Löytyisikö täältä...

vastausta?

Eli jos on huostaanotettu. Olen Lahdessa yhdessä nuorisokodissa huostaanotettuna, ja olen 16-vuotias, poikaystäväni on 18-vuotias, ja meille on tulossa vauva, tai siis että olen raskaana.. Niin mitä sossut siihen tuumii? Kai ne antavat vauvan olla mun luona? Ei tässä mitään syytä ole vauvaa ottaa pois... Mutta pelottaa :/

6

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti yhdelle

Ainakaan nuorisokodissa et tule asumaan enää vauvan synnyttyä. Ainakin ennen oli tälläinen käytäntö. Tietävätkö nuorisokodin hoitajat tilaneesi? Jos eivät, kannattaa kertoa pikimmiten. Eivät he vauvaa sinulta voi ilman syytä ottaa pois. Varmasti ehdottavat ensikotia sinulle, joka voisi ollakin ihan hyvä juttu tilanteesi nähden. Tulet varmasti saamaan sossuilta ja nuorisokodin ihmisiltä kaiken tuen ja ohjauksen eteenpäin. Et ole ollenkaan ensimmäinen tuossa tilanteessa. Tsemppiä. Kerro heti nuorikodissa tilanne niin pääsette sitten miettimään asioita pidemmälle.

• aloittaja.

Kiitos :--) Jännittää vähän kertoa mutta joo.. Kai se siitä.. Miten kun olin vielä 15, kun tämä "vauva" sai alkunsa? Ja poikaystäväni 18.... :s

• 17andalmostpregnant

Tuolla iällä ei tässä vaiheessa enää pitäisi olla mitään merkitystä. Ilmeisesti tarkoitat että he nostaisivat kanteen hyväksikäytöstä tai suojaikärajojen rikkomisesta? Tuskinpa tätä tapahtuu kun kaikki tietävät että molemmat olivat täysin tilanteen tasalla.
      Paljon onnea perheellenne! :)

• Ikävä ihminen

Mitä ihmeen JÄRKEÄ on tuollaisessa tilanteessa laittaa lapsi alulle?

Eikö elämä ole vielä muuten tarpeeksi sekaisin?

• voimia! :)

Onnea ensimmäisen kanssa! :)

Lapsen ottaminen pois äidiltä ei ole ihan niin helppojuttu. Se, että olet itse huostaanotettu ei tarkoita, että lapsi tulisi ottaa sinulta pois, jos sinä itse et anna sille aihetta! Pidä kiinni terveestä elämästä! :)

Ja siis tuo 16vuoden ikäraja, johon varmaan tässä viittaat, että täysi-ikäinen ei saisi olla alle 16-vuotiaan kanssa on säädetty vain sitä varten, että ei tulisi näitä 28-vuotias mies käyttihyväksi 15-vuotiasta tyttöä. Kolmen vuoden ikäero ei ole suuri. :)

• dsadasfasf

Joudut todennäköisesti ikäsi puolesta asumaan ensiökotiin lapsen kanssa. Jos et hoida lasta niin tottakai se sulta viedään pois mutta jos lapsen hoidat niin ei sitä kukaan sulta voi pois viedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5170
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      124
      1653
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1559
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1456
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1225
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1130
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1047
    8. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1020
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1008
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      837
    Aihe