sinisellä tai keviteipillä? Mielestäni teippaukseen liitty melkonen turvallisuusriski, mutta usein olen nähnyt, että musta johto on teipattu siniseks tai keltavihreeksi.
Saako vaihejohdon teipata
11
5784
Vastaukset
- MWh
Vaihejohto on muun värinen kuin Si tai KeVi.Jos teet esim.mustasta nollajohdon siihen vaan Si teippi molempiin päihin.KeVi:n saa tehdä ainakin maakaapelin konsernisesta johtimesta ei kai muista.
- kolmas nimimerkki
KeVin saa tehdä ihan mistä tahansa johtimesta.
KeVistä ei saa tehdä mitään muuta johdinta.- IP 68
Paitsi Nitton -KeVi teipillä.
- IP 68 org
IP 68 kirjoitti:
Paitsi Nitton -KeVi teipillä.
ei alkuperäisen Ip 68 viesti
- väärin...
Keviä ei saa tehdä mistään muusta kuin maakaapelin konsentrisesta suojajohtimesta. Keviä ei saa käyttää muuna johtimena, eikä mitään muuta johdinta kevinä.
Muut värit saavatkin olla sitten olla lähes mitä vaan, hyvä tapa on kuitenkin teipata ne käyttötarkoitustaan vastaavaksi, mutta harvemmin esimerkiksi kytkimeltä palaavaa ohjattua vaiheen sinistä johditan jaksetaan mustaksi teippailla.
Sinisen voi teipata vaihejohtimeksi aivan vapaasti. Muistaa vaan että kevinä kevinä ja vain kevinä. - kyllä on...
väärin... kirjoitti:
Keviä ei saa tehdä mistään muusta kuin maakaapelin konsentrisesta suojajohtimesta. Keviä ei saa käyttää muuna johtimena, eikä mitään muuta johdinta kevinä.
Muut värit saavatkin olla sitten olla lähes mitä vaan, hyvä tapa on kuitenkin teipata ne käyttötarkoitustaan vastaavaksi, mutta harvemmin esimerkiksi kytkimeltä palaavaa ohjattua vaiheen sinistä johditan jaksetaan mustaksi teippailla.
Sinisen voi teipata vaihejohtimeksi aivan vapaasti. Muistaa vaan että kevinä kevinä ja vain kevinä.sitten kukun vale!
- sähkömestari
Vaihejohdin jos teipataan keviks, ja syystä tai toisesta joudutaan lyhentämään joskus johtoa, on maadotusliuskan vaara tulla sen jälkeen jänniteiseksi.
- IP 68
Eiks sillon sulakkeet lennä heti pihalle kun tulee oikari, vai eikö ole ollenkaa ryhmässä sulakkeita ?
- 7+18
Muistaakseni 90 mm2 paksumpaa KeViä ei ole edes olemassa. Kaikki paksummat mitat tehdään teippaamalla mustasta. Ja saa KeViä tehdä ohuemmastakin johtimesta. Esimerkiksi monissa monijohdinkaapeleissa ei keviä ole ollenkaan.
- mb--
MMO:ta saa myös kevillä, joten teippaus ei oo perusteltua!
- Aliasentaja
Muun värisen tai kirkkaan johtimen saat teipata keviksi.
Kevi-johdinta et saa koskaan teipata muun väriseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170