Astra J 1.7 cdti

Massi-Esa

Olen miettinyt Uuden astran ostoa kyseisellä moottorilla varustettuna. Onko palstalaisilla kokemuksia kyseisestä moottorista ja sen ominaisuuksista? Onko luotettava ja kestävä ja pitävätkö ilmoitetut kulutuslukemat kutinsa? Vai kannattaisiko ominaisuuksien puolesta valita mieluummin jompi kumpi 1.4 turboista?

Vai kannattaako Astrasta haaveilu unohtaa heti ja laittaa rahat Corollaan?

14

10031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Obelitz-man

      Kuukauden kokemuksella olen erittäin tyytyväinen auton mukavuuteen ja hiljaisuuteen sekä upeisiin stereosaundeihin.

      Kulutus sekalaisessa arkiajossa on 5 litraa, matka-ajossa paljon pienempi, mutta kokemusta siitä ei vielä minulla ole.

      Moottori on sitkeä ja suht. äänetön.

    • astrat

      Omallani ajettu 36 tkm, kulutus kohtuullinen, huono näkyvyys taakse, ja perinteiset sähköviat 3 kertaa moottorin vikavalo syttynyt, eivätkä ole löytäneet huollossa syyn aiheuttajaa. sitten kun takuu loppuu niin varmasti löytävät viat ja maksajakin on selvillä.Edellisessä astrassa saman tyyppisiä vikoja.

    • penkki päin.........

      Kahden kuukauden ja 10000 km jälkeen kokemuksia:
      *Keskikulutus n. 6l paikkeilla eli ei aivan pieniruokaisimpia... (kuitenkin suurin osa ajosta matka-ajoa)
      *hiljainen
      *hyvä ajettavuus
      *hyvin varusteita
      *järkevä hintataso
      MUTTA, MUTTA, MUTTA:
      Penkki on aivan toivoton. Se ristiselän tueksi nimetty patti painaa selkään ihan jumalattomasti. Tilanne on niin paha, että auto menee vaihtoon pikimmiten. Kävin jo kokeilemassa Insigniaa jossa penkin säätöjä on enemmän, mutta tilanne lähes sama. Eli Opelin penkki/ajoergonometria ei vaan sovi minulle. Koeajoin Astraa ostovaiheessa päivän, mutta ongelma tuli ilmi vasta noin 1000 ajokilometrin jälkeen. Ajoin edellisellä autolla( Pösö 407) 170000km/3v ja minkäänlaisia selkäongelmia ei ollut.
      Harmi sinällään, sillä auto tuntuu muuten ihan toimivalta laitteelta.
      Eli kokeile huolella että penkki sopii sinulle. Josa näin on niin osta pois, vaikka tuo tuosta pihasta.....

      • astramies

        Mikä malli kyseessä? Itselläni on sport, missä on kyllä loistavat penkit ainakin minun ja vaimoni selälle.


      • penkki edelleen.....
        astramies kirjoitti:

        Mikä malli kyseessä? Itselläni on sport, missä on kyllä loistavat penkit ainakin minun ja vaimoni selälle.

        sport tourer enjoy. Kävin istumassa sellaisen sport varusteisenkin ja tuntuma oli ihan samanlainen. Jollekin noi penkit käy ja jollekin ei. Vaimolla on 2010 Corsa ja on tyytyväinen penkkeihin, mutta meikäläiselle ne ei sovi.
        On kai pakko mennä kokeileen se 508 Pösö, vaikka kyllä päätin että ihan heti ei uutta ranskalaista tule. Mutta josko ne nyt olis saaneet autoon ajomukavuuden lisäksi myös ajo-ominaisuutta.
        i40 hyundai vaikuttaa aika mielenkiintoiselta uutuudelta myös.


      • Hadex
        penkki edelleen..... kirjoitti:

        sport tourer enjoy. Kävin istumassa sellaisen sport varusteisenkin ja tuntuma oli ihan samanlainen. Jollekin noi penkit käy ja jollekin ei. Vaimolla on 2010 Corsa ja on tyytyväinen penkkeihin, mutta meikäläiselle ne ei sovi.
        On kai pakko mennä kokeileen se 508 Pösö, vaikka kyllä päätin että ihan heti ei uutta ranskalaista tule. Mutta josko ne nyt olis saaneet autoon ajomukavuuden lisäksi myös ajo-ominaisuutta.
        i40 hyundai vaikuttaa aika mielenkiintoiselta uutuudelta myös.

