Niin niin, eiköhän olisi jo aika meidän pienten yrittäjien tehdä ns. YLEISLAKKO, luukut kiinni kuukaudeksi ja työntekijät lomailemaan siksi aikaa.
Miettikääs kuka pienen yrittäjän etuja ajaa, hmmm... jos totta puhutaan, ei kukaan.
Eikös Suomessa ollut se...se... joku, niin huonosti on sekin edunajaja meidän etuja ajanut etten oikeastaan tiedä mikä, ei istu edes työehtosopimus neuvotteluissa pienten etuja ajamassa vaan isojen yritysten ja työntekijäliittojen ehdoilla mennään.
On se muuten jännää kuinka kuvitellaan meidän pienyrittäjien vielä muka työllistävän, kun meidän pitää kaikki asiat tehdä niinkuin miljoonia tuottavat yhtiöt.
Päivä päivältä ahtaammaksi ja ahtaammaksi käy pienyrittäjän tie...
-ulkomaalaiset valtaavat pienyritysten markkinat (hyödyttäen vain isoja yhtiöitä), jopa valtio häviää satoja miljoonia jatkuvasti
-työntekijät ovat kuin kuninkaita nykyään, mikään mahti ei maailmassa tunnu niitä heiluttelevan (olemmehan me riistokapitalisteja, olen kuullut monesti päin naamaani sanottuna)
-valtiovalta säätää lisää hienoja lakeja ja asetuksia, millä jatkuvasti vain vaikeutetaan muutenkin jo ahtaalle vedettyä pienyrittäjän elämää...
Jos suoraan sanotaan älkää missään nimessä ruvetko yrittäjiksi. Tässä maassa on siitäkin hommasta viety mielekkyys kokonaan, ollaan vain lypsylehminä ja tavallaan muun yhteiskunnan orjina.
Aika olisi saada pienyrittäjän ääni kuuluville, joten eiköhän tehdä se YLEISLAKKO (näinhän se työmieskin tekee kun lakkoilee).
Jos ei ole meitä yrittäjiä, niin tuskinpa sitten on sitä ns. työmiestäkään.
Eli pienyrittäjien YLEISLAKKO!!!!
Onko meistä siihen vai ollaanko vain puuroperseitä ja kuvitellaan "et kyl se siitä"
T. Pete Kouvolasta (22 vuotta yrittämisen karikkoa nähnyt)
YLEISLAKKO
3
71
Vastaukset
- onnistuminen
Jos jatkuvasti olet vain karikoita kolunnut, oletkohan väärillä vesillä? Tosin paattisi pohja taitaa olla jo siinä kunnossa, että tähystä lähin ranta ja mene telakalle. Tottakai jokainen yrittäjä virheensä tekee (kops), mutta tyhmyyttähän se on sama virhe tehdä monesti. Jos jatkuvasti on niukkuutta, virhe on hinnoittelussa tai kulurakenteessa. Erittäin yksinkertaista. Täytyy aina muistaa, että ihmiset eivät osta hintaa, vaan palveluita ja tuotteita. Jos jatkuvasti reklamoidaan, virhe on tuotteessa tai palvelussa. Hyvin yksinkertaista. Jos jotakin ei kannata tehdä hyvin, sitä ei kannata tehdä - vaan teettää se sillä, joka tekee sen hyvin. Näin se toimii. Entä ne paljon puhutut ja parjatut verot? Niitä maksetaan vain tuloksesta. Jos et maksa veroja, et tee tulosta. Ja mitä enemmän teet tulosta, sitä enemmän maksat veroja. Eihän ole kummallista, eihän? Suurimmaksi osaksi yrittäjät itse ajavat itsensä ahdinkoon, vain harvoin kukaan muu. Pitäisi olla sen verran munaa, että pystyisi selkä suorana katsomaan itseään peilistä ja kysyä: Olenko pelkkä jäykkä paska vai onko minussa kyky muuttua?
Et nyt oikein tuntunut "ymmärtävän" mitä kirjoitin.
Vastauksesi kuulostaa aivan työtätekeväiseltä tai sitten yrittäjältä joka tyytyy vain siihen mitä muut puolestansa päättävät.
Ja minua on turha ruveta opettamaan miten bisnestä tehdään, sen verran jo kokemusta takana.- onnistuminen
Ymmärsin varsin hyvin. Laitat päättäjien ja ulkomaalaisten syyksi sen, että joudut itse niska limassa tekemään töitä huonolla palkalla ja sen lisäksi työntekijät räkyttävät päin naamaa. Edellä mainitut asiat ovat elmän realiteetteja - asioita, joihin ET VOI vaikuttaa. Asiat, joihin ei voi vaikuttaa, pitää ottaa toiminnassaan huomioon mutta niitä vastaan on turha pyristellä. Ne ovat voimia, jotka linttaavat kenet hyvänsä. Ne on osa kulttuuria. Ihminen, jolla on kyky muuttua olosuhteisiin ja hyödyntää niitä, on menestymisen eväät. Itse viime taantuman aikana nostin taksojani kun muut tiputtivat. Kuinka kävi? Sain saman tuloksen kuin ennen taantumaakin ja kilpailijat näkyivät protestilistoilla. Kysymys oli vain siitä, että piti kehittää tuotepalettia uuden hinnoittelun tueksi. Löytää hyväkatteiset osat ja liittää ne aiempaan. Kriisi on luovuuden lähde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.316156- 393992
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833353- 122878
- 122287
- 292282
- 1621916
- 241759
- 281524
- 1051382