voiko perintätoimiston tyypit tulla kotiovelle perimään saataviaan? oon vähä aikaa sitten muuttanu porukoilta, mutta kun olen ottanut pikavippejä(jotka nyt siis on perinnässä) oon ottanut ne silloin kun vielä asuin sielä, eli niillä pikavippi firmoilla on mun porukoiden osoite.
Eli meneekö ne perintätyypit sitten mun porukoiden ovelle, vai näkeekö ne jostain et osoitteni on vaihtunut??
Perintätoimiston tyypit
20
1582
Vastaukset
- 12+5
Osoite päivittyy viiveellä. Mulla kävi just noin eli perintätoimiston henkilö kävi porukoiden oven takana. Oli vitun noloa.
- Joubrother
Joo, osoite päivittyy tosiaan viiveellä. Helvetin noloa, kun sekä porukat että perintätoimisto alkaa käymään uuden osoitteen ovella. Sitten siinä osoitteessa uudet porukat ihmettelee, kuka täällä ramppaa?. Noh, ei kun osoite vaihtoon vielä kerran, eikä sitten uuden uusille porukoille enää kannata kertoa vanhasta porukasta tai perintäfirmasta.
- Tyypit...
Oli tosi noloo, kun tulivat tooooosi isolla porukalla porukoiden ovelle. Vaikka niillä oli liivit päällä, säikähtivät, kun lemmikkipythonin pää kurkisti postiluukusta.
Että oppivat kai sitten ettei porukoiden luo kannata pyrkiä, jos on esteitä päästä sisälle.
- ap
okei.. kuinkahan pitkällä viiveellä osote sit päivittyy? oon muuttanut tän kuun alussa.
- v34343
häh? perintätoimiston kaverit ei todellakaa tuu käymään. Miksi tulisi? Jos ei kirjeellä perintä onnistu niin ulosottoon pamahtaa
- tt
Ja ulosottokaan ei tule käymään ovella vaan lähettää kirjeitä. Itse asiassa ei kyseistä henkilöä tavoita käytännössä edes puhelimella, jos sattuisi olemaan jotakin kysyttävää.
- u-----o
tt kirjoitti:
Ja ulosottokaan ei tule käymään ovella vaan lähettää kirjeitä. Itse asiassa ei kyseistä henkilöä tavoita käytännössä edes puhelimella, jos sattuisi olemaan jotakin kysyttävää.
Kyllä tulee ja ovelle.
- rapppari
No, ainakin kuulema Vivuksen latvialaiset perintämiehet käy velallisten ovilla "muistuttamassa"...
Se ei vippaa joka pelkää...- tehoperijät
Me käydään myös ovella tuomassa työtarjous/työvelvoite, jossa on parittajan puhelinnumero. Pyrkimyksemme on se, että velallinen sopii vapaaehtoisesti työvuoroista paikallisella homoklubilla.
Perintää ammattitaidolla.
- usko jo
Ei tule ovelle. Käräjien haastemies on ainoo, joka voipi tulla jos et muuten suostu haastetta vastaanottamaan. Ja ne varmaan ihan mielellään alottaa vanhempien ovelta "vahingossa"
- tt
Olen kuullut ettei haastemiehet käytännössä tuo pikavippihaasteita, vaikkei haastetta lähettäisi sinne oikeuteen allekirjoitettuna. Asia vain ratkaistaan pikavippifirman eduksi. Tapauksia on paljon ja velallisella on käytännössä jo tieto, että velkoja aletaan periä oikeusteitse. Rikos asiat ovat erikseen, jolloin haasteet yleensä toimitetaan henkilökohtaisesti.
Viranomaiset näkevät uudet osoitetietosi, mikäli olet tehnyt osoitteenmuutoksen. Osa perintäfirmoista voi kuitenkin lähetellä kirjeitä vanhaan osoitteeseen. Eli sinne vanhempien kämpille. - mpuuru
Aika hölmöä. Ei Suomessa velkoja peritä ovelta henkilökohtaisesti. Ei pakoteta laittomiin töihin eikä katkaista sormia tai varpaita. Ihan asiallista tietoa siitä, miten mikäkin perintävaihe etenee, löytyy esimerkiksi täältä:
Kun maksu on myöhässä:
http://www.ikassa.fi/fi-fi/velallisille/yksityishenkiloille/maksu-myohassa
Kun on saanut perintäkirjeen:
http://www.ikassa.fi/velallisille/yksityishenkiloille/saitko-perintakirjeen-toimi-nain
Ja vielä oikeudellisesta perinnästä eli kun mennään käräjille saakka:
http://www.ikassa.fi/yrityksille/perinta/oikeudellinen-perinta (jne.)
Tuo osoitetieto kannattaa kyllä hoitaa pikapuoliin kuntoon eli velkojan tietoon. Vaikka esimerkiksi maksumuistutus olisi mennyt vanhaan osoitteeseen, se katsotaan silti saaduksi, vaikka ei olisi tullut velalliselle saakka.
Onnea matkaan!
Terveisin eräs, joka sai kirjeen (huom! kirjeen!) aikoinaan ulosotosta. - Kova Kari
Taidat olla se sama tyyppi. joka sai aikoinaan harjanvarresta (huom! harjanvarresta).www.ikassa.fi/harjanvarresta
- Rikas raimo
Jep. Risicumin poikien piti välillä näköjään tulla tännekin mainostamaan omaa IKassa firmaansa jolla otetaan sanontaa mukaillen "rahat pois köyhiltä"
- fjbsh
Tuskin tulee mikään latvialainen kaappihomo ovelle, kun colt 45 pamahtaa.
