lähde ilman miestä liikkeelle, niin aikaa on, eikä kenenkään tule paha mieli😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies voi käydä koirien kanssa lenkillä ja lukea kirjaa tai käydä kahvilassa. Miksi vain istua autossa? Toisaalta, lähde ilman miestä liikkeelle, niin aikaa on, eikä kenenkään tule paha mieli😁
Vanhaan ketjuun ei aplle kannata antaa neuvoja, mutta viimeksi eilen näin perheen miehen istuvan kirpparin nurkassa ja näytti melkeinpä nukkuvan.
Miesparkki olisi hyvä idea kirpparilla.
- minäkin käyn
ehkä sun kantsis käydä linja-autoasemalla olevalla kirpparilla, tosin siellä paljlon muutakin kamaa myynnissä.
- Anonyymi
Onko linja-autoasemalla kirpputori 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko linja-autoasemalla kirpputori 🤔
Eekös sen ihan näenä päevinä pitännä aavveta uuvvesttaan sen toesen kerroksen kirpputorin? Käähhän vilikasemassa:D:D
Tuo alottaja taettaa olla jo muissa maesemissa ku yheksä vuotta sitte on kysellynnä tiällä:D:D:D
Tänä kesänähän sitä ee tarvinnakkaa kanta-asukkaehen lähttee turistiloeta karkkuun ku ee ollunna niitä Oopperajuhlija ollenkkaa:D:D:D:D
Suahhan tiijjä mitenkä kaavvan tämmäe kommentti säellyy tiällä:D:D Ee taejja tuo siivvousropotti oekkeen sulattoo tätä mualiman haaskinta savonkieltä:D:D:D
- Matkailevainen
Kiitos vinkistä!
- TakaPajula
Jos kaupunki vain hoksaisi antaa kaupunkilaisten pitää perhekirppis esim. yhtenä sunnuntaina kuukaudessa kauppatorilla. Kympin pöytä ja taas olisi elämää keskustassa.
- Vin tage
Kyllä se on tuo Retro kirppis Simasalonkadulla, siellä on eniten kaikkea muuta kamaa kuin vaatetta. Kaikilla muilla kirppiksillä on sellaista lumppua, että en niitä menis matkailijoille mainostamaan, on vaan HUONOA mainosta meidän kirppiksistä. Retrolla on paljon ns. antiikkikamaa, ja jopa huonekaluja, myös venäläistä kamaa löytyy, paljon hyväkuntoista Arabiaa yms. Suosittelen tätä, siellä on vähemmän lumppuvaatetta.
Toinen hyvä kirppis on aika lähellä, en muista nimeä, mutta löytyy siitä Mertalasta Kerdin ja Savonpirkan läheltä, Tyyneläntieltä.
Näitä kahta kirpputoria ei ole lyöty täyteen vaatteilla. Itse olen täydentänyt vuosien ajan Arabia-kokoelmaa Retrolta, ja viime vuonna ostin aivan ihanan ja uudenveroisen keinutuolin alle satasella siitä Tyyneläntien kirppikseltä.
Savonlinnalaisena en muita kirppiksiä kolua. - East side rider
Vin tage kirjoitti:
Kyllä se on tuo Retro kirppis Simasalonkadulla, siellä on eniten kaikkea muuta kamaa kuin vaatetta. Kaikilla muilla kirppiksillä on sellaista lumppua, että en niitä menis matkailijoille mainostamaan, on vaan HUONOA mainosta meidän kirppiksistä. Retrolla on paljon ns. antiikkikamaa, ja jopa huonekaluja, myös venäläistä kamaa löytyy, paljon hyväkuntoista Arabiaa yms. Suosittelen tätä, siellä on vähemmän lumppuvaatetta.
Toinen hyvä kirppis on aika lähellä, en muista nimeä, mutta löytyy siitä Mertalasta Kerdin ja Savonpirkan läheltä, Tyyneläntieltä.
