Vintti-iita vai tavallinen uretaanilevy

Vintille

Onko vintin vinokattojen eristämisessä väliä, käyttääkö vintti-iitaa vai tavallista suorareunaista uretaanilevyä? Vintti-iita tuntuvasti kalliimpaa. Lisäksi Vintti-iitassa on muovikalvo levyn pinnalla, mutta jon kuitenkin käytän eriteen sisäpuolella höyrynsulkumuovia ei tällä taida olla väliä onko muvikalvoa levyssä vai ei?

9

6604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjätekijä

Nummisuutarin Eskolta kyseltiin tiukkaan... "mikä se on häiden tarkoitus?
      ...
      Kyselenpä nyt Sinulta: "Miksi (minkävuoksi) arvelet tuon kyseisen levyn kehitetyn ja nimetyn?"

(tee vaan koko homma tyroksista) :)

• Vintille

En tarkoittanut käyttäväni "tyroksia", vaan aivan tavallista Finfoamin polyuretaanilevyä tai ns. sinistä levyä. Näissä levyissä ei vaan ole paperia/muovia liimattuna levyn pintaan molemmin puolin. Käsittäkseni ed. mainitsemani tavallinen uretaanilevykään ei läpäise ilmaa tai vettä tai kosteutta yleensäkään höyrynä.

Joten vastaus sinulle: Etpä taida paljon olla tehnyt etkä paljon mistään tietää.

• höyrynsulkua
        Vintille kirjoitti:

En tarkoittanut käyttäväni "tyroksia", vaan aivan tavallista Finfoamin polyuretaanilevyä tai ns. sinistä levyä. Näissä levyissä ei vaan ole paperia/muovia liimattuna levyn pintaan molemmin puolin. Käsittäkseni ed. mainitsemani tavallinen uretaanilevykään ei läpäise ilmaa tai vettä tai kosteutta yleensäkään höyrynä.

Joten vastaus sinulle: Etpä taida paljon olla tehnyt etkä paljon mistään tietää.

..jos eristää esim.finnfoamilla? Eikö itse levy ajan saman asian,vai?

• Tietäjätekijä
        Vintille kirjoitti:

Sinulla, ja heti rakennushankkeesi alussa.
        Tässä se nyt nähdään amatöörin ja ammattilaisen ero!
        Kiitos vaan vastauksestasi minulle! Väärin!
        Minä tiedän kaiken!
        (Sinun näkökannaltasi katsottuna)
        Ja jos en tiedä, otan asioista selvää!
        Otapa Sinäkin, ja yritä nyt alkuun etsiä Finnfoamin (huom! FINNFOAM) sivuilta eristelevyjä, mitkä perustuu polyuretaaniin.
        Kyllä nämä keltaiset, siniset ja vaaleanpunaiset levyt ovat suulakepuristettua polystyreeniä!

Et kai oikein tajunnut herjaa!
        Teollisuuden tuotekehitys yrittää tehdä erinomaisia ja mitä parhaiten kohteeseensoveltuvia tuotteita, ja Sinä (huom. aina iso s-kirjain) vaan kyselet typeriä!

(tee Sinäpoika vaan tyroxista)

• Tietäjätekijä
        höyrynsulkua kirjoitti:

..jos eristää esim.finnfoamilla? Eikö itse levy ajan saman asian,vai?

Finnfoam tai polyuretaanilevy muodostaa höyrysulun, mutta kun höyrysuku pitää olla yhtenäinen. Saumoihin PU-vaahto.
        Teipin käyttö voi olla ongelmallista, koska liima-aineet saattavat reagoida!
        Suosittelisin vintinrakenteisssa kerrorakennetta, missä kattoristikoiden välit tehdään paksummasta levystä. Sisäpuoleinen pinta tehtään sitten isokokoisista yhdistelmälevyistä.

• tietämätön
        Tietäjätekijä kirjoitti:

Finnfoam tai polyuretaanilevy muodostaa höyrysulun, mutta kun höyrysuku pitää olla yhtenäinen. Saumoihin PU-vaahto.
        Teipin käyttö voi olla ongelmallista, koska liima-aineet saattavat reagoida!
        Suosittelisin vintinrakenteisssa kerrorakennetta, missä kattoristikoiden välit tehdään paksummasta levystä. Sisäpuoleinen pinta tehtään sitten isokokoisista yhdistelmälevyistä.

juuri ajattelin itse tehdä. Paksulevy juoksujen väliin ja päälle ohuempi levykerros!

• Anonyymi
        Vintille kirjoitti:

Minä tiedän kaikesta kaiken

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä tiedän kaikesta kaiken

Minä tiedän sinuakin enemmän.

• Anonyymi

Oli tosiaan aika nostaa tämäkin turha aloitus...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      206
      4720
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      39
      3253
    3. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      34
      2949
    4. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      84
      2913
    5. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      60
      2816
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      90
      2645
    7. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      14
      2391
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      100
      2179
    9. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      148
      1521
    10. Missä me nähtiin viimeksi nainen

Paikka ja siitä vähän kuvailua. Mitä kohtaamisessa tapahtui?
      Ikävä
      63
      1168
    Aihe