mustasilmäsusanna, tätä laitoin kahteen ruukkuun. Ensimmäinen, aikaisemmin laitettu siis, lähti oitis hyvään kasvuun, taimet kasvoivat niin, että silmin näki. Toinen ruukku, no, siinä kävi niin, että pisin taimi jäi liian pitkäksi aikaa ilman tukea, eli viimeisenä iltana, kun vielä kurkotteli lähti ihan vinhasti pyörimään ja tukea hakemaan kun irrotin sen tuolinselästä, johon oli pyrkimässä, sitten se lerpsahti eikä enää vironnut, eli katkaisin sitten kokonaan. No, nyt kumpikin ruukku on ihan pysähdyksissä. Jälkimmäisessä taimet eivät ole alkua pidemmällä, vaikka kuukauden siinä suurin piirtein ovat olleet, ja se, jonka katkaisin, no, se nyt on näköjään alkamassa tekemään uutta versoa, vaikka pelkäsinkin toki, että katkaisin liian alhaalta kun ihan ensimmäiset lehdet vain jätin. Mistähän tämä nyt johtuu, että ihan pysähdyksissä ovat. Tämä jälkimmäinen ruukku on hieman tiheämmässä taimitiiviydessä kuin se ensimmäinen, että olisikohan kisa juuriston puolella nyt. Ensimmäisessä ruukussa ei ole kuin neljä taimea ja yksi myöhemmin pistetty lisäsiemen - eli viisi yhteensä, tämä lisäsiemenestä lähtenyt sekin ihan alussa vasta - pistin harvaan kun en tiennyt miten kasvaa, jälkeenpäin jostain luin, että kasvettuaan riittävästi saattavat tehdä sivuversoja... No. Jännitystä tietysti siinäkin löytyykö parvekkeelta riittävän hyvää paikkaa, tuppaa olemaan aika paahteinen paikka - eli koko kasvi voi kuolla tietystikin paahteeseen... Mutta tuleepa kokeiltua.
kesäkukkaköynnös
1
228
Vastaukset
- lusiina4
Minäkin laitoin Mustasilmäsusannaa kasvamaan sisällä tänä vuonna aiemmin, viime vuonna olin turhan myöhässä.
Laitoin useampaan astiaan, muovisiin ja saviruukkuun. Hyvin lähtivät sisällä kasvuun, mutta kun liian innokkaana vein ulso päiväksi ensimmäiset kokeilumielessä, nepä ottivat tietty ja paleltuivat :(.
Nyt on pari isoa ruukkua vielä sisällä. Toisen olen antanut olla sisätiloissa, sen taimet ovta hentoja mutta terveitä ja trhakoita, kiipeilevät jo tuessaan korkealle. Toista olen koulinut ulkona päivisin. On tanakampi. Yhden istutuin ulos pavekelaatikkoon, se ei kasva vielä, muttei oikein ole menehtynytkään.
Jospa noista ainakin joku menestyy yli kesän. Pikkuruukkujakin on kiva antaa sitten kavereille kesän juhlissa. Rakkaudella, yrityksellä ja erehdyksellä kasvatettuja :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986138KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495607Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042056Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1241717
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään33998