- jeii
Ok-perintä kävi ovella, piti allekirjoittaa joku haastelappu, muut ei ole käyneet, postissa tullut allekirjoituslappuset jotka sitten lähetetään takasin käräjäoikeuteen allekirjoitettuina.
- judgedredddd
Jos tulee niin kannattaa vaan puolustaa itteänsä vaikka haulikolla.
- judgedredddd
ja tarkoitan että jos joku yrittä sut tulla tappaa ni lahtaat sen eteisees ennen istä. Tähtää keskiruumiiseen haulikolla hyökkääjää ja pian siinä on reikä ja näät sen läpi.
- Jos sitä nyt
voi itseään tehokkaasti puolustaa kun on valmiiksi paskat housussa ja pala kurkussa niin ettei henkeä pysty kunnolla vetämään. Ja täällä räkänokat vaan uhoaa haulikoista ja Colteista. Naurettavaa luuseriuhoa.
- Perinnän tyyppi
Voi elämä. Mä olen itse sellainen paha perintätoimiston tyyppi, joten voinen kertoa miten homma toimii pikavippien kohdalla meillä ja myös muissa toimistoissa. Kaikki pikavippifirmat eivät ees käytä perintätoimistoa, vaan hoitavat perintänsä itse.
Ensinnäkään: perintätoimistosta ei KOSKAAN minkään velan takia tulla oven taakse. Ei ikinä, piste. Oven taakse voi tulla
- haastemies, jos haastetta ei saada muuten toimitettua. Nämä ovat ihan käräjäoikeuksien palkkalistoilla.
- jossain tapauksissa henkilö hoitamaan tavaran takaisinottoa, esim. jos on jättänyt osamaksulla hankkimansa auton maksamatta. Tällöin et omista autoa, joka on hallussasi, ja se haetaan pois. Näitä tilaavat yleensä osamaksukauppaa rahoittavat yritykset ja pankit.
- ääritapauksissa ulosotosta joku, jos voidaan epäillä sinulla olevan ulosmitattavaa omaisuutta. Tätä ei kuitenkaan ihan pienten velkojen takia tapahdu, eli ulosottomies ei hae taulutelkkaria pois pikavippivelkojen takia. Lisäksi tässä tapauksessa pitää olla ulosottotuomio, eli olet saanut haasteen ja tuomion ainakin kotiin.
Jos pikavippi menee perintään etkä tee asialle mitään, käy näin lyhyesti: perintäkirje x 2-3, haaste käräjäoikeudesta, tuomio ko:sta, ulosotto.
Eli ensin saat perintätoimistolta kirjeen kotiin. Jos et reagoi siihen, sitä seuraa vielä 1-2 kirjettä lisää, joissa kyllä kerrotaan, mitä sinun tulee tehdä. Suurin osa perintätoimistoista tekee maksusuunnitelmia kaikenlaisiin velkoihin, myös pikavippeihin, eli niitä ei tarvitse maksaa yhdellä kertaa. Vähän velasta riippuu, millainen suunnitelma voidaan tehdä. Mitä aiemmin reagoi asiaan, sitä suuremmalla todennäköisyydellä voidaan tehdä maksusuunnitelma järkevästi. Viimeisessä kirjeessä kerrotaan, että nyt asia lähtee käräjäoikeuteen velkomustuomion hakua varten.
Tämän jälkeen käräjäoikeus lähettää haasteen, yleensä kirjattuna kirjeenä tai joissain tapauksissa ihan tavallisessa postissa. (TÄSSÄ VAIHEESSA jos sinua ei tavoiteta, voi haastemies yrittää tulla tuomaan haasteen oven taakse). Haasteen tiedoksisaannin jälkeenkin sinulla on vielä muutama päivä aikaa maksaa velka, etkä menetä luottotietojasi. Toki tässä vaiheessa korkojen ja perintäkulujen lisäksi pitää maksaa myös käräjäoikeuden kulut.
Jos tässäkään vaiheessa velka ei tule maksetuksi, käräjäoikeus käsittelee asian ja todennäköisimmin antaa asiasta velkomustuomion. Tästä tulee kotiin tieto myös kirjeitse. Vasta tässä vaiheessa menetät luottotiedot! Perintätoimiston yhteydenotto ei siis ole sama kuin luottotietojen menetys!
Tämän jälkeen asia siirtyy ulosottoon hoidettavaksi, ja ulosotto yleensä ottaa osansa palkasta tms tulosta. Ulosotto käyttää suojaosuutta, eli tietty euromäärä palkasta per kuukausi jätetään aina ulosmittaamatta. Suurimmat määrät rahaa ulosmitataan heinä- ja joulukuussa, jolloin tulevat lomarahat ja veronpalautukset. Ulosoton kulut, korot, perintäkulut ja käräjäoikeuden kulut tekevät velasta äkkiä moninkertaisen... Mutta ulosoton kautta näitä sitten peritään.
Mutta ethän sä tätä jaksanut lukea.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394487Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html463244Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343206Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912836Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2052067Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511937- 421622
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301557Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61301- 781252