        Niin,kun valitsee Sport mallin ja siihen n.500 euron ARG etuistuimet,niin parempia ei löydy,kun jostain 20-30tuhannen euron kalliimmasta munan jatkeesta.Aivan loistavat penkit!!


      • astrailija
        penkki edelleen..... kirjoitti:

        sport tourer enjoy. Kävin istumassa sellaisen sport varusteisenkin ja tuntuma oli ihan samanlainen. Jollekin noi penkit käy ja jollekin ei. Vaimolla on 2010 Corsa ja on tyytyväinen penkkeihin, mutta meikäläiselle ne ei sovi.
        On kai pakko mennä kokeileen se 508 Pösö, vaikka kyllä päätin että ihan heti ei uutta ranskalaista tule. Mutta josko ne nyt olis saaneet autoon ajomukavuuden lisäksi myös ajo-ominaisuutta.
        i40 hyundai vaikuttaa aika mielenkiintoiselta uutuudelta myös.

        Enjoyn penkit ovat huonot, mutta Sport-varustetason penkit sen sijaan loistavat.

        Itselläni on 15 tkm ajettu astra 1,4T koneella ja varsin tyytyväinen olen ollut. Ei ole ollut vikoja ainakaan minun yksilössäni. Mielestäni Astra pesee ajettavuudessa corollat, aurikset ja jopa avensikset 6-0.


      • netinen rellukuski

        Tosi on, penkki on aivan hirveä. Minulla on Cosmo-versio ja miten valmistajlle voi tulla mieleenkään, että varustelluimmassa mallissa ei ole ristiselän säätöä. Tulee entistä patonkimaan kulkijaa ikävä.


    • juhhke

      Tietääkö kukaan onko tässä 1.7 :ssa Opelin Fiatin vai Isuzun vai jonkun muun valmistajan kone .

    • Monttööri

      Isuzun kone siinä on mutta hyvä. Olen varustellu ja ajanut kyseisillä malleilla eikä olleskaan mikään huono. Siinä on myös start/stop järjestelmä ja mukava lisä manuaalissa jos sammuttaa vahingossa koneen niin painat vain kytkimen pohjaan ja kone jyrähtää käyntiin taas.

    • Astra on paras

      Olen ajanut viisiovisella Astra 1.7 CDTI Sportilla 75 tkm. Toiminut on moitteettomasti. Auto on tosi mukava matkakumppani, hiljainen ja hyvä ajettava. Sportin penkit on loistavat, niissä istuu puutumatta pitkänkin ajorupeaman. isomman auton tuntuinen peli!

    • osta ASTRA

      Minulla 2010 Astra 1.7 diesel ajanut 107000 km. todella lämmin talviauto. kulutus 4.5-6 litraan sataselle .Hyvä ajaa ja paljon hiljaisenpi kuin korolla 2012 vuosimalli.Vikojakin ollut turpo hajosi ulvoi kuin susi meni takuuseen.Ainoa mikä vika ei mahdu hirvikivääri äänenvaimentimen kanssa.takakonttiin ?

    • Höpöhöpöauto

      Meillä oli onneksi liisinkiautona. 97tkm ajettiin ja pari pikkuvikaa korjailtiin.

      - etutukivarren vaihtoa pääsi tekemään 7tkm kohdilla
      - EGR päätti, ettei lähdetä kotiin mökiltä 65tkm
      - Viimeisellä viikolla (3 vuotta tuli täyteen) paukahti turbo
      - Lisäksi muita pikkuisia sähkövikoja ja epämääräisiä kolinoita alkoi kerääntymään

      Kaikki huollot merkkihuollossa huolto-ohjelman mukaan. Onneksi ei ollut oma auto,

      • opelman

        Näitä on 81kw:n ja 92kW:n versiot- onko näillä kestävyydessä eroa, onko kummatkin isuzun?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      526
      3855
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3050
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2352
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2210
    6. 225
      1662
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      94
      1301
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe