V 50 diesel huoltokustannuksista

leon 007

Eli mitä kustantaa v 50 d 1.6 tai 2.0 huollattaminen. Onko merkittävää eroa ben
saversioihin. Kuulin että olis joku kallis " suodatin vaihto " jossain vaiheessa.Kaikenlainen tieto em. aiheesta otetaan kiitollisena vastaan.

10

1205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V50 pian V60

      Hiukkassuodatin. Muutama sata euroa. Saat ajaa 50000 ennen kuin kukaan alkaa vaihdosta puhumaan.

      Rellun/Pökötin moottorit ovat varsin huolettomia. Ei muuta kun autonostoon.

    • Volgan lautturi

      Eikös tuo suodatin ole huoltovapaa?
      Se kestää auton oletetun käyttöiän eli ehkä 200-300 tkm. Tämä on oletettu ajomäärä päämarkkina-alueella eli Keski-Euroopassa ennenkuin auto paalataan.

      TM nro 20/2010 kertoo varaosataulukossaan (sivu 20), että suodatin sisältyy katalysaattoriin ja paketti maksaa 879€ plus asennus tietysti jos se sattuu leviämään.

      • Volgan lautturi

        Niin joo ja unohdin sanoa että huoltoväli on vain 20tkm eli huoltoja tulee tiheämpään kuin esim. VAG:n tuotteissa, missä 30tkm huoltoväli. Eli tosi paljon ajavalle ärsyttävää.

        Muutenkin Volga on aika kallis huoltaa, selviää esim. tuosta TM:n testistä. Ehkä lyhyempi huoltoväli auttaa pataa kestämään hieman pidempään.


      • uutta tietoa
        Volgan lautturi kirjoitti:

        Niin joo ja unohdin sanoa että huoltoväli on vain 20tkm eli huoltoja tulee tiheämpään kuin esim. VAG:n tuotteissa, missä 30tkm huoltoväli. Eli tosi paljon ajavalle ärsyttävää.

        Muutenkin Volga on aika kallis huoltaa, selviää esim. tuosta TM:n testistä. Ehkä lyhyempi huoltoväli auttaa pataa kestämään hieman pidempään.

        mun Volvossa on 30tkm/vuosi huoltovälit.


      • Volgan lautturi
        uutta tietoa kirjoitti:

        mun Volvossa on 30tkm/vuosi huoltovälit.

        Pitääkin tarkistaa, autoani ei ole vielä koskaan huollettu. Ainakin 109hv/1.6D oli 20tkm. Ehkä "uudessa" 115hv versiossa pidempi väli tai 30tkm on esim. D3/D4/D5 malleissa...


      • jag heter heimo
        Volgan lautturi kirjoitti:

        Pitääkin tarkistaa, autoani ei ole vielä koskaan huollettu. Ainakin 109hv/1.6D oli 20tkm. Ehkä "uudessa" 115hv versiossa pidempi väli tai 30tkm on esim. D3/D4/D5 malleissa...

        PSA:n Huoltoväli 30tkm. Ainakin C 5 Sitikassa.


      • Volgan lautturi
        jag heter heimo kirjoitti:

        PSA:n Huoltoväli 30tkm. Ainakin C 5 Sitikassa.

        Volga 1.6D / Drive on 20tkm edelleen. Myös vm. 2011. Enpä tiedä miksi.
        "isompi" huolto on 60tkm välein käsittääkseni.

        Ehkä ne laittaa maanantaikappaleet volvoihin, joten niitä on syytä huoltaa useammin kuin sitikoita.


      • jaappaninihmeilijä
        jag heter heimo kirjoitti:

        PSA:n Huoltoväli 30tkm. Ainakin C 5 Sitikassa.

        Mazda 3:ssa (PSA:n 1.6 td) huoltoväli on 20 tkm.


    • oikeaa tietoa siis

      hintatiedot saat kun kysyt jostain huoltoliikkestä.

    • Volvoilijax

      Työt on kalliita, mutta osat selvästi esim. C-Mersuja tai 300-sarjan bemareita halvempia.

      Hiukkassuodattimen uusinta maksaa 1200-4000 euroa, lähteestä riippuen. Se on kallista hommaa. Esim. Accord-farkkuun maksoi 3850 euroa Veholla töineen ja osineen, Volvoon olen kuullut 1600 euroa riittävän. Toivottavasti ei tarvitse ikinä sitäkään maksaa...

      Sinuna ostaisin vanhan, 1997-2001 mallisen V70-Volvon. Patavarma auto. Tosin mukavuus ei ole lähelläkään V50:tä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe