Kertokaa millon kannattaa pistää kirsikkatomaatin taimenet avomaahan, Ja minkälaiseen maahan. Ja miten pitää hoitaa?
Kirsikkatomaatti
1
1683
Vastaukset
- vain tekevältä
Minä laitan kirsikkatomaatit vain kasvimaalleni - en jaksa miettiä, millainen se maa on tai mitä kirsikkatomaatti vaatisi.
Kun istutan tomaatit ulos avomalle, niin laitan aluksi muutamaksi päiväksi harson päälle, ettei auringonpaiste ja kuivuus vahingoita niitä, kun juuret ovat kuitenkin kärsineet istutuksesta. Taimen voi istuttaa vähän syvemmälle kuin se oli kasvatusvaiheessa. Ja tietysti istutuksen yhteydessä on kasteltava kunnolla. Harson poistan sitten, kun siltä tuntuu eli esim. pilvisenä päivänä, jolloin kastelen, tai ennen sadetta, jolloin säästyn tuoltakin.
Avomalle istutuksen ajankohta riippuu vähän siitä, missä päin Suomea asut. Ajattelin laittaa omani tulevana viikonloppuna, mutta asun kyllä aivan Etelä-Suomessa. Olen pitänyt niitä nyt viikon verran ulkosalla myös öisin - tosin aluksi suojasin harsolla. Istuksen jälkeinen harsottaminen tietysti suojaa myös pakkasilta, mutta tomaatti on vähän arka hallalle. Tosin ei se kuole hallan nipistelyyn, vaan menettää vain paleltuneet lehdet.
Olen sitten kesällä lannoittanut kastelun yhteydessä tomaatteja, joten tuolla maanlaadulla tai rehevyydellä ei liene kovin suurta merkitystä, jos taimet saavat ravinteita kasvukauden aikana eikä maa ole aivan toivoton savikko tai hiekkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569