Näitä kahta kirpputoria ei ole lyöty täyteen vaatteilla. Itse olen täydentänyt vuosien ajan Arabia-kokoelmaa Retrolta, ja viime vuonna ostin aivan ihanan ja uudenveroisen keinutuolin alle satasella siitä Tyyneläntien kirppikseltä.
Savonlinnalaisena en muita kirppiksiä kolua.Nii mitenkä työ ootte tiälä meilä viihtyny, ku ei meilä oo vielä paikat auki, ku tuo turistisesonki alakaa sitte myöhemmi, ku ne ooppperanlurittajaiset alakaa, ja myö paikkakuntalaiset lähetää teitä turistia ja ruuhkia karkuu?
Ei myö tiältä itäpuolelta kaupunkia lähetä sinne keskustaan jonottaan, kun tiälä meilä on hyvät kirppikset, carlsonit ja pisma, ja nythä myö suatii tuo kookauppakii iha vieree, se oli muute hyvä juttu!
Että mitenkä työ ootta meilä viihtyny, ja tuuttako työ vielä uuvestaan ens vuona? Mie kyllä oon tykänny tuosta Hämeenlinnastakkii, sielä on niin hieno koirapuisto linnan alueela, ei meile sellasta tänne suaha ikinä, vaikka se teknine lautakunta sitä yrittää tänne jonnekii suaha, oisha se teille koira omistavile turisteile aika hyvä juttu, vai mitä?
Että hyvvee lomanjatkoo ja muistakeeha syyvä niitä Laurikaise lörtsyjä, ne on parhaimpia! - :)
Vin tage kirjoitti:
Savonlinnalaisena en muita kirppiksiä kolua.Se tyyneläntien kirppis on SaVon kirpputori.
- minäkin käyn
Minkä ihmeen takia täällä pitää teidän vääntää tota, mikskähän sitä sanotaan, mä en tiedä, savolaista vääntelyä vai mitä se on. Eihän tosta ota mitään selvää... Siksi mä en edes tiennyt itäpuolen kaupungin kirppareita, kun en siellä koskaan käy. Ehkä te itäspuolen asukit sen paremmin tiedätte mitä siellä on.
- Kp
Linja-autoaseman kympintoria voin suositella, monenlaista tavaraa laidasta laitaan, vaatteita riittää ja ne on hyväkuntoisia ja lastenvaatteita löytyy todella hyvin!
- minäkin käyn
Mielenkiintosta tää Savonlinnan touhu tässäkin tapauksessa. Kun joku kerran kysyy jotain asiallisesti, heti alkaa tulla muuta kyselyä miehestä, etteikö se jaksa olla kirpparilla. Kysymykseeen ei vastata suoraan. Tämä on just tätä sudettisavolaisten touhua. Onneksi en ole sudettisavolainen. Ja olinkin jo kertonut linja-autoseman kirpparista, jossa myöskin on kaikkee uuttakin kamaa.
- Anonyymi
Paljon on muuttunut kirpputorien nimissä ja laaduissa kymmenessä vuodessa.
Moni loppunut kokonaan, mutta vielä on monta kirpparia kaupungissa.- Anonyymi
https://www.kirppikset.info/etsi/?q=Savonlinna#sisalto
Tuolta näkyy kaiketi tämän päivän tilanne
- Anonyymi
Mikä on miehen tilanne.
Oletteko eronneet?
Menikö hermot lopullisesti? - Anonyymi
Hinnoittelut ovat monilla: toivotaan, toivotaan linjalla yläkantissa.
- Anonyymi
Pitää ottaa huomioon myös, että kaikki on noussut myös kirpputorien pitäjille, vuokrat, sähköt ja palkkakulut.
Elämä on kallista
- Anonyymi
"Santeri" niminen näkyy olevan myymässä taas torilla. Suosittelen!
Olen myynyt ja ostanut häneltä. Asiallinen tyyppi! Ei nuuka nipottaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427065
- 323968
- 473401
- 412968
